DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 7 z 16
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 16
 #868677  autor: detmax
 01 cze 2016, 01:26
Dziwne, że nikt o tym nie napisał ;) :
Posłowie zdecydowali, by z proponowanego obecnie w rządowym tekście 2 stycznia 2017 do 1 lutego 2017 r. przedłużyć termin rejestrowania danych użytkowników kart przedpłaconych telefonii komórkowej. Tym, którzy do tego dnia tego nie uczynią, operatorzy będą musieli wyłączyć karty.

Na podstawie informacji pochodzącej z gazetaprawna . pl
 #868688  autor: Remington
 01 cze 2016, 08:57
Wow, to pierwsze dokonanie min. Boniego!

Swoją drogą, po co 1 lutego, a nie koniec miesiąca? Kto normalny wyznacza termin końcowy na pierwszy dzień miesiąca... Ale w Sejmie trudno doszukiwać się normalności.
 #868782  autor: DanielR
 01 cze 2016, 17:37
W ogóle jakaś cichsza ze strony operatorów. Żadnych reklam zachęcających do rejestracji. Żadnych ofert, bonusów. Nic nie słychać...
Play miał podobno informować SMS-ami.

Z sieci komórkowych korzystam począwszy od 2004 roku.
Aktualny numer:
Era Tak Tak -> Play Fresh / Play na Kartę (MNP) -> Virgin Mobile (MNP)
 #869873  autor: KR2615
 06 cze 2016, 15:04
Panowie, a co robicie w sytuacji, gdy sprzedaliście zarejestrowane na siebie numery a nowy właściciel nie przerejestrował ich/nie chciał cesji? Jak wyegzekwować u operatora usunięcie tych danych z systemu?
 #869915  autor: Rebeliant
 06 cze 2016, 17:18
KR2615, Ty tak na serio? Żeby komuś udostępnić swój numer bez cesji, to ... z całym szacunkiem, ale nie dokończę. :-)
W świetle prawa nadal jesteś właścicielem i możesz u opa zablokować kartę.
 #869957  autor: Kryniczanin
 06 cze 2016, 18:52
Panowie, a co robicie w sytuacji, gdy sprzedaliście zarejestrowane na siebie numery a nowy właściciel nie przerejestrował ich/nie chciał cesji? Jak wyegzekwować u operatora usunięcie tych danych z systemu?
Jesteś w czarnej dupie.

Usunąć danych nie możesz, zgłoszenie kradzieży nr czy prośba o wyłączenie u opa? Od 3 miesięcy do 8 lat za oszustwo Ci grozi jeśli tamta strona zechce zgłosić sprawę.

Zostaje Ci jedynie grzeczne proszenie tamtej osoby, zaoferowanie mu jakiś pieniędzy, pojechanie do niego i tak dalej.

P.s. znajomi mają moje dwa abonamenty i jednego prepaida, jednak są to ludzie tacy którym można ufać.
 #869969  autor: goral2099
 06 cze 2016, 19:26
Ale skoro w systemie są twoje dane, to idziesz do salonu z dowodem i wyrejestrowujesz chyba. I jeżeli masz jakiś dowód transakcji, to go trzymasz do śmierci na wszelki wypadek. :)
Ostatnio zmieniony 06 cze 2016, 20:16 przez goral2099, łącznie zmieniany 1 raz.
 #869984  autor: Kryniczanin
 06 cze 2016, 20:07
Nie da się wyrejestrować danych. Podanie jest (jeszcze) dobrowolne, jednak usunięcie ich może nastąpić najwcześniej po okresie retencji przewidzianym w prawie od zakończenia świadczenia usług telekomunikacyjnych.

