DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 58 z 308
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 308
 #928013  autor: Mixiorek
 26 maja 2017, 12:12
kozien70 pisze: Ogólnie - większość problemów z VoWIFi ma źródło w nieodpowiedniej jakości łącza internetowego po WiFi.
Lub kiepskiego routera WiFi. Niestety ale w przypadku VoWiFi łącze i sprzęt muszą mieć raczej jakość ponad przeciętną.

Używam cały czas VoLTE. Działa bardzo dobrze. Schody mogą być przy słabym zasięgu LTE. Wtedy następuje: HO do 3G lub rozłączenie. Bywa różnie, wszystko zależy od danej sytuacji. To samo może być i ze zwykłym połączeniem.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #928035  autor: tkubon
 26 maja 2017, 13:52
Wyjaśniam: Za granicę moim zdaniem jak dzwonię z taryfy Orange Biz Europejski (na komórki) jest lepiej o tyle, że te połączenia i tak idą jakimś voipem (nawet jak idzie po sieci komórkowej). Mam Orange Światłowód z ich routerem FunBox 2.0, komunikatory działają bez problemu. Sam net też jest bardzo dobry. VoWiFi działa tak, że to loteria, nie wiadomo kiedy rozłączy (i to przy połączeniach na krajowe numeru komórkowe i stacjonarne, a także przy połączeniach przychodzących). Handover VoWiFi na 4G i potem na 3G praktycznie w ogóle nie działa. Tel trzyma się kurczowo 4G, w sytuacji kiedy nie ma to najmniejszego sensu przy pokryciu słabym (np. w budynkach). Ogólnie zgłosiłem sporo nieudanych połączeń do Orange - liczę chociaż na jakąś rekompensatę.
 #928039  autor: kozien70
 26 maja 2017, 14:05
tkubon pisze: VoWiFi działa tak, że to loteria, nie wiadomo kiedy rozłączy (i to przy połączeniach na krajowe numeru komórkowe i stacjonarne, a także przy połączeniach przychodzących). Handover VoWiFi na 4G i potem na 3G praktycznie w ogóle nie działa.
Mam tu kompletnie odmienne doświadczenie, a łącze stacjonarne mam podobne jak Ty, w najniższym wariancie.
tkubon pisze: Tel trzyma się kurczowo 4G, w sytuacji kiedy nie ma to najmniejszego sensu przy pokryciu słabym (np. w budynkach).
Zgadza się. Tak to niestety wygląda i tu może być przyczyna Twoich problemów: próby połączeń w szczątkach LTE mogą kończyć się zerwaniem. Jeżeli w większości czasu przebywasz w takich miejscach to lepiej wyłączyć VoLTE.
tkubon pisze: Ogólnie zgłosiłem sporo nieudanych połączeń do Orange - liczę chociaż na jakąś rekompensatę.
Hmmm, ale jaką rekompensatę? VoLTE i VoWiFi to usługi dodatkowe, ani w Twojej umowie ani w regulaminie świadczenia usług operator nie zobowiązuje się do ich świadczenia. Te usługi to bonus od firmy. Jeśli działają u Ciebie źle, to po prostu możesz je wyłączyć i nie korzystać. Możesz je wyłączyć albo w telefonie albo u operatora na swoim numerze i wykonywać połączenia jak do tej pory - za pośrednictwem sieci 3G lub 2G.
 #928040  autor: muddy
 26 maja 2017, 14:07
W moim S7 Edge korzystam z VoWiFi w domu - też FunBox 2.0 i z VoLTE. VoWiFi działa wyśmienicie przy dobrym zasięgu WiFi, w pokoju gdzie zasięg jest słabszy następuje płynny HO do VoLTE, po powrocie dobrego zasięgu bezproblemowy powrót do WiFi. HO do 3G przeważnie działa, ale miałem raz sytuację że dźwięk zniknął na 2-3 sekundy, a chyba dwa razy zerwane połączenie - chociaż generalnie jest OK.

MM
 #928043  autor: kozien70
 26 maja 2017, 14:13
Wsadzę jeszcze kij w mrowisko: a może problemem jest telefon? Ja mam Galaxy S7, z tego co wiem @muddy i @Mixiorek również.
@tkubon masz iPhone - może na nich te usługi działają gorzej?

