DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #843305  autor: Kowa1a
 03 sty 2016, 09:40
Zobaczyłem reklame na przystanku "... konto po wieki.." no to kupiłem starter 5 zł.
Przyszedłem do domu zajrzałem do internetu a tam że jak będę doładowywał to będzie wiecznie ważne. No tak, pomyślałem, znów dałem się nabrać i ćpiłem precz starter.
Ostatnio, przy porządkach, wpadł mi w ręce i widze że kończy się ważność startera. 5 zł piechotą nie chodzi to go wystartowałem na wiekowej noki żeby poskładać życzenia noworoczne a potem sru do podobnych produktów czyli w śmieci.
Wystartowałem a tu oprzyszedł SMS powitalny z informacją że: "...konto uzupełnisz doładowaniem ... i będzie ważne bezterminowo..."
Nie uwierzyłem ale żeby nie było ( https://www.youtube.com/watch?v=3vQtICSxosg ) doładowałem, ostrożnie 5 zł żeby, jak jeszcze raz, to jak najmniej wdupić.
Przyszła wiadomość: "Zmieniono stan (środki ważne bezterminowo): KONTO GŁÓWNE PLN5.00".
Ucieszyłem się: jednak bezterminowo! Ale refleksja - zaraz, zaraz ( taka duża bakteria ) jak to: "KONTO GŁÓWNE PLN5.00"?
Miałem 5 doładowałem 5 i mam 5 ?
No to sprawdzam stan konta ( *127*1# ) wyświetla się informacja: "Twoja oferta to nju na karte. Stan konta głównego: 10.00zł. { uf kamień spadł mi z serca } Środki ważne 31 dni"
Jakto? Miały być ważne bezterminowo, niepotrzebnie ztym kamieniem ... sie człowiek nadźwiga.
Podzwoniłem i smsowałem z życzeniami w sylwestra i nowy rok sporo, aż dziw że nie zdżarło całych 10 zł. No to zdiwiony sprawdzam a tam: "Twoja oferta to nju na karte. Stan konta głównego: 2.65zł. { jeszcze!? } Środki ważne bezterminowo" :shock:
Dycha ważna 31 dni po wydzwonieniu i wyesemesowaniu 7,35zł przepoczważyła się w dwa z groszami ważne bezterminowo!
Ja nie nadążam za tą logką za tą techniką. A może bezterminowo można mieć tylko kaszoki a dychy, i więcej, już nie!
Niech mnie kto uświadomi i uspokoi bo mój organizm w posylwestowym dygocie dodatkowego rozdygotania njumobajlowego już nie zdzierży.
 #843308  autor: dan7
 03 sty 2016, 10:19
Pogódź się z tym - w Orange i Nju (submarka) nie zawsze wszystko jest logiczne :-D ,ale przez to można też coś zyskać.
Coś mi się wydaje że co pół roku Musisz wysłać do Nju jakiegoś sms-a aby to konto było po-wieki.

Sok przecierowy z Orange, Play, Virgin i T-Mobile
 #843310  autor: Karlos20
 03 sty 2016, 10:27
Konto ważne "po wieki" aktywuje się w ciągu kilku godzin od pierwszego doładowania konta startera. Po pół roku otrzymasz pierwszego SMSa z zapytaniem, czy chcesz dalej używać numeru. Następnie co 3 miesiące. Jeśli w tym czasie będziesz regularnie doładowywał kartę, nie otrzymasz ich i realnie środki będą ważne bezterminowo.
Fajna rada: włącz sobie usługi dodatkowe, które spowodują, że możesz korzystać z rozmów czy SMSów bez limitu, jeśli dużo ich używasz (np. Miesio19).

