DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.

Moderator: Moderatorzy

 #975328  autor: kompleksowy
 31 sty 2018, 22:37
JFK2016 pisze:
kompleksowy pisze:Czy KLUCZ także blokuje połączenia VoIP? Sprawdzał ktoś?
Nie wiem czy Klucz blokuje VoIP ale Aero2 nie blokuje, natomiast od ok. 2 lat jest to już połączenie nie tylko za firewall operatora, ale również za wewnętrznym NAT sieci (także z niektórymi operatorami SIP/urządzeniami VoIP mogą być problemy, ważnym też jest modem/router który obsługuje połączenie 3/4G-do takich rozwiązań polecam softy https://www.ofmodemsandmen.com/firmware.html i modemy USB).
Chyba nie do końca jest jak piszesz? W ostatnią sobotę zamieniłem w modemie kartę RMB na areo2 i od tego czasu już trzy razy zmieniałem w bramkach porty do komunikacji z serwerem. Urządzenia po pewnym czasie traci komunikacji z operatorem voip. Na RMB na pewno ostatnie pół roku chodziło bez zastrzeżeń. Wydaje mi się że po stronie Plusa ma miejsce blokowanie ruchu wychodzącego.
 #975340  autor: JFK2016
 01 lut 2018, 00:30
kompleksowy pisze: Chyba nie do końca jest jak piszesz? W ostatnią sobotę zamieniłem w modemie kartę RMB na areo2 i od tego czasu już trzy razy zmieniałem w bramkach porty do komunikacji z serwerem.
Jest, również użytkownikom RMB udzielałem wsparcia odnośnie VoIP (co niektórzy wymyślali że Play blokuje VoIP). Co do portów komunikacji z serwerem-praktycznie jest tylko jeden port UDP5060, w przypadku niektórych operatorów SIP jest jeszcze możliwe zastosowanie narzędzia pomocniczego do połączeń przychodzących -STUN serwera z portem UDP3478, porty komunikacji głosowej są otwierane automatycznie jeżeli jest właściwa komunikacja/autoryzacja konta z serwerem SIP. Jeżeli mamy adres publiczny od operatora, to możemy sobie otworzyć stosowne porty i to będzie działać jak linia stacjonarna (od lat używam telefonów IP i w ogóle nie zaglądam do ich konfiguracji, jak również nie zmieniam konfiguracji na routerze, a status sesji w Plusie mam już ponad 128 dni). Nieco gorzej, ale bez tragedii działa telefonia VoIP nawet na darmowym Aero2 i RBM (co najwyżej po pewnym czasie urządzenia VoIP mogą wymagać restartu).
 #975361  autor: kompleksowy
 01 lut 2018, 08:09
JFK2016 pisze:Jest, również użytkownikom RMB udzielałem wsparcia odnośnie VoIP (co niektórzy wymyślali że Play blokuje VoIP).
Niech będzie. Zawsze jest dobry czas aby dowiedzieć się czegoś nowego co rozwiąże moje problemy. Chętnie posłucham twoich wskazówek.
JFK2016 pisze:Co do portów komunikacji z serwerem-praktycznie jest tylko jeden port UDP5060

Mam halonet i oni udostępniają pakietu portów do komunikacji z serwerem. Wiedzą że typowy jest blokowany.
JFK2016 pisze:w przypadku niektórych operatorów SIP jest jeszcze możliwe zastosowanie narzędzia pomocniczego do połączeń przychodzących -STUN serwera z portem UDP3478,
Używam darmowych STUN serwerów ale jeśli możesz jakiś polecić to napisz który polecasz.
JFK2016 pisze:Jeżeli mamy adres publiczny od operatora, to możemy sobie otworzyć stosowne porty i to będzie działać jak linia stacjonarna (od lat używam telefonów IP i w ogóle nie zaglądam do ich konfiguracji, jak również nie zmieniam konfiguracji na routerze, a status sesji w Plusie mam już ponad 128 dni).
Jeśli masz na myśli stałe publiczne IP to nie mam.
JFK2016 pisze:Nieco gorzej, ale bez tragedii działa telefonia VoIP nawet na darmowym Aero2 i RBM (co najwyżej po pewnym czasie urządzenia VoIP mogą wymagać restartu).