@f0ku5isko - tak, wiem, masz iPhone, wszystko u Ciebie działa super, jak zawsze ;-)
 #928045  autor: 3G
 26 maja 2017, 14:17
Ja się tym za dużo nie bawiłem, ale po wyłączeniu routera wifi na próbę połączenie trwało normalnie tylko właśnie jakiś zanik krótki był z tego co pamiętam. Odwrotnie też chyba dało radę. Gdzieś tu pisałem, ale już nie pamiętam szczegółów...

kozien70, jak śmiesz, nie może być! Teraz Cię zjedzą :lol:
A tak serio nie wiem - nie twierdzę, że wina iPhona lub nie.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #928059  autor: tkubon
 26 maja 2017, 15:08
Łącze stacjonarne w najniższym wariancie - Orange Światłowód 100 Mbps? OK może to nie symetryk z CIRem, ale bez przesady. Mam prawo wymagać czegoś od takiego łącza. U mnie VoWiFi zrywa jak jestem cały czas koło routera i się praktycznie poza mieszkanie nie oddalam (a nie mam dużego mieszkania). W tym czasie sieć jest zalogowana na 2 kreski w 4G. Jest to ewidentny problem z uciekającymi pakietami podczas rozmowy de facto voipowej w po stronie sieci Orange. Whatsapp i inne komunikatory na ten przykład działa bez zarzutu.
Rekompensata - ok, mogę wyłączyć wszystkie usługi i korzystać z 2G. Chyba jednak nie o to chodzi. Skoro operator udostępnia te usługi to mam prawo wymagać, aby działały przynajmniej poprawnie, a nie jak loteria
 #928060  autor: kozien70
 26 maja 2017, 15:22
tkubon pisze:Łącze stacjonarne w najniższym wariancie - Orange Światłowód 100 Mbps? OK może to nie symetryk z CIRem, ale bez przesady. Mam prawo wymagać czegoś od takiego łącza.
Tak, mam ten wariant. Chodziło mi o to, że VoWiFi działa na nim u mnie bez najmniejszych zastrzeżeń. Aczkolwiek korzystam z tego od przypadku do przypadku, bardziej jako z ciekawostki, bo nie widzę kompletnie potrzeby używania VoWiFi, gdy mam dostatecznie silny sygnał komórkowy.
Co innego VoLTE - z tego korzystam od jesieni zeszłego roku non stop.
tkubon pisze: Rekompensata - ok, mogę wyłączyć wszystkie usługi i korzystać z 2G.
Nie musisz robić downgrade aż do 2G. Możesz po prostu wyłączyć VoLTE i VoWiFi i korzystać z LTE, 3G i 2G tak, jak korzystałeś jeszcze kilka miesięcy temu, gdy VoLTE i VoWiFi nie było.

Może to jednak kwestia modelu Twojego telefonu. Wypowiedziało się tu kilka osób, korzystających z VoLTE i VoWiFi bez większych problemów, ale wszystkie te osoby mają Samsungi Galaxy S7, a nie iPhone.
 #928062  autor: ja.michal
 26 maja 2017, 15:59
Miałem zasugerować to samo na co kozien70 zwrócił uwagę. Jak opisujecie problem z VoLTE bądź VoWiFi to podawajcie modele urządzeń na jakich jest problem.

