DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #826742  autor: Zibi12
 04 paź 2015, 00:40
Witaj Witku ponownie. Posłuchałem Twojej rady i przeniosłem temat na forum. Sprawa jest następująca: Od kilku miesięcy toczę boje z Plusem w sprawie opłat za videostreaming. Problemy zaczęły się kiedy przedłużyłem umowę i zmieniłem taryfę z OMG na JA+ z Pakietem Internetowym Non Stop 5,5GB. Już w pierwszej fakturze zaczęły się pojawiać pozycje o nazwie Usługa Multimedialna i opłaty za nie w kwotach od kilku do kilkudziesięciu złotych. Szybko dowiedziałem się, że chodzi o videostreaming. Odnalazłem nie bez trudu regulamin promocji Transmisja Video Streaming i tam jest wyraźnie napisane, że usługa świadczona jest jedynie poprze dwa APNy, a mianowicie APN video i APN video.plusgsm.pl a opłata za nią wynosi 49gr/min. Napisałem więc reklamację w tej sprawie i dostałem odpowiedź z Departamentu Reklamacji, która potwierdziła, że usługa videostreamingu świadczona jest tylko wtedy gdy mam ustawiony w smartfonie APN video lub video.plusgsm.pl. Rzecz jednak w tym, że ja mam oryginalne ustawienia APNu i jest to APN plus. Zgodnie z regulaminem usługi Pakiet Internetowy Non Stop, połączenia internetowe przez APN plus powinny być rozliczane tylko i wyłącznie w ramach pakietu. Również wspomniany regulamin Transmisji Video Streaming potwierdza, że usługa ta nie jest świadczona przez APN plus. Tymczasem Plus nalicza mi cały czas opłaty za Video Streaming mimo, że w smartfonie mam oryginalne ustawienia Plusa czyli APN plus. Na nic zdają się moje tłumaczenia, że wszystko mam prawidłowo ustawione i że operator łamie regulamin Transmisji Video Streaming i regulamin Pakietu Non Stop i nienależnie pobiera opłaty. Departament Reklamacji gra ze mną w kotka i myszkę. W kółko piszą w tym samym piśmie, że videostreaming świadczony jest po APN video lub video.plusgsm.pl by po paru zdaniach napisać, że opłaty naliczone są prawidłowo ale tak na wszelki wypadek aby uniknąć kolejnych opłat zalecają zmianę APNu z plus na internet. Problem w tym, że po wpisaniu w ustawienia smartfona APN internet, mam non stop zrywane połączenie internetowe bo smartfon na okrągło chce się zalogować do sieci w technologii LTE która jest blokowana dla taryf głosowych po APNie internet (takich cudów nie ma w żadnej innej sieci). Efekt jest taki, że smartfon ciągle "skacze" pomiędzy LTE a HSPA zrywając non stop połączenie i nie da się w takich warunach korzystać z internetu w smartfonie. W odpowiedzi na reklamację operator stosuje również sprytny trik powołując się na zapis z regulaminu Pakietu Internetowego Non Stop, który mówi, że pakiet ten nie obejmuje transmisji video streaming. Operator jednak nie dodaje w tym miejscu, że video streaming świadczony jest na całkiem innych APNach niż pakiet internetowy i w związku z tym operator nie ma prawa naliczać opłat za video streaming kiedy mam ustawiony APN plus. Witku, szeroki opis problemu znajduje się w komentarzach artykułu JA+ Rodzina. Moja batalia z Polkomtelem to jak walenie głową w mur. Wszyscy niby wiedzą, że mam rację i operator nie ma