DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 2 z 15
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15
 #922010  autor: kaspeed
 21 kwie 2017, 17:36
Bardzo ciekawa sprawa: numer od 11 lat w Orange po przeniesieniu numer bez spamu w postaci smsów wróżek itd. Dziś juz 24 smsy właśnie z tej firmy pożyczkowej.....Wyciek danych klientów? Żadne zgody nie wydawałem.Zaraz dzwonię do orange ze zj***

Po rozmowie z pracownikiem poszło techniczne zgłoszenie.:) :D

Powitać po wielu latach ;) :mrgreen:
 #922243  autor: Dorotea
 23 kwie 2017, 12:17
orson_dzi pisze:Orange ma dwie zgody - na kontakty marketingowe oraz na kontakty telefonicznie w celu przedstawienia oferty Orange.
Co z tego jak mimo braku tych zgód i tak dzwonili z ofertą przy likwidacji zarówno abonamentu komórkowego jak i stacjonarnego. Oni mają dość swobodne podejście chyba.

Trochę więcej jest tego:
Zgody obsługowe i marketingowe
Zgoda na wykorzystanie przez Orange Polska S.A. mojego adresu e-mail lub numeru telefonu kontaktowego w celach obsługowych

Po wyrażeniu tej zgody, będziesz otrzymywać na podany adres e-mail lub numer telefonu komórkowego, wszelkie informacje i zawiadomienia związane ze świadczoną usługą, np.
- o zmianach cennika i regulaminu usługi, z której korzystasz,
- o zmianach umowy wprowadzonych przez Orange lub tych, których dokonałaś/eś, np. podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem lub na www,
- odpowiedzi na złożone reklamacje,
- o przerwach w świadczeniu usługi lub występujących awariach.
Przesyłanie informacji w formie elektronicznej pozwoli chronić środowisko.

Zgoda na wykorzystanie przez Orange Polska S.A. moich danych osobowych w celach marketingowych innych podmiotów z Grupy Kapitałowej Orange Polska oraz współpracujących z Orange Polska S.A.

Wyrażona zgoda pozwoli nam przedstawiać Ci produkty i usługi pozostałych firm z GK Orange Polska oraz firm współpracujących (świadczących m.in. usługi finansowe, bankowe, ubezpieczeniowe). Twoje dane nie będą udostępniane innym firmom a oferta będzie prezentowana przez Orange.

Zgoda na udostępnianie moich danych osobowych innym podmiotom wchodzącym w skład Grupy Kapitałowej Orange Polska

Wyrażona zgoda pozwoli nam udostępniać Twoje dane innym firmom z GK Orange Polska (np. RAMSAT SA, TP TELTECH, TP EDUKACJA I WYPOCZYNEK - EXPLORIS), aby samodzielnie mogły przedstawiać Ci swoje produkty i usługi.

Zgoda na przesyłanie informacji handlowych dotyczących Orange Polska S.A. środkami komunikacji elektronicznej

Wyrażona zgoda pozwoli nam przesyłać e-mailem, SMS-em, MMS-em informacje o naszych produktach i usługach oraz odnoszących się do nich promocjach.


Zgoda na wykorzystanie moich danych transmisyjnych w celach marketingu usług telekomunikacyjnych Orange Polska S.A.

Jeśli wyrazisz tę zgodę, będziemy mogli proponować Ci nasze produkty i usługi dostosowane do Twoich potrzeb. Propozycja oferty zostanie oparta, np. na analizie wykonywanych i odbieranych przez Ciebie połączeń lub transmisji danych w Internecie.


Zgoda na używanie przez Orange Polska S.A. automatycznych systemów wywołujących w celach marketingowych

Wyrażenie zgody umożliwi otrzymywanie automatycznie odtwarzanych informacji o promocjach, nowych ofertach lub atrakcyjnych konkursach.


