DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #905371  autor: Dorotea
 15 sty 2017, 16:26
Te 4 sieci definiuje sam Play i są to: T-Mobile, sieć Plus oraz sieć Orange oraz rzecz jasna Play:
http://www.play.pl/pomoc/pomoc-technicz ... g-krajowy/

Problem w tym, że Orange jest domyślnie wyłączone dla wszystkich klientów i trzeba prosić BOK o włączenie, a nie zawsze i nie wszystkim chcą włączyć.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2017, 16:28 przez Dorotea, łącznie zmieniany 1 raz.
 #905372  autor: Remington
 15 sty 2017, 16:28
Dorotea pisze:Te 4 sieci definiuje sam Play i są to: T-Mobile, sieć Plus oraz sieć Orange:
http://www.play.pl/pomoc/pomoc-technicz ... g-krajowy/
Powiedzą, że zapomnieli zaktualizować stronę. Dla UOKiK ważne będzie czy literalnie się zgadza - a się zgadza, bo są 4 sieci dla wszystkich, a 5 dla chętnych.
 #905374  autor: Dorotea
 15 sty 2017, 16:31
Właśnie, że się nie zgadza, bo na każdej komórce Orange nie da się wybrać ręcznie, sieć jest nieaktywna więc opis jest prawidłowy, zresztą piszą tam o potrzebie kontaktu z BOK, aby włączyć Orange.

Tylko, że robią z tym problemy czego sama doświadczyłam. Dostępne są tylko Plus, T-Mobile i Play.
 #905375  autor: Remington
 15 sty 2017, 16:40
To przeczytaj co napisałem. UOKiK zapyta ich "Czy są 4 sieci dla wszystkich?", a oni odpowiedzą "Tak: P4, Polkomtel, T-Mobile, Aero2, a po kontakcie z BOK jest jeszcze 5. sieć Orange. Nie zaktualizowaliśmy tego w opisie na stronie, ale przekaz marketingowy się zgadza.". I wszystko się będzie zgadzać, bo 4 sieci są już teraz.
 #905377  autor: Dorotea
 15 sty 2017, 16:47
Ciekawe, bo do publicznej wiadomości w swoim serwisie podawali i podają co innego i żadne Aero2 tam nie figuruje. Mój telefon też nie wykrywa takiej sieci, nawet jak stanę pod nadajnikiem Aero2.

Co do reszty, czyli ograniczenia w roamingu krajowym do 3 Mb/s i grzebania przy bonusach, to o ile mi wiadomo UOKiK i UKE już wiedzą. Nie wiem tylko na ile skutecznie powiadomiono te instytucje, ale to się wkrótce wyjaśni.
 #905381  autor: Remington
 15 sty 2017, 17:03
Dorotea pisze:Ciekawe, bo do publicznej wiadomości w swoim serwisie podawali i podają co innego i żadne Aero2 tam nie figuruje. Mój telefon też nie wykrywa takiej sieci, nawet jak stanę pod nadajnikiem Aero2.
I co z tego, że jej nie widzisz? Z Aero2 się dogadali, ich zasięg masz i kropka. A że BTS-y Aero2 rozgłaszają się jako Plus, to nie P4 sprawa. Play reklamuje 4 sieci i je daje wszystkim - tak odpowie UOKiK-owi, bo faktycznie tak jest nawet bez Orange, w tym rzecz. I dobrze o tym wiedzieli, że dzięki Aero2 blokując dostęp do Orange nie muszą zmieniać marketingu o 4 sieciach.
Dorotea pisze:Co do reszty, czyli ograniczenia w roamingu krajowym do 3 Mb/s i grzebania przy bonusach, to o ile mi wiadomo UOKiK i UKE już wiedzą.
To ograniczenie niczego nie narusza. Nigdzie nie obiecywali, że nie będzie ograniczeń, ani że nie odetną któregoś z operatorów, tak samo jak nie obiecywali dostępu do LTE w roamingu krajowym. Oni od lat piszą w regulaminach o zasięgu "Sieci telekomunikacyjnej P4" - teraz ona oznacza sieć macierzystą+roaming, ale jeśli by nagle zrezygnowali z roamingu do nadal będzie zgodne z regulaminem.
 #905424  autor: Dorotea
 15 sty 2017, 20:21
Taka argumentacja przejdzie na forum, a nie w instytucjach, które mają moc działać w trybie administracyjnym i nakładać kary. Już widzę jak Play im się przyznaje, że od dawna wprowadza klientów w błąd, bo nie chciało mu się zaktualizować strony i dlatego podają do publicznej wiadomości rzeczy niezgodne z prawdą. Smaczku dodaje, że dodatkowo ich pracownicy potwierdzają to na ich oficjalnym forum. Ba! Nawet konsultanci rozpatrują zgłoszenia w podobnym tonie, dla nich Orange to sieć z tej 4, a nie 5, dodatkowa.

