DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 21 z 33
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 33
 #906038  autor: goral2099
 19 sty 2017, 02:02
"Jak wyjaśnia Operator usługi są świadczone w taki sposób, aby wyeliminować zagrożenia lub
sytuacje, mogące negatywnie wpływać na stabilność świadczenia usług i integralność Sieci
Telekomunikacyjnej. Wobec powyższego dbając o najwyższą jakość sieci, dobro
i bezpieczeństwo użytkowników, P4 Sp. z o.o. podejmuje globalne kroki, które mają za
zadanie ochronę oraz optymalizację ruchu dla wszystkich sowich klientów. Oczywistym musi
być fakt, że transmisja danych z wykorzystaniem sieci ruchomych wiąże się z istotnymi
ograniczeniami technicznymi wynikającymi z przepływności warunkowanej
częstotliwościami radiowymi. Te są dobrem rzadkim i działania podejmowane przez P4 Sp.
z o.o., a prowadzące do umożliwienia jak największej liczbie użytkowników korzystanie
z Internetu o dobrej jakości, powinny być uznane za uzasadnione. W innym przypadku
okazałoby się, że promil użytkowników jest w stanie negatywnie wpłynąć na jakość usług
telekomunikacyjnych innym użytkownikom."

"Oznacza to, że minimalna prędkość transmisji danych, do której zobowiązuje się P4 Sp.
z o.o., wynosi 8 kbps i ta prędkość jest osiągana"

"4. W przypadku korzystania z dostępu do sieci i usług innych operatorów zasady rozliczeń
oraz jakość świadczonych (niezależne od Operatora) Usług mogą różnić się od stosowanych
przez Operatora. "

To są trzy fragmenty najważniejsze w tej odpowiedzi. Z pierwszym można jeszcze dyskutować (choć i tak sądzę, że Play się wybroni tym), ale dwa pozostałe dotyczą zapisów Regulaminu Świadczenia Usług. Na to każdy użyszkodnik się zgodził i zaakceptował. Więc marne szanse na ugranie czegokolwiek...pozostaje zmiana sieci jak to komuś przeszkadza. Niestety.

Ale są i dobre strony - może po takim zagraniu partnerów roamingowych Play ruszy wreszcie z rozbudową własnej sieci. :)
 #906039  autor: Dorotea
 19 sty 2017, 02:48
Jakość różni się w roamingu, bo np. nie ma LTE, ale za to sami podają, że HSPA+, które umożliwia osiągniecie 21 Mb/s.

Zapis w regulaminie, że minimalna prędkość transmisji zaczyna się od 8 kbps nie oznacza, że zawsze ma być te 8 kbps, bo tam jest zakres od 8 kbps do 15 Mbps. Jeżeli przez cały czas jest to od 8 kbps do 3 Mbps i nigdy nie przekracza tych 3 Mb/s bez względu na warunki i lokalizację to dowodzi, że ograniczenie jest ustawione na sztywno po stronie operatora.

Poza tym nie każdy abonent Play ma narzucone umową takie same zakresy prędkości jak tu podane, ale każdy w roamingu ma już maksymalnie 3 Mb/s więc degradacja usługi dotyczy wszystkich, a to pachnie naruszaniem zbiorowych interesów klientów.

Prędkość, przy różnych zapisach "DO" iluś tam Mbps reklamowałam już z powodzeniem choć w usługach stacjonarnych więc mam to przećwiczone. W mobilnych trzeba wysilić się mocniej, bo taka uroda tej technologii, ale to wcale nie oznacza, że sprawa jest przegrana. Po prostu trzeba zawiadomić UKE inaczej. Teraz już wiemy w jaki ton Play uderza w odpowiedzi więc należy następnym razem dać solidne kontrargumenty.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2017, 03:12 przez Dorotea, łącznie zmieniany 1 raz.
 #906041  autor: Dorotea
 19 sty 2017, 03:26
W jednym z regulaminów (a są różne) jest podane, że transfer jest od 8 Kbps do 15 Mbps, a nie od od 8 Kbps do 3 Mbps więc nie wszytko jest w porządku i Play o tym wie, dlatego ich rzecznik ograniczenie w roamingu krajowym nazywa "testami" i za nic w świecie oficjalnie nie przyzna to co wszyscy już wiedzą, że przycięli wszystkim równo 3/1 mimo, że regulaminy mają ustawione wyższe wartości maksymalne niż 3 Mb/s.