Zgoda na kontakt na numery telefoniczne dostępne w Orange Polska S.A. w celu przedstawienia oferty Orange

Wyrażona zgoda pozwoli nam na telefoniczne przedstawienie oferty handlowej Orange, w tym na zaproponowanie nowych warunków przedłużenia umowy.
Jest jeszcze jedna newralgiczna zgoda, na którą trzeba uważać:
Zgoda na zamieszczenie moich danych osobowych w spisach abonentów i biurze numerów

Wyrażona zgoda pozwoli zamieścić w spisie abonentów oraz wykorzystać na potrzeby innych usług informacyjnych następujące dane:

imię i nazwisko,
numer telefonu,
nazwę miejscowości oraz ulicy.

W każdym momencie możesz zmodyfikować swoje dane.
 #922261  autor: iPlus
 23 kwie 2017, 13:06
kaspeed pisze:Bardzo ciekawa sprawa: numer od 11 lat w Orange po przeniesieniu numer bez spamu w postaci smsów wróżek itd. Dziś juz 24 smsy właśnie z tej firmy pożyczkowej.....Wyciek danych klientów? Żadne zgody nie wydawałem.Zaraz dzwonię do orange ze zj***

Po rozmowie z pracownikiem poszło techniczne zgłoszenie.:) :D
może wyraziłeś zgodę wcześniej albo w innej sieci, te dane mogły być sprzedane firmie zewnętrznej która może mieć ten numer z wyrażoną zgodą z tej albo innej sieci, a może ktoś wcześniej miał ten numer i masz go po kimś,a w komputerkach dalej mają zgodę na dzwonienie na ten numer, to by był błąd ale jest to możliwe albo teoria trochę spiskowa, że dla kasy ktoś tam mógł zmienić zgody marketingowe na tak i dlatego dzwonią

dziś sieci stosują praktyki, że dadzą zniżkę na abonament jeśli wyrazisz zgody marketingowe, moim zdaniem uzależnianie obniżki ceny od wyrażenia zgód marketingowych powinno być prawnie zakazane,

mogą jeszcze dzwonić bez zgody ale to ryzyko ale ilu ludzi zgłsi to do UKE czy pójdzie ddo Sądu, na Policje to zgłosić…

pisałem ogólnie o firmach, które dzwonią, niekoniecznie o samym Orange, dla wszystkich firm z tej branży prawo jest to samo,



Mel pisze:
ObserwatorZRamieniaONZ pisze:Polecam wejść na swój profil w EBOK Orange oraz Nju. Okazało się, ze pomimo nie wyrażenia zgody na marketing w moim profilu pojawiło się kilka nowych pozycji wobec których należało ponownie zaznaczyć brak zgody. Trochę to dziecinne ze strony pomarańczowych...
sumix pisze:NIgdy nie mialem zadnej zgody. Sprawdzilem i nic sie nie zmienilo. Poprostu sprzedali moje dane wraz z miejscem zamieszkania :(
U mnie na koncie nju się zmieniło.
Okazało się, że mam coś takiego Zgoda na wykorzystanie danych o mojej lokalizacji w celu świadczenia usług o wartości wzbogaconej. Nie miałam zaznaczone nic. To by się zgadzało, w marcu odebrałam telefon i pani zapytała czy mieszkam tam i tam lub w pobliżu. Potem już nie odbierałam podejrzanych telefonów tylko wrzucałam na czarną listę. Z tego co się orientuję usługa wzbogacona dotyczy przetwarzania danych o lokalizacji.
konsule nie powinni podawać danych adresowych, peselu, żadnych danych oprócz imienia i nazwiska osoby do której dzwonią, jeśli w taki sposób ujawniają dane to najlepiej to zgłosić do GIODO, UKE, firmy z której dzwonią np Orange nawet jeśli dzwonią z firmy zewnętrznej, takie rzeczy jak ujawnianie danych komuś kto odebrał telefon, a może nie być właścicielem nie powinny mieć miejsca, to trzeba zgłaszać, dane podaje właściciel, a nie jakieś recytowanie przez konsula danych i czekanie na "tak" właściciela
 #922338  autor: kaspeed
 23 kwie 2017, 17:53
Nigdzie nie było podawane.Numer pierwotnie w sieci ERA w której był w mixie w którym również zgód marketingowych ani innych nie było.Numer po 3latach poleciał do Orange.I tam od samego początku 11rok tkwi w prepaid.I tam również przy przeniesieniu zgód nie było.Do ostatniego tygodnia było naprawdę czysto.Numer nie był podawany w sieci i nie brał udziału w żadnych smsowych konkursach, nie był podawany na internecie.Ba nawet do fb nie jest uzywany.Numer autentycznie 11lat bez spamu...A od kilju dni sam spam. Wykluczam abonamenty itd bo nigdy nie miałem abonamentu.Wszystko prepaid.Ba teraz widzę że numer który był dziewiczo w orange od prawie początku w prepaid również zaczynają spamować.Wg mnie to ewidentny wyciek danych osobowych.

