DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy urządzeń Apple: iPhone, iPod oraz iPad - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy urządzeń Apple: iPhone, iPod oraz iPad - opinie, uwagi, pytania, itp.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
Jeśli interesują Cię sprawy związane z aplikacjami oraz systemami mobilnymi Apple - zajrzyj do działu iOS i iPadOS.
 #893358  autor: KUBA320
 27 paź 2016, 17:24
Witam serdecznie. Zwracam się do Państwa z gorącą prośbą o pomoc. Końcem maja tego roku - podpisałem umowę - jednocześnie kupując nowy telefon - IPhone 6s Plus - wersji 128 GB - w sieci T - mobile. Telefon był sprowadzany do salonu - jeszcze przed podpisaniem umowy, razem ze sprzedawcą sprawdzaliśmy, czy jest wszystko w porządku i czy nie ma żadnych uszkodzeń. Okazało się, że na dolnej krawędzi obudowy, jest nie wielkie, ale mocne zarysowanie, przy śrubce - z obu jej stronach. Jest ono widoczne z daleka. Bardzo pilnie wtedy potrzebowałem telefonu i sprzedawca zaproponował rozwiązanie - zamiast czekać tydzień na przesłanie do salonu innego egzemplarzu - miałem podpisać umowę, korzystać z telefonu i po 4 miesiącach od zakupu - zanieść telefon do salonu T - mobile - i oddać go w ramach gwarancji do serwisu. Sprzedawca stwierdził również, że telefon zostanie po prostu wymieniony na nowy.

Po minięciu 4 miesięcy - rozmawiałem z całkiem miłą Panią konsultant w telefonicznym biurze obsługi klienta, która potwierdziła to, co mówił wcześniej sprzedawca w salonie. Stwierdziła, że nie będzie żadnego problemu i wymiana telefonu w takiej sytuacji mi się należy. Kilka dni później zgodnie z jej instrukcjami - usunąłem dane z telefonu, wyłączyłem lokalizacje i zaniosłem go do salonu. Tam konsultant stwierdził, że będzie jeszcze koniecznie przeniesie pudełka i prosił o przyniesienie wszystkiego następnego dnia - ale również potwierdził, że w takiej sytuacji serwis wymieni telefon na nowy i nie ma w takiej sytuacji znaczenia, czy jest to zarysowanie, czy większe uszkodzenie.

Następnego dnia przyniosłem telefon z pudełkiem, oddałem go sprzedawcy - tym razem był to jeszcze inny konsultant. Również potwierdził, że telefon zostanie wymieniony.

Czyli żadnych problemów. Jednak sprawdziłem dzisiaj informacje odnośnie gwarancji na stronie serwisu - jest tam podana informacje - zamieszczam cytat:
Niniejsza gwarancja nie dotyczy (a) części, które zużywają się z upływem czasu, takich jak baterie lub powłoki ochronne, chyba że uszkodzenia powstały w wyniku wad materiałowych lub wad wykonania; (b) drobnych uszkodzeń, w tym zadrapań, wgnieceń lub pęknięć plastikowych elementów portów; (c) uszkodzeń powstałych w wyniku używania produktu z produktem osoby trzeciej lub z produktem, który nie jest zgodny ze specyfikacjami Produktu Apple.


Jest to drogi sprzęt. Nie miałbym problemu - jeżeli telefon uszkodziłby się mi już po jakimś czasie jego używania - nawet w pierwszym czy drugim dniu. Jednak zarysowania było już po wyciągnięciu telefonu z pudełka.

Co o tym Państwo sądzicie ? Czy jeżeli okaże się, że jednak serwis nie uzna gwarancji, jest możliwość dokonania odpłatnej naprawy lub wymiany ? Pamiętam, że jakiś czas temu była w T - mobile możliwość wymiany telefonu - w ramach gwarancji - za 10 % ceny jego zakupu w salonie.
 #893554  autor: KUBA320
 28 paź 2016, 16:14
Zastanawiam się co można zrobić w takiej sytuacji. Rozmawiałem z kuzynem, jest informatykiem, jego kolega pracuje w IPlanet - według niego - jeżeli w we wniosku do serwisu jest potwierdzona informacja przez sprzedawcę z T-mobile, że telefon był uszkodzony od samego początku - to na 100 % dotanę nowy egzemplarz. Ale szczerze mówiąc nie wierze w to. :)
 #893557  autor: KUBA320
 28 paź 2016, 16:38
Aha. Rzeczywiście. Chodzi o rękojmię. Jeżeli mam napisane w zgłoszeniu, że wada była już przy zakupie - (sprawdziłem na kopii wniosku, który dostałem do podpisania i jest tak to opisane) - to według niego powinni dać nowy.
 #893564  autor: DerTolleMajor
 28 paź 2016, 17:46
Uwaga na przepis dot. sytuacji gdy kupujący wiedział o wadzie rzeczy. Nieuczciwy sprzedawca mógłby się na niego powołać, przynajmniej w teorii.

c35i; c45i; 3310; 6310i; t610; v360; gx17; k600i; n73; p1i; i900 omnia; c905; hero; v3; 9700; e52; 9780; 9800; F480; Nexus 4; One (M7); Moto G; iPhone SE; Xcover 3; s7; J5 2017; S9 Plus; Iphone XS; A40 ---> Iphone 14 Pro + A53 + 9900

 #893571  autor: KUBA320
 28 paź 2016, 18:15
Pewnie nic już nie wymyślimy. Zobaczymy za parę dni. Mam nadzieje, że serwis uwzględni treść zgłoszenia. Pracownik w salonie, który go przyjmował, potwierdził w zgłoszeniu, że telefon był uszkodzony już w momencie sprzedaży. Mam w polu "opis usterki" napisane "rysy przy wejściu do ładowania - widoczne były już przy zakupie telefonu - prośba o wymianę na nowy" - także mam nadzieje, że jeżeli zobaczą to w serwisie - to tak po ludzku to zrobią. No ale wiadomo, różni są ludzie - zobaczymy. W najgorszym wypadku - poproszę w salonie T - mobile - żeby wysłali telefon jeszcze raz tylko do IPlanet - i wtedy może da się coś zrobić.
 #893575  autor: cedrus
 28 paź 2016, 18:58
Dobrze będzie jak nie dostaniesz refurba. Niestety źle zacząłeś, niepotrzebnie w ogóle decydowałeś się na ten egzemplarz.
 #895537  autor: krosnox
 15 lis 2016, 10:27
Często to tak wygląda z relacji moich znajomych ale ja swój sprzęt dwa razy miałem oddawany do autoryzowanego serwisu ---wymoderowano-Remington--- i dwa razy był skutecznie naprawiany w ramach gwarancji z użyciem oryginalnych części, raz chodziło tylko o baterię. Najwyraźniej zależy o jakich częściach najwyraźniej mowa.