A w regulaminach nie można parametrów wpisywać ot tak sobie, bo to rodzi konsekwencje prawne.

Ciekawi mnie co im odpowie UKE i UOKiK skoro zawiadomili te instytucje o poczynaniach Play z raomingiem: http://gsm.biz.pl/2016/12/14/klientow-s ... ac-zawsze/
 #906042  autor: pakierhakierxd
 19 sty 2017, 04:55
Może coś zaradza, mi aż tak nie przeszkadza ale wkurza trochę 85zl abo i kiedy wcześniej na plus było do 22 MB teraz do 3 :/

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam :)
 #906058  autor: areksz
 19 sty 2017, 10:11
Witam,
skoro UKE tak napisało to takie stanowisko zajmuje Play. W tym wypadku bezpłatnie możesz poprosić o mediację między Tobą a P4 . Mediacje nic nie kosztują a play może się an nie zgodzić jednak mocno ich to wkur/*//* a w takim wypadku już są inne kompetencje UKE..
 #906063  autor: Młody..
 19 sty 2017, 10:40
Dorotea pisze:W jednym z regulaminów (a są różne) jest podane, że transfer jest od 8 Kbps do 15 Mbps, a nie od od 8 Kbps do 3 Mbps więc nie wszytko jest w porządku i Play o tym wie, dlatego ich rzecznik ograniczenie w roamingu krajowym nazywa "testami" i za nic w świecie oficjalnie nie przyzna to co wszyscy już wiedzą, że przycięli wszystkim równo 3/1 mimo, że regulaminy mają ustawione wyższe wartości maksymalne niż 3 Mb/s.
Sprawa jest tak sporna, że ciężko nawet cokolwiek wywnioskować :

- Prędkość, która jest ograniczona do 3/1, sprytnie mieści się w progu 8 Kbps - 15 Mbps.
- Play nie odpowiada za działanie nadajników partnerów roamingowych, nie można zgłosić im awarii ani usterki - Play może tylko zastosować zapytanie do partnera. Czyli co złego, to nie Play.
- Wyższe wartości prędkości zawsze można próbować uzyskać za zasięgu macierzystym, a tam gdzie go nie ma.. no cóż (drugi punkt się kłania)
- Przycięcie prędkości jest zdecydowanie celowym zagraniem Play.. a oni na to (punkt pierwszy i drugi i trzeci).

I tak można odbijać piłeczkę w obie strony.. Z punktu obserwatora jest to po prostu nie smaczne zagranie. Do końca też nie wiadomo, kto dokładnie jest winny temu ograniczeniu. Mówi się, że T-Mobile walną pięścią w stół. A jak wiadomo między każdym partnerem, obowiązuje inna umowa. Jeżeli taka magnetowa sieć wymusiła ograniczenie, to resztę partnerów też musieli ograniczyć aby zgadzały się pieniążki.

A w tym całym burdelu - jakby informacja o dodatkowych - 2000-3000 tyś stacji dla Play okazała się prawdą, to szczerze powiedziawszy skończyłby się kaszanów telefoniczny.. Telefony w dużej większości siedziałyby w zasięgu macierzystym, a wszelkie niedomagania zasięgowe można by z impetem kierować do Play.