Powitać po wielu latach ;) :mrgreen:
 #922622  autor: Blank
 25 kwie 2017, 12:12
Liczba klientow mobilnych nie spada. A przynajmniej nie spadała jeszcze w marcu. Prawda jest z liczbą klientów usług stacjonarnych, ale Orange sam tego chce, oferując beznadziejną neostradę, a FFTH głównie tam, gdzie konkurentem jest... UPC, który zarówno ofertę, jakość i cenę ma znacznie lepszą od Orange, i dla którego Orange nie jest najmniejszym choćby konkurentem.Tylko idioci, mogliby bowiem wybrać Orange, mając za konkurenta UPC - chyba że jest to wyjątkowo rzadka sytuacja, gdy rzeczywicie Orange będzie lepsze.

FFTH oprócz zalet, ma bowiem wiele wad, co do których należy zaliczyć to, że działają w obrębie tego samego - najbardziej wadliwego (nawet bardziej od systemu Play i Netii) systemu (archaiczny w dodatku), najgorszych techników spośród operatorów komórkowych, a niewykluczone, że i stacjonarnych, najgorsze wyjście na świat (Telia - problemy ze streamingiem, PINGiem), a ceny nieporównywalne do konkurentów.

Orange próbuje na siłę, zdobywać klientów usług stacjonarnych (stąd ŚWIETNA oferta Orange Love, jeśli ktoś chce komórkę i internet; pakiet 4w1 jest porównywalny do konkurencji, ale w niższych opcjach mocno konkurencyjny), a to czasem przynosi odwrotne rezultaty. Jeśli ktoś z was korzysta z usług mobilnych, i czasem kontaktuje się na czacie czy infolinii, zauważył pewnie, że praktycznie każda rozmowa kończy się jakąś formułką próbującą wcikać usługi stacjonarne właśnie. To część ludzi, którzy byliby faktycznie zainteresowani ODSTRASZA.

Dodatkowym problemem, do którego jeszcze jakiś czas temu przyznawali się konsule, był system zgód marketingowych - który na pewno się nie zmienił - a mianowicie to, że gdy nie zmienicie zgód, są one widoczne jako brak zgody w MO, ale w rzeczywistości bez zmiany mają status ZGODA. Innymi mówiąc, brak jednoznacznego określenia przez klienta udzielenia bądź braku zgody, Orange traktował jako udzielenie zgody. I nadal to robi. Polecam kupić nowy starter i zobaczyć, że przychodzą na niego informacje o usługach Orange. Dopiero po kontakcie z infolinią (bo wycofanie przez MO nie zawsze pomaga) lub czatem, i ich jawnym wycofaniu, są one wyłączone.

