DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 27 z 308
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 308
 #913124  autor: bobix
 27 lut 2017, 10:45
To teraz daję im góra 2 tygodnie na iPhona.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 #913125  autor: nikodemdyzma
 27 lut 2017, 10:55
Wosiu96 pisze:Jest możliwość wysłania SMS i mną po VoWiFi?
Włączyłem tryb samolotowy, włączyłem WiFi. SMS nie został wysłany. Ale to naprawdę szybki test, reszta zabawy wieczorem.
 #913126  autor: nikodemdyzma
 27 lut 2017, 10:58
Jeszcze jeden wniosek na szybko - całkiem nieobciążone, dobrze działające łacze LTE w Orange, po którym tradycyjny VoIP działa wyśmienicie - jakość połączenia VoWiFi - tragiczna.
 #913127  autor: p2225
 27 lut 2017, 11:15
I jako operator pokazuje się "Orange WIFI Calling" tak jak na wrzucanych tu screenach przez tego nowego użytkownika?

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #913128  autor: kozien70
 27 lut 2017, 11:19
@nikodemdyzma - ciekawe, jak na tym samym łączu zachowałoby się VoWiFi innych operatorów (Tm i Play).
 #913129  autor: nikodemdyzma
 27 lut 2017, 11:22
kozien70 pisze:@nikodemdyzma - ciekawe, jak na tym samym łączu zachowałoby się VoWiFi innych operatorów (Tm i Play).
Ciekawe, ale nie mam możliwości sprawdzić.

OK, może odrobinę dramatyzuję. Przez tragiczną rozumiem dwie rzeczy - rozmówca słyszy mnie bardzo cicho (naprawdę cicho, co nie jest normalne), do tego pojawiają się chwilami zniekształcenia głosu.
 #913130  autor: p2225
 27 lut 2017, 11:22
Może rozmowa nie zestawia się w HD Voice? W service menu można podglądać kodeki rozmów po wifi?

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #913132  autor: Mixiorek
 27 lut 2017, 11:27
Mam i ja :-)