Mam SPA3102 wcześniej RMB obecnie Areo2. Operator halonet, STUN serwer ustawiony. Bramka podpięta pod router, porty przekierowane. Co kilka dni urządzenie traci komunikację z serwerem. Pomaga restart po zmianie portu UDP. Czasy rejestracji zmieniałem. Masz jakiś pomysł co zmienić aby było OK? Czemu na Neotradzie nigdy nie było takiej sytuacji, na RMB osatnimi czasy ok choć wcześniej bywały problemy. Sytuacje obserwuję na tym samym sprzęcie.
 #975587  autor: JFK2016
 02 lut 2018, 00:14
kompleksowy pisze: Używam darmowych STUN serwerów ale jeśli możesz jakiś polecić to napisz który polecasz.
Ale serwer STUN służy tylko do poprawienia komunikacji za NAT-em (w praktyce do poprawienia/wyeliminowania problemów w komunikacji przy połączeniach przychodzących), Twoje problemy mają zupełnie inny charakter-telefon/konto SIP nie loguje się na serwerze SIP (ja z telefonii IP korzystam na łączach 3-4G od 10 lat, a dopiero od 2015r. mam oferty nielimitowane, wcześniej "podpierałem" się różnymi ofertami dodatkowymi poza abonamentem [Aero2/prepaid internet Play/RMB], zawsze korzystałem na nich z VoIP).
kompleksowy pisze: Jeśli masz na myśli stałe publiczne IP to nie mam.
Nie mam na myśli stałego IP, mam dynamiczne publiczne IP-zmiana adresu następuje po zerwaniu sesji połączenia z nadajnikiem operatora.
kompleksowy pisze: Mam SPA3102 wcześniej RMB obecnie Areo2. Operator halonet, STUN serwer ustawiony. Bramka podpięta pod router, porty przekierowane.
Rozumiem że masz komercyjną wersję Aero2 (z wykupionym pakietem)? Samo przekierowanie portów nie wiele wnosi w tym przypadku-gdyż nie masz publicznego IP, ważny jest router z softem który dobrze radzi sobie z taką specyficzną konfiguracją sieci (gdy Aero2 startowało to nie tylko nie było captcha, ale również IP dostawaliśmy zewnętrzne-bez wewnętrznego NAT, standardowo schowane tylko za firewall/serwer proxy operatora blokujący bezpośrednią komunikację z zewnątrz), softy Of Modems and Men są najlepsze w tym przypadku, do tego jakiś modem USB (E3276/E3272/E3372), wspierany router i wszystko powinno działać w przyzwoity sposób.
kompleksowy pisze: Co kilka dni urządzenie traci komunikację z serwerem. Pomaga restart po zmianie portu UDP. Czasy rejestracji zmieniałem. Masz jakiś pomysł co zmienić aby było OK
Przy ustawieniu krótkiego czasu sprawdzania rejestracji na serwerze 60-120s, użyciu ww sprzętu, do telefonu w ogóle nie powinniśmy zaglądać (przy problemie jak już się zdarzy, jedynie szybki reset zasilania), poza tym przy OpenWRT mamy możliwość za pomocą skryptu wymusić ciągły ruch w sieci (poprzez pingowanie hosta w sieci), to też pomaga w komunikacji i utrzymaniu sesji.
kompleksowy pisze: Czemu na Neotradzie nigdy nie było takiej sytuacji, na RMB osatnimi czasy ok choć wcześniej bywały problemy. Sytuacje obserwuję na tym samym sprzęcie.
Otóż temu, iż łącze 3-4G w standardowej wersji to zasadnicza różnica w stosunku do Neostrady-gdyż na niej miałeś publiczny IP i otwartą komunikację dwukierunkową (wówczas przekierowania portów bezpośrednio się przekładały na działanie usługi). Podobnie, nawet lepiej działa u mnie na LTE VoIP
Kod: Zaznacz cały
 
