DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 5 z 9
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
 #915373  autor: sa
 12 mar 2017, 06:19
Remington pisze: Blokują swoją własność, więc na żaden przepis nie licz. Bardziej spodziewam się, że pozostali z W4 zaczną tak blokować, bo krok jest sprytny i w dłuższej perspektywie ukróci wyłudzanie sprzętu

Można tel. z Plusa kupić z drugiej ręki, jeśli jest z fakturą sprzedaży, gdzie widzimy, że sprzedaż była faktycznie, a nie na raty.

I teraz najlepsze. Kupujemy tel. w sklepie internetowym (na Ceneo czy na Allegro pełno jest sklepów, niektóre mają niezłe ceny). Nie wiemy, skąd on pochodzi. A równie dobrze ten telefon również może być z drugiej ręki. Bo ten sklep mógł wziąć wiele telefonów w Plusie na abo firmowy, zapłacił na start małą kwotę, nam sprzedał na kwotę dużo większą (różnicę zarobił), po czym sklep się zwija i przestaje płacić raty. Tym sposobem mamy telefon kupiony legalnie nowy w sklepie, mamy fakturę, a mimo to Plus nam go zablokuje.
Kiedyś opy jak ludzie nie płacili abo itp. odcinali ludzi od usług, ale potem urzędy uznały to za dyskryminujące i wymusiły na opach zmiany, wiec spoko wystarczy że znajdzie się dużo skarżących to już jakiś urząd się nad tym pochyli i będzie kombinować jak to ominąć np. zakazując opom stosować ten zapis w umowach...

A co do nabywania sprzętu dlatego właśnie ja kupuję w sklepach stacjonarnych,a jak wysyłkowo to też są to sklepy sprawdzone, bo mają swoje placówki stacjonarne tylko niekoniecznie w moim mieście.np. sklep producenta danego sprzętu itd. Na alegro w życiu nie robiłam zakupów i nie zamierzam,nigdy też nie kupiłam telefonu w komisie bez potwierdzenia że ten ma 24 m-czną gwarancję producenta i pochodzi bezpośrednio od producenta a nie od osoby prywatnej,inne telefony mnie nie interesują.A sprzęt kupuję taki na jaki mnie stać lub na jaki sobie uzbieram.Popełniłam 2 razy ten błąd bo nabyłam sprzęt nowy od opa raz na umowę raz za gotówkę i trafiłam na dodatki które mnie denerwowały straszliwie, min. simlock itp. ustawienia różne itp.A to są wg. mnie wady.Zaś zdjęcie tego okazało się dość kosztowne tj kosztowniejsze niż sam telefon, dlatego od tamtych czasów nie biorę żadnego sprzętu od opa i to od lat.Mam uraz.Wolę "przepłacić" ale mieć czysty sprzęt bez dodatków od opa.
 #917493  autor: SACZI
 23 mar 2017, 19:59
Panowie, a inni operatorzy mają w umowach klauzule o własności sprzętu do czasu spłaty rat?

Na aledrogo komisy już niechętnie oferują telefony z Plusa.
Informacja rozeszła się po sieci.
 #917883  autor: Blank
 26 mar 2017, 17:06
@SACZI, jeszcze nie.

Ale tak jak to było z wieloma innymi sprawami, możliwe, że podchwycą pomysł.

Przykłady:
- rabat za e-fakturę i terminową płatność
- rabat za zgody marketingowe
- oferta ratalna
- oferta ratalna jako zabezpieczenie dla operatora, a nie użytkownika - operator zmieniając umowę, sprawia, że jesteś mocno w plecy (vide T-mobile)

Co do meritum sprawy.

Na tym etapie sprawy, zdaje się, że postępowanie pseudo-polskiej firmy Polkomtel, operatora sieci Plus, jest niezgodne z prawem, pomimo że Polkomtel zastrzega sobie prawo własności na mocy umowy.
Nie mają bowiem mocy prawnej ustalenia umowy stojące w sprzeczności z prawem, natomiast owy punkt jest sprzeczny chociażby z art. 169 kodeksu cywilnego.

Kluczowe jest bowiem to, że POLKOMTEL nie postrzega takich urządzeń jako skradzionych, wyłudzonych bądź zagubionych, a jedynie rości sobie prawo własności do urządzenia.
W tej sytuacji, nabywca telefonu, o ile nie można wykazać mu działania w złej wierze, jest właścicielem urządzenia, w myśl kodeksu cywilnego, z chwilą wydania mu tegoż. Gdyby Polkomtel, zgłaszał takie urządzenia jako kradzione, bądź wyłudzone, sytuacja prawna byłaby zgoła inna, aczkolwiek można mieć wątpliwości co do zgodności z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów.

