as1as, Z informacji na Facebooku, oraz własnych obserwacji:
- Dział marketingu Orange wymyślił sobie sposób na "golenie frajerów"*, a mianowicie wysyła do ludzi SMS-y Flash z propozycją uruchomienia pakietów. Szczególnie w smartfonach, możliwe jest przypadkowe zaakceptowanie propozycji (powinny być widoczne dwa przyciski - OK i odrzuć) - słyszałem o sytucjach, gdy zatwierdzenie następowało automatycznie poprzez ODBLOKOWANIE EKRANU, nieuważne czytanie treści. Co więcej byłem świadkiem sytuacji, gdy naciśnięcie Odrzuć spowodowało jedynie ponowne otrzymanie tej samej wiadomości, a słyszałem, że czasami mimo kliknięcia odrzuć, i tak akceptowało.
Po zaakceptowaniu treści, wysyła się automatycznie SMS z Twojego numeru, a ty jesteś stratny nawet 35,20 zł (różne usługi są proponowane - nawet ROzmowy i SMS-y oraz 2 GB w wersji cyklicznej).
Co zrobić:
1. Dodałeś już reklamację - i dobrze.
a. Niezależnie od reklamacji, należy zgłosić sprawę do Federacji Konsumentów, gdyż nie jest to pojedynczy przypadek, lecz celowe działanie na niekorzyść ogółu konsumentów.
2. W wypadku odmowy, napisz odwołanie, jeszcze raz opisując sytuację, oraz stwierdzając, że pakiet został uruchomiony niezgodnie z regulaminem: pt 15 i 19 nie przewidują takiego sposobu aktywacji usługi. Z uwagi na to, że już pojedyncza negatywna odpowiedź powoduje wyczerpanie drogi reklamacyjnej (odwołanie jest dobrą wolą operatora), należy w tym momencie, dodać również zgłoszenie do Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Podsumowując:
- zgłoś sprawę do Federacji Konsumentów - to konieczne - tylko dzieki temu, Orange może zostać zmuszone do zakończenia stosowania tych praktyk. Jeśli tego nie zrobisz, może się okazać, że reklamację uznają ci warunkowo, a za miesiąc sytuacja się powtórzy.
- Czekaj na odpowiedź na reklamację. Jeśli będzie negatywna, zgłoś odwołanie ORAZ napisz do UKE.
* nie ma to na celu obrazę kogokolwiek - po prostu taki jest stosunek działu marketingu do klientów. Innego wytłumaczenia nie ma.