Nazwa urządzenia:Gargoyle
Wersja Gargoyle:1.9.0.3 (r49208), by obsy
Model:WD My Net N600
Konfiguracja urządzenia:Brama sieciowa
Zajętość pamięci RAM:62.5MB / 123MB (50.8%)
Połączenia:65/4096
Średnie obciążenie CPU:0.00 / 0.01 / 0.05  (1/5/15 min.)
Czas pracy:285 dni, 7 godz., 57 min.
Bieżąca data i czas:2018-02-02 00:08 CET
Adres IP WAN:192.168.8.100
Maska podsieci WAN:255.255.255.0
Adres MAC WAN:0C:5B:8F:...
Adres bramy WAN:192.168.8.1
Serwer(y) DNS WAN:208.67.220.220
208.67.222.222
Adres IP LAN:192.168.100.1
Maska podsieci LAN:255.255.255.0 
, status połączeń telefonu IP mam ponad 37 dni (zasilany z innego źródła :) )- przez GUI nie dostępny, tylko panel.
 #975604  autor: kompleksowy
 02 lut 2018, 07:41
Mam B593-s22 za nim router z tomato shibbiego a potem sieć wewnętrzna z bramkami.
JFK2016 pisze:Ale serwer STUN służy tylko do poprawienia komunikacji za NAT-em (w praktyce do poprawienia/wyeliminowania problemów w komunikacji przy połączeniach przychodzących), Twoje problemy mają zupełnie inny charakter-telefon/konto SIP nie loguje się na serwerze SIP
Musze używać serwera STUN bo tak naprawdę to jestem za podwójnym NATem. Modem LTE nie ma trybu bridge. Pozostaje pytanie czy polecasz jakiś darmowy serwer?
kompleksowy pisze:Rozumiem że masz komercyjną wersję Aero2 (z wykupionym pakietem)?
Tak mam obecnie. Kupiłem 30GB, testuję. Starter klucza czeka na swoją kolej. Wcześniej przez kilka miesięcy używałem RMB w taryfie 100GB. Bramki nie traciły komunikacji z serwerem.
kompleksowy pisze:Samo przekierowanie portów nie wiele wnosi w tym przypadku-gdyż nie masz publicznego IP, ważny jest router z softem który dobrze radzi sobie z taką specyficzną konfiguracją sieci (gdy Aero2 startowało to nie tylko nie było captcha, ale również IP dostawaliśmy zewnętrzne-bez wewnętrznego NAT, standardowo schowane tylko za firewall/serwer proxy operatora blokujący bezpośrednią komunikację z zewnątrz), softy Of Modems and Men są najlepsze w tym przypadku, do tego jakiś modem USB (E3276/E3272/E3372), wspierany router i wszystko powinno działać w przyzwoity sposób.
Tomato to dobry soft używam go już od lat. Rozumiem cię i ma to sens tylko że ja w ubiegłym tygodniu ograniczyłem się do zmiany katy sim w B529. Wyciągnąłem RMB, włożyłem areo. I tyle. Bramki nagle zaczęły tracić komunikację z serwerem halonet? Wcześniej na RMB działały przez wiele miesięcy. Wniosek jest prosty: nie wynika to z ustawień moje sieci a raczej z konfiguracji sieci operatora. Co pewien czas pomaga zmiana portu dla SIP. Co to oznacza?
kompleksowy pisze:Przy ustawieniu krótkiego czasu sprawdzania rejestracji na serwerze 60-120s, użyciu ww sprzętu, do telefonu w ogóle nie powinniśmy zaglądać (przy problemie jak już się zdarzy, jedynie szybki reset zasilania),
Sprawdzałem rożne czasy. Teraz mam bodajże 120s. Zobaczymy za ile dni bramki wypadną z rejestracji.
kompleksowy pisze:poza tym przy OpenWRT mamy możliwość za pomocą skryptu wymusić ciągły ruch w sieci (poprzez pingowanie hosta w sieci), to też pomaga w komunikacji i utrzymaniu sesji.
A czy sesja nie jest przerywana z powodu blokowania połączeń przychodzących prze operatora?

