DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 34 z 94
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 94
 #863324  autor: p2225
 25 kwie 2016, 19:03
U mnie HD Voice działa już nawet w roamingu TM. Kiedyś działało, ale przestało i teraz znowu jest. Połączenie Orange 530 -> Play(r.TM) 883 tylko co któreś połączenie bez HDV. W roamingu orange i plusa bez HDV, ale w amb-nb 12,2kbps.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #863929  autor: p2225
 29 kwie 2016, 00:02
Mam takie wrażenie jakby Play "tunelował" rozmowy po HD Voice tzn. że rozmowę między swoimi serwerowniami a inna siecią zestawia w HD Voice, a między klientem a serwerownią w starych kodekach. Coś podobnie jak ipv6 w Orange. Ja innego wytłumaczenia nie widzę gdy telefon mi pokazuje AMR-WB z klientem play bez telefonu z HDV w roamingu 2G Orange. Jest w tym jakaś logika, bo wtedy sieci komunikują się między sobą tylko w jeden sposób, czyli pozbywamy się utrzymywania wielu systemów i następuje brak negocjacji kodeka między sieciami, a działanie danego kodeka zależne jest tylko od stanu sieci jednego operatora, czyli jeśli u rozmówcy spadnie rozmowa na niższy kodek to nam nie zrzuca tylko zostajemy w AMR-WB


Ciekawostka - karta Orange zestawia mi co 5-6 połączenie z numerem stacjonarnym w HD Voice. Próbowałem na numerze trójki polskiego radia: 22 645 93 00 i jakość w porównaniu do wcześniejszej miażdży. Gdy podczas audycji odzywa się sam dziennikarz to na głośniku jest prawie taka sama jakość jak na zwykłym radiu np. w samochodzie. Muzyka trochę gorzej, ale lepiej niż wcześniej gdy potrafiła się w ogóle wyciszyć audycja, bo sieć przyciszała rozmowę, bo była za głośna i np. zrzucenie do 2G skutkowało podglosnieniem rozmowy.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #864033  autor: kozien70
 29 kwie 2016, 14:03
Nie tunelowanie, a transkodowanie.
Powiem Ci jak to wygląda u mnie w pracy na telefonii stacjonarnej VoIP/SIP. Mam dwie centrale VoIP SIP - jedna obsługuje HD Voice, druga nie. Dzwoniąc z telefonu podłączonego do tej z HD Voice (i obsługującego HD Voice) na telefon podłączony do tej drugiej (i nie obsługujący HD Voice) na wyświetlaczu pojawia mi się HD, bo telefon domyślnie uruchamia ten kodek. Połączenie jednak nie jest w HD - nie może być, bo druga strona HD nie obsługuje. Po drodze wobec tego centrala SIP dokonuje transkodowania na zwykły wąskopasmowy kodek. Jakość jest ciut lepsza, słychać różnicę, ale to nie jest HD Voice.
Najprawdopodobniej właśnie to zjawisko zauważyłeś. Jakiś media gateway po drodze dokonuje transkodowania. A to, że wyświetla Ci się na telefonie AMR-WB to taka forma "buga" softu telefonu.
 #864037  autor: p2225
 29 kwie 2016, 14:31
Dzięki za wytłumaczenie. :)

Raczej nie bug, bo z mojej strony połączenie jest w HD Voice. Druga strona ma telefon bez HD. :)

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #864042  autor: kozien70
 29 kwie 2016, 14:57
Połączenie nie jest w HD Voice ani z Twojej strony ani z drugiej. Nie ma czegoś takiego jak połączenie z jednej strony w HD. Albo całość albo nic. Żeby połączenie było w HD Voice, obydwa telefony muszą to wspierać razem z siecią na całej trasie.
Twój telefon pokazuje tylko, że próbuje użyć kodeka HD Voice, a to co innego niż połączenie w HD Voice. Dlatego jest to taki "quasi bug".
 #864058  autor: marcinek243
 29 kwie 2016, 16:18
Mogę potwierdzić że również u mnie nieraz nawiązuje połączenie HD pomimo że druga strona już HD nie ma. W menu serwisowym jest informacja o ZESTAWIONYM już połączeniu ARM-WB. Trzecie że wyraźnie słychać sztucznie podbite (przez kodek) wyższe zakresy.
 #864076  autor: Mixiorek
 29 kwie 2016, 18:33
W aglomeracji warszawskiej na linii Orange 501 - Plus 601 mam regularnie HD Voice. Niestety ale na moje ucho nie jest to ta sama jakość jak linii Orange-Orange ale może to tylko moje omamy ;)
Jakość przez facetime voice i whatsapp też zaliczam do wysokiej jakości.
W żadnej innej relacji typu Orange 501 - Virgin/ Play 506 lub Orange 501 - TMobile 608 nie mam HD Voice.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #864180  autor: kozien70
 30 kwie 2016, 15:31
U mnie po tygodniowej przerwie wróciło HD Voice między Orange 501 a Plus 721. Tak jak wcześniej działa tylko przy połączeniach z Plusa do mnie. Bez przerw działa u mnie HD Voice z Orange 501 do Play 888 macierzysty. Tylko w tę jedną stronę, w przeciwną nie. Lokalizacja Warszawa.
 #865044  autor: west
 08 maja 2016, 14:20
Dzisiaj miałem połączenie w HDV na linii Play (530) do Orange (793 przeniesiony z Play).Pzdr W
 #865451  autor: Kryniczanin
 11 maja 2016, 06:34
Od wczorajszego popołudnia T-Mobile <> Play leci we wszystkich wariantach po starym punkcie styku. Czyżby w końcu koniec testów i oczekiwanie na uruchomienie komercyjne?
 #866036  autor: kozien70
 14 maja 2016, 13:35
Potwierdzam zanik HD Voice między T-mobile(696) <-> Play macierzysty (888).
Działa HD Voice Plus (721)->Orange(501) oraz Orange(501)->Play(888) - ale tylko właśnie w te strony.
HD Voice Orange(501)<->T-mobile (696) nadal brak.
Lokalizacja Warszawa.
 #866527  autor: p2225
 16 maja 2016, 21:29
U mnie ciągle z Orange do Play'a rozmowy w HD Voice, ale na odwrót już nie. Za to zawsze w AMR-NB w 12,2kb/s. Ostatnio pojawił się HDV z Orange do T-mobile. Można posłuchać lektorki pod niedawno wyłączonym numerem w T-mobile: 882514263. :)

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #866564  autor: Kryniczanin
 17 maja 2016, 06:05
Orange 797 Warszawa > Play 601 Miękinia HD Voice.

Ta sama konfiguracja w wersji 602 Orange Miękinia >Play 601 Miękinia brak.
  • Strona 34 z 94
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 94
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 94