A SMS-y FLASH kojarzycie? Te cholerne powiadomienia, z których słynie chociażby VODAFONE? Pojawia się (jeśli masz szczęście, i Twoje urządzenie obsługuje to ustrojstwo) komunikat o usłudze z przyciskami OK i ODRZUĆ. Naciśnięcie przypadkowe OK jest proste, a ODRZUĆ często nie działa. Klikniesz OK, i gratulujemy, właśnie włączyłeś usługę. Może to być coś taniego (np. 100 minut za 3 zł na 7 dni), a może być i coś drogiego (100 GB za 100 zł na 100 dni) czy cyklicznego (Rozmowy i SMS-y bez limitu i pakiet GB, 35 zł miesięcznie cyklicznie). Nie zorientowałeś się? I bardzo dobrze, tu Cię mamy. Vodafone umożliwia wyłączenie tego ustrojstwa za pomocą SimToolKita. W Orange, jedynym rozwiązaniem jest wycofanie wszelkich zgód marketingowych. W smartfonach, można wyłączyć też aplikację USŁUGI ORANGE (ale po ponownym uruchomieniu tel, zostanie włączona). Czy to nie jest kurewstwo? Ja generalnie, Orange lubię, ale jest to sieć dla raczej ŚWIADOMYCH klientów. Tych mniej zaradnych, zapraszamy do innych sieci, bo Orange was ogoli, i będzie wam łyso.

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #922750  autor: mkkot
 26 kwie 2017, 01:18
Artykuł pikio wyssany z palca. To, że inwestorzy pozbywają się akcji orange nie dziwi, ale wynika to z capexu, nie z tego, że telekom źle stoi. Klientów nie traci, a przynajmniej nie część mobilna.

Co do o10groszy czy nadowod.pl, niestety, nie jest to wyciek orange. Mam to samo w Play. Numer bezproblemowy przez ostatnich 10 lat, a tu w niedługim czasie 2 wiadomości od tych spamerów. Myślę, że oni to zrobili losowo lub kupili bazę z hakerskiego ataku na jakiś serwis, którego razem używamy. Nie zostaje nic innego jak pisać do nich, żądać usunięcia z bazy i powiadomić prokuraturę oraz UKE, bo działania podejmowane przez te podmioty nie wyglądają na do końca legalne.

///edit

ostatnio wystawiałem ogłoszenia na gumtree i na ogloszenia.trojmiasto.pl, podając numer telefonu. A Wy?
 #922751  autor: Dorotea
 26 kwie 2017, 06:08
Ważnym aspektem problemu jest także fakt, że firma wciąż traci klientów. Jedynie w czwartym kwartale 2016 roku straciła aż 404 tys. klientów samej telefonii komórkowej, a w zakresie stacjonarnej wcale nie jest lepiej.
To akurat nie jest wyssane z palca. W zeszłym roku sama rozwiązałam swoją umowę abonamentową z Orangę oraz umowy na moich rodziców.

Blank pisze:Dodatkowym problemem, do którego jeszcze jakiś czas temu przyznawali się konsule, był system zgód marketingowych - który na pewno się nie zmienił - a mianowicie to, że gdy nie zmienicie zgód, są one widoczne jako brak zgody w MO, ale w rzeczywistości bez zmiany mają status ZGODA. Innymi mówiąc, brak jednoznacznego określenia przez klienta udzielenia bądź braku zgody, Orange traktował jako udzielenie zgody. I nadal to robi. Polecam kupić nowy starter i zobaczyć, że przychodzą na niego informacje o usługach Orange. Dopiero po kontakcie z infolinią (bo wycofanie przez MO nie zawsze pomaga) lub czatem, i ich jawnym wycofaniu, są one wyłączone.
Potwierdzam.
 #922847  autor: mkkot
 26 kwie 2017, 17:10
Jestem niemal pewny, że o10groszy i nadowod.pl to ta sama firma, co:

10tys
Masz mozliwosc otrzymania karty visa z limitem wplat nawet do 10 tys. Zadzwon 70 37 03 035 i zamow swoja karte juz dzis! (4,92zl/min) www.kartawire.pl