Reasumując gdzie widzisz problem w moim przypadku i jak tłumaczysz zaistniałą sytuację. Co proponujesz. VPN'a na razie traktuję jako ostateczność.
 #975630  autor: JFK2016
 02 lut 2018, 12:05
kompleksowy pisze:Mam B593-s22 za nim router z tomato shibbiego a potem sieć wewnętrzna z bramkami.
Dobrze że napisałeś coś więcej o używanym w sieci domowej sprzęcie, gdyż wcześniej uogólniałem (porównując do rozwiązań factory TP-Linka, Asusa, Sapido, D-Link, Ubiquity), także nie wiele musisz zmieniać poza Tomato-aut (to działa dobrze przy publicznym IP i przekierowaniach). Jego firewall jest źródłem Twoich/innych użytkowników którzy używają takowej konfiguracji i zastosowania problemów, ale skoro masz w routerze Tomato, to spróbuj zrobić update do DD-WRT i na nim po testować.
kompleksowy pisze: Musze używać serwera STUN bo tak naprawdę to jestem za podwójnym NATem. Modem LTE nie ma trybu bridge. Pozostaje pytanie czy polecasz jakiś darmowy serwer?
Co Ty się uparłeś z tym STUN serwerem, on przy tych problemach nie wiele wnosi (z resztą to są już przestarzałe rozwiązania, stworzone gdy w sieci przez klientów były powszechnie stosowane routery ze słabymi procesorami 150MHz i 8/16MB RAM, a nowe telefony IP wszystkie te mechanizmy mają już wbudowane w firmware). NAT w Twojej sieci na Huawei w niczym nie przeszkadza (możesz na IP głównego routera ustawić w nim DMZ), to router z wydajnym CPU i 256MB RAM, a soft nie tworzy tutaj dodatkowej zapory, jedynie możesz wyłączyć funkcję
Kod: Zaznacz cały
 Urządzenie obsługuje funkcję SIP ALG. Aplikacja SIP po uruchomieniu umożliwia poprawną komunikację z innymi aplikacjami internetowymi 
.
kompleksowy pisze: Tomato to dobry soft używam go już od lat. Rozumiem cię i ma to sens tylko że ja w ubiegłym tygodniu ograniczyłem się do zmiany katy sim w B529. Wyciągnąłem RMB, włożyłem areo. I tyle. Bramki nagle zaczęły tracić komunikację z serwerem halonet? Wcześniej na RMB działały przez wiele miesięcy. Wniosek jest prosty: nie wynika to z ustawień moje sieci a raczej z konfiguracji sieci operatora. Co pewien czas pomaga zmiana portu dla SIP. Co to oznacza?
Sensu nie ma żadnego (ja to testowałem dziesiątki razy na Tomato Shibby i na chińskich softach Tomato, mam jeszcze w starym Asusie WL500gp v2-to słaby router i Tomato na nim działa najbardziej sensownie oraz obsługuje połączenia 3-4G, niestety przy takim użyciu softu, bez publicznego IP nie nadaje się do VoIP). Nie mam w tej chwili karty Aero2, bo szybko bym przetestował go pod VoIP na softach OpenWRT nawet z captcha.
kompleksowy pisze: A czy sesja nie jest przerywana z powodu blokowania połączeń przychodzących prze operatora?
Reasumując gdzie widzisz problem w moim przypadku i jak tłumaczysz zaistniałą sytuację. Co proponujesz. VPN'a na razie traktuję jako ostateczność.
Sesja jest przerywana w przypadku "fizycznego" rozłączenia połączenia, problemach z zasięgiem, braku ruchu (czasami sam operator wymusza od swojej strony-tak zdarzało się u mnie w przypadku Orange że po godzinie 00.00 był reset połączenia-jednak nie jest to 24h jak piszą ludzie w sieci)
Kod: Zaznacz cały
 Status:Połączony Czas połączenia:21d, 22:35:03  Operator:Orange Tryb pracy:LTE Siła sygnału:70% 
. Proponuję testowo zmienić soft w routerze na DD-WRT, powinno być dużo lepiej. W 100% nie pozbędziesz się tych problemów ani na RMB, ani na Aero2-gdyż nie tylko nie masz w tej usłudze publicznego IP, a do tego dodatkowo dochodzi wewnętrzny NAT u tych dostawców.
 #975969  autor: kompleksowy
 04 lut 2018, 13:30
Dzięki pomyślę nad zmianą softu.
Przyznam jednak że do końca nie jestem przekonany że to wina tomato. Jeśli by tak było to problem powinien występować przy każdym operatorze LTE. Tak myślę. U mnie na RMB chodził bez zastrzeżeń. Problem pojawił się dla areo2.
 #989680  autor: kompleksowy
 19 kwie 2018, 13:22
Od pewnego czasu używam Klucz mobile i jestem pozytywnie zaskoczony. Jest OK. LTE chodzi na tyle poprawnie że odpaliłem Netflixa.

