DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 111 z 308
  • 1
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 308
 #956740  autor: f0ku5
 20 paź 2017, 09:19
W takim razie nie mam pojęcia o co chodzi, ale u mnie (i u wielu innych osob) działa to tak, że ręce opadają :(
 #956748  autor: kozien70
 20 paź 2017, 10:11
Chodzi o to, że działanie VoLTE zależy od wielu czynników, przede wszystkim związanych z lokalizacją. Jakość sygnału LTE i 3G przy ewentualnych hand-offach, wersja oprogramowania po stronie sieci w danym rejonie, konfiguracja/optymalizacja sieci w danym rejonie itd. itp - to wszystko wpływa na to, że u jednych VoLTE działa poprawnie, a u drugich kaleczy. Może się zdarzyć, że ktoś kto mało się przemieszcza/mało rozmawia nie będzie miał żadnych problemów z VoLTE, bo w jego rejonie działa to w miarę, a inny zaś gdzie indziej będzie miał co chwilę coś nie tak.
Po prostu technologia jest u nas świeża i wymaga jeszcze dużo pracy po stronie sieci.
Dlatego teraz w sumie rozumiem politykę T-mobile, która klientom korporacyjnym ostatnio dała możliwość aktywacji VoLTE/VoWiFi, ale usługa jest domyślnie wyłączona.
 #956755  autor: Mixiorek
 20 paź 2017, 10:31
bobekos1 pisze:Ja wyłączyłem na S7 VoLTE i mam spokój. Ludzie mówili że dzwonili do mnie, słyszeli że abonament jest nieosiągalny lub po za zasięgiem.... Ja byłem kilkaset metrów dalej, generalnie Orange w mojej lokalizacji pod tym katem kuleje + vowifi które pojawia się i znika :/
kozien70 pisze:Wyłączyłem właśnie w pracy po tygodniu testów VoLTE T-Mobile u kilku osób. Problemy takie same, jak tu opisywane: komunikaty " nie ma takiego numeru", kontrahenci nie mogli się dodzwonić itd.
Oczywiście problemy nie występowały ciągle, tylko w niektórych chwilach. Ale było to na tyle problematyczne, że usługa poszła w odstawkę.
Czyli idziecie w moje ślady. Niestety nie widzę na dziś innej opcji niż wyłączenie tych usług. Jeżeli ktoś rozmawia mało może pozwolić sobie na eksperymenty. U mnie to odpada.
kozien70 pisze:Po prostu technologia jest u nas świeża i wymaga jeszcze dużo pracy po stronie sieci.
Dlatego teraz w sumie rozumiem politykę T-mobile, która klientom korporacyjnym ostatnio dała możliwość aktywacji VoLTE/VoWiFi, ale usługa jest domyślnie wyłączona.
Ciekawe, że zarówno Orange i TMobile wpadli w konfiguracyjne tarapaty. W przypadku Orange można mówić o słabej platformie i braku kompatybilności z innymi systemami.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #956830  autor: Cobretti
 20 paź 2017, 17:59
U mnie zauważyłem (Orange prepaid OFNK) że nie ma wpływu włączenie/wyłączenie volte w telefonie, mam to cały czas włączone po stronie telefonu, jak nie ma volte sieciowo to poprostu wywala do 3G bez problemu, jak jest to tylko na ekranie pokazuje się kwadracik z napisem HD. Połączenia dochodzą bez problemu przy niedziałającym sieciowo volte a włączonym w menu telefonu. (S7 XEO).
 #956862  autor: myk6414
 20 paź 2017, 21:57
Korzystał ktoś z vowifi w roamingu? Mam taką zagwozdke. Jestem teraz w Barcelonie i vowifi działa tylko gdy telefon jest w trybie lotniczym. I to tylko po restarcie ( czyli włączam tryb lotniczy, restart). Jak tylko tryb lotniczy wyłączę, vowifi przestaje działać. Zauważyłem że znika tez mozliwosc wyłączenia volte. U żony na 6s nie ma problemu.
 #956865  autor: pkwawpl
 20 paź 2017, 22:15
W Orange zero problemów, działało wyśmienicie podczas kilku wyjazdów, w kilku krajach zarówno w UE jak i poza. W TMPL w ogóle nie działało w roamingu, odpowiedź na zgłoszenie techniczne wysyła mnie na drzewo.
Ostatnio zmieniony 20 paź 2017, 22:17 przez pkwawpl, łącznie zmieniany 1 raz.
 #956873  autor: Duke
 20 paź 2017, 23:43
Zdaje się że Orange odpalił (albo testuje) SMSy przez WiFI.