Źródła opinii, zdradzić niestety nie mogę

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #917890  autor: ja.michal
 26 mar 2017, 17:54
Czyli właściwie to co poruszałem wcześniej. Blokuje urządzenie bez podstawy jego zablokowania. Do blokowania po IMEI urządzenia trzeba mieć zgłoszenie, że takie urządzenie zostało skradzione. Wszak blokada IMEI działa nie tylko w samym Polkomtelu, ale i u innych operatorów.
 #923159  autor: piotrzet
 28 kwie 2017, 17:43
Czy telefon mogą zablokować też z tego powodu że dałem go komuś ze swojej rodziny? Przykład mam duży abonament i dzięki temu mam tanio dobre telefony a nie potrzebuję takiego i dajmy na to daję go mojemu dziecku które ma telefon na kartę na mnie czy wtedy też może być nałożona blokada?

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #923160  autor: Gregrin
 28 kwie 2017, 17:47
piotrzet pisze:daję go mojemu dziecku które ma telefon na kartę na mnie czy wtedy też może być nałożona blokada?
Blokada jest za nie płacenie wiec bez paranoi. Teoretycznie nie możemy go sprzedać bo nie jest nasz ale tu tez nie ma co panikować bo operatora interesuje tylko czy spłacamy telefon a nie co się z nim dzieje.
 #923420  autor: rafmik
 30 kwie 2017, 22:44
To teraz czekamy tylko na Playa i Orange.
Ogólnie uważam, że jest to dobry sposób na walkę z oszustami. Jedyną jego wadą jest to, że trudniej będzie kupić tańszy telefon (z drugiej ręki, często te telefonu są tańsze 10-20% niż nowe, ze sklepu).

Fakt powstaje problem jak ktoś kupi telefon z drugiej ręki - ale to z drugiej strony po części jest wina kupującego - że nie sprawdził, czy telefon kupuje od właściciela (przy zakupie np auta każdy sprawdza, czy sprzedającym jest właściciel, i jest to normalne).
 #923421  autor: Gregrin
 30 kwie 2017, 22:53
rafmik pisze:ale to z drugiej strony po części jest wina kupującego - że nie sprawdził, czy telefon kupuje od właściciela (przy zakupie np auta każdy sprawdza, czy sprzedającym jest właściciel, i jest to normalne).
A jak sprawdzić kto jest właścicielem telefonu ?
 #923429  autor: rafmik
 01 maja 2017, 01:34
Gregrin pisze: A jak sprawdzić kto jest właścicielem telefonu ?

Faktura VAT na zakupiony przed sprzedającego z drugiej ręki telefon.
Widać na niej, w jaki sposób był kupiony telefon - jak na raty to trzymać się od takiej oferty z daleka.

Teraz jest jeszcze dodatkowa opcja - po numerze IMEI na www Plusa można sprawdzić, czy telefon był kupiony w systemie ratalnym (i jest urządzeniem, będącym własnością Polkomtela).

http://www.telepolis.pl/wiadomosci/plus ... 38714.html

https://www.plus.pl/formularze/formularz-imei

Co praktycznie rozwiązuje problem. Śmiało można kupować telefon z drugiej ręki od Plusa (i teraz też TM) pod warunkiem, że sprawdzi się w bazie, czy nie jest on "na raty".
Jak nie jest - można kupować. Jak jest w systemie ratalnym to od razu się wycofujemy.
 #923437  autor: Remington
 01 maja 2017, 08:35
Gregrin pisze:
rafmik pisze:ale to z drugiej strony po części jest wina kupującego - że nie sprawdził, czy telefon kupuje od właściciela (przy zakupie np auta każdy sprawdza, czy sprzedającym jest właściciel, i jest to normalne).
A jak sprawdzić kto jest właścicielem telefonu ?
Dokładnie. Telefon jest "oznaczony co do tożsamości", ale na fakturze nie ma jego IMEI, więc nie ma żadnej gwarancji, że pochodzi ona z tego konkretnego urządzenia. Telefon nie ma swojego odpowiednika dowodu rejestracyjnego, więc też nie ma jak sprawdzić właściciela.
 #923444  autor: pakierhakierxd2
 01 maja 2017, 09:52
Wiesz podając jest ryzyko że ktoś może go wykorzystać chyba bo w końcu można zmienić imei, ja nie będę kupował tel z ratami można się naciac innym też mówię o tym co chcą kupić

Wysłane z mojego Hi8 pro przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam :)
 #923451  autor: marcin19883
 01 maja 2017, 11:42
Najpierw pytamy sprzedającego, czy to telefon na raty. Niech sam sprawdzi na stronkach. Jeśli będzie ok to bierzemy telefon. Płacimy kartą. Jak przejedzie kurier, to sami sprawdzamy ponownie czy tel na raty. Sprzedawca oszukał, mamy dowód w postaci e-maili. Możemy z łatwością zwrócić tel i zwrot pieniędzy. Jeśli nie chce oddać, to charge back karty i po kłopocie
  • Strona 5 z 9
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9