DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #803802  autor: wlkp
 27 maja 2015, 18:03
Tak z ciekawości,sam jestem w Orange i tak do końca nie byłem świadom tego ile teraz płacimy za słuchanie melodyjki w BOK u tego operatora :evil:
Na jednym z numerów mam Smart Plan i tam jest koszt połączenia 1,50 za całe połączenie,teraz na kolejnych 2 numerach mam już plan - Smart Plan II ( tez za około 90 zł z no limit ) i tu się okazuje,i WSZYSTKICH CHCE OSTRZEC że Orange postanowiło dorobić i za każdą minutę płacimy 0,29 zł/min,więc za słuchanie tandetnej melodyjki jaką nam serwują w czekaniu za połączeniem słono płacimy poza abonamentem ,to jest kpina i zwykłe naciąganie ( bardzo delikatnie mówiąc ) choć cisną mi się mocne słowa aby napisać co o tym myślę .Pomijając to ile z nimi miałem problemów,naciągania na fakturach ,pomyłek z ich stron to głowa boli !
Ale nie w tym rzecz,interesuje mnie ile płacicie za połączenie z BOK,pytanie do tych co mają numery w Play,T oraz Plus,czy oni tak samo naciągają ?
 #803805  autor: Blank
 27 maja 2015, 18:15
Ja w Play płacę 0.29 zl / min, do 1.99 zł - karta.
W Red Bullu (rozmowy nielimitowane) natomiast 1 zł za połączenie - abonament.

W rzeczywistości jednak, gdy dzwonię w sprawie numeru RBM, dzwonię z karty Play, a gdy dzwonię w sprawie numeru play, dzwonię z Red Bulla. Więc połączenia mam zawsze bezpłatne ;)

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #803819  autor: adik
 27 maja 2015, 19:56
robię podobnie gdy dzwonie do BOK, bo po co płacić za coś dodatkowo jak można mieć to za free.

http://www.speedtest.net/my-result/4142279769
 #803822  autor: darkangel
 27 maja 2015, 20:46
wlkp pisze: Orange postanowiło dorobić i za każdą minutę płacimy 0,29 zł/min,więc za słuchanie tandetnej melodyjki jaką nam serwują w czekaniu za połączeniem słono płacimy poza abonamentem
A nie jest tak że te 29gr/min pobiera Ci do jakiejś kwoty typu 1.50 czy 2zł a potem dalsza rozmowa jest za darmo?
 #803826  autor: perdos1
 27 maja 2015, 21:04
@darkangel
W orange niestety tak nie jest. Ja raz się nadziałem i zapłaciłem prawie 5 zł, nigdy więcej. Jak dzwonię do bok orange, dzwonię z RBM, jak dzwonię do bok play, dzwonię z Orange.

Jak widać można sobie z tym poradzić, ale trzeba przyznać, że to jest zwykłe wyłudzanie pieniędzy od klientów.
 #803839  autor: darkangel
 27 maja 2015, 22:09
divhashmorex czyli dzwoniąc z RBM Energy, gdzie się ma inny numer do BOK i dzwoniąc na numer 790 500 500 połączenie będzie bezpłatne :) ?
Tego nie wiedziałem, muszę przetestować
 #803858  autor: cesarz
 27 maja 2015, 23:23
Utrzymanie ludzi w BOK kosztuje, więc okroili ten dział. Orange zmusza klienta do korespondencji e-mail. Jest to czasami wygodniej i nic nie kosztuje , odpowiedzi przychodzą szybko, jeśli nie chcesz odpowiedź natychmiastowej np. Tak - Nie . W Orange połączenia z BOK " nie zchodzą " minuty z abonamentu , naliczane jest dodatkowa opłata do rachunku :-(. Czasami przerywa połączenie bez rozpoczęcia rozmowy z konsuntantem . Zdarzyło mi się tak po 20 minutach oczekiwania zerwało połączenie i nic nie załatwiłem , a poniosłem koszt . W T-Mobile na kartę , nawet sprawdzenie stanu konta kosztuje 9 gr.

CNN
 #803871  autor: bazooka
 28 maja 2015, 07:15
Bez podtekstów...czytajcie całość:
http://www.orange.pl/fid,4002278347,id, ... hread.html
...i musicie wiedzieć, że:
1) cennik i te ustalenia z podziałem na różnorodność taryf są nieporozumieniem - zgadzam się;
2) jednak mam to gdzieś bo mam prepaid - z abonamenciarzy zawsze można było łatwiej ściągnąć i o tym należy pamiętać podpisując cyrograf: wygodniej nie oznacza taniej;
3) do BOK dzwoni się tylko wtedy gdy nie ma innego wyjścia, coś kompletnie NAGLE nie działa, a nie w sprawach, które można zgłosić pisemnie :!:
4) gdy coś NAGLE nie działa i jest to wina operatora, podczas rozmowy żąda się zwrotu za to połączenie z BOK, ponieważ powód z jakiego dzwonię jest Waszą winą, błędnym działaniem usługi - jeśli Tobie coś naprawiają/poprawiają to jest równoznaczne, że była to ich wina i masz prawo do zwrotu za to połączenie - jeszcze nigdy mi nie odmówili :!:
5) nie chcesz mówić o tym konsultantowi telefonicznie, napisz zgłoszenie jak w poradach z powyższego linka

Choć ten artykuł ma dwa lata http://www.hotmoney.pl/nabiezaco/Orange ... nci-a29473
...to w pełni się z nim zgadzam - ludzie dzwonią tam z błahych powodów i często oceniają sieć na podstawie poziomu kontaktu z BOK, cenie tego kontaktu lub po kompetencjach jednego konsultanta (też człowiek!) - P A R A N O J A
 #803873  autor: Sig
 28 maja 2015, 07:31
Nie pamiętam, kiedy płaciłem za rozmowę z BOK operatora więcej, niż za zwykłą rozmowę. No, ale ja mam nawyk dzwonienia do danego operatora z karty innego operatora :-) i wiem, że nie każdy ma taką możliwość.

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.
 #803874  autor: Sig
 28 maja 2015, 07:44
sebusy pisze:...często oceniają sieć na podstawie poziomu kontaktu z BOK...
Jakby tak było, to Play nie miałby klientów :mrgreen:
Masz jednak oczywiście rację - obsługa w BOK, tak jak i obsługa w oddziale wpływa na wizerunek firmy. Szkoda, że operatorzy tak często o tym zapominają. Ja wiem, że nie mam co oczekiwać cudów i rozeznania we własnej ofercie (do np. Netii to zawsze dzwonię jakbym się miał z dentystą umawiać...), bo wiem jak duża rotacja na takiej słuchawce jest i kto tam sobie dorabia. Cudów nie chcę, nikt nie musi być na siłę miły itd., po prostu chcę kompetencji. W takiej Netii zrobiłem kiedyś tekst, po tym jak odpowiedź konsultanta wydała mi się dziwna - na trzy telefony, trzy różne wersje odpowiedzi :).
Też jestem zwolennikiem formularzy (choć tu Play potrafi zabawne rzeczy pisać) - takie coś od razu ma numer i nie zaginie jak rozmowa :).

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.
 #803875  autor: bazooka
 28 maja 2015, 08:04
No tak, ale raczej szedłem w tę stronę, że: Operatora należy oceniać pozytywnie tylko wtedy gdy NIE trzeba dzwonić na jego BOK...
...ale skoro ludzie dzwonią z powodów, które wynikają np z niechęci do rejestracji w serwisie www - to jak ocenić takiego Opa :?:
Coś mi się wydaje, że każdy Op ma statystyki ile połączeń było koniecznych...
...a ludzie dzwonią dalej, no i płacą krocie za te połączenia, tak jakby chcieli (tak jak piszesz o Netii) usłyszeć różne wersje rozwiązania sprawy, inna od każdego konsultanta - no i niestety często tak jest. Tak samo jest w odpowiedziach pisemnych, więc po co w ogóle płacić za połączenie z BOK, skoro napisać można za darmo.

P.S.
Co do dzwonienia z innego numeru...w takim wypadku zawsze konieczne jest znajomość danych zarejestrowanego numeru, względnie numer PUK, gdy z tego numeru się dzwoni, którego sprawa dotyczy - nie ma takiej potrzeby (bynajmniej w Orange).
 #803923  autor: perdos1
 28 maja 2015, 13:20
sebusy pisze:3) do BOK dzwoni się tylko wtedy gdy nie ma innego wyjścia, coś kompletnie NAGLE nie działa, a nie w sprawach, które można zgłosić pisemnie :!:
Łatwo powiedzieć. Podam ci prosty przykład, ostatnio Play nieprawidłowo naliczał dane z pakietów internetowych w trakcie działania usługi Darmowy internet LTE. Problem naprawili, ale na odpowiedź na zgłoszenie pisemne i zwrot nieprawidłowo naliczonych danych czekam od 22.05. Najlepsze jest to, że jak odpowiedź i ewentualna rekompensata nie będzie mnie satysfakcjonowała to będę miał możliwość odwołania się, ale co z tego, skoro znów pewnie będę czekał tydzień na odpowiedź.
sebusy pisze:4) gdy coś NAGLE nie działa i jest to wina operatora, podczas rozmowy żąda się zwrotu za to połączenie z BOK, ponieważ powód z jakiego dzwonię jest Waszą winą, błędnym działaniem usługi - jeśli Tobie coś naprawiają/poprawiają to jest równoznaczne, że była to ich wina i masz prawo do zwrotu za to połączenie - jeszcze nigdy mi nie odmówili :!:
Tutaj masz rację, ale ja często dzwonię w innych sprawach, np. kod do zdjęcia sim locka (orange). Wtedy rozumiem, że mogę zapłacić za rozmowę, bo w końcu to ja coś od nich chcę, ale bez przesady, nie mam zamiaru płacić za 5 minut słuchania melodyjki, dlatego system naliczania z play jest moim zdaniem całkowicie w porządku, nie zapłacisz więcej niż np. 1,5 zł/rozmowę.
sebusy pisze:...to w pełni się z nim zgadzam - ludzie dzwonią tam z błahych powodów i często oceniają sieć na podstawie poziomu kontaktu z BOK, cenie tego kontaktu lub po kompetencjach jednego konsultanta (też człowiek!) - P A R A N O J A
Świat jest pełen debili, co zrobisz.
 #803963  autor: Blank
 28 maja 2015, 17:40
@sebusy, dzwoniąc sporo na infolinie:

- W Orange nie ma znaczenia, czy dzwonisz z numeru, którego sprawa dotyczy, czy z innego. Weryfikacja odbywa się wyłącznie na podstawie kodu abonanckiego, lub danych osobowych, ale tylko, jeśli jesteś właścicielem (lub nie powiesz, że nim nie jesteś).
W wypadku ofert na kartę, jeśli numer jest zarejestrowany, wygląda to identycznie, przy czym nie ma problemu, by o numerze Michała rozmawiała np. Weronika (tak dlugo jak poda PUK, lub dane osobowe - imię, nazwisko, adres, data urodzenia). Gdy numer jest niezarejestrowany, zawsze musiałem podać PUK, względnie podać kilka informacji o numerze - stan konta, taryfa, informacje o pakietach, zmianach taryfy, czy doładowaniach.

- W Play wygląda to tak samo. Przy czym nie wiem, czy w abonamencie, bez hasła abonenckiego można zweryfikować osobę inną niż właściciel. Nie rozmawiałem nigdy na temat innego numeru abonamentowego niż mój własny.

=======

Co do opłat za połączenia. Bzdurą jest, że operatorzy pobierają opłaty, bo ludzie dzwonią z głupotami. Nie ma to żadnego znaczenia. Oczywiście, ludzie dzwonią z głupotami. Nie raz kolega opowiadał, że np dzwonili, aby się zapytać, która jest godzina, z prośbą o podanie stanu konta (Orange, więc nie płaci się 4gr), aby się wyżalić, pogadać o politycę, pogodzie, aby dowiedziec się czegoś o ofercie konkurencji (sic!), zamówić pizzę, poprosić o numer do hotelu/firmy przewozowej, zapytać się o wyniki lotka (sic!), czy dość często, aby po prostu wylać swoje żale na firmę, albo nawrzeszczeć na pracownika.
Opłata jest jednak tylko po to, by operator dodatkowo mógł zarobić kilka groszy i najlepiej w ogóle nie dzwonił - im mniej ludzi będzie dzwoniło, tym mniej pracowników trzeba będzie zatrudnić, tym samym, można będzie zaoferować im gorsze warunki płacowe i zredukować etaty / koszty.

@darkangel, tak, opłata za połączenie z BOK innym niż 790 500 500 (z Play) lub 790 666 666 (RBM) jest traktowana jak zwykłe połączenie do Play. TYm samym nie ma ograniczenia, ale schodzi z pakietów/usług. Ja osobiście jestem w RBM NO LIMITS II, ale w Energy na kartę jest tak samo.

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #803967  autor: bazooka
 28 maja 2015, 18:12
@perdos - kwestia czekania na odpowiedź jest jasna i uwarunkowana pewnymi normami - 30dni na odpowiedź: jeśli chcesz coś na już - opłata za zdarzenie jest wskazana choć jakokolwiek by ona nie była, nie będzie się to nam podobać...
System w Orange też nie nalicza więcej niż 1,5zł - z numerów prepaid, jak się okazuje jednak są pewne plany taryfowe w abonamencie, że troszkę ich kroją (jak w tytułowym poście) - co zrobisz jak nic nie zrobisz ? no co zrobisz ? Nic nie zrobisz :D

@divhash - nie chciałem dać do zrozumienia, że NIE mam doświadczenia w dzwonieniu na BOK :)
Jednak to co ja wiem to gdy dzwonisz z innego numeru: musisz podać PUK, gdy dzwonisz z tego, którego sprawa dotyczy, to imię nazwisko, kod abonencki starczy. Napisałem to, bo to dość ważne, nie wszyscy mają PUK na wierzchu...
Pewnie, że chcą zarobić na tym i pewnie, że chcą ciąć koszty zatrudnienia, ale mi się osobiście wydaje, że nie kombinowali by tak, by ludzi skroić jeszcze powyżej tych 1,50zł gdyby ludzie się nie wygłupiali.

Ja tam dzwonię, gdy nie ma innego wyjścia, inaczej piszę. W ciągu kilkunastu lat i na X numerach miałem może 3 niefajne zdarzenia, jedna sprawa nierozwiązywalna, jedna skarga na konsultanta, jeden raz potrzeba weryfikacji wiedzy konsultanta z pozytywnym skutkiem.
 #811309  autor: KA
 11 lip 2015, 16:53
W RBM energy 790666666 bez kombinacji, czyli schodzi z pakietu no-limit lub wręcz jako bezpłatne ze stanu darmowego.

W końcu DZIAŁAJĄCY Android!!!
 #811368  autor: st.konsultant
 12 lip 2015, 00:15
SACZI pisze:TM, taryfa Rodzina z 2015r - 1,5PLN, ale za rozmowę z konsultatem.
Automatyczne BOA jest "darmowe".
W taryfach prywatnych troszkę się pozmieniało. Po zmianie ustawy o prawach konsumenta (grudzień 2014), koszt połączenia do BOA jest taki sam jak koszt połączenia na numer TM. Czyli jak ktoś ma bez limitu do TM to również nie płaci za połączenie do BOA.

W biznesie bez zmian.
 #811410  autor: kwasek66
 12 lip 2015, 14:17
Najgorsze iż operatorzy nie podają zwykłego numeru stacjonarnego... aby zadzwonić z VoIP :) Taki T już na dzień dobry, słyszymy iż "z uwagi na wydłużony czas obsługi"... i szlag człowieka trafia.
Pomaga kiedy telekomy/banki same do nas dzwonią, najczęściej prezentuje się inny numer komórkowy/stacjonarny, a oddzwaniając trafiamy na normalny BOK :)