Poza tym nie ustawiaj się w pozycji wypowiadającego się za UOKiK i UKE, bo one same zajmą stanowisko na omawiane tematy.
 #905526  autor: userTOR
 16 sty 2017, 12:03
Remington pisze:(...) Nieszanowanie nie łamie prawa. Oszustwa trzeba udowodnić. (...)
Coraz częściej, (głównie) przez telefon, ale także nawet i przy biurku w salonie, są przypadki, gdzie po uzgodnieniu warunków umowy, do podpisania są podsuwane już inne - oczywiście niekorzystne dla klienta.
Przyznasz, że trzeba mieć wyjątkowy tupet, aby aż tak bezczelnie podchodzić do klienta (?)
Takich przypadków, opisywanych na tamtym forum jest dosyć dużo.
I co w tym podłego, to to, że nie zauważają problemu u siebie, jak tylko u klientów - "bo nie czytają warunków umowy".

Przykładów nieszanowanie klientów, ale też i łamania prawa (regulaminów) na forum foulPlay, zdaje się pojawiać coraz więcej.
Jak wykazuje praktyka, to regulaminy są dla klientów obowiązkiem, a dla foulPlay już tylko luźną propozycją, do której mogą, ale nie muszą się stosować.

W foulPlay (na forum także) jest jak u Barei:
- Zgubiony numerek to ja trzymam w ręku i proszę, żeby mi pan wydał płaszcz na ten numerek!
- Niech pan nie krzyczy na naszego pracownika. Ja tutaj jestem kierownikiem tej szatni! Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?.
Cham się uprze i mu daj. No skąd ja wezmę, jak nie mam!
Tu pisze! Niech pan se przeczyta.
ZA GARDEROBĘ I RZECZY ZOSTAWIONE W SZATNI SZATNIARZ NIE ODPOWIADA

Przestrzegam przed foulPlay.
 #905902  autor: ukefake
 18 sty 2017, 11:37
A pamiętacie, dlaczego powstało firmowe forum playa? Wątek z nieprzyjemnych przygodach z play rósł w nieprawdopodobnym tempie, wylew błahych spraw na fb, blogu gruszki był tak duży, że musieli coś z tym zrobić i trzeba przyznać, że im się to udało. W międzyczasie klientów przybywało i chyba skala ich przerosła. I forum spełnia swoje zadanie, a nawet jak robi się jakaś gówno-burza to po kilku dniach kasowania postów śladu po niej nie ma. Po prostu takie jest życie
 #910420  autor: userTOR
 10 lut 2017, 10:14
Za niedługo, znacząco poprawi mi się samopoczucie, gdyż za "pięć minut" pozostanie mi w foulPlay już tylko jeden numer a za zaledwie kilka miesięcy, zamaszystszym kopniakiem w foulplayowy zadek, definitywnie zakończę wrzucanie 'drobnych' do ich kieszeni.

Czy może spotkać klienta, coś cudowniejszego za 'opluwanie' go przez ich BiuroOlewkiKlienta, oraz obsługę ich tzw. forum ?? :D

Przestrzegam przed foulPlay.
 #920603  autor: Dorotea
 13 kwie 2017, 13:33
"Znikanie" niewygodnych treści, czyli tych traktujących o problemach klientów z siecią Play trwa w najlepsze: https://forumplay.pl/showthread.php/443 ... w%C4%85tek

Co najbardziej żenujące, nie chodzi o żadne zadymy, kłótnie, czy nawet krytykę moderatorów, ale właśnie o wątki zwykłych klientów opisujące patologię z jaką osobiście się zetknęli w Play. Trochę śladów zostało w cache Google:
https://webcache.googleusercontent.com/ ... clnk&gl=pl
Oryginał niedostępny: https://forumplay.pl/showthread.php/441 ... nym-stanie

Poniżej kilka wypowiedzi opisujących w czym rzecz, daję screeny, bo jak wiadomo lubią tam kasować.