Podsumowując - Czy to wina Play, czy nie - skaza zostanie na długo (albo i nie). Pretensje możemy mieć tylko do Play. Ale jak zbudują solidny i stabilny zasięg ogólnopolski, to tym sposobem mogą się z nami klientami przeprosić.
 #906074  autor: Remington
 19 sty 2017, 12:11
goral2099 pisze:3Mb/s > 8kb/s, czyli wszystko w porządku wg regulaminu. Tak to niestety wygląda. I tyle. :)
To nie do końca tak. Przycięcie do 3Mbps oznacza, że regulaminowe 15 nigdy nie zostanie osiągnięte. Ale ono zostanie osiągnięte, a jedynie w macierzystej sieci. Koronny jest poniższy argument:
goral2099 pisze:"4. W przypadku korzystania z dostępu do sieci i usług innych operatorów zasady rozliczeń oraz jakość świadczonych (niezależne od Operatora) Usług mogą różnić się od stosowanych
przez Operatora. "
Jeżeli tak jest w regulaminie to nie ma się czego przyczepić. Interpretacja, że tę jakość ma ograniczać tylko dostępna technologia (brak LTE, ale jest HSPA+) to nadinterpretacja. Operator powiedział wprost, że różnice mogą być i są, a nic go prawnie nie obliguje do tego by działać w roamingu z pełną prędkością danej technologii.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2017, 12:17 przez Remington, łącznie zmieniany 2 razy.
 #906075  autor: Dorotea
 19 sty 2017, 12:14
Co do HSPA+, to Play podaje do publicznej wiadomości na swoich stronach, że:
W ramach sieci partnerskich klient może korzystać z technologii 2G, 3G i 4G (HSPA+).
I tak mamy operatora, który nadal chwali się HSPA+ które obecnie daje w roamingu maks. 3 Mb/s. Żenada.
Młody.. pisze:-Prędkość, która jest ograniczona do 3/1, sprytnie mieści się w progu 8 Kbps - 15 Mbps.
- Play nie odpowiada za działanie nadajników partnerów roamingowych, nie można zgłosić im awarii ani usterki .
Do 3 M/s nie mieści się w zakresie 8 Kbps - 15 Mbps, bo wartość maksymalna, nigdy, w żadnej lokalizacji i warunkach nie jest osiągalna w roamingu krajowym. Zatem zapis w regulaminie jest fikcją, bo tam nie ma rozróżnienia wprost, że te wartości dotyczą konkretnej sieci. Zwłaszcza dla osób, które skazane są na roaming, a maja usługi Play. Wystarczy trochę wyjechać za miasto, żeby znaleźć się podobnej sytuacji. UKE ma możliwość robienia pomiarów prędkości i może odkryć, że w całym kraju roaming jest ograniczony. W zasadzie wystarczy, żeby zainteresował się miejscami, gdzie zasięg Play jest niewystarczający, a są tam jego klienci.

Klienta końcowego nie interesują umowy operatorskie miedzy Play, a jego partnerami, prawnie i wizerunkowo to Play odpowiada za obecny stan rzeczy. Wizerunek Play w ostatnich czasach leży i kwiczy.
 #906085  autor: Młody..
 19 sty 2017, 12:52
@Dorotea - Nie osiąga wartości maksymalnej, ale nadal osiąga wartość większą niż minimalna. I tutaj drzwi się zamykają. Jakby prędkości były na poziomie mniejszym niż 8 Kbps, to gadka byłaby inna.
Oczywiście, że nie ma rozróżnienia (bo jest w tym pewnie też zasięg macierzysty) ale niestety nadal jest określony próg, w którym prędkość 3 Mbps się mieści.

Tak jak napisał Góral o punkcie z regulaminu i Remington o jego tłumaczeniu.

