DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 109 z 308
  • 1
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 308
 #955590  autor: Mixiorek
 12 paź 2017, 08:10
Wczoraj miałem okazję zrobić trasę około 40km po aglomeracji warszawskiej. Różne dzielnice a na koniec gmina Konstancin Jeziorna. Cały czas z rozmową VoLTE. Ani jednego spadku do 2G/3G/dropu. W trzech miejscach gdzie zwykle był HO lub drop twardo trzyma się L800. Moim zdaniem działa to lepiej niż przed 5 tygodniami kiedy padła platforma.
Dzisiaj z kolei zrobiłem około 25km w ruchu i również cały czas LTE bez HO. Do tego zerkałem na Servicemode w S7. Terminal widział co jakiś czas agregację ale tylko gdy to był duet 1800 z 800. Zupełne pomijanie jest 2600, którego jest znacznie więcej niż 800. Przed chwilą miałem rozmowę podczas, której były 2 HO WiFi Calling->VoLTE->WiFi Calling. Działa.
Tak to powinno wyglądać.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #955591  autor: bobix
 12 paź 2017, 08:17
Mixiorek pisze:Wczoraj miałem okazję zrobić trasę około 40km po aglomeracji warszawskiej.
Samochodem z podłączonym zestawem głośnomówiącym?
 #955600  autor: kozien70
 12 paź 2017, 08:54
bobix pisze:Jaki jest najtańszy Samsung z VoLTE?
Ciągle ten sam czyli J3 2017.
Mixiorek pisze:Terminal widział co jakiś czas agregację ale tylko gdy to był duet 1800 z 800. Zupełne pomijanie jest 2600, którego jest znacznie więcej niż 800
Z opisu wnioskuję, że był to test w aktywnej transmisji. Czyli w Warszawie zachowanie bez zmian. W ruchu w aktywnej transmisji telefon wpadł Ci w L1800 i w CA dorzucał tylko niższe pasmo, ignorując wyższe.
 #955603  autor: p2225
 12 paź 2017, 08:56
@Mixiorek może za krótko testowałem VoLTE i WiFi Calling, bo kiedy w końcu zadziałały mi te usługi po wygraniu softu Orange to paręnaście dni później platforma padła, ale z tego co pamiętam to handover VoLTE->WiFi Calling był zupełnie niezauważalny. W drugą stronę był trzask. Obecnie w obu przypadkach jest to wycięcie około 1,5 słowa. Nie wiem czy tak to powinno wyglądać.
A no i wczoraj przy spadku do 3G zerwało mi rozmowę.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #955607  autor: Mixiorek
 12 paź 2017, 08:59
kozien70 pisze:Z opisu wnioskuję, że był to test w aktywnej transmisji. Czyli w Warszawie zachowanie bez zmian. W ruchu w aktywnej transmisji telefon wpadł Ci w L1800 i w CA dorzucał tylko niższe pasmo, ignorując wyższe.
Rozmowa głosowa - VoLTE + apka rysiek.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #955623  autor: bobix
 12 paź 2017, 09:10
Mixiorek pisze:Telefon w uchwycie, zestaw fabryczny, bluetooth.
Zestaw przenosi jakość rozmowy z VoLTE czy pogarsza?
 #955629  autor: bobix
 12 paź 2017, 09:13
kozien70 pisze: Ciągle ten sam czyli J3
HDV obsługuje?
 #955632  autor: Mixiorek
 12 paź 2017, 09:25
bobix pisze:Zestaw przenosi jakość rozmowy z VoLTE czy pogarsza?
Dobre pytanie. Moje doświadczenia "na ucho":
- jakość, którą słyszę jest dobra i moim zdaniem (mocno subiektywne odczucie) jest różnica między HD Voice a VoLTE
- jakość, którą słyszy mój odbiorca -> tutaj ciężko mi coś napisać bo to zależy od kilku czynników: czy rozmówca też ma VoLTE itp. jednak moim zdaniem zestaw nie przenosi takiej jakości w tą stronę jak był przeniósł sam terminal ale nie jest to łatwe do weryfikacji bo trzeba by znać warunki brzegowe podczas rozmowy - terminal, pasmo, może markę samochodu oraz czy jest to fabryczny zestaw

