Złożyłeś wypowiedzenie? Zadzwoń na infolinię i zapytaj kiedy się dokładnie kończy umowa to powinni Cię połączyć z DUK. Jeżeli nie złożyłeś to to samo, zapytaj kiedy możesz przenieść nr do innej sieci to zrobią to samo.
Co do okresów rozliczeniowych, to jest ich kilkanaście, w usługach stacjonarnych jest ich nieco mniej, ale ciągle dokładają, dlatego czasem jeszcze zdarzają się migracje do innego cyklu. A jak jest z datą zakończenia umowy? Załóżmy, że podpisaliśmy umowę 31.08.2014 roku na 2 lata. Okres rozliczeniowy kończy się 13 dnia każdego miesiąca. W umowie mamy miesięczny okres wypowiedzenia ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego. Co to oznacza? Jeżeli wypowiedzenie złożymy do 13.07 to umowa kończy się 31.08.2016, ponieważ koniec najbliższego okresu rozliczeniowego przypada 13.08. Dnia 14.08 otrzymamy rachunek za 17/31 miesiąca. Jeżeli wypowiedzenie złożymy np. 15.07 to koniec najbliższego okresu rozliczeniowego wypada na 13.09, więc umowa kończy się nam zgodnie z zakończeniem kolejnego okresu rozliczeniowego, właśnie 13.09. Jeżeli przedłużaliśmy umowę z DUK to całkiem możliwe, że poprzednio dali nam goły abonament z jakimiś gratisami, więc za okres 01.09-13.09 możemy zapłacić jak za zboże, bo może się okazać, że w standardzie mieliśmy 200 minut, brak darmowych sms i darmowych rozmów do Orange.
Co innego dyspozycja przejścia na kartę. Generalnie w innych firmach z tego co się orientuję jest tak, że po prostu składamy rezygnację a oferta przechodzi na kartę z dniem zakończenia umowy. W Orange jeżeli zrezygnujemy z numeru to numer znika w przestworzach, idzie go odzyskać, natomiast jest to strasznie uciążliwa batalia. Osobno mamy opcję przejścia na kartę. Ta opcja pojawia się w systemie dopiero w ostatnim okresie rozliczeniowym i możliwość przejścia na kartę jest dopiero po ostatnim okresie rozliczeniowym. Czy jest to zapisane w jakimś regulaminie? Nie wiem. Czy jest to zgodne z prawem? Wydaje mi się, że żadna ustawa nie nakazuje pozostawienia numeru do dyspozycji klienta po zakończeniu umowy i jest to jedynie dobra wola większości operatorów. Tak więc jeżeli chcesz przejść na kartę z dniem zakończenia umowy to chyba jedyną opcją jest złożenie wniosku o przeniesienie nr do innej sieci i potem powrót.
Skąd się biorą okresy rozliczeniowe? Zazwyczaj jest to najbliższy okres rozliczeniowy od dnia podpisywania pierwszej umowy, czyli jeżeli podpisujemy ją 4-go to okres rozliczeniowy jest do 5-go, ale to chyba nie jest regułą. Jeżeli mieliśmy już coś w Orange to możliwe, że przypiszą nas do starego konta i wtedy pierwszy rachunek może być bardzo wysoki, bo np. podpisywaliśmy umowę 12-go a okres rozliczeniowy mamy na 10-go, wtedy przyjdzie nam aktywacja i praktycznie podwójny rachunek, nie dotyczy to raty, bo rata jest zawsze za 1 miesiąc. Okres rozliczeniowy można zmienić składając wniosek w BOK. Czy w Playu okres rozliczeniowy zawsze jest 1-go? Nie za bardzo, ja mam 25-go a pierwszą umowę podpisywałem 19-go.
Czy jeżeli umowę mamy do 13.06 a okres rozliczeniowy mamy do 20.06 to możemy w dniach 14.06-20.06 bezkarnie wydzwonić za 10 tysięcy złotych? Nie możemy, bo umowa po 13.06 przechodzi na czas nieokreślony i składając dyspozycję przejścia na kartę umowa kończy się 20.06. Poza tym jest coś takiego jak limit należności na konto w umowie, więc mogą nam zablokować telefon za coś takiego.
Rabat 20% na abonament 74,99 jest liczony od kwoty 85,99, czyli od nieruchomej kwoty abonamentu. Jak sobie spojrzycie w regulamin to jest to Smart Plan LTE 105,98, od którego dostajecie nieruchome rabaty na całą umowę - 4,99 za umowę na czas określony i 15 zł za zakup oferty na raty. Pozostałe rabaty - 5,01 za efakturę i 5,99 za wyrażenie zgody marketingowej są rabatami ruchomymi, z obu można zrezygnować w trakcie umowy (pierwszy rabat może być wyłączony w przypadku braku płatności w terminie, bo to tak naprawdę rabat za efakturę i terminową płatność). Jak już nam przyjdzie umowa do domu to będzie tam napisana kwota abonamentu + 11 złotych i pod spodem zastrzeżenie, że powyższa kwota nie uwzględnia rabatu za efakturę i terminową płatność.