Dokładnie - UKE ma wiele pól manewru, ba oni na bank wiedzą o tym ograniczeniu przez Play. Ale przykład z kilku postów wyżej, pokazuje, że będzie ciężko tutaj wygrać z Play.
 #906091  autor: bardak
 19 sty 2017, 13:12
Ale nie powiem, odkąd wprowadzili to ograniczenie do 3 Mbps to internet w komórce mi lepiej śmiga niż wcześniej, teraz przynajmniej mam stałą prędkość, wcześniej to nawet tych 3 nie miałem.
 #906092  autor: Dorotea
 19 sty 2017, 13:13
Przykład z odpowiedzą z UKE z poprzedniej strony pokazuje jedynie jak nie pisać do UKE w tej sprawie. Regulaminy dostawców to nie jest żadne prawo, taka lista klauzul niedozwolonych jest pełna różnych niekorzystnych zapisów dla konsumentów, które wcześniej stadko klientów przyjmowało na wiarę.

Gdyby dało się do regulaminu, czyli integralnej części umowy wpisywać cokolwiek to równie dobrze mogliby tam dać zamiast do 15 Mbps np. do 1000 Mbps, ale tak się nie da, bo sprzedawanie gruszek na wierzbie interesuje szereg instytucji konsumenckich.

Już fakt, że Internet z Play zaczyna i wg. nich może kończyć się 8 Kbps lub innej podobnie śmiesznej wartości jest grandą. Powinni jeszcze to dodać do swoich reklamach zamiast mamić ludziom oczy o szybkim Internecie.
 #906098  autor: Młody..
 19 sty 2017, 13:46
@Dorotea - Jakby to było żadne prawo, to sprawa byłaby prościutka do rozwiązania i UKE zaraz by ścisnęło Playa.. A tutaj mamy sytuacje, że Play się broni. No ale cóż.. klient powinien zdawać sobie sprawę z tego, że sieć mobilna to nie jest nic pewnego, ani stabilnego. Dzisiaj masz internet z prędkością światła, a jutro masz neta z epoki jaskiniowców. W Neostradzie jest podobnie. Kupujemy neta 10 Mbit (a w regulaminie widełki). Prędkość spada do 1 Mbit i można ich cmoknąć w trąbkę.
 #906100  autor: goldenmen
 19 sty 2017, 14:00
bo skargę powinna napisac osoba co korzysta w większości z roamingu i ma problem z zasięgiem macierzystym i wtedy odpowiedz z UKE była by ciekawa a takto zawsze PLAY beda powoływac się na dobry zaseg macierzysty w danej lokalizacji
 #906103  autor: kozien70
 19 sty 2017, 14:14
Macie zdrowie do tych przepychanek... Rozumiem jeszcze osoby które są na początku długiego abonamentu i np. w miejscu zamieszkania mają tylko roaming. Ale np. prepaid-owcó nie rozumiem zupełnie. Zagłosujcie nogami. Po prostu. Będziecie dla tych 10 zł różnicy w cenie tracić czas na pisanie pism, mediacje, przepychanie się to z UKE to z Play-em? Czas to też pieniądz. Zagłosujcie nogami, zmieńcie operatora i po bólu :-)
 #906105  autor: Młody..
 19 sty 2017, 14:15
goldenmen pisze:bo skargę powinna napisac osoba co korzysta w większości z roamingu i ma problem z zasięgiem macierzystym i wtedy odpowiedz z UKE była by ciekawa a takto zawsze PLAY beda powoływac się na dobry zaseg macierzysty w danej lokalizacji
Oczywiście że tak, ale nadal taka sytuacja nie jest gwarantem sukcesu. Play nie zobowiązuje się do tego, że usługa będzie jednostajna jakościowo, bo to przeczy się z działaniem sieci mobilnej.