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #843318  autor: Rebeliant
 03 sty 2016, 11:00
bazooka pisze: A teraz logicznie i matematycznie sobie policz:
1) 5zł ważne 31dni
2) 5zł doładowania ważne "po wieki"
Najpierw schodzi 5zł starterowe - 7,35zł - czyli tam jest 0zł
Zostało 2,65zł ważnych bezterminowo.
Amen
Że jak?! :mrgreen: Nie jest to prawdą co piszesz. Ważność kwoty startowej (5zł) bez doładowania 31 dni. Po doładowaniu pięciokiem ma 10zł i suma tych środków ważna jest bezterminowo.
 #843384  autor: sa
 03 sty 2016, 15:59
Kowa1a w nju mobile to norma aktywujesz starter doładuwujesz i konto bezterminowe możesz mieć dopiero 2-4 dni od doładowania,bo tak wolno trybi system internetowy nju-orange po prostu wszystko robi z Opóźnieniem...Wiem to może i potrafi być wkurzające ale taki system mają...
 #895234  autor: 2040xx
 12 lis 2016, 18:47
Teraz już wiem skąd wśród użytkowników/internautów ksywa operatora - orżnąć. Chodzi o nju w którym z kont ważnych "po wieki" ("bezterminowo") zniknęło 140 zł. Znam regulamin i te sms-y tzw. utrzymaniowe które nie przyszły więc nie można było na nie odpowiedzieć a nie wiem czy można odpowiedzi wysyłać w ciemno bez czekania na ich sms. Nie wiem czy to by zadziałało. Pytanie jest takie skoro nie przysłali sms utrzymaniowy konta wyzerowane ze 140 zł to jak złożyć mimo wszystko reklamację (nie wiadomo czy uwzględnią) i/lub przyznają się ewentualnie do braku tych sms. Konto było regularnie co kilkanaście dni sprawdzane i środki były cały czas przez 3/4 roku a tu nagle początek listopada i wszystko przepadło - i żadnych sms-ów. Czy można zgłosić do nich reklamację przez internet? formularz? bez zakładania konta do obsługi dla numeru lub ewentualnie z założeniem obsługi online o ile taki formularz będzie wtedy po zalogowaniu dostępny. Konto wyzerowane i nie ma nawet jak zadzwonić na płatną linię obsługi klienta choć preferuję zgłoszenie mailem czy formularzem online. Podpowiedzcie jak zgłosić reklamację bez względu na jej wynik. Jeśli przyznają się do braku tych sms albo awarii która być może była powodem wyzerowania kont to może coś uda się z tym zrobić. Sposób regulaminowy tymi sms-ami przedłużeniowy niepotrzebnie komplikuje sprawę a może o to chodzi? Można to było zrobić prościej ale po co. Jaką ważność mają te sms-y ? Jeśli krótką to jeśli ktoś nie ma telefonu włączonego nonstop to nawet go nie otrzyma od operatora. Pomóżcie jak to im zgłosić, w końcu chodzi o konkretną kwotę bo aż o 140 zł !!!
 #895242  autor: Konoko
 12 lis 2016, 20:52
2040xx pisze:... Znam regulamin .... Konto było regularnie co kilkanaście dni sprawdzane i środki były cały czas przez 3/4 roku ... i wszystko przepadło...
Masz na myśli ten regulamin http://www.njumobile.pl/b/articles/regu ... 7.2016.pdf . ? Jeśli tak, to nieuważnie go czytałeś. Gdy w telefonie w ustawieniach wiadomości sms masz ustawiony czas ważności : 1 dzień, 3 lub tydzień to za mało przy sprawdzaniu co kilkanaście dni. Jeśli sprawdzanie polegało na włączeniu telefonu , sprawdzeniu stanu konta i wyłączeniu telefonu na dwa tygodnie to smsy utrzymaniowe wysyłane przez operatora mogły stracić wazność i nie zostały odebrane przez twój telefon.
Drogi reklamacji:
1. najszybciej przez formularz kontaktowy po zalogowaniu się na swoje konto na www.njumobile.pl
2.Przez email ogólny bok@njumobile.pl i oni przesyłają dalej do reklamacji.
3.telefonicznie 690610610 (gdy masz jakiś bonus za rejestrację w innej sieci)
Opisz co Cię spotkało, jakaś historyjka i koniecznie numer PUK oprócz innych danych.Pozytywne rozpatrzenie sprawy zależy od tego co napiszesz, historii numeru i osoby rozpatrującej.
 #895243  autor: Rebeliant
 12 lis 2016, 20:58
Pisz zgłoszenie, raczej oranżowi mają proklienckie podejście. Zdarza się, że idą na rękę nawet w przypadku ewidentnej winy abonenta. Można zgłosić reklamację przez formularz dostępny po zalogowaniu się do swojego konta on-line.
 #895245  autor: jarekt
 12 lis 2016, 21:06
Konoko pisze:Gdy w telefonie w ustawieniach wiadomości sms masz ustawiony czas ważności : 1 dzień, 3 lub tydzień to za mało przy sprawdzaniu co kilkanaście dni.
Ważność o której wspominasz dotyczy SMSów WYSYŁANYCH przez Ciebie z tego telefonu.

Natomiast ważność SMSom ODBIERANYM od np. NJU nadaje NJU i może im nadać ważność 1 dzień czy nawet 1 czy 6 godzin i nie ma ona oczywiście nic wspólnego z ważnością jaką sobie Ty ustawiłeś w swoim telefonie.