Obrazek

Obrazek
 #920958  autor: userTOR
 15 kwie 2017, 15:12
Kiedyś, kiedyś - nie pamiętam, czy jak byłem tylko czytelnikiem, czy już jako zarejestrowany - moderator jahu powiedział (napisał o zajęciu na forum), że "lubię to co robię".
Czyż nie 'interesująco' to brzmi w kontekście robienia z klientów, idiotów (??)

A ja już za niedługo, zaprzestanę całkowicie wrzucać swoje drobne do foulPlayowej kieszeni :D

Przestrzegam przed foulPlay.
 #920985  autor: cyanoone
 15 kwie 2017, 17:42
userTOR pisze:A ja już za niedługo, zaprzestanę całkowicie wrzucać swoje drobne do foulPlayowej kieszeni
Będę dostawać kasę jak zadzwonisz na numer w P4.

Plus-->Play (2015) -->Plus (2018)
Klucz-->Orange-->Lajt (2017)
 #921363  autor: mkkot
 17 kwie 2017, 23:32
Odpowiem jako osoba, która poznała osobiście moderatorów forumplay (jahu, xaviero). Po pierwsze oni moderowali (nie wiem jak teraz) za darmo lub za wynagrodzenie niewspółmierne do pracy na etat. Po drugie nie byli to w czasie jak ich znałem pracownicy Play. Nie wierzę, że akurat oni podejmowaliby się usuwania niewygodnych wątków. Zamykanie to i owszem, ale takich, które robią bajzel na forum. Po czwarte nie interpretujcie czyjejś nieumiejętności, przypadku lub problemów technicznych jako złej woli. Załóżcie wątek na forum z oficjalnym pytaniem dlaczego wątki znikają z przykładami linków. Moderatorzy na pewno wypowiedzą się w tym wątku. Niewykluczone, że robi to jakiś pracownik Play, nie przesądzam, ale możliwe też, że nawet autor wątku coś sobie kliknął i zablokował. Możliwe, że niektóre posty wyparowały w skutek awarii bazy danych. Jeśli jednak odpowiedzi w wątku z oficjalnym pytaniem będą zniechęcające, to wiemy, że mamy do czynienia z celowym działaniem. Niestety, jest to całkiem możliwe, choć kiedyś tak nie było. Można by pogadać z Gruszką co on na to (u niego na blogu cenzury nie ma, ale możliwe, że na oficjalnym forum już być musi, bo zaglądają tam zwykli klienci). Trzeba to zrozumieć, ale nagłośnienie tego faktu spowoduje raczej odwrót od takich działań. W końcu to jest Internet. Tylko musimy mieć twarde dowody dlaczego te wątki znikają.
 #921586  autor: Dorotea
 19 kwie 2017, 10:49
mkkot pisze:Odpowiem jako osoba, która poznała osobiście moderatorów forumplay (jahu, xaviero). Po pierwsze oni moderowali (nie wiem jak teraz) za darmo lub za wynagrodzenie niewspółmierne do pracy na etat. Po drugie nie byli to w czasie jak ich znałem pracownicy Play. Nie wierzę, że akurat oni podejmowaliby się usuwania niewygodnych wątków. Zamykanie to i owszem, ale takich, które robią bajzel na forum. Po czwarte nie interpretujcie czyjejś nieumiejętności, przypadku lub problemów technicznych jako złej woli. Załóżcie wątek na forum z oficjalnym pytaniem dlaczego wątki znikają z przykładami linków. Moderatorzy na pewno wypowiedzą się w tym wątku. Niewykluczone, że robi to jakiś pracownik Play, nie przesądzam, ale możliwe też, że nawet autor wątku coś sobie kliknął i zablokował. Możliwe, że niektóre posty wyparowały w skutek awarii bazy danych. Jeśli jednak odpowiedzi w wątku z oficjalnym pytaniem będą zniechęcające, to wiemy, że mamy do czynienia z celowym działaniem. Niestety, jest to całkiem możliwe, choć kiedyś tak nie było.
Forum Play to oficjalny kanał do komunikacji z klientami, nikogo tutaj raczej nie interesuje forma zatrudnienia lub dochody osób moderujących, ale dobre obyczaje już tak.