Prowadzę sporo rozmów w obie strony, w różnych warunkach brzegowych ale zwykle moim zdaniem jakość terminal-terminal jest najwyższa. Każde dodatkowe urządzenie "po drodze" może "powodować straty" lub mieć swoje ograniczenia.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #955644  autor: myk6414
 12 paź 2017, 10:11
Zależy od tego jaki profil bluetooth obsługuje samochód. U mnie np słychać różnice pomiędzy volte/vowifi a hdv w 3g
 #955654  autor: bobix
 12 paź 2017, 10:32
myk6414 pisze:Zależy od tego jaki profil bluetooth obsługuje samochód. U mnie np słychać różnice pomiędzy volte/vowifi a hdv w 3g
Teoretycznie HFP 1.6 powinien przenosić jakość... ale z tym bywa różnie. Stąd moje pytanie.
 #956145  autor: Ubinoob
 15 paź 2017, 23:15
Orientował się ktoś już może, jakie (i gdzie) ustawienia specyficzne są wprowadzane w brandach w celu obsługi VoLTE? Ja nie wierze, że to jest coś skomplikowanego i unikalnego pod każde urządzenie. Myślę, że to kwestia kilku ustawień w systemie (np. w build.prop) i config IMS. Zgłębiając temat w internecie, ktoś gdzieś pisał o apnie "ims", gdzie znajduje się większość ustawień. Przydałoby się kiedyś to dokładnie rozgryźć, bo nie sądzę żeby to było tak bardzo device-specific. Sam nie posiadam obecnie urządzenia, które miałoby możliwość wgrania softu z obsługą VoLTE.
 #956204  autor: Mixiorek
 16 paź 2017, 13:45
Wyłączyłem już kilku osobom w firmie VoLTE w Orange. Narzekały, że od jakiegoś czasu przerywanie połączeń lub "głuche telefony" bardzo się nasiliły. Sam też tego doświadczam w VoLTE i WiFi Calling.
Źle to świadczy o Orange i może być w naszym przypadku jednym z powodów zmiany opa. Awaria platformy zdarzyła się akurat w okresie gdy trzeba będzie podjąć ostateczne decyzje po zebraniu ofert.
Szkoda ale nie będzie sentymentów.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #956212  autor: kozien70
 16 paź 2017, 14:38
Na pocieszenie powiem Ci, że w T-Mobile VoLTE ma podobne problemy (pominąwszy awarie platformy u pomarańczy). Tym się zatem przy wyborze operatora nie kieruj.
 #956213  autor: Mixiorek
 16 paź 2017, 15:06
Spokojnie. Ostatnie awarie mają tak z 20% wagi w moich wyliczeniach. Biorę je pod uwagę ale ostatecznie to pewnie nie one zdecydują ;-)
Jest to wielce irytujące. Jeszcze ja to bym chyba jakoś przeżył (o ile to się szybko skończy) ale jak mi ludzie donoszą, dzwonią i przychodzą z takimi problemami to już kurwi....a mnie bierze.

Pamiętaj kto jest "best in the test" :lol:

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #956369  autor: tyre23
 17 paź 2017, 18:46
No właśnie, ja uciekam z T-Mobile z powodu "działania" ich platformy VoWiFi. ;) Z VoLTE nie mam tak często okazji korzystać, ale miałem też jedną nieprzyjemną przygodę z nim związaną. Wolę mieć sprawniej działające VoWiFi w Play, a gorszy zasięg "w terenie" niż dobry zasięg T-Mobile i kiepsko działające VoWiFi, bo niestety w mojej głównej lokalizacji VoWiFi to podstawa.
 #956374  autor: myk6414
 17 paź 2017, 19:23
Ja mam od jakiegoś tyg aktywne o zero jakichkolwiek problemów. Telefon w trybie tylko LTE do tego vowifi i wszystko działa jak trzeba. Może masz kiepski internet w domu.
 #956392  autor: tyre23
 17 paź 2017, 21:00
myk6414 pisze:Może masz kiepski internet w domu.
;)
Pozostawię to bez komentarza. Dodam tylko, że nadal SMSy średnio po 3 dniach ciągłego siedzenia w VoWiFi bez GSM przestają przychodzić.
 #956423  autor: grymcio
 18 paź 2017, 09:13
tyre23 pisze:No właśnie, ja uciekam z T-Mobile z powodu "działania" ich platformy VoWiFi. ;) Z VoLTE nie mam tak często okazji korzystać, ale miałem też jedną nieprzyjemną przygodę z nim związaną. Wolę mieć sprawniej działające VoWiFi w Play, a gorszy zasięg "w terenie" niż dobry zasięg T-Mobile i kiepsko działające VoWiFi, bo niestety w mojej głównej lokalizacji VoWiFi to podstawa.
Dziwne, korzystam z obu usług w T od początku września, tj. od przejścia naszej firmy z plusa do T i może raz zawiesił mi dię fon, a tak to wszystko gra i buczy i smsy i rozmowy. Wiadomo czasem długo łapie vowifi, ale działa ok. A zasięg pleja i kolejowanie na końcu w żaden sposób nie wynagradza niby lepszego vowifi.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Strona 109 z 308
  • 1
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 308
  • 1
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 308