Obrazek Obrazek Obrazek
Wosiu96 pisze:Jest możliwość wysłania SMS i mną po VoWiFi?
Możliwość jest. MMS idzie przez LTE a nie przez WiFi.
bobix pisze:To teraz daję im góra 2 tygodnie na iPhona.
Oby. Do szczęścia w kwestii VoLTE i WiFi Calling brakuje mi tylko tego.
nikodemdyzma pisze:Jeszcze jeden wniosek na szybko - całkiem nieobciążone, dobrze działające łacze LTE w Orange, po którym tradycyjny VoIP działa wyśmienicie - jakość połączenia VoWiFi - tragiczna.
Muszę to dłużej poobserwować. U mnie na 3 rozmowy w trakcie jednej miałem info, że "u rozmówcy przerywa". Pytanie tylko czy to nie wina "po stronie rozmówcy", który był w trakcie jazdy samochodem i na zestawie głośnomówiącym.
Siedzę na normalnych łączach stacjonarnych. Żaden router LTE. Łącze w fabryce to symetryk z CIR, SLA itp. od dużego i sprawdzonego dostawcy. Ping po kraju to tak 1-2ms. W domu mam kablówkę, która po kraju ma zwykle <9ms. Zobaczymy.
p2225 pisze:I jako operator pokazuje się "Orange WIFI Calling" tak jak na wrzucanych tu screenach przez tego nowego użytkownika?
Tak.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #913134  autor: munio
 27 lut 2017, 11:36
Dla mnie jakość jest taka sama jak na VoLTE, a też moje łącze Wifi to Orange LTE połączenie wykonałem od siebie przez wifi calling do osoby z VoLTE I na pewno jakość musi być taka sama, żeby była kompatybilność. Na pewno jest tak, że jak dzwoni się z WiFi Calling do osoby w zasięgu sieci komórkowej gdzie nie ma nawet hd voice to jakość zapewne jest obniżana po obu stronach. A jeśli już porównujesz do voipa, to raczej normalne, że jakość jest lepsza - to już zauważyłem przy VoLTE. Na wszelkich komunikatorach jednak jest lepsze kodowanie.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2017, 11:41 przez munio, łącznie zmieniany 1 raz.
 #913135  autor: nikodemdyzma
 27 lut 2017, 11:39
Tylko widzisz, mimo, że ja korzystam z LTE, wiem, że to łącze nie jest jakimkolwiek czynnikiem wpływającym na rozmowy realizowane po IP - jak pisałem, na codzień dość intensywnie korzystam z dwóch operatorów VoIP, i nie mam absolutnie żadnych problemów z jakością rozmów (w kodekach G722, G711 a-Law, G729a).
 #913138  autor: munio
 27 lut 2017, 11:50
A teraz kwestia samego WiFi w telefonie. W ustawieniach WiFi mamy 'Podtrzymanie połączenia WiFi' - Zawsze, podczas ładowania, nigdy. I teraz przykładowo jeśli mamy włączoną opcję domyślną - podczas ładowania, to jeśli telefon leży bezczynnie zablokowany to, zawsze jest tak, że wifi przechodzi w stan uśpienia. A jak to będzie wpływało na usługę WiFi Calling? Jak dostanę połączenie przychodzące, to WiFi automatycznie się obudzi? Czy jednak żeby to w pełni chodziło trzeba przestawić na opcję - Zawsze?
 #913140  autor: p2225
 27 lut 2017, 11:54
Lepiej "zawsze", ale pewnie jak wifi będzie w stanie uśpienia to rozmowa zestawi się po LTE, a chwilę potem przeskoczy na WiFi gdy telefon będzie wybudzony w trakcie dzwonienia.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #913141  autor: kozien70
 27 lut 2017, 11:55
O - tu bym nie był pewny. Fallback z WiFi do LTE jest, ale w drugą stronę?
 #913142  autor: p2225
 27 lut 2017, 12:00
Z regulaminu:
W przypadku, w którym podczas rozmowy z użyciem sieci Orange LTE telefon Abonenta zaloguje się w sieci WiFi, połączenie zostanie przełączone z LTE do WiFi.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #913144  autor: munio
 27 lut 2017, 12:09
Czyli w mieszkaniu gdzie telefon łapie LTE od święta i będę w 3G, to nie będzie przejścia do WiFi i tylko ratuje w takim razie jednak włączenie opcji, która zawsze podtrzymuje WiFi.
 #913146  autor: kozien70
 27 lut 2017, 12:25
Z ciekawości: po co Ci rozmowy po WiFi skoro masz tam zasięg 3G?
 #913147  autor: Mixiorek
 27 lut 2017, 12:29
Przetestowane:
- jest HO WiFi Calling -> VoLTE
- jest HO powrotny VoLTE -> WiFi Calling
- jest HO między dwoma AP w trakcie rozmowy WiFi Calling

Wszystko przetestowałem w trakcie tej samej rozmowy. "Słychać" HO z WiFi do LTE.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #913148  autor: munio
 27 lut 2017, 12:32
A czy to nie jest tak, że jak dzwonię przez WiFi Calling do osoby która jest w zasięgu usługi VoLTE, to połączenie idzie w tzw kodeku full hd voice? Wiadomo, że dzwoniąc z VoLTE do osoby z VoLTE jest odczuwalnie lepsza jakość niż w przypadku kodowania hd voice - zapewne działa wtedy kodowanie full hd voice. Na ucho wydaje mi się, że tak jest. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić :)
Inny powód dlaczego miałbym korzystać z Wifi? Czasem jednak ledwo jedna kreska LTE u mnie wskoczy i przy usłudze VoLTE czasem są takie problemy, że telefon przy tak słabym LTE nie chce przełączyć się na 3G i się rozłącza. Dopiero po rozłączeniu jest 3G i mogę normalnie zadzwonić.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2017, 12:36 przez munio, łącznie zmieniany 1 raz.
 #913150  autor: kozien70
 27 lut 2017, 12:35
W polskich sieciach nie ma czegoś takiego jak kodek Full HD Voice. Na VoLTE jest standardowy kodek AMR-WB, ten sam co w HD Voice 2G/3G, te same bitrate. Chyba, że coś ostatnio się zmieniło? @Mixiorek - masz możliwość testu połączenia VoLTE-VoLTE i podglądu kodeka? Ja aktualnie korzystam z firmware bez VoLTE.

@munio - czyli nadal są problemy z HO VoLTE->3G.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2017, 12:47 przez kozien70, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Strona 27 z 308
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 308
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 308