DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #803791  autor: Adamgl
 27 maja 2015, 16:00
Mam pytanie, posiadam w Orange dwa numery na abonament z których każdy ma inny numer abonenta pomimo że obydwie umowy są na mnie (chodzi o numer w podstacji "1.1234567") czy w momencie jak połączę te 2 numery na jedną wspólną fakturę to numer bedą miały jeden wspólny czy w dalszym ciagu każda umowa osobny?
 #803794  autor: Blank
 27 maja 2015, 16:53
Będą miały ten sam, wspólny. Jak zobaczysz fakturę w Orange, to zobaczysz, że jest ona wystawiana właśnie dla konta abonenckiego.
Nie wiem natomiast, czy będzie to któryś z tych numerów, czy jakiś zupełnie inny.

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #803799  autor: orson_dzi
 27 maja 2015, 17:10
Drzewko wygląda tak - jest klient, który możne mieć kilka kont, a na każdym z kont może być kilka numerów (prepaid i postpaid oddzielnie). Żeby było ciekawiej, jeden klient może też występować jako kilku klientów. Bo tak :P . ALe w to się już nie zagłębiajmy ;) .

I teraz każde konto, to jedna faktura i jednocześnie jeden i ten sam okres rozliczeniowy i numer konta bankowego do wpłat.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)
 #803804  autor: Adamgl
 27 maja 2015, 18:12
Czyli rozumie że jak zlecę połączenie na jedna fakturę to będę mógł wyznaczyć które konto abonenckie ma być głównym i bedą do niego przypisane numery? A gdyby kiedyś zaszła potrzeba ponownego rozdzielnia na osobne konta to wtedy wracają do tych samych jakie były podczas podpisywania umów?
 #803806  autor: Blank
 27 maja 2015, 18:21
orson_dzi, teraz to zamotałeś. W tym Orange to musicie mieć niezłe burdello bum bum ;D

@Adamgl, jeżeli odwołujesz sie do mojej wypowiedzi. Faktura jest wystawiana na konto abonenckie, nie wiem natomiast, czy w wypadku połączenia, sam wybierasz które konto ma być głównym, oni wybierają, dzieje sie to losowo, czy może wręcz tworzone jest zupełnie inne. Jak zależy ci na szybkiej odpowiedzi, to zadzwoń do nich.

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #803818  autor: Golarz Filip
 27 maja 2015, 19:50
Podobnie jest i w Play i w T-mobile.
Wg. tych systemów ( w Play wiem o MISIu i KEANanie ) wpisując nr PESEL wyskoczą wszystkie konta danego klienta; system nie widzi konfliktu i pozwala wprowadzać kolejne konta dla takiego człowieka.
Żadna nowość ;-)
 #803854  autor: cesarz
 27 maja 2015, 23:06
Dostajesz jedną fakturę do zapłaty !!. Możesz pobrać rachunek szczegółowy i będą tam wyszczególnione połączenia , każdy numer osobno osobno. Wygodna sprawa. Opłacasz raz !

CNN
 #803902  autor: Adamgl
 28 maja 2015, 10:31
Jak każdy klient może występować kilka razy to wole nawet nie myśleć ile w systemie wisi moich kont pustych bo miałem kiedyś 2 umowy Orange Free i każda była na osobnym koncie, chyba że w momencie likwidacji numeru kasują też konto.
 #803964  autor: Blank
 28 maja 2015, 17:46
@Adamgl, na pewno nie od razu, jeśli w ogóle kiedykolwiek robią czystkę. Przypuszczam, że konta widmo są codziennością u każdego operatora. Nieco inaczej z klientami. Wg tego co napisał @orson mamy tu sytuację, że np. 1 klient może występować w systemie kilka razy. Na każdym z nich może mieć kilka kont, a na każdy koncie kilka numerów.
Czyli dla przykładu, nie znasz numeru (bardzo popularne zwłaszcza w wypadku ofert internetu mobilnego), podajesz swój PESEL, a system zwraca 5 różnych Janów Kowalskich o tym PESELu.
Pracownik musi wtedy wejść w każdego "Jana", zobaczyć jakie ma konta i czy jest tam oferta internetu. W skrajnej sytuacji, samo odszukanie odpowiedniego numeru może zająć kilka minut!

Najwyraźniej w Orange liczy się to, co ważne dla excela. Czyli jak najdłuższe przetrzymywanie ludzi na słuchawce, by zapłacili jak najwięcej (zwłaszcza ci z Smart Planem II).