W swoim bieżącym zużyciu przy sms-ach mam ikonkę WiFi i tekst: "SMS przez WiFi". A na rachunku szczegółowym dołączonym do dzisiejszej faktury doszła nowa pozycja w podsumowaniu: "SMS WiFi w Polsce - w oparciu o adres IP dostawcy Internetu".

Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 paź 2017, 14:57 przez Duke, łącznie zmieniany 3 razy.
 #956874  autor: p2225
 20 paź 2017, 23:50
A miałeś ostatnio jakąś aktualizację telefonu, na którym korzystasz z WiFi Calling?

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #956875  autor: Duke
 20 paź 2017, 23:54
Nie, zaczęło działać bez aktualizacji. Jeszcze nie do końca dobrze, bo w trybie samolotowy (z włączonym WiFI) iPhone nie wysyła/odbiera sms-ów. Ale do tego pewnie jest potrzeba aktualizacja ustawień operatora.
 #956956  autor: Mixiorek
 21 paź 2017, 19:55
Wpadł na chwilę w moje ręce świeżutki S8 kupiony w Orange. VoLTE w Warszawie na Ursynowie w tym momencie BRAK. WiFi Calling działa ale moim zdaniem bez działającego VoLTE nie ma dla mnie sensu włączać.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #956961  autor: kozien70
 21 paź 2017, 20:16
Jeśli jeszcze go masz, czy możesz sprawdzić czy na S8 z brandem Orange działa HD voice w 2G?
 #956969  autor: 3G
 21 paź 2017, 20:54
Powinno chyba działać? Jak to w nowych samsungach.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #956975  autor: Mixiorek
 21 paź 2017, 21:27
kozien70 pisze:Jeśli jeszcze go masz, czy możesz sprawdzić czy na S8 z brandem Orange działa HD voice w 2G?
Zapomniałem sprawdzić, pojechał już sobie :-(

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #956977  autor: muddy
 21 paź 2017, 21:29
@3G: powinno, jeśli w Orange się ogarnęli i włączyli AMR-WB w 2G. W oprogramowaniu XEO oraz innych sieci jest to włączone, w Orange niestety nie. Zgłosiłem im ten problem na nasz.orange.pl - mam nadzieję że rzeczywiście ktoś się tym zajmie.

Z innej beczki: miałem dzisiaj rozmowę z BOK na temat mojego zgłoszenia (częste przerzucanie do 2G i brak AMR-WB) - przy okazji konsultantka poinformowała mnie że według ostatnich informacji VoLTE ma być w pełni włączone już 23.10.

MM
 #956981  autor: p2225
 21 paź 2017, 21:37
muddy pisze: (...) przy okazji konsultantka poinformowała mnie że według ostatnich informacji VoLTE ma być w pełni włączone już 23.10.
Tego roku czy 2018?

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #956985  autor: Mixiorek
 21 paź 2017, 21:59
Optymista z Ciebie! Nokia ponoć powiedziała, że potrzebuje 3 lat :lol:

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #956991  autor: 3G
 21 paź 2017, 23:00
muddy pisze:@3G: powinno, jeśli w Orange się ogarnęli i włączyli AMR-WB w 2G. W oprogramowaniu XEO oraz innych sieci jest to włączone, w Orange niestety nie. Zgłosiłem im ten problem na nasz.orange.pl - mam nadzieję że rzeczywiście ktoś się tym zajmie.
Czy na XEO w S7/S7 edge HD voice w 2G jest domyślnie włączone? Chyba była o tym mowa, ale nie pamiętam.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #956992  autor: bobekos1
 21 paź 2017, 23:06
3G pisze:
muddy pisze:@3G: powinno, jeśli w Orange się ogarnęli i włączyli AMR-WB w 2G. W oprogramowaniu XEO oraz innych sieci jest to włączone, w Orange niestety nie. Zgłosiłem im ten problem na nasz.orange.pl - mam nadzieję że rzeczywiście ktoś się tym zajmie.
Czy na XEO w S7/S7 edge HD voice w 2G jest domyślnie włączone? Chyba była o tym mowa, ale nie pamiętam.
Tak jest włączone...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Obrazek
  • Strona 111 z 308
  • 1
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 308
  • 1
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 308