DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 128 z 308
  • 1
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 308
 #962834  autor: bobix
 26 lis 2017, 10:46
jovi123 pisze:podepnę się do wątku , mam problem z wificalling w play na iphone 8 11.2 ,oraz iphone 5s, nie można połączyć się z nr stacjonarnym tzn. ktoś mnie słyszy ja nikogo, i to samo jest jak ktoś do mnie dzwoni . Wificalling rozłącz sie jeśli telefon przechodzi w stan czuwania w różnych odstępach czasu i będąc w trybie samolotowym jesteśmy poza zasięgiem. W nju mobile nic takiego nie występowało na tych samych telefonach .
Faktycznie coś jest nie tak z iOS 11.1.2 i Play. Dotyczy to tylko sytuacji kiedy jest słaby zasięg i telefon przełącza się 3G<->LTE.
Pomimo tego że nie zrywa połączenia WiFi to sama usługa WiFiCalling jest rozłączania.
ObrazekObrazek
 #962847  autor: kozien70
 26 lis 2017, 12:03
@bobix - najnowszy iOS w ogóle jest skopany pod kątem obsługi VoWiFi i VoLTE. Wcześniej były posty że z kartą Orange te usługi na tym sofcie również nie chcą działać/działają kulawo. Podobno potwierdzone info od operatora, że winny jest iOS.
 #962854  autor: kozien70
 26 lis 2017, 12:12
Ciekawostka z najnowszego softu niebrandowanego XEO dla Galaxy S7E: dla karty T-mobile przy włączniku VoWiFi jest opcja wyboru preferowanej sieci do połączeń: komórkowej lub WiFi.
Czekałem na to - przy preferowaniu sieci komórkowej można mieć na stałe włączone VoWiFi a połączenia będą szły przez WiFi jedynie gdy stracimy zasięg sieci operatora.
Przy karcie Orange tej opcji brak. Można VoWiFi tylko włączyć/wyłączyć.
 #962857  autor: Mixiorek
 26 lis 2017, 12:15
Dobre. Przy sofcie TMobile/ XEO chyba widać też ikonkę VoLTE? Przy OPV tego nie ma.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #962859  autor: kozien70
 26 lis 2017, 12:20
Tak, ta ikona jest tylko dla T-mobile.
Ogólnie softy/ustawienia T-mobile pod kątem VoLTE/VoWiFi/HD Voice w 2G wyglądają na lepiej dopracowane niż w Orange.
 #962867  autor: p2225
 26 lis 2017, 12:42
Takie opcje wyboru preferencji połączeń mam też w ustawieniach na LG G6, ale muszę najpierw w Service Menu wymusić pojawienie się jej.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #962881  autor: Pabloz
 26 lis 2017, 13:55
kozien70 pisze:Ciekawostka z najnowszego softu niebrandowanego XEO dla Galaxy S7E: dla karty T-mobile przy włączniku VoWiFi jest opcja wyboru preferowanej sieci do połączeń: komórkowej lub WiFi.
Czekałem na to - przy preferowaniu sieci komórkowej można mieć na stałe włączone VoWiFi a połączenia będą szły przez WiFi jedynie gdy stracimy zasięg sieci operatora.
Przy karcie Orange tej opcji brak. Można VoWiFi tylko włączyć/wyłączyć.
Też mam coś takiego w Xperii XZ z brandem Play - i do tej pory myślałem że wszystkie telefony z Androidem mają coś takiego standardowo.

Lista telefonów z obsługą WiFi Calling (VoWiFi) i VoLTE w Polsce: https://wificalling-volte.pl/
 #962953  autor: Mixiorek
 26 lis 2017, 19:53
Drodzy, czy dobrze kojarzę informacje (m.im. Wasze) mówiące o tym, że w Galaxy S8 inaczej rozwiązano ustawienia VoLTE i WiFi Calling? Tzn. przy pierwszej konfiguracji telefonu wybieramy kraj, operatora a telefon ma wgrane wszystkie ustawienia? Także niezależnie od od tego z jakiego kraju czy od jakiego operatora pochodzi telefon te usługi powinny działać?

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #962963  autor: kozien70
 26 lis 2017, 20:41
Jeśli tak jest, to raczej na niebrandowanych softach. Na brandzie na 99% są ustawienia tylko operatora z brandu. Daj mi pół h, to sprawdzę :-)
 #962971  autor: piotrzet
 26 lis 2017, 20:56
W Samsungach nie ma znaczenia czy Dual czy nie VoLTE i VoWifi działa tylko potrzebny jest soft odpowiedni

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #962980  autor: kozien70
 26 lis 2017, 21:20
Panowie, a więc sprawdziłem przykładowe dwa softy dla Galaxy S8: CSC OPV czyli brand Orange PL oraz CSC XEU czyli soft bez brandu na Wielką Brytanię i Irlandię (wybrany losowy niebrandowany soft niepolski)
I wygląda to mniej więcej tak, jak pisałem. Czyli: soft OPV Orange zawiera ustawienia VoLTE/VoWiFi tylko dla Orange PL, Orange FR, Orange SK i uwaga: wszystkich operatorów hiszpańskich. Nie pytajcie mnie czemu akurat dali całą Hiszpanię ;-)

Natomiast w sofcie niebrandowanym XEU faktycznie jest duża zmiana w stosunku do starszych modeli: zawiera on listę ustawień sieciowych (w tym VoLTE i VoWiFi) ok. 60 kodów CSC, w tym polskiego niebrandowanego XEO :)
A zatem działa na nim VoLTE/VoWiFi między innymi wszystkich polskich operatorów. Zapewne w pozostałych niebrandowanych softach (z innych krajów) na Galaxy S8/S8+ jest podobnie.

@muddy - jeszcze raz dzięki! Ty chyba też już kiedyś o tym pisałeś
 #962986  autor: 3G
 26 lis 2017, 21:53
A jak sprawdzacie te ustawienia?

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #962998  autor: f0ku5
 27 lis 2017, 00:13
To jeszcze niech ktoś mi powie co tracę po zmianie z TPL na XEO w S8 to będę wdzięczny :P
 #962999  autor: kozien70
 27 lis 2017, 00:30
W przypadku T-Mobile nic. W przypadku przejścia z Orange na XEO traci się skrót do WiFi calling w szybkich skrótach.
 #963001  autor: f0ku5
 27 lis 2017, 00:35
kozien70 pisze:W przypadku T-Mobile nic. W przypadku przejścia z Orange na XEO traci się skrót do WiFi calling w szybkich skrótach.
Czyli te wszystkie artykuły do znalezienia w internecie jakoby to brandowany soft jakoś lepiej współpracował z siecią (na przykład lepsze, czy szybsze przełączanie między BTS'ami i/lub pasmami) to stek bzdur? ;)
 #963003  autor: kozien70
 27 lis 2017, 00:57
Nie wiem. Piszę stricte o dostępie do VoLTE i VoWifi. W innym wątku już o to pytałeś i dostałeś odpowiedź, że nie ma żadnych specjalnych ustawień sieciowych w brandzie T-Mobile. Ale czy tak jest we wszystkich innych softach brandowanych - nie wiadomo.
  • Strona 128 z 308
  • 1
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 308
  • 1
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 308