prawa naliczać żadnych dodatkowych opłat niezależnie od tego po jakim protokole internetowym bym się łączył jeżeli mam ustawiony w telefonie APN plus, ale operator jednak to robi. Nie ma najmniejszych szans aby przewidzieć co operator rozliczy w ramach pakietu, a za co naliczy opłatę 49gr/min. Co gorsza dzieje się to przy salonowych ustawieniach smartfonu bez wiedzy i zgody abonenta. W żadnej innej sieci nie ma czegoś takiego. Witku bardzo Cię proszę zainterweniuj w tej sprawie w Polkomtelu. Niech oni raz na zawsze zlikwidują tę usługę i rozliczają wszystkie takie połączenia tak jak być powinno czyli w ramach pakietu internetowego. Przecież takie działania są skrajnie nieetyczne i nieuczciwe, bo abonent nawet nie ma świadomości w jak wielką pułapkę może wpaść. Pułapkę, która może go nawet zrujnować finansowo. Jak można w ogóle wprowadzać tak nieżyciowe usługi i naciągać klientów na wysokie rachunki. Przecież za jeden dzień słuchania zwykłego radia internetowego można zapłacić bez wiedzy i zgody nawet 400zł. A co jeśli nikt z Działu Obsługi Klienta nas o tym nie poinformuje a my nie zerkniemy na Plus Online? Za miesiąc możemy dostać rachunek nawet na kilka lub kilkanaście tysięcy złotych. Ja na prawdę boję się teraz korzystać z internetu, bo coś takiego może spotkać również i mnie, tym bardziej, że już czytałem jak ktoś dostał za słuchanie Polskiego Radia poprzez aplikację rachunek na ponad 500zł. Co gorsza usługi tej nie da się ani zablokować ani wyłączyć - dostałem oficjalne potwierdzenie tego z Departamentu Reklamacji. Tak więc chcąc, nie chcąc mam w telefonie taką "bombę zegarową", która w każdej chwili może eksplodować. Witku, w Tobie cała nadzieja. Jeśli mnie mimo, że jestem długoletnim i solidnym klientem ignorują to może Ciebie nie będą, bo jakby nie było jesteś znanym dziennikarzem a Telepolis najpopularniejszym portalem telekomunikacyjnym?
 #826756  autor: SACZI
 04 paź 2015, 08:42
Co prawda Witkiem nie jestem, ale sytuacja jest mi znana.
Podpisałem umowę z Plusem w maju br (taryfa sLTE) i o dziwo, przeczytałem warunki umowy.
Moją uwagę przykuł dokładnie ten sam punkt regulaminu.
Zinterpretowałem go tak, że pakiet internetowy rozliczany jest na wszelkie inne usługi poza videostrmingiem. Czyli jak otworzę stronę www i tam będzie osadzone video, Plus naliczy mi za nie opłatę.
Z taką interpretacją zadzwoniłem do BOA i tam wyjaśniono mi, że jest ona błędna.
Wszelkiego rodzaju videostriming jest faktycznie rozliczany w cenie, która podałeś pod warunkiem korzystania właśnie z APN, które podałeś.
Tymczasem w telefonie (też z Plusa) mam APN jak na zdjęciu z linka:
http://zapodaj.net/e22f81d4e11a4.jpg.html
Jest to ustawienie oryginalne i wszystko działa stabilnie; zarówno LTE jak i 3G.

W Twoim przypadku usunąłbym oryginalnie zainstalowane APNy i pobrał konfiguracje internetu przez telefon (wpisuje się jakiś kod w telefonie i on pobiera odpowiednie ustawienia lub na stronie www wpisujesz nr telefonu, a Plus sam wysyła ustawienia).
 #826761  autor: cyanoone
 04 paź 2015, 09:24
Zmieńcie konfigurację na apn: internet. U mnie działało ok.

Plus-->Play (2015) -->Plus (2018)
Klucz-->Orange-->Lajt (2017)
 #826795  autor: Zibi12
 04 paź 2015, 13:40
Niestety SACZI sytuacja wcale nie jest taka prosta. Zgadzam się - HSPA i LTE na tym APNie działają dobrze ale opłaty za video streaming też są pobierane. I właśnie o to cały czas walczę z Polkomtelem aby przestrzegał swoich własnych regulaminów i nie pobierał żadnych dodatkowych opłat po APN plus. Znalazłem już nawet taką dobrą aplikację - testera, który jednoznacznie potwierdzi, czy opłata za video streaming będzie pobierana po APN plus czy nie. Jest nią znajdująca się na Google Play aplikacja o nazwie Audio Republika. Pobierz ją i uruchom na przykład na minutę mając nawet ustawienia, o których piszesz a gwarantuję Ci, że najdalej w ciągu kilku godzin zobaczysz na Plus Online w zestawieniu połączeń pozycję Usługa Multimedialna z opłatą np. 0,49zł lub 0,98zł lub więcej jeśli posłuchasz więcej niż 2 minuty. Jedynym rozwiązaniem lecz jest to tylko półśrodek jest przestawienie APN na internet jak to pisze cyanoone ale wtedy nie mogę korzystać z LTE, bo jest ono blokowane dla taryf głosowych po APN internet. W żadnej innej sieci nie ma takich cudów. Przez tę blokadę smartfon "szaleje" bo próbuje non stop "wbić" się w LTE ale non stop zrzucany jest do HSPA i połączenie jest zrywane - w taki sposób nie da się korzystać z internetu. Dodam, że mam również drugi numer w Plusie z taryfą Power LTE - jest to typowa taryfa internetowa i na tym numerze nie jest blokowane LTE po APN internet i wszystko działa super i żadne opłaty za video streaming nie są pobierane, nie ważne z czego bym korzystał. Gdyby Polkomtel łaskawie odblokował mi LTE po APN internet również na moim numerze z taryfą JA+ wtedy nie byłoby żadnego problemu i internet śmigałby mi tak jak w taryfie Power LTE, a tak to w chwili obecnej mam tylko dwa wyjścia: albo ustawić tak smartfon jak był fabrycznie ustawiony i jak pisze SACZI czyli na APN plus i ryzykować, że pewnego pięknego dnia dostanę rachunek np. 1000zł albo przestawić APN na internet i korzystać z internetu zrywającego połączenie trzy razy na minutę. Nawet jeśli wyłączę w smartfonie LTE to wtedy czekam nieraz 2 , 3 minuty po włączeniu transmisji danych aż łaskawie pojawi mi się na wyświetlaczu 3G lub H+. Do tego czasu połączenie internetowe jest nieaktywne. Sami więc widzicie koledzy, że sprawa nie jest taka prosta. Dlatego postanowiłem się z Wami podzielić moim problemem jak również poprosić Witka aby nagłośnił tę sprawę, bo testowałem już między innymi aplikację Audio Republika w sieci Play, T-Mobile, Orange i tam nie ma takich cudów. Połączenia rozliczane są normalnie z pakietu. Zauważcie, że w taki sposób ofiarą video streamingu może paść praktycznie każdy abonent Plusa, który korzysta z internetu. Każdy bowiem smartfon opuszczający salon Plusa ma domyślnie ustawiony APN plus i wystarczy, że ktoś włączy sobie jakąs aplikację radia internetowego, no bo przecież ma np. tak jak ja pakiet 5,5GB to dlaczego nie posłuchać i za dzień słuchania niczego nie świadomy dostanie rachunek w wysokości 400zł. Ja na szczęście miałem tylko kilkadziesiąt złotych ale sami widzicie, że Plus sprzedaje niczego nieświadomym abonentom niezłą "bombę zegarową". Czy to jest uczciwe? Przez takie działanie operatora, rażąco łamiące wszelkie regulaminy na chwilę obecną nie ma w Plusie w taryfach głosowych APNu który umożliwiałby jednocześnie uchronienie się przed zabójczymi opłatami za wydumany przez operatora video streaming i korzystanie z technologii LTE. A wszystko to dzieje się u operatora, który dumnie zwie się liderem technologii LTE. Skąd w ogóle w Plusie taka archaiczna opłata? Przecież to przypomina mi lata dziewięćdziesiąte kiedy jeszcze nie było GPRSu i płaciło się za czas pobytu w internecie w technologii CSD. U każdego innego operatora video streaming rozliczany jest normalnie w ramach posiadanego pakietu internetowego. Co ciekawe do tej pory, a jestem już w Plusie wiele lat nigdy nie miałem takich opłat a przecież w sposób identyczny korzystałem z internetu. Wszystko zaczęło się kiedy przedłużyłem umowę i zmieniłem taryfę na JA+

Witku odezwij się kiedy będziesz online i zajmij stanowisko w tej sprawie. Moim zdaniem sprawa zasługuje na szczególną interwencję u operatora, bo potencjalną "ofiarą" może paść każdy abonent tej sieci.
 #826839  autor: Gregrin
 04 paź 2015, 16:26
Napisz na FB plusa (ale trochę zwięźlej). Tam masz większe szanse na uwagę ze strony operatora.
 #826859  autor: SACZI
 04 paź 2015, 17:45
Gregrin pisze:Napisz na FB plusa (ale trochę zwięźlej). Tam masz większe szanse na uwagę ze strony operatora.
Odpowiedź zwykle ma postać:
Prosimy Cię w tej sytuacji o ponowny kontakt z Konsultantami BOK poprzez adres e-mail [email protected] ze szczegółowym opisem sytuacji, a nasi Konsultanci posiadając wgląd w Twoje konto abonenckie sprawdzą co się dzieje, odpowiedzą i pomogą Ci.
 #826860  autor: SACZI
 04 paź 2015, 17:48
Zibi12, w jaki sposób korzystasz z radia internetowego?
Ja niestety nigdy nie korzystałem z radia internetowego, a wątek mnie na tyle zaciekawił, że mam ochotę spróbować.
 #826868  autor: Gregrin
 04 paź 2015, 18:26
Zibi12 pisze: Znalazłem już nawet taką dobrą aplikację - testera, który jednoznacznie potwierdzi, czy opłata za video streaming będzie pobierana po APN plus czy nie. Jest nią znajdująca się na Google Play aplikacja o nazwie Audio Republika.
 #826869  autor: Zibi12
 04 paź 2015, 18:30
SACZI najprościej będzie jak wejdziesz na Google Play i pobierzesz aplikację o nazwie Audio Republika. Zainstaluj ją zwyczajnie na smartfonie i uruchom mając w ustawieniach telefonu wpisany APN plus. Tylko ostrzegam. Uruchom ją najlepiej na jakąś minutę lub dwie. Po jakichś dwóch godzinach (czasem może to być więcej czasem mniej, bo Plus z różną szybkością nalicza opłaty) zaloguj się na Plus Online i wejdź w spis połączeń. Pojawi Ci się tam pozycja o nazwie UslMultimed z kwotą 0,49 lub 0,98 zł brutto i będzie to opłata za video streaming. Wystarczy tylko tyle i nic więcej.
 #826871  autor: goral2099
 04 paź 2015, 18:49
Nie za bardzo wiadomo o co gościowi chodzi. Był jakiś błąd, źle naliczyło opłaty, zwrócili mu kasę, wybiera się do UOKiKu, do tego reklamuje jakąś TV Republika. :)
 #826872  autor: Gregrin
 04 paź 2015, 18:52
SACZI tylko nie zapomnij ze to nie jest wyświetlane od razu w bilingu ;)
Zibi12 pisze: Pobierz ją i uruchom na przykład na minutę mając nawet ustawienia, o których piszesz a gwarantuję Ci, że najdalej w ciągu kilku godzin zobaczysz na Plus Online w zestawieniu połączeń pozycję Usługa Multimedialna z opłatą np. 0,49zł lub 0,98zł lub więcej jeśli posłuchasz więcej niż 2 minuty.
SACZI pisze:Odpowiedź zwykle ma postać:
To niech z góry zaznaczy ze problemu nie widza konsultanci i prosi o kontakt kogoś kompetentnego lub oficjalne stanowisko plusa czy czy na tak ustawionym APN może mu naliczać opłaty za streaming. W sumie może samo pytanie wystarczy a później prośba o pomoc kogoś kompetentnego... Lepiej uderzyć w kilka miejsc, nie wiadomo gdzie się poszczęści.
 #826875  autor: Zibi12
 04 paź 2015, 18:55
Nic nie reklamuję góral tylko po prostu ta aplikacja nalicza opłaty. Naliczać będzie też każda inna która korzysta z protokołu RTSP. Czego nie rozumiesz? Uważasz, że skoro raz zwrócili mi opłaty to mam co miesiąc pisać reklamacje żeby mi zwracali kiedy takie opłaty się pojawią? A jak pojawi mi się opłata np 500zł to Plus może nie być już tak łaskawy. No chyba nie o to chodzi nie uważasz.
 #826876  autor: Gregrin
 04 paź 2015, 19:00
goral2099 pisze:Nie za bardzo wiadomo o co gościowi chodzi. Był jakiś błąd, źle naliczyło opłaty, zwrócili mu kasę, wybiera się do UOKiKu, do tego reklamuje jakąś TV Republika. :)
Chce nagłośnić sprawę żeby nikt inny nie naciął się na koszty prawidłowo korzystając ze internetu i placil za usluge z ktorej nie powinno sie dac skorzystac przy normalnych ustawieniach.
Zibi12 pisze:Dlatego postanowiłem się z Wami podzielić moim problemem jak również poprosić Witka aby nagłośnił tę sprawę, bo testowałem już między innymi aplikację Audio Republika w sieci Play, T-Mobile, Orange i tam nie ma takich cudów. Połączenia rozliczane są normalnie z pakietu. Zauważcie, że w taki sposób ofiarą video streamingu może paść praktycznie każdy abonent Plusa, który korzysta z internetu. Każdy bowiem smartfon opuszczający salon Plusa ma domyślnie ustawiony APN plus i wystarczy, że ktoś włączy sobie jakąs aplikację radia internetowego, no bo przecież ma np. tak jak ja pakiet 5,5GB to dlaczego nie posłuchać i za dzień słuchania niczego nie świadomy dostanie rachunek w wysokości 400zł. Ja na szczęście miałem tylko kilkadziesiąt złotych
Ostatnio zmieniony 04 paź 2015, 19:03 przez Gregrin, łącznie zmieniany 1 raz.
 #826877  autor: Zibi12
 04 paź 2015, 19:01
Gregrin: Już tak pisałem i gość z Działu Technicznego mówił, że jak będę korzystał z przeglądarki a nie z aplikacji to nie naliczy mi opłat. Chodziło tu o protokół http a nie rtsp. No i korzystałem z oryginalnej przeglądarki dopóki znowu mi nie naliczyło ponad 20 zł opłaty za video streaming. Sami więc widzicie, że nawet ich technicy nie bardzo wiedzą o co chodzi.
 #826895  autor: SACZI
 04 paź 2015, 19:53
O 19:45 uruchomiłem audio republika na 3-4 minuty.
W okolicy północy zaloguję się do PLusOnline i podlinkuję zrzut tutaj na forum.

Swoją drogą, aplikacja wymaga tylko (albo, aż) pełnego dostępu do sieci.
Nie zmieniła mi APN'ow, więc i opłat dodatkowych się nie spodziewam.
Zobaczymy.
 #826899  autor: Zibi12
 04 paź 2015, 20:11
Dzięki SACZI za sprawdzenie. Sam jestem ciekaw jak to będzie w Twoim przypadku. Ja to sprawdzałem na trzech różnych smartfonach przy APN plus i wszędzie mi naliczało opłaty, również w Simplusie. Za to w Play, Orange i T-Mobile wszystko było rozliczane na tych smartfonach w ramach pakietów.
 #826907  autor: SACZI
 04 paź 2015, 21:01
No póki co, godzinę po uruchomieniu, dopłata nadal wynosi 0PLN.
 #826908  autor: Gregrin
 04 paź 2015, 21:04
A masz już te połączenie w wykazie ??
Ostatnio zmieniony 04 paź 2015, 22:47 przez Gregrin, łącznie zmieniany 1 raz.
 #826909  autor: Zibi12
 04 paź 2015, 21:14
Dokładnie SACZI. Gregrin dobrze pisze. Musisz mieć to połączenie w zestawieniu połączeń. Jeśli uruchomiłeś aplikację na 3, 4 minuty to może to być około 3MB pod warunkiem oczywiście, że będziesz miał to rozliczone z pakietu. W przeciwnym razie będzie tylko pozycja o nazwie UslMultimed wraz z liczbą minut i kosztem.
 #826951  autor: SACZI
 05 paź 2015, 07:04
Niestety, masz rację Zabi...
Mam dodatkowe koszty ok 1,5 PLN za 3 min.
Widzę to w wykazie połączeń jako 3min usługa mms.