DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #937303  autor: lord_kr
 07 lip 2017, 16:39
grzegi pisze:Tak naprawdę tracą tylko operatorzy, których usługi są bardzo tanie, czyli Polska + kraje bałtyckie. Europa Zachodnia wcale nie jest aż tak mocno stratna bo tam no limit jest rzadkością.
W Uk prawie kazdy ma w abonamencie "no limit" gdyz jak na tutejsze zarobki sa one dosc tanie. W prepaidzie to zadkosc - zaden z duzych operatorow w ogole nie ma takiej opcji

Wysłane z mojego Lenovo A2016a40 przy użyciu Tapatalka
 #937311  autor: kaspeed
 07 lip 2017, 17:20
No tak 20Euro czy funtów to nie dużo dla nich. To prawda. Virgin dokładnie to napisała:
Drodzy,

Wczoraj upłynął termin wyznaczony przez Unię Europejską na wdrożenie nowych zasad rozliczania roamingu na terenie państw członkowskich. Zgodnie z zaleceniami Komisji Europejskiej, obniżyliśmy stawki roamingu z 54 gr do 29 gr za minutę za połączenia wychodzące i wprowadziliśmy pulę bezpłatnych minut na połączenia przychodzące. Zapewniamy, że zawsze zależy nam na dostarczaniu Wam możliwie najlepszych ofert i usług. Tak jest również w tym przypadku. Wiemy jednak, że są wśród Was osoby, dla których zaproponowane rozwiązania nie są satysfakcjonujące. Widzimy i słyszymy Waszą krytykę, cenimy Wasze zdanie, ale jednocześnie chcemy zwrócić uwagę na dwie istotne kwestie:

Punkt 1 – jesteśmy operatorem wirtualnym, więc nie zarabiamy na rozliczeniach międzyoperatorskich, którymi tradycyjni operatorzy mogą pokryć koszty zmian roamingowych.
Punkt 2 – nie oferujemy umów długoterminowych, które pozwalałyby skutecznie rozliczać usługi w dalszym terminie. Wiecie, że oferujemy korzystne dla Was plany abonamentowe, z których można zrezygnować nie po 12 lub 24 miesiącach, ale po 30 dniach.

Te dwie kwestie sprawiają, że przy wdrażaniu zmian, wynikających z tzw. projektu „Roam Like At Home”, zdecydowaliśmy się zrównać ceny roamingu w UE, do tych, które obowiązują w naszych cennikach krajowych. Koszty wprowadzenia innego rozwiązania skutkowałyby koniecznością podniesienia cen pakietów i usług dla wszystkich Użytkowników lub wyłączeniem roamingu w niektórych usługach. Dlaczego? Ponieważ nasze startery zaczęłyby być sprzedawane za granicę np. do Czech, Niemiec czy Wielkiej Brytanii, gdzie ceny usług telekomunikacyjnych są nawet ośmiokrotnie wyższe. Nie mamy żadnych narzędzi do przeciwdziałania takiemu „eksportowi”.

Najlepiej zobrazować to na przykładzie. Wyobraźmy sobie zagranicznego turystę, który kupi u nas abonament za 19 zł, wróci do swojego rodzimego kraju i wykorzysta w pierwszym miesiącu 100 minut, 200 SMS-ów i 1,25 gigabajta. Wykonalne, prawda? Przeliczając to przez nowe stawki hurtowe w roamingu ustalone w rozporządzeniu Parlamentu i Rady Europejskiej, koszt obsługi użytkownika, który będziemy musieli ponieść jako operator, wyniesie… 76 zł, bo tyle musimy zapłacić zagranicznym operatorom. To oznacza, że jesteśmy 57 zł na minusie i to w pierwszym miesiącu. Tradycyjny operator jest w stanie zmniejszyć tę stratę poprzez rozliczenia międzyoperatorskie (Patrz „Punkt 1” ), bądź poprzez rozłożenie kosztu w czasie, ponieważ umowa podpisana jest na wiele miesięcy (Patrz „Punkt 2”). My, jako MVNO z bardzo elastyczną ofertą, nie mamy takiego komfortu i w efekcie zmusiłoby to nas do podniesienia cen usług krajowych.

Nie chcieliśmy i nie chcemy, abyście Wy, nasi Użytkownicy, ponosili koszty nadmiernego bądź nieuczciwego wykorzystywania naszej oferty poza granicami Polski. I to tym, przede wszystkim, podyktowane są rozwiązania roamingowe, które zaproponowaliśmy. Obniżyliśmy je, ale do poziomu, który zabezpiecza naszą ofertę krajową. Chronimy siebie przed nadużyciami, żeby ochronić Was przed podwyżkami. I mówimy o tym wprost.

Jesteśmy w trakcie rozmów z Urzędem Komunikacji Elektronicznej nad możliwością zaradzenia sytuacji, w której jesteśmy zmuszeni zaproponować warunki inne od dużych operatorów tradycyjnych. Przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego zakładają możliwość ochrony interesów operatorów takich jak MVNO. Jeżeli negocjacje z UKE przebiegną zgodnie z naszą intencją, będziemy dysponowali większym polem manewru w zaproponowaniu Wam lepszych warunków roamingu. W tej chwili musimy Was jednak prosić o cierpliwość. Liczymy, że w ostatnich latach zapracowaliśmy na kredyt zaufania, proponując najlepsze możliwe oferty, i że tak samo będzie również w tym przypadku.

Powitać po wielu latach ;) :mrgreen:
 #939719  autor: adacomp
 19 lip 2017, 13:48
Czyli Virnin nie ma w oóle RLAH i łamie postanowienia Komisji UE oraz UKE.

Czemu jeszcze im kary nie dowalono?

Pewnie maja duży odpływ abonentów a ci co zostaną trzyma ich tylko taryfa Virgin Fremium z RWK + 30min/30SMS/300MB oraz BK2012 z doładowaniami 50% więcej.
 #939726  autor: kaspeed
 19 lip 2017, 14:04
Akurat ja mam BK 2012 2szt.5szt freemium. Co do RLAH owszem mają>( jak w kraju 29gr min itd) ale nie no limit.Wyjaśniane było kilka postów wstecz dlaczego.Był komunikat prasowy.

Powitać po wielu latach ;) :mrgreen: