DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 100 z 308
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 308
 #953436  autor: p2225
 29 wrz 2017, 22:16
Zrobiłem hotspota z telefonu z APN IPv6 i WiFi Calling na takim łączu działa choć nie zawsze "łapie".

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #953524  autor: ja.michal
 30 wrz 2017, 18:52
ja.michal pisze:
p2225 pisze:@ja.michal u mnie działa
Hmm. To wygląda na to, że VoWiFi się nie lubi z routerami i sieciami działającymi na IPv6. Czyli pewnie wina sieci WiFi po aktualizacji routera. :(
To sprawa wygląda tak. Jednak działa VoWiFi na IPv6, a raczej częściej nie działa niż działa. Są jakieś problemy z tym tunelowaniem IPv4<>IPv6 w Orange. Jak ktoś ma internet mobilny od Orange i korzysta z VoWiFi lepiej pozostać na IPv4, nie ma problemów.
Z ZTE MF286 był problem po aktualizacji, który rozwiązało uruchomienie opcji VPN Passthrough.
 #953528  autor: hoegaarden
 30 wrz 2017, 19:09
ja.michal pisze:Panowie, ciekawostka. VoWiFi w Orange nie działa w przypadku sprzętu połączonego z siecią przez IPv6, a dokładniej na łączu mobilnym Orange z połączeniem przez APN internetipv6.
Tak z czystej ciekawości. Jaki jest sens korzystania z VoWIFI w Orange poprzez router mobilny Orange? Skoro router ma zasięg, to zakładam, że telefon też (?)
 #953531  autor: p2225
 30 wrz 2017, 19:14
A jeśli router działa z anteną zewnętrzną albo zasięg jest słabszy w głębi budynku, a router stoi w miejscu gdzie jest dobry zasięg?

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #953565  autor: Mixiorek
 30 wrz 2017, 22:35
Marcin_ pisze:Ale co mnie interesuje obsługa klienta? Chyba mówimy o kwestiach technicznych i do tych nawiązuje w swojej wypowiedzi.
Jasne. Jesteś osobą z techniki i dla Ciebie to jest najważniejsze. Technika jednak nie jest dla samej siebie tylko dla osób i firm, które zostawią kasę by ta technika była rozwijana.
By trafić do TMobile i posmakować tej "super techniki" trzeba trafić na kumatą osobę w sprzedaży i potem mieć obsługę posprzedażną na przyzwoitym poziomie. Cztery lata temu z hukiem zarekomendowałem mojemu Prezesowi wyprowadzkę z TMo po tym co wyprawiał ich KAM. Zbiegło się to też z innymi wpadkami tego operatora więc nastąpiło przeniesienie całości usług do Orange. Obawy były ale generalnie nie mamy jakiś większych uwag. Teraz trwają właśnie rozmowy z TMobile i Orange na temat przedstawienie ofert na kolejne lata. Chętnie posmakuje jakości TMo ale sam operator musi chcieć by do niego trafić :-)
Mają działające VoLTE więc na starcie łapią Plusa ;-) choć jestem ciekaw czy w taryfie którą przedstawią będzie ta usługa działać bo jak wiemy w korpo nadal jej nie ma. Zresztą nie mają jej w prepaid itp. TMo zawsze miał kłopot (lub robił to celowo) z tym by udostępniać usługi we wszystkich ofertach.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #953569  autor: ja.michal
 30 wrz 2017, 22:48
hoegaarden pisze:Tak z czystej ciekawości. Jaki jest sens korzystania z VoWIFI w Orange poprzez router mobilny Orange? Skoro router ma zasięg, to zakładam, że telefon też (?)
Jest sens bo nie mam zasięgu w domu, na zewnątrz muszę chodzić po terenie, aby złapać wystarczająco doby zasięg GSM lub 3G, aby można było porozmawiać bez problemu. Jedyne wyjście to wymuszone LTE800 w routerze, anteny kierunkowe i właśnie VoWiFi. Czekam jeszcze na SMSy w Orange po WiFi bo tego brakuje.
p2225 pisze: A jeśli router działa z anteną zewnętrzną albo zasięg jest słabszy w głębi budynku, a router stoi w miejscu gdzie jest dobry zasięg?
Dokładnie.
 #953671  autor: p2225
 02 paź 2017, 08:02
Marcin_ pisze:Ma ruszyć od początku tygodnia wg harmonogramu prac. Jeśli nie ruszy to może oznaczać większą przerwę w działaniu usługi bo z tego co mi wiadomo skończyła się już cierpliwość w OPL i zaczną się sypać porządne kary dla Nokii.
No to kasa od Nokii zaczyna się sypać. VoLTE dalej nie działa, a przynajmniej u mnie.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #953693  autor: grzesk
 02 paź 2017, 10:57
Pytanie w sprawie VoWiFI bo jestem trochę zielony.