I niech ktoś z Was nie pomyli przy okazji "okresu ważności SMSa" (o którym tu piszę) z okresem ważności np. kodu autoryzacyjnego od operatora, który tym SMSem przyszedł bo to dwie różne ważności :) .
Ostatnio zmieniony 12 lis 2016, 21:56 przez jarekt, łącznie zmieniany 1 raz.
 #895250  autor: Konoko
 12 lis 2016, 21:22
jarekt Też tak dotychczas uważałem, ale konsulka z Nju twierdziła ,że jest jak opisałem mimo moich wątpliwości.
 #895253  autor: jarekt
 12 lis 2016, 21:49
Dobra załóżmy, że konsulka nju ma rację.
Teraz wyobraź sobie 2 telefony: N - Nadawca, O - odbiorca.
N ustawia w fonie okres ważności SMSów na 1 godzinę. O ma ustawiony 1 tydzień.
O wyłącza telefon na 5 dni. N wysyła SMSa do O.
Po 5 dniach O włącza telefon. Myśli, że jak ustawił sobie 1 tydzień (7 dni) za radą konsulki z nju to po włączeniu fona po 5 dniach odbierze wiadomość od N, której N ustawił ważność na 1 godzinę.
Jak myślisz: odbierze tego SMSa czy nie? Albo inaczej: czyja ważność jest respektowana w takim razie?
Czy fon O wydłuży ważność SMSa od N do 7 dni, którego jeszcze nie otrzymał? W jaki sposób?
 #895256  autor: Konoko
 12 lis 2016, 22:16
Nie mam dwóch numerów nju , więc nie mogę tego sprawdzić Smsy przechodzące przez centra wiadomości dwoch operatorów to już może być inna sytuacja.
A może przed odebraniem smsa przez telefon "O"z centrum jest wymiana informacji typu -mam w ustawieniach ważność np 6 dni i starszych nie odbieram a moje wysłane 6 dni temu i nie odebrane kasować i nie próbować dalej dostarczać . To takie moje dewagacje bo nie znam procedur(protokołów) przesyłania smsów a w moich aparacikach jednoznacznie nie podają co to za okres ważności( w starej nokii mam nawet opcję" maksymalny czas")
 #895262  autor: jarekt
 12 lis 2016, 23:59
Moje pytania raczej były retoryczne :)

Nie zadziała to tak jak piszesz, bo O ma wyłączony telefon i Centrum Wiadomości (CW) nie wie kiedy on ten telefon włączy a nie może przecież czekać w nieskończoność. I dlatego do WYSYŁANEGO SMSa jest dołączony kod o jego ważności i tylko tym kieruje się CW.

Jeśli więc minęła ta 1 godzina (bo taką ważność ma SMS wysłany przez N) to CW już zaprzestaje dalszych prób wysyłki (bo O ma wciąż wyłączony telefon) i SMS ląduje w koszu. Gdy O włączy telefon SMSa już nie dostanie. I to bez względu co gada jakaś konsultantka u jakiegokolwiek operatora.

Jedyne co można by zrobić aby to zadziałało, to w momencie ustawienia ważności na 7 dni w telefonie O, telefon wysyła tę ważność (specjalnym protokołem rozumianym przez CW) do CW a CW tę ważność rozpoznaje, przyjmuje, zatwierdza i zapamiętuje oraz jednocześnie od tej pory ignoruje ważność nadaną przez N i wszystkich innych nadawców wysyłających SMSy do O - ale tak się niestety nie dzieje z różnych względów.

---edit---
"Maksymalny czas" to z reguły 30/31dni/miesiąc.
CW natomiast może mieć swój własny "maksymalny czas" np. 7 dni i jeśli nawet wyślesz SMSa z ważnością 2 tygodnie czy miesiąc to CW takiego operatora i tak skasuje go po 7 dniach (jeśli wciąż go nie dostarczy).
 #895268  autor: sylwekZolkusza
 13 lis 2016, 08:53
problem sprowadza się do jednego stwierdzenia, doładuj nju na kartę co 25 tygodni kwotą 5 zł, ustawiając w bankowości internetowej doładowanie terminowe cykliczne, lub ustaw w telefonie przypomnienie, ten schemat ja stosuje i dobrze się sprawdził.
 #895269  autor: biala1991
 13 lis 2016, 09:06
Ciekawe to z tymi smsami odbieranymi od operatora. W Plusie jest promocja Premia za staż, operator wysyła sms z kodem, który trzeba odesłać żeby otrzymać bonus. W czasie kiedy powinien przyjść kod telefon był wyłączony. Włączyłam go po dwóch dniach ale po smsie ani śladu. Dużo ludzi skarży się, że ta promocja działa bardzo awaryjnie więc uznałam że i w moim przypadku system Plusa nie wygenerował kodu. A przyczyną może być nie brak smsa a ustawienie krótkiego terminu ważności przez operatora. Co jest jeszcze bardziej mylące po włączeniu telefonu dostałam zwykłego smsa sprzed 4dni, to utwierdziło mnie w przekonaniu, że sms od Plusa, który powinien nadejść dwa dni później wcale nie został wysłany :)
 #895299  autor: 2040xx
 13 lis 2016, 13:22
Bardzo Wam dziękuje za reakcję i pomoc. Faktycznie formularz zgłoszeniowy działa dopiero po założeniu konta i zalogowaniu inaczej jest błąd strony www 404 (brak strony). Zgłoszenie via formularz kontaktowy przesłane. Ciekawi mnie odpowiedź / decyzja operatora oby pozytywna. Regulamin jest niepotrzebnie "skomplikowany" (zakręcony) w użytkowaniu usługi oczywiście. Bezpieczniejsze na pewno jest doładowanie 5 zł przed terminem otrzymania sms-a "utrzymaniowego" jak wyżej radzi SylwekZolkusza.