I w tym momencie rozpoczął się mój nowy problem. Dopadło mnie ograniczenie związane ze 100 GB na LTE. Czy jest dostępna jakaś sensowna alternatywa internetu LTE na nadajnikach Plusa bez limitu? Czy sam Plus ma coś ciekawego? Urządzenia mam własne.
 #989710  autor: TomLee
 19 kwie 2018, 17:31
Na pewno jest LTE bez limitu w plusie. Wejdź na www plusa i zobacz

Wysłane z mojego MotoE2(4G-LTE) przy użyciu Tapatalka
 #989740  autor: ja.michal
 19 kwie 2018, 19:54
piotrzet pisze:Zakładają FUP po 200-300 GB zależnie od lokalizacji
Jak oni to teraz liczą? GB w ramach abonamentu + 200-300 GB FUP czy w sumie 200-300 GB niezależnie od wielkości paczki podstawowej?
 #989767  autor: matek451
 19 kwie 2018, 21:48
Najnowsze zasady w ofercie LTE bez końca, limit podstawowy na 3G i LTE. potem 100GB na LTE z pełna prędkością po czym lejek 1Mb/s. Informacja od konsultanta DUK Plus podczas rozmowy na temat przedłużenia umowy.
 #989777  autor: harys
 19 kwie 2018, 22:52
matek451 pisze:Najnowsze zasady w ofercie LTE bez końca, limit podstawowy na 3G i LTE. potem 100GB na LTE z pełna prędkością po czym lejek 1Mb/s. Informacja od konsultanta DUK Plus podczas rozmowy na temat przedłużenia umowy.
I ten 1Mb/s już tak do końca? Nie ma po tym jakiegoś jeszcze bardziej drastycznego lejka?
 #989783  autor: TomLee
 19 kwie 2018, 23:41
To już drastyczny lejek jak na ofertę Internetu. Wcześniej bywały lejki po 20 mb

Wysłane z mojego MotoE2(4G-LTE) przy użyciu Tapatalka
 #989800  autor: harys
 20 kwie 2018, 07:32
Miewam takie lejki w Orange i w sumie strony się otwierają może pół sekundy dłużej, gry chodzą bez problemu, nawet jeden user może obejrzeć film w 480p. Awaryjnie może być, dlatego pytałem czy później są jeszcze bardziej drastyczne lejki
 #989803  autor: piotrzet
 20 kwie 2018, 07:38
matek451 pisze:Najnowsze zasady w ofercie LTE bez końca, limit podstawowy na 3G i LTE. potem 100GB na LTE z pełna prędkością po czym lejek 1Mb/s. Informacja od konsultanta DUK Plus podczas rozmowy na temat przedłużenia umowy.
To już nie 200-300 GB i FUP tylko aż tyle zmniejszyli?

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #989810  autor: harys
 20 kwie 2018, 08:36
Patrząc na forum plusa to chyba nie wszyscy miewali 200-300GB, byly osoby które dostawaly duzo szybciej. Więc jeśli od teraz jest to jakoś uregulowane i jasne to jak dla mnie jest ok. Poprostu jak ktoś wie że będzie potrzebował więcej to pójdzie gdzie indziej a nie zastanawiał się czy dostanie czy nie.
W Orange jest jasno. Najpierw 150GB w strefie domowej, potem ciągnie z wspólnego pakietu danych a na koniec jak braknie to lejek 1Mbps.