Moim zdaniem jednak można cisnąć Playa pod tym kątem, że nigdzie nie jest napisane w regulaminach o ograniczeniu prędkości w sieciach partnerów. A powinno być, bo równie dobrze jesteśmy informowani o lejkach w pakietach internetu, a logicznie można pomyśleć, że Play taki nam lejek zastosował. Ale to jest tylko moje zdanie.
kozien70 pisze:Zagłosujcie nogami. Po prostu. Będziecie dla tych 10 zł różnicy w cenie tracić czas na pisanie pism, mediacje, przepychanie się to z UKE to z Play-em? Czas to też pieniądz. Zagłosujcie nogami, zmieńcie operatora i po bólu :-)
Amen.
 #906108  autor: Dorotea
 19 sty 2017, 14:21
@Młody..
To tak samo jak z reklamacją, należy ją porządnie uzasadnić, wskazać podstawę prawną, aby miała szanse być uznana. UKE jak każdy inny urząd trzeba zawiadomić skutecznie, a nie tylko napisać skargę na cokolwiek co nam przeszkadza z uzasadnieniem "na chłopski rozum". Należy uwzględnić ograniczenia technologii i zamiast domagać się maks. osiągów pisać, że nigdy nie da się do nich zbliżyć z powodu sztucznych ograniczeń, a to jest zasadnicza różnica. Druga sprawa, jak się ma praktycznie cały czas wykorzystywany nadajnik Play za oknem to domaganie się tam roamingu internetowego jest kiepskim argumentem. Ale ktoś kto ma jak ja w jednej w lokalizacji tylko Orange i w logach Play widać, że zawsze się tam loguje karta Play to już odbierze operatorowi argument, że oferują mi wspaniałą sieć macierzystą.

Zwracałam się nieraz w sprawach nawet bardziej beznadziejnych do różnych instytucji konsumenckich i bardzo mi pomogły. Tak na marginesie można równolegle korzystać z kilku i wcale nie należy się zrażać, że odmową jednej z nich. Po prostu sprawa roamingu jak i bonusów jest dość skomplikowana i trzeba dobrać mocne argumenty, a nie takie, które operator zbije z łatwością.
 #906109  autor: Młody..
 19 sty 2017, 14:32
Dorotea pisze:@Młody..Należy uwzględnić ograniczenia technologii i zamiast domagać się maks. osiągów pisać, że nigdy nie da się do nich zbliżyć z powodu sztucznych ograniczeń, a to jest zasadnicza różnica.
Nie wiem czy przeczytałaś, ale w poprzednim poście pisałem jak ja bym widział tą walkę z ograniczeniem. I to co wziąłem od Ciebie w cytat brzmi całkiem sensownie. Zawsze też można podeprzeć się testami danego partnera roamingowego, na jego macierzystym działaniu. Jak będzie widać, że nadajnik jednak "może", to smród robi się większy. Ciężko co prawda opakować to w całość, aby siła argumentów była mocna i treściwa, ale jak ktoś jest mądry i sprytny, to daj mu Boże aby walczył.
 #906110  autor: Remington
 19 sty 2017, 14:33
Dorotea pisze:Co do HSPA+, to Play podaje do publicznej wiadomości na swoich stronach, że:
W ramach sieci partnerskich klient może korzystać z technologii 2G, 3G i 4G (HSPA+).
I tak mamy operatora, który nadal chwali się HSPA+ które obecnie daje w roamingu maks. 3 Mb/s. Żenada.
To żadna nowość. Jeszcze jakiś czas temu, Play limitował własne LTE do 7Mbps.
Młody.. pisze:@Dorotea - Nie osiąga wartości maksymalnej, ale nadal osiąga wartość większą niż minimalna. I tutaj drzwi się zamykają. Jakby prędkości były na poziomie mniejszym niż 8 Kbps, to gadka byłaby inna.
Ale w sieci własnej ograniczać poniżej 15 nie mogą, co wynika wprost z regulaminu.
 #906112  autor: goral2099
 19 sty 2017, 14:36
Remington: Na upartego - też mogą. FUP się kłania. To też wynika z regulaminu. ;)

Dorotea: No to czekam na jakieś konkrety od Ciebie. Powklejaj pisma jakie do instytucji powysyłasz i odpowiedzi. Czekam z niecierpliwością - chętnie poczytam. Pewnie nie tylko ja. :)
Ostatnio zmieniony 19 sty 2017, 14:56 przez goral2099, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Strona 21 z 33
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 33
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 33