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #803987  autor: Adamgl
 28 maja 2015, 20:47
Dziękuję wszystkim za pomoc, jestem już po kontakcie z Orange oraz załatwieniu połączenia numerów do jednego konta i dodam że dowiedziałem się przy okazji następujących informacji:

- numer konta bedzie wspólny dla obydwu numerów
- w przypadku rozdzielania numerów numer oddzielony nie wraca do konta w jakim był wczesniej tylko zostaje dla niego utworzone całkiem nowe konto :wink:
 #804230  autor: iPlus
 30 maja 2015, 20:45
tak, bo stare konto będzie potem zamknięte i nie ma opcji powrotu do starego numeru konta klienta
 #804439  autor: Adamgl
 01 cze 2015, 20:00
Dla ciekawości postanowiłem skontaktować się emailem z Orange w sprawie wcześniejszych kont abonenckich i taką otrzymałem odpowiedź:
Informuję, iż na dzień 1.06.2015 r. posiada Pan jedno aktywne konto abonenckie o numerze 1.1722xxxxx.

Konta abonenckie na których znajdowały się poprzednie aktywacje nadal są widoczne w systemie. Niestety nie ma możliwości ich usunięcia.
Czyli jak na szybko policzyłem w ich systemie wiszą moje stare 4 konta które nie da się zlikwidować i tylko tworzą bałagan ale jak maja taki system to będą mnie szukać na coraz dłuższych listach :wink: .
 #804530  autor: orson_dzi
 02 cze 2015, 16:21
divhashmorex pisze:orson_dzi, teraz to zamotałeś. W tym Orange to musicie mieć niezłe burdello bum bum ;D
Hmmm... eeee... ale fajna dzisiaj pogoda co? :P
Adamgl pisze: jak zlecę połączenie na jedna fakturę to będę mógł wyznaczyć które konto abonenckie ma być głównym i bedą do niego przypisane numery?
Czysto teoretycznie, w idealnym świecie... ;)
divhashmorex pisze:@orson mamy tu sytuację, że np. 1 klient może występować w systemie kilka razy. Na każdym z nich może mieć kilka kont, a na każdy koncie kilka numerów.
Czyli dla przykładu, nie znasz numeru (bardzo popularne zwłaszcza w wypadku ofert internetu mobilnego), podajesz swój PESEL, a system zwraca 5 różnych Janów Kowalskich o tym PESELu.
Pracownik musi wtedy wejść w każdego "Jana", zobaczyć jakie ma konta i czy jest tam oferta internetu. W skrajnej sytuacji, samo odszukanie odpowiedniego numeru może zająć kilka minut!
Dla "świeżaka" odnalezienie tego właściwego, to nierzadko jest wręcz niemożliwe do znalezienia ;) . Jak ktoś jest już ogarnięty, to całość wydłuży się o góra minutę. Gorzej jak trzeba weryfikować np. zadłużenia na tych kontach, to robią się schody ;) .

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)
 #805133  autor: kamil1221
 06 cze 2015, 22:51
CRM Orangowy jest banalny - trzeba tylko trochę czasu. Później robi się mega intuicyjny. Różne konta w systemie mają kilka zastosowań. Najpopularniejsze to osobne faktury. Każdy opłacony numer jest niezależny (jak któryś zostanie nie opłacony to tylko jeden zostanie zablokowany a nie wszystkie). Podobnie jest gdy, chce się mieć na każdy numer inny adres wysyłki FV.
Konta klientów nawet te "puste" nie zostają usunięte z CRMa (jest w nich historia).
 #805135  autor: iPlus
 06 cze 2015, 23:08
kamil1221,

doprecyzuj,

jak na jednym koncie są wszystkie numery, a opłacony będzie jeden to ten jeden nie będzie zablokowany mimo braku płatności za całe konto ?
 #805138  autor: kamil1221
 06 cze 2015, 23:33
Jeśli na jednym koncie abonenckim znajduje się kilka numerów a rachunek nie zostanie opłacony w całości, to blokowane są usługi na wszystkich numerach. Czasem ludzie biorą telefony dla znajomych (pod warunkiem że będą opłacać swoją część rachunku).
Kiedy konta są rozdzielone (każdy numer ma osobne konto abonenckie) nie ma strachu, że jeśli znajomy nie opłaci swojego numeru twój zostanie zablokowany.
 #805140  autor: iPlus
 06 cze 2015, 23:38
kamil1221 pisze:Jeśli na jednym koncie abonenckim znajduje się kilka numerów a rachunek nie zostanie opłacony w całości, to blokowane są usługi na wszystkich numerach.
no i o to mi chodziło, więc w Orange jest tak jak w innych sieciach, że trzeba opłacić całość rachunku jeśli więcej numerów jest na jednym koncie