Umowę może rozwiązać jak najbardziej, ale strona która kupiła nr może zgłosić sprawę do organów ścigania o oszustwo.
 #869991  autor: Remington
 06 cze 2016, 20:13
KR2615 pisze:Panowie, a co robicie w sytuacji, gdy sprzedaliście zarejestrowane na siebie numery a nowy właściciel nie przerejestrował ich/nie chciał cesji? Jak wyegzekwować u operatora usunięcie tych danych z systemu?
Oczywiście sprzedałeś spisując umowę kupna-sprzedaży i odprowadziłeś należny podatek ;) Wówczas wystarczy, że zgłosisz się z umową do operatora, powinien mieć na to procedurę.
 #870001  autor: goral2099
 06 cze 2016, 20:34
Nie wiem...mi się mocno zdaje, że swoje dane usuwałem z prepaida Play. Tylko nie mogę sobie przypomnieć przy jakiej okazji. Chyba, że mnie pamięć zawodzi i bzdury wypisuje... :)
 #870009  autor: Kryniczanin
 06 cze 2016, 20:59
Nie ma takiej opcji. Nawet jak przeszedłeś z T Mobile abo na kartę z wykasowaniem danych właścicielskich przez okres retencji op je ma.
 #870124  autor: ja.michal
 07 cze 2016, 01:27
Rebeliant pisze:Nie ma takiej opcji by wyrejestrować. W Nju robią coś takiego, ale chyba tylko w przypadku gdy chce się dokonać cesji.
W Nju zwyczajnie wyrejestrowujesz dane i tyle. Nie chodzi tylko o cenę, ale w ogóle. Jakieś dwa dni system "mieli" i dopiero potem można ponownie zarejestrować numer. Można i nie rejestrować. ;) Robiłem to kilka dni temu.

Inna opcja w Nju to przejść do Orange, wtedy dane zostaną wykasowane. Podobnie jak się wróci do Nju to danych brak.


Dane operator musi usunąć na żądanie klienta jeśli ten zakończył współpracę z operatorem. Pismo z wypowiedzeniem umowy o świadczenie usług na danym numerze z jednoczesnym usunięciem danych osobowych. Powinno wystarczyć. Dane mogą być przetwarzane wyłącznie w zakresie potrzebnym do wypełnienia warunków umowy. Prawo o ochronie danych osobowych przecież obowiązuje. Jeśli w regulaminie brak uregulowań to powołujemy się na konkretne przepisy powszechnie obowiązujące.

Oczywiście zobaczymy co nam przyniesie praktyka. ;)

Tak w ogóle to Play wymyślił z limitem 10 numerów na osobę.

EDIT
Źle zrozumiałem. Limitu numerów na klienta nie ma tylko maksymalnie na 10 numerach klient może skorzystać z tej całej "promocji rejestracyjnej".
 #870143  autor: Kryniczanin
 07 cze 2016, 08:01
Ludzie, czy Wy nie słyszeliście o retencji danych?

Prawo zmusza opa do przetrzymywania danych o właścicielu przez okres chyba 18 miesięcy - wcześniej 12 a jeszcze wcześniej 24 od zakończenia świadczenia usług.
 #870222  autor: jutek
 07 cze 2016, 13:44
Prawo Telekomunikacyjne Art. 180a.
1. 1. Z zastrzeżeniem art. 180c ust. 2 pkt 2, operator publicznej sieci telekomunikacyjnej oraz dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych są obowiązani na własny koszt:
1) zatrzymywać i przechowywać dane, o których mowa w art. 180c, generowane w sieci telekomunikacyjnej lub przez nich przetwarzane, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przez okres 12 miesięcy, licząc od dnia połączenia lub nieudanej próby połączenia, a z dniem upływu tego okresu dane te niszczyć, z wyjątkiem tych, które zostały zabezpieczone, zgodnie z przepisami odrębnymi;

Retencja wynosi obecnie 12 miesięcy, co wcale nie kłóci się z możliwością wyrejestrowania numeru. Po prostu po wyrejestrowaniu nie jest się już właścicielem numeru od dnia wyrejestrowania i od tego czasu już się nie odpowiada za numer, natomiast w bazach archiwalnych operatorów przez 12 miesięcy dane nadal będą figurowały dla potrzeb zapytań służb o czas przeszły. Przynajmniej tak to wygląda w teorii, jak jest w praktyce nie wiem.
  • Strona 7 z 16
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 16
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 16