Czy VoWiFi jest wstawiane w telefonach pod konkretnego operatora czy jest to uniwersalne?
Jeśli uniwersalne to czy tylko w XEO jeśli mowa o SASMUNAGach?

Mam Galaxy A5 2016 i technicznie ten telefon obsługuje VoWiFi i VoLTE ale w wersji XEO nie mam możliwości ich uruchomienia.
Wiem za to, że brand PLAY ma wrzucone VoWiFi do tego telefonu i czy jakbym wrzucił oprogramowanie z PLAY to VoWiFi ruszyło by na nju w którym jestem od paru dni ?

Owszem można zainstalować aplikację WiFi Calling od Orange i to działa ale jest to mniej wygodne i pojawia się parę niedogodności z jej używaniem w tle. Osobiście włączam ją tylko wtedy kiedy muszę.
Orange jakoś nie kwapi się aby tak dość popularny telefon dodać do listy telefonów z natywną obsługą VoWiFi i VoLTE w brandzie operatora czy w XEO. Nawet pokusiłbym się wrzucić brand do telefonu aby były te funkcje natywnie ale Orange jakoś pomija ten telefon pomimo tego, że nim handlował (tak wiem VoLTE chwilowo nie działa ;-) )
Ostatnio zmieniony 02 paź 2017, 11:52 przez grzesk, łącznie zmieniany 1 raz.
 #953701  autor: f0ku5
 02 paź 2017, 11:36
XEO = generalnie powinny działać usługi u każdego operatora, ale różnie z tym bywa
brandowany = tylko u tego operatora na którego jest brand

Sam z własnego doświadczenia powiem jednak, że ustawienia w sofcie XEO są skopane, przynajmniej na S8 i w T-Mobile. Na XEO VoLTE działało, jak chciało, a na sofcie brandowanym wszystko jest OK.
 #953733  autor: myk6414
 02 paź 2017, 13:55
hoegaarden pisze:Tak z czystej ciekawości. Jaki jest sens korzystania z VoWIFI w Orange poprzez router mobilny Orange? Skoro router ma zasięg, to zakładam, że telefon też (?)
bardzo duży... np u moich rodziców w górach, na parterze zasięgu nie ma wcale, na pietrze taki sobie. router a anteną kierunkową łapie LTE i w domu jest internet. do tego reapeater od chinczyka i w całym domu można gadać.

----------------------------------------


hm... coś przespałem i Play włączył VoLTE????
https://www.youtube.com/watch?v=mpr25Z4YmDk (około 00:54 w windzie.)
 #953746  autor: klool
 02 paź 2017, 16:08
Wczoraj przestało mi działać wi-fi calling w orange PL na iphonie 7. Czy ktoś ma podobnie? Już niby działało i znowu :(
 #953751  autor: kozien70
 02 paź 2017, 16:39
Powiem tak: skoro Play planuje dać dostęp do LTE Orange w roamingu, to nie zdziwię się, jeśli zaraz po tym ogłoszą uruchomienie VoLTE.
LTE w roamingu rozwiązuje problem fallbacku rozmowy VoLTE z sieci macierzystej do 3G partnera roamingowego. A jeśli nie rozwiązuje, to na pewno bardzo upraszcza.
 #953789  autor: ja.michal
 02 paź 2017, 21:16
klool pisze:Wczoraj przestało mi działać wi-fi calling w orange PL na iphonie 7. Czy ktoś ma podobnie? Już niby działało i znowu :(
Coś się z tym VoLTE w Orange na iPhonach dzieje. U mnie na SE również potrafi się na jakiś czas wyłączyć, po czasie wraca.
 #953795  autor: klool
 02 paź 2017, 21:54
ja.michal pisze:
klool pisze:Wczoraj przestało mi działać wi-fi calling w orange PL na iphonie 7. Czy ktoś ma podobnie? Już niby działało i znowu :(
Coś się z tym VoLTE w Orange na iPhonach dzieje. U mnie na SE również potrafi się na jakiś czas wyłączyć, po czasie wraca.
Chodziło mi o wi-fi calling.
 #953820  autor: Marcin_
 03 paź 2017, 08:07
Mixiorek pisze:
Marcin_ pisze:Ale co mnie interesuje obsługa klienta? Chyba mówimy o kwestiach technicznych i do tych nawiązuje w swojej wypowiedzi.
Jasne. Jesteś osobą z techniki i dla Ciebie to jest najważniejsze. Technika jednak nie jest dla samej siebie tylko dla osób i firm, które zostawią kasę by ta technika była rozwijana.
By trafić do TMobile i posmakować tej "super techniki" trzeba trafić na kumatą osobę w sprzedaży i potem mieć obsługę posprzedażną na przyzwoitym poziomie. Cztery lata temu z hukiem zarekomendowałem mojemu Prezesowi wyprowadzkę z TMo po tym co wyprawiał ich KAM. Zbiegło się to też z innymi wpadkami tego operatora więc nastąpiło przeniesienie całości usług do Orange. Obawy były ale generalnie nie mamy jakiś większych uwag. Teraz trwają właśnie rozmowy z TMobile i Orange na temat przedstawienie ofert na kolejne lata. Chętnie posmakuje jakości TMo ale sam operator musi chcieć by do niego trafić :-)
Mają działające VoLTE więc na starcie łapią Plusa ;-) choć jestem ciekaw czy w taryfie którą przedstawią będzie ta usługa działać bo jak wiemy w korpo nadal jej nie ma. Zresztą nie mają jej w prepaid itp. TMo zawsze miał kłopot (lub robił to celowo) z tym by udostępniać usługi we wszystkich ofertach.
Wszystko fajnie. Pewnie masz rację ale ja oceniam operatora tylko od strony technicznej. Nie mam wiedzy wiekszych kontaktów od strony klienta końcowego czy korporacji.
Pisałem już o tym. VoLTE w korpo zostanie udostępnione jak rozwiążemy wszystkie problemy związane z tą platformą i jej "młodością". Nie było zgody na uruchomienie nie w pełni działającej platformy dla klientów korpo. Z prepaid jest inna sprawa. Widocznie uznano że im się nie należy. Nie chcę za bardzo tego komentować.

p2225 pisze:
Marcin_ pisze:Ma ruszyć od początku tygodnia wg harmonogramu prac. Jeśli nie ruszy to może oznaczać większą przerwę w działaniu usługi bo z tego co mi wiadomo skończyła się już cierpliwość w OPL i zaczną się sypać porządne kary dla Nokii.
No to kasa od Nokii zaczyna się sypać. VoLTE dalej nie działa, a przynajmniej u mnie.
No ale przecież to nikomu niepotrzebne i korzysta z tego promil osób więc jak nie działa to nie działa Obrazek
 #953822  autor: Kryniczanin
 03 paź 2017, 08:18
Pisałem już o tym. VoLTE w korpo zostanie udostępnione jak rozwiążemy wszystkie problemy związane z tą platformą i jej "młodością".
Tłumacząc na ludzki - całe te VoLTE przez najbliższe kilka lat to będzie PIC na wodę.
 #953824  autor: kozien70
 03 paź 2017, 08:25
@Marcin_ - słaba ta Twoja ironia. Nikt nie napisał, że VoLTE jest niepotrzebne. Nie jest póki co niezbędne do poprawnego działania sieci - a to różnica. Np. Polkomtel nie ma VoLTE i rozmowy działają. Czasem lepiej, niż w VoLTE w N!

Narzekałeś, że brak Ci tu dyskusji merytorycznej.Chwalisz się, że pracujesz w T-mobile. Padło tu do
Ciebie dużo pytań stricte technicznych, to może spróbuj proszę odpowiedzieć na chociaż niektóre, bo póki co nie napisałeś nic innego niż to, co już było na forum przed Twoim pojawieniem się.
  • Strona 100 z 308
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 308
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 308