Poznać to można po tym samym chamskim sposobie naciągania na numer premium:

nadowod_pl
Pozyczka na swieta darmowa dla Ciebie bez BIK wejdz i zawnioskuj na www.umowapozyczki.pl lub zadzwon do swojego doradcy 70 340 30 10

o10groszy
Gratulacje, masz mozliwosc wygrania 5000 zl za grosze w licytacji. Wejdz na www.o10groszy.pl zarejestruj sie i licytuj Teraz za otrzymane zetony na start.
 #922895  autor: ObserwatorZRamieniaONZ
 26 kwie 2017, 21:45
Oczywiście, że tak.
Fragment regulaminu o10groszy
4.2. Operator - Kredytum.pl SA ul Koszalińska 31/1, 78-100 Kołobrzeg wpisana do rejestru Przedsiębiorców Krajowego rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Koszalin nr nip 6711801571 KRS 0000390072 Regon 320993683 Kapitał zakładowy 100 000 zł wpłacony w całości.
na dowod to ta sama firma.
 #922906  autor: mkkot
 26 kwie 2017, 23:37
Ta firma z Mrzeżyna "10tys" znajduje się zaledwie kilkanaście km od Kołobrzegu. Wysłałem do niej maila na adres reklamacja@kredytum.pl:

Zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych:

1. Nie wyrażam zgody na używanie mojego numeru telefonu xxx w celach marketingowych

2. Proszę o informację w jaki sposób uzyskaliście Państwo mój numer, jakie dane o mnie macie Państwo w swojej bazie oraz jakim podmiotom udostępniliście mój numer.

Co do firmy zlokalizowanej w Kołobrzegu, wysłałem maila do UOKiKU, z trzech powodów:
1. adres do reklamacji nie działa
2. skorzystanie z formularza kontaktowego jest automatycznym udzieleniem zgody na użycie danych osobowych w celach marketingowych i do przekazania podmiotom trzecim (zgodnie z ich niezgodnym z prawem regulaminem)
3. jedyny numer do kontaktu jest numerem premium

Należałoby raczej dowiedzieć się co to za gagatki znad morza i skąd mają nasze numery. Orange akurat w tej sprawie jest raczej czyste, bo skąd mieliby mój numer...
 #922912  autor: Marek_G
 27 kwie 2017, 03:11
Mam ten sam problem z tym cholerstwem. Te spamowe SMSy zaczęły przychodzić jakoś tak przed świętami. Dokładnie ten sam zestaw SMSów.
Oprócz SMSów był jeszcze telefon babki z T-Mobile próbującej wcisnąć Internet mobilny.
Sytuacja taka sama jest u mojego ojca. Podejrzewam albo Allegro (sprzedawcy chyba dostają numer telefonu z automatu po zakupie u nich) albo któryś z operatorów wysyłających darmowe startery. Ostatnio zamawiałem te od 250 MB roamingu w T-Mobile - nie pamiętam czy czasem nie trzeba było podać adresu.
Dodam jeszcze, że obydwa numery na które przychodzi SPAM są w Play.
Zobaczymy jak to się dalej rozwinie.
 #922915  autor: Duke
 27 kwie 2017, 06:56
Andrzej24 pisze:Nie wiem czy zauważyliście ale w Orange są wyświetlane 2 sposoby zgód. Szczegółowa i tylko jedna. Zależy jak się wejdzie
Pierwsza zgoda dotycz konta na portalu Orange.pl. Druga dotyczy konta abonenckiego.
 #922917  autor: piotras
 27 kwie 2017, 07:29
Dla telefonów z androidem polecam aplikację 'odebrać telefon'. Sprawdza przychodzące numery i odrzuca połączenia od telemarketerów na podstawie negatywnych opinii użytkowników. Podobnie można blokować smsy. Jest w pełni konfigurowalna i nie zauważyłem skrócenia czasu pracy na baterii (działa w tle).
  • Strona 2 z 15
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15