Tematy (patrz choćby na linki podane wcześniej wcześniej) o usuwaniu niewygodnych treści na forum Play powstawały i nadal powstają. Jest to działanie celowe za strony moderacji i często kontrowersyjne, bo nie o o zwykłych sprawach porządkowych tutaj mówimy tylko o CENZURZE. Twój kolega xaviero nie widzi w tym nic niestosownego i wcale tego nie ukrywa. Zasłania się haniebnym punktem regulaminu, w którym przewidziano sposób na pozbywanie się treści, które im się nie podobają, a nie da się dopasować im innego punktu:
https://forumplay.pl/showthread.php/389 ... post391264
https://forumplay.pl/showthread.php/443 ... post410708

Zamykanie wątków, gdzie toczy się normalna i rzeczowa dyskusja pod bzdurnymi powodami już było przerabiane:
http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic ... 38#p904438

Znikanie (również pod pozorem przeniesienia w niedostępne dla innych miejsce) postów, czy nawet całych tematów widziałam tam nieraz, podobnie jak blokowanie osób, które po prostu śmiały mieć inne zdanie niż moderatorzy lub wykazały im ich niewiedzę i niekompetencję w kwestiach merytorycznych. Sprawa jest cały czas aktualna.

mkkot pisze:Niestety, jest to całkiem możliwe, choć kiedyś tak nie było. Można by pogadać z Gruszką co on na to (u niego na blogu cenzury nie ma, ale możliwe, że na oficjalnym forum już być musi, bo zaglądają tam zwykli klienci). Trzeba to zrozumieć, ale nagłośnienie tego faktu spowoduje raczej odwrót od takich działań.
Wątpię, jedynie odwrót klientów może coś zdziałać.

Poza tym w moich oczach Gruszka jest całkowicie niewiarygodny, pamiętam jak deklarował przedłużanie bonusów, a potem standartowe odkręcanie kota ogonem, jak też różne puste obietnice:
http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic ... 85#p906907

Patryk7588 pisze:Tyle ofert na rynku a wy ciągle znęcacie się nad tym Playem.
Nie wiem jak inni, ale ja od dawna równolegle korzystałam i nadal korzystam z usług kilku innych operatorów, a w Play mam tylko prepaid i to z sentymentu, bo przez ładnych klika lat było dobrze. Od niedawna już tak nie jest. Cięcia w roamingu krajowym, nieładne machinacje z bonusami i dodatkowo traumatyczny kontakt z obsługą klienta obrzydziły mi tę sieć kompletnie.

PS. Nie chodzi o "znęcanie się" nad Play. Jakby nikt nie dzielił się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami, to skąd inni mieliby się dowiedzieć, który dostawca jest rzetelny i szanuje klientów? Ten wątek ma raczej formę ostrzeżenia.
 #921717  autor: Nozaki
 20 kwie 2017, 07:53
No nareszcie. @Niegraj z forum pFlej z tej strony :) Po wilczym bilecie otrzymanym na forum pFlej, czas szerzyć akcję informacyjną, jak ten patologiczny operator traktuje klientów.

Reklamy tego operatora odzwierciedlają obsługę klientów. Bezkarni, niekontrolowani pracownicy, zachowują się tak jak w ich reklamach. "Udają idiotów", po czym idiotów próbują zrobić z klientów.