Odnośnie ważności sms-a to moim zdaniem ważność sms ustawiona we własnym telefonie ma znaczenie dla sms-ów wysłanych przez nas z naszego telefonu. Termin ważności sms od operatora ustala operator a jaki jest ten termin nie wynika z regulaminu. Łatwo to sprawdzić wysyłając ze swojego telefonu sms-y z różnymi terminami ważności i sprawdzenie ich docierania na innym telefonie na który są wysyłane. Jedynym miarodajnym źródłem info o specyfikacji sms jest "Specyfikacja sieci GSM" w zakresie działania SMS. Wszystkie zasady działania wszystkich usług w sieciach GSM wynikają ze specyfikacji a tym samym możliwości technicznych sieci. Jak coś jest to działa jak nie ma to nie ma i nie ma prawa działać. Są też oczywiście błędy w systemie głównie w oprogramowaniu soft w tym i firmware (hard).

Dzięki jeszcze raz, czekam na odpowiedź opa a także Wasze dalsze informacje, komentarze, pomoc itp.
 #895324  autor: Konoko
 13 lis 2016, 15:55
sprawdziłem w "3GPP TS 23.040 V13.2.0 (2016-09)
Technical Specification
3rd Generation Partnership Project;
Technical Specification Group Core Network and Terminals;
Technical realization of the Short Message Service (SMS)
(Release 13)" Ważność ustala nadawca smsa w swoim urządzeniu(telefonie), z chwilą wysyłania smsa dane te docierają do centrum wiadomości, które próbuje dostarczyć smsa w okresie ważności a póżniej zaprzestaje. Tak jak to twierdził jarekt a nie konsulka Nju. Operator ustala dla swoich smsów indywidualnie okres ważności w zależności od czasu oczekiwania na odpowiedź na niego. Stąd na smsy "utrzymaniowe " terminy krótkie
Pomysł sylwkaZolkusza bardzo praktyczny.
 #895340  autor: sylwekZolkusza
 13 lis 2016, 18:42
sporo osób nie włącza tej usługi w ofercie nju na kartę a szkoda.
włącz usługę,wysyłając SMSa o treści START na bezpłatny numer 80510 .im dłużej, tym lepiej więcej GB.
 #895823  autor: 2040xx
 16 lis 2016, 14:31
Zgłoszenie reklamacyjne rozpatrzone błyskawicznie (po zaledwie jednej godz. z minutami) a najważniejsze, że pozytywnie - środki przywrócone. Bardzo pozytywne podejście njumobile z czego jestem bardzo zadowolony i za co dziękuję nju. Dzięki za wszelką pomoc mi udzieloną z Waszej strony. Pozdrawiam.
 #899261  autor: artsky
 09 gru 2016, 08:26
Witam. Podpinam się pod temat. Mam taki stary numer, leży w szufladzie. 15.09.2016 byłem w salonie Orange aby go zarejestrowć, to okazało się, że jest już zarejestrowany. Mam potwierdzenie sms. Co jakiś czas go włączam. Dziś odpalam, komunikat... Rejestracja karty SIM nie powiodła się. Przy logowaniu na konto online komunikat... Niestety twój komtrakt nie jest aktywny. Zadzwonić nie mogę, bo nie mam numeru Nju ani Orange, z innych nie łączy. Na saldzie numeru były jakieś grosze i ostatnio nie był doładowywany. Czy mam rozumieć, że numer został wyłączony?
Edit... No to chyba wszystko jasne. Zadzwoniłem pod ten numer i słyszę... Nie ma takiego numeru :lol: