DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #906382  autor: areksz
 21 sty 2017, 13:22
Witam,
czemu w ofertach Orange jest tak duża liczba spamu?
Po zakupie nowych numerów nie ustannie otrzymuję spam z numerów 71309,72309,73150,72132.
Sprawę zgłaszałem do UKE, Orange, NJu , GIODO i UOKIK. Mniej niż zero. Do podmiotów Spamera odpowiedzialnych też dyspozycję, że nie wyrażam zgody na spam smsy.
Zero pozytywnej reakcji wszędzie , skoro za to nie płace to w czym problem?
Mam zamiar iść na komisariat. Zgłosić zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa.
Czy ktoś zgłaszał podobne problemy, jak to się skończyło?
Czy to coś da by spamera zablokować ?
Czemu Orange nie blokuje takiej formy nękania?
 #906386  autor: xander21
 21 sty 2017, 13:35
Pewnie udostępniłeś numery do spisu abonamentów. Orange/Nju ma takie zgody i trzeba je od razu wyłączać. Na swoim koncie Nju czy Orange jest gdzieś sekcja i tam maż całą liste zgód, które trzeba było powyłączać. :-) Zawsze jak dostaje świezy numer to już pierwszego dnia zakładam konto online i wyłaczam wszystko jak leci. Jak spam przychodzi to znaczy, że numer już był kiedyś używany.
 #906388  autor: areksz
 21 sty 2017, 13:38
to ja wiem, po przeniesieniu lub odpaleniu nowego numeru to jest pierwsza rzecz Blokada premium sms/mms i wszelkich zgód marketongowo-spamowych..
 #906425  autor: Przemix
 21 sty 2017, 17:05
W bok orange podajesz te numery i sami cię wypisują z tych firm, nawet jak poprzedni wlasciciel numeru się porejestrował na jakichs gównach. Bez chodzenia po komisariatach
 #906427  autor: Dorotea
 21 sty 2017, 17:38
areksz pisze:Po zakupie nowych numerów nie ustannie otrzymuję spam z numerów 71309,72309,73150,72132.
...
Czemu Orange nie blokuje takiej formy nękania?
Na samym dole jest formularz do wypisania się z takich usług: http://www.orange.pl/kid,4002809860,id, ... %20premium
Tutaj garść szczegółów: https://nasz.orange.pl/t5/Baza-wiedzy-A ... /ta-p/6945
areksz pisze:po przeniesieniu lub odpaleniu nowego numeru to jest pierwsza rzecz Blokada premium sms/mms i wszelkich zgód marketongowo-spamowych..
Nie wszystkie premium da się wyłączyć samodzielnie w serwisie, tak sobie sprytnie Orange to wymyśliło.
 #906462  autor: sa
 21 sty 2017, 20:43
W serwisie orange trzeba wyłączać na 2 sposoby jeden to zakładka gdzie pisze "moje dane" i właśnie "moje zgody" tam trzeba wszystko zaznaczyć na Nie.Ale w innym miejscu serwisu są ustawienia dodatkowe i tam wyłączasz ssms, mms mt(sieciowe premium) z rozróżnieniem odbieranie i wysyłanie osobno, wyłączasz numery na 0700 itp. do tego też osobno numery bez identyfikacji numeru. Możesz też zostawić opcję wysyłania smsów premium ale określić kwotę jaką na m-c pozwolisz wysyła np. 11zł i inne różnego rodzaju opcje.Ale to możesz zrobić dopiero po założeniu konta na "mój orange".Niestety ale do tego czasu ryzykujesz spam, bo z zasady świeżo zarejestrowana karta jest otwarta na wszelkie marketingowe guano.Od siebie dodam że na nowym starterze z wybranym samodzielnie numerem w ostatni czwartek jedyny spam jaki dostałam to były przymusowe smsy o których pisała" Biała" jakiś czas temu.Są to oferty handlowe orange mające na celu siłowe(charakterystyczny dźwięk tego rodzaju informacji dodam że inny niż normalnych smsów z charakterystycznym "bzyczeniem" .Dodam że jak pisała "Biała" odrzucenie i skasowanie tego rodzaju smsów nie jest łatwe bo tego rodzaju wiadomości upierdliwie wracają tak że łatwo się machnąć i dać"ok" w ten sposób kupując niechcianą usługę.Dodam że na noki 206 udało mi się te "oferty" odrzucić bez restartu telefonu i nie ponosić z tego powodu żadnych nadprogramowych kosztów ale nie wiem czy na każdym zwykłym telefonie da się tego rodzaju "ofertę handlową" odrzucić.Pierwszego dnia tj z dniem z zakupem startera wybraniem numeru,rejestracją i po doładowaniu konta chcieli mi wcisnąć pakiet 100minut za 3 zł.Wcześniej nie miałam czasu więc dopiero w nocy założyłam konto na "mój orange" i wszystko powyłączałam, a następnego dnia rano powitał mnie ..mulipakiet 100minut smsów i mb za 6zł na 7 dni też udało mi się to odrzucić i dopiero po tej siłą wciśniętej ofercie handlowej przyszły smsy potwierdzające wyłączenie wszelkich zgód łącznie z wyłączonymi smsa mmsami mt i na razie cicho, dziś żadnej tego rodzaju oferty.Pożyjemy i zobaczymy co będzie dalej..
 #906467  autor: Dorotea
 21 sty 2017, 21:12
Największy problem jest w braku rozwiązań ustawowych, które narzucałyby domyślną blokadę takich rzeczy. Dlatego operatorzy nas tym gnębią. Poza tym mają niemały zysk z prowizji od różnych naciągaczy. Najgorsze i najbardziej nachalne są różne szemrane typu wróżki, loterie i inne podobnej klasy. Oczywiście są normalne usługi premium, czasem korzystam, ale takie nikomu krzywdy nie robią.
 #906472  autor: sa
 21 sty 2017, 21:23
Dorotea pisze:Największy problem jest w braku rozwiązań ustawowych, które narzucałyby domyślną blokadę takich rzeczy. Dlatego operatorzy nas tym gnębią. Poza tym mają niemały zysk z prowizji od różnych naciągaczy. Najgorsze i najbardziej nachalne są różne szemrane typu wróżki, loterie i inne podobnej klasy. Oczywiście są normalne usługi premium, czasem korzystam, ale takie nikomu krzywdy nie robią.
W zasadzie blokada na wychodzące jest chyba u wszystkich opów ,bo na nowych starterach dopóki nie doładujesz konta za minium 10zł nie możesz wysyłać smsów premium.ale na przychodzące oferty handlowe nie masz już wpływu.Ustawowo ci tego nie zablokują bo...kasę tracą opy którzy na tym zarabiają sporą kasę. a tak zawsze jest nadzieja że ktoś się nabierze i coś kupi...Dlatego nabywając nowy starter trzeba się modlić o to by a. być jego pierwszym właścicielem tj by poprzedni nie miał długów i teraz nie męczyły smsy i telefony żądające spłaty długu, b. by zdążyło się wszelkie zgody wyłączyć nim cię zasypia"ofertami handlowymi" od samego opa. i c. mieć telefon co potrafi to odrzucić.
 #906473  autor: Dorotea
 21 sty 2017, 21:33
Co do niechcianej oferty handlowej to Orange samo spamuje, mimo zaznaczenia, że abonent nie życzy sobie przedstawiania ich oferty i tak dzwonią, szczególnie lubią podchodzić starszych ludzi.

Piszesz o starterach, a dorzucę coś o abonamencie, bo konfigurowałam usługę Orange osobie co wzięła ofertę dla seniora i nic co dotyczy premium nie było zablokowane domyślnie. Najbardziej mogą popłynąć finansowo osoby z abonamentem. To jest skandal.
 #906474  autor: sa
 21 sty 2017, 21:44
Dorotea pisze:Co do niechcianej oferty handlowej to Orange samo spamuje, mimo zaznaczenia, że abonent nie życzy sobie przedstawiania ich oferty i tak dzwonią, szczególnie lubią podchodzić starszych ludzi.

Piszesz o starterach, a dorzucę coś o abonamencie, bo konfigurowałam usługę Orange osobie co wzięła ofertę dla seniora i nic co dotyczy premium nie było zablokowane domyślnie. Najbardziej mogą popłynąć finansowo osoby z abonamentem. To jest skandal.
Masz zdecydowanie rację, z kartą jest tak że nie wydasz więcej niż masz na koncie,a możesz też sobie ustalać ile chcesz na to wydać, ale klienci z abonamentem maja przej...ne bo można im wcisnąć wszystko,a jak osoba starsza czy po prostu mniej zorientowana i nie wie że konto na "mój orange" to podstawa bytu i ustawienia tam(są takie same jak dla "karciarzy" , to daje się zrobić, a potem łatwo im w salonach udawać głupa gdy wkurzony klient przychodzi z reklamacją.Dlatego tylko karta,bo to najbezpieczniej o ironio.
 #906475  autor: Remington
 21 sty 2017, 21:48
Dorotea pisze:Największy problem jest w braku rozwiązań ustawowych, które narzucałyby domyślną blokadę takich rzeczy.
Nieprawda. Rozwiązania ustawowe są - wszelkie informacje handlowe drogą elektroniczną (w tym SMS) można wysyłać tylko za uprzednią świadomą zgodą odbiorcy.

O ile Orange wysyła smsy "informacyjne" (których pewnie nie uznają za marketing) na nowe startery, to z numerów 7xxxx nigdy tego nie spotkałem. Prawdopodobnie założyciel wątku otrzymał numer po kimś, przez co jest już w bazach owych podmiotów, które ten spam wysyłają. Zazwyczaj zgłaszanie się bezpośrednio do nadawców (trochę trwa odnalezienie do nich kontaktu) wystarczy.

W sumie mam w Orange 3 numery, niewyrażone zgody i na żaden nic nie przychodzi nawet od Orange. A więc to jakieś uogólnienie, że wszystkich spamują.
 #906481  autor: Dorotea
 21 sty 2017, 22:17
U mnie w rodzinie dwa numery abonamentowe od Orange, brak zgody na kontakt i na przedstawianie ich oferty, a i tak dzwonią przy końcu umowy i bezczelnie wciskają.

Co do innego spamu, to istniejące rozwiązania są niewystarczające, poza tym miałam na myśli również domyślną blokadę premium (wychodzące i przychodzące) przez operatorów, a tego ustawa niestety nie narzuca na operatorów więc wystawiają szczególnie tych na abonamencie na ryzyko.

Te numery: 71309, 72309, 73150, 72132 należą od firm świadczących premium, areksz pisał, że zgłaszał wszędzie, gdzie się dało i rezultat żaden. Niech jeszcze sprawdzi formularz Orange z wcześniejszego linka, podobno działa, ale nie sprawdzałam sama.
 #906576  autor: areksz
 22 sty 2017, 17:16
Dzięki za ten link od Dorotea.
Zgłaszałem do uke , do tego podmiotu też wysłałem maila by mi nie wysyłał spamu.
To samo miało uczynić Orange.
Zgłaszałem do Orange podając wszystkie te numery.
Do teraz przychodzą , mimo ,że UKE i Orange wystąpiły do tej firmy..
Ta, tyle dało co martwemu kadzidło :)
Lecz to nic nie daje, wróżka czarodziejka nie odpuszcza..
tu link dla was jak chcecie zweryfikować co to za syf NAS atakuję (baza premium rate sms):
https://uke.gov.pl/tablice/NumerUpo-lis ... ution=e1s1
 #906578  autor: macc
 22 sty 2017, 17:30
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
 #906583  autor: Dorotea
 22 sty 2017, 17:44
Aktualne dane są zawsze w rejestrze UKE.
 #906613  autor: Remington
 22 sty 2017, 21:34
Dorotea pisze:U mnie w rodzinie dwa numery abonamentowe od Orange, brak zgody na kontakt i na przedstawianie ich oferty, a i tak dzwonią przy końcu umowy i bezczelnie wciskają.
Kurczę, na pewno masz wszystkie zgody odhaczone na NIE? Widać to na portalu Orange. Ja mam wszystkie na NIE i nigdy nikt nie dzwonił, na żaden z moich numerów, podobnie z SMS-ami.
Dorotea pisze:Te numery: 71309, 72309, 73150, 72132 należą od firm świadczących premium, areksz pisał, że zgłaszał wszędzie, gdzie się dało i rezultat żaden. Niech jeszcze sprawdzi formularz Orange z wcześniejszego linka, podobno działa, ale nie sprawdzałam sama.
Mnie zawsze kontakt z właścicielem numeru Premium wystarczył i spamowanie się kończyło (ćwiczyłem to na nowych numerach z Orange, Plusa i TM). Jeżeli mimo to spam nadal przychodzi, warto poskarżyć się do UKE, a jeśli to nie pomoże, zgłosić na Policję, bo to wykroczenie i wtedy na pewno się zdygają.

I tu wychodzi na czoło Play z usługą STOP SPAM, której próżno szukać u innych operatorów.
 #906691  autor: Dorotea
 23 sty 2017, 13:08
Remington pisze:
Dorotea pisze:U mnie w rodzinie dwa numery abonamentowe od Orange, brak zgody na kontakt i na przedstawianie ich oferty, a i tak dzwonią przy końcu umowy i bezczelnie wciskają.
Kurczę, na pewno masz wszystkie zgody odhaczone na NIE? Widać to na portalu Orange. Ja mam wszystkie na NIE i nigdy nikt nie dzwonił, na żaden z moich numerów, podobnie z SMS-ami
Chodzi konkretnie o tę: "Zgoda na kontakt na numery telefoniczne dostępne w Orange Polska S.A. w celu przedstawienia oferty Orange". Nie do końca respektują to co się tam ustawi.

Na moje pre-paidy nikt mi nie dzwoni, ale na abonamenty starszych osób w mojej rodzinie już dzwonią, namawiają na niekorzystne umowy. Robią to przed końcem umowy. Dlatego pozakładałam konta w Mój Orange i śledzę, czy są jakieś zlecenia, bo wiadomo, starsze osoby coś tam zamówią, zapomną i nie ma potem jak odkręcić.