Forum pFlej to kontynuacja strategii operatora w podejściu do klienta. Każdy problematyczny wątek wygląda idealnie tak samo. Wiele osób zauważyło wklejane, często bezmyślnie, identyczne, odpowiedzi pracowników forum pFlej. Gdyby zabrać im przyciski ctrl, c, lub v, forum stanęło by martwe. Można odnieść wrażenie, że obsługują je boty.
Problematyczne wątki, jasno pokazują podejście do klienta. Gdy wina ewidentnie jest po stronie operatora lub reprezentującego go pracownika, reprezentant pFlej na forum stwierdza tylko, że "jest mu bardzo przykro w zaistniałej sytuacji". Nie ma żadnej propozycji rozwiązania problemu, ani interwencji. Jedyna możliwość, to interwencja organizacji konsumenckich, lub droga sądowa. Naczelna zasada jest taka: "pFlej za nic nie płaci i za nic nie odpowiada". Może jedynie z łaski dać jakąś zniżkę, z którą jak z wszystkim w pFlej są problemy. PFlej prezentuje taktykę - zmęczyć klienta aż da sobie spokój. Pierwszy krok to załóż zgłoszenie... Które na pFlej24 potrafi znikać... Kretyńskie tłumaczenia pracowników, że to normalne, że korespondencja znika i nie widać odpowiedzi niekompetentnych pracowników operatora... Czasem może to i szczęście, bo nieraz były wklejane na forum brednie, jakie wypisują. I tak np gdy klient skarży się na jakość i szybkość transferu , "expert pFlej" potrafił napisać: "ale zużył pan 3MB w tym miesiącu!". Wiele wątków odnośnie reklamacji telefonu. Powrót telefonu w innym stanie niż był zdawany. Potwierdzające to protokoły odbioru... A operator robi z klienta idiotę, każe płacić za naprawę (stanowisku serwisu, że telefen przyszedł uszkodzony mechanicznie, choć protokół zdania przez klienta temu przeczył). Wówczas pFlej zrzuca problemy na klienta każąc rozstrzygać, pomiędzy patologią pFlej, kurierem, a serwisem.
Do bani z takimi dziadami jak pFlej. W takiej sytuacji tylko organizacje konsumenckie i droga sądowa.

W przypadku poważnego problemu z pFlej, zakładanie wątku na tamtym patologicznym forum to strata czasu. Zgłoszenie z prawnego punktu widzenia jest niewiążące. Należy zgłosić reklamację i udać się do organizacji konsumenckich. Jest więcej niż pewne, że odpowiedź pFlej będzie niekompetentna i zawsze na niekorzyść klienta. Po 30 dniach, lub wcześniej po zamknięciu reklamacji przez niekompetentnego pracownika pFlej można oficjalnie kontaktować się przez organizacje konsumenckie - rzecznik konsumenta, uokik, UKE.

Co do samego forum. Nie odbiega ani poziomem, ani podejściem do klienta od polityki samego operatora. Wątki, wypowiedzi znikają. W regulaminie forum pFlej jest punkt, który moderatorzy nagminnie łamią - 12.3
Wszelkie zmiany zostaną merytorycznie i rzeczowo uargumentowane przez moderatora w danym wątku lub wiadomości prywatnej do użytkownika.
Obrazek
Usuwali wypowiedzi wielu osób, zmieniali bez jakiejkolwiek adnotacji, nigdy o tym nie informując. Po zauwazeniu tego procederu przez wielu użytkowników, systematycznie wykonywałem screeny. Mam już tego duże dziesiątki zdjęć, jeśli setki już nie przebiło.
Taktykę dopracowali poprzez blokowanie użytkowników, którzy dokumentowali ich proceder. Później niewygodne wątki zamykali, przenosili pod pretekstem braku odpowiedzi. Odpowiedzi nie było, bo żadna nie była dopuszczana. Tak niewygodne wątki zamykane są grupami. Żaden taki wątek nie doczekał się ani merytorycznej odpowiedzi, nie mówiąc już o jakiejkolwiek propozycji rozwiązania problemu czy zadość uczynienia.
Patrz naczelna zasada pFlej - pFlej za nic nie płaci. PFlej może łaskawie z bólem dać zniżkę, bonus. Ten drugi jest po prostu bezużyteczny, przy darmowych minutach, smsach i pakietach.

To nie tylko patologia jako operatora komórkowego, to patologia pod względem firmy, korporacji, podmiotu gospodarczego. O podejściu do klienta nie wspomnę.

Jestem jednym z wielu wściekłych klientów. Do pewnego momentu myślałem, że jakiekolwiek rozmowy, czy negocjacje mają sens. Nie. Z tym operatorem nie ma to najmniejszego sensu.

Pozdrawiam wszystkich poszkodowanych przez patologię pFlej.