Jako, że jeszcze nigdy na tym forum się nie zawiodłam i mimo zadawania najbardziej banalnych pytań zawsze otrzymywałam niebanalne odpowiedzi, piszę i tym razem.
Otóż w Xperii Z3 compact zaczął odklejać się wyświetlacz. Patrząc na wprost ciężko to zauważyć, ale już z boku widać, że od góry ok 3 cm wyświetlacz wystaje ponad obudowę. Po delikatnym odchyleniu można zobaczyć urządzenie od środka
Mniejsza z tym, a więc postanowiłam oddać telefon na gwarancję. Wszystko super fajnie przez stronę Sony zgłosiłam usterkę, mogłam nawet wybrać godzinę kiedy kurier stawi się po telefon.
Xperię kupiłam we wrześniu ubiegłego roku.
Podaję link do aukcji a co mi tam:
http://archiwum.allegro.pl/oferta/sony- ... 93984.html
Jest jednak jeden problem: mam niepodbitą kartę gwarancyjną, jedynym dowodem zakupu jest paragon na który w sumie nawet nie spojrzałam wcześniej, niestety na paragonie nie pisze jaki model telefonu kupiłam, jest tylko "telefon komórkowy" i cena z powyższej aukcji.
Na aukcji sprzedawca zapewnia, że telefon objęty jest 24 miesięczna gwarancją producenta, osobiście rozumiem przez to że mogę ją realizować bezpośrednio u Sony. Czy ja coś źle zrozumiałam? Ale teraz patrząc na informację na stronie "o mnie" u sprzdawcy pojawia się następujący komunkat:
Wszystkie gwarancje producenta są realizowane tylko i wyłącznie za naszym pośrednictwem. Kupujący może składać Sprzedawcy reklamacje dotyczące zawartej Umowy w formie pisemnej na adres Sprzedawcy. Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej: imię, nazwisko, adres, adres e-mail Kupującego, datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji, przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Kupującego, wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedający zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie. Sprzedający rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Kupującego adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej.
I co teraz?
Wysyłając bezpośrednio do supportu mam pewność, gdzie wysyłam urządzenie i liczę na to, że ewentualna naprawa nastąpi w ciągu 7 dni.
U sprzedawcy czas oczekiwania to 14 dni i nie mam żadnego zabezpieczenia od tak wyślę sobie urządzenie które jednak nie kosztowało mało.
Teraz sytuacja wygląda tak, że kurier od Sony jutro ma przyjechać po telefon. A ja nawet nie wiem, czy bez tej karty gwarancyjnej będzie możliwość skorzystania z gwarancji. Istnieje opcja, że nie tylko nie zostanie naprawiona usterka ale jeszcze poniosę koszty wysyłki.
Dlaczego to sprzedawca zajmuje się realizacją gwarancji?
proszę o pomoc co ja mam zrobić.