Z iPhonami jest coś na rzeczy. Akurat nie mam urządzenia z VoLTE, a VoWiFi nie działa na 5s, ale porównując 5s z Lumią 920 to 5s kiepsko trzyma LTE, często ląduje w 3G i tak pół dnia. Do tego iPhony mają wysoki SAR, a takie Samsungi niski i odnoszę wrażenie, że to też pokazuje czułość radia, tutaj na korzyść Samsungów.
 #928068  autor: tkubon
 26 maja 2017, 16:27
Problem z iPhone jest. I to 7 na najnowszym sofcie. Temu nikt chyba nie zaprzeczy. Sporadycznie u mnie VoWiFi działa również dobrze. Gorzej kiedy jestem cały dzień w domu i chciałbym z tego normalnie korzystać. 3G ma porównywalny sygnał jak 4G w bloku 2-3 kreski (centrum Wrocławia!!!), bo zdemontowali jakiś czas temu nadajnik, który dawał full sygnał. Druga sprawa to kwestia "gubienia" Orange WiFi i korzystania wymiennie z sieci komórkowej. Miałem taki przypadek (kilka dni po wprowadzeniu aktualizacji iOS 10.3.1), że w Szwajcarii część rozmowy poszła jako odebrane po sieci Salt, a część po WiFi. Dodatkowo mając właczony Tryb samolotowy udało mi się wysłać 2 smsy, które były billingowane jakby je wysłał przez zwykłą sieć komórkową po 1,5 zł. Reklamację uznano i opłaty anulowano, ale chyba mimo wszystko nie tak to powinno wyglądać. W UE jeszcze jako tako, ale VoWiFi ma znakomite zastosowanie poza UE i daje wymierne oszczędności. W tym wykonaniu to usługa dla bardzo zaawansowanych, świadomych użytkowników, którzy patrzą operatorowi nonstop na ręce
 #928084  autor: Krzych
 26 maja 2017, 18:40
Na iPhone jest problem jak jest słaby sygnał LTE. W domu gdzie mam dość słabe LTE z Orange są cyrki i bardzo często mam połączenia nieudane, albo zerwane w trakcie rozmowy, ponieważ HO do 3G nie zawsze się uda. W pracy natomiast mamy repeater 900/1800 i VoLTE działa bez problemu skacząc po różnych pasmach. Nie ma tez problemów z przejściem do 3G.
 #928120  autor: tomi81
 27 maja 2017, 08:23
Z VoWiFi korzystam sporo - każdego popołudnia kiedy jestem w domu. Nie mam żadnych zastrzeżeń co do jakości rozmowy, jak tez opisywanych przez tkubona problemów. Rozmówcy słyszą mnie bardzo dobrze, o co dopytywałem na początku korzystania z tej usługi. Posiadam łącze od lokalnego providera 60/10. Terminal IP7 Plus. Dodam, iż korzystałem z VoWiFi będąc w San Francisco - wszystko rozliczone poprawnie, smsy także. Taryfa Orange Biznes Krajowy XL.
Co do VoLTE - tu mam te same obserwacje co poprzednicy - przy słabym zasięgu LTE bardzo często następują dropy. Przy dobrym zasięgu zdarza się to sporadycznie, nie mniej dalej ma miejsce (choć zdecydowanie mniej niż na początku wprowadzenia). Wciąż czekam na dodanie VoLTE w niebrandowanym sofcie S7E, wówczas będę miał najlepszy materiał porównawczy :-)
 #928158  autor: tkubon
 27 maja 2017, 17:52
Coś się dzisiaj ruszyło. Jedna rozmowa zerwana, dwie nastąpił handover do 4G (takie trzaśnięcie) i na koniec rozmowy było Orange, a nie Orange WiFi na wyświetlaczu i można było spokojnie dokończyć rozmowę. Jest to lepsze niż zerwane połączenie, jednak w dalszym ciągu chciałby, poznać prawdziwą przyczynę handoveru. Jak rozmawiam na VoWiFi to z reguły 2-3 m od routera (bez przeszkód), sygnał full, łącze światłowodowe od Orange.
 #928251  autor: kozien70
 28 maja 2017, 11:55
@tkubon - przyjrzałbym się współpracy Twojego iPhone z tym WiFi. Chyba tu jest przyczyna Twoich kłopotów. 2-3m i zrywanie VoWiFi to nie jest normalne zachowanie. Zgodnie z regulaminem WiFI Calling HO powinien nastąpić dopiero, gdy poziom sygnału WiFi jest gorszy, niż -72dBm. Przypuszczam, że iPhone nie pozwoli Ci niestety tego zweryfikować.
Na początek zweryfikowałbym połączenie w 2.4GHz, potem w 5GHz, zmieniłbym kanał WiFi - może obecny jest zakłócany np. przez sąsiada.
W alternatywie możesz w FunBoxie wyłączyć wbudowane WiFi, podłączyć do niego kabelkiem inny accesspoint WiFi i zobaczyć, jak wówczas działa.
nOsurp pisze:S6 w Orange jest obecnie tylko na niebrandowanym, a S7 tylko na brandowanym

Chyba coś się zmieniło. W środę na wiadomym forum androidowym ktoś napisał, że na SGS7 na najnowszym XEO (czyli bez brandu) działa już VoLTE i WiFi Calling Orange.
Ale nie mam jak zweryfikować, nie chce mi się zaorać telefonu i stawiać na nowo ;-)
 #928256  autor: Eryk42
 28 maja 2017, 12:16
Mam sgs7 edge bez brandu i nie było ostatnio żadnej aktualizacji. A chyba VoLTE i WiFi Calling nie włączą się na telefonie samoistnie od tak.
 #928261  autor: kozien70
 28 maja 2017, 12:40
@Eryk42 - chodzi podobno o ostatnią aktualizację XEO dla SGS7, security patch level kwiecień 2017. Czy w telefonie masz kartę Orange z włączonymi u operatora usługami VoLTE i WiFi Calling? Opcje w telefonie dopiero wtedy się pojawiają.
 #928266  autor: Eryk42
 28 maja 2017, 13:00
Na infolinii dostałem info, że mi się automatycznie te usługi włączyły na koncie jakiś czas temu. Czyli ten soft nie wspiera jeszcze VoLTE i WiFiCalling
  • Strona 58 z 308
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 308
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 308