DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 21 z 43
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 43
 #799461  autor: wojbig92
 01 maja 2015, 17:19
Czyli jak włączyłem pakiet 28.04 to liczyło dane do ostatniego dnia miesiąca? A od pierwszego liczy dalej od początku do końca miesiąca, dobrze rozumiem? Następnym razem chyba lepiej poczekać do pierwszego i wtedy dopiero aktywować pakiet.
 #799463  autor: JohnTravo
 01 maja 2015, 17:27
Licznik zlicza do końca miesiąca i od 1. kolejnego miesiąca się zeruje.
Jeśli ściągnąłeś np 300GB od 1 do 29 kwietnia i system Play/RBM to zauważył i założyłby ci lejek 29 kwietnia to miałbyś go w Twoim przypadku do około 27 maja.
Więc najlepiej zawsze poczekać 1-2 dni pod koniec miesiąca i zawsze aktywować 1. dnia miesiąca.

Nie wiem natomiast co by się stało gdyby system chciał Ci założyć lejek powiedzmy tego 29 kwietnia (kiedy usługa już de-facto jest wyłączona) a Ty byś właśnie czekał z aktywacją usługi do 1 maja: czy system i tak by lejek założył i miałbyś go cały miesiąc, czy jednak lejka by nie założył bo usługa jest nieaktywna w tym momencie - to wie tylko programista, który tworzył ten "fragment kodu" systemu bilingowego Play (konsultanci pewnie będą podawać sprzeczne informacje na pytanie związane z tą kwestią).
 #799467  autor: JohnTravo
 01 maja 2015, 17:41
Nie słyszałem aby komuś od razu po 100GB założono lejek, bo nie tylko ilość się liczy ale i moment w którym te dane pobrano.
Pobieranie w godzinach szczytu przyspieszy włączenie lejka a unikanie szczytów, ściąganie w nocy większych danych, a mniejszych w dzień umożliwia bez problemu przetransferowanie 400-500GB miesięcznie.
Ale nawet lejek 2Mb/s umożliwia ściągnięcie 600GBajtów w 30 dni (zakładając pracę 24/7 i stały napływ/odpływ danych)
 #799468  autor: wojbig92
 01 maja 2015, 17:48
A to ok. Dziennie nie ściągam więcej niż 5GB. Więc nie powinno być problemu. A w razie potrzeby można coś w nocy ściągnąć. Osiągam max. 25 Mb/s ale nadajnik jest oddalony o jakieś 12 km więc chyba nie najgorzej jest.
 #799497  autor: adik
 01 maja 2015, 19:27
ja tego nie potwierdzam,bo u mnie zawsze przy nowej aktywacji usługi jest reset i lejka nigdy nie ma i nie jest to wcale 1 dzień danego miesiąca, u mnie wypada on pod koniec miesiąca.

http://www.speedtest.net/my-result/4142279769
 #799500  autor: JohnTravo
 01 maja 2015, 19:51
@adik, nie wiem czy się rozumiemy.

Lejek się wyłącza (jeśli był założony) w RBM wraz z ostatnim dniem działania usługi. Np. jeśli 15 kwietnia jest ostatni dzień usługi a lejek jest od np. 5 dni to wtedy 16 kwietnia po aktywacji usługi na kolejne 30 dni lejek się wyłącza.
Ale ja pisze o innym przypadku (i takich przypadków jest wiele bo tak działa to w RBM niestety):
- aktywujesz usługę powiedzmy pierwszy raz w życiu 20 marca (na 30 dni, do około 19 kwietnia);
- od 1 kwietnia do 19 kwietnia ściągasz powiedzmy 300GB;
- ostatniego dnia działania usługi 19 kwietnia akurat dalej nie ma lejka, myślisz "Spoko, upiekło się";
- tego samego dnia, 19 kwietnia, po wyłączeniu się usługi włączasz ją ponownie na kolejne 30 dni (do około 18 maja);
- nagle 25 kwietnia dostajesz lejek 2Mb/s - za to że przekroczyłeś 100GB i za obciążanie nadajników i utrudnianie innym korzystanie z neta;
- lejek masz niestety przez 25 dni aż do 18 maja.

Aby tego uniknąć trzeba właśnie tak aktywować usługę aby czas jej działania i resetowania się ewentualnego lejka jak najbardziej pokrywał się z okresem zliczania tych 100GB i resetowania licznika.
 #799533  autor: adik
 01 maja 2015, 23:51
masz racje nie rozumiemy się, wartość 100 GB od zawsze była czysto teorytyczna , w kwietniu nawet na lejek się nie załapałem,ale z jednym się zgadzam w czasie szczytu lepiej nie backupować internetu :)

http://www.speedtest.net/my-result/4142279769
 #799550  autor: perdos1
 02 maja 2015, 08:14
2 marca wyłączyli mi lejek, a usługa aktywna do 18go. Teraz to już nie mam pojęcia jak to działa.
 #799558  autor: wojbig92
 02 maja 2015, 09:01
Witam dziś rano przyszedł mi sms z Play na modem ZTE MF823 i usunąłem go po czym nie da się wejść na żadną stronę. Cały czas przenosi na stronę logowania. Zainstalowałem od nowa sterowniki i dalej to samo. Jak rozwiązać ten problem.
 #799560  autor: JohnTravo
 02 maja 2015, 09:08
Czyli, że lejek też wyłączyli "nieregulaminowo" bo przed terminem (wg regul. RBM) i po terminie jeśli by brać pod uwagę np. regulamin Play.
Ten system Play to ma chyba zaimplementowaną jakąś zmienną zależną chyba od pogody, albo plam na słońcu.
Ma być zmiana regulaminu w RBM w tej usłudze z powodu tych wszystkich nieprawidłowości i miejmy nadzieję, że te zmiany w końcu poprawnie zakodują w oprogramowaniu, bo regulamin swoje a system bilingowy Play swoje.
 #799605  autor: perdos1
 02 maja 2015, 13:44
Podsumowując, u mnie było dokładnie tak, 20 marca aktywacja, 10go kwietnia włączyli mi lejek (po pobraniu ponad 300GB). 19go kwietnia ponownie aktywowałem usługę, lejek wyłączony, w okolicach 27go lejek znów włączony po pobraniu 39GB, gdzieś w okolicach 1-2go maja lejek wyłączony (1 maja o 9 rano lejek jeszcze był, potem nie używałem internetu).
 #799684  autor: Blank
 03 maja 2015, 06:54
Jak zmienia regulamin to pewnie w taki sposob:
Oferta odwolana z dniem XX. XX. XXXX.
I wtedy będzie można tylko pogratulować co niektórym powyżej... głupoty...

Wysłane z LG F60 za pomocą Tapatalka

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #799714  autor: JohnTravo
 03 maja 2015, 10:19
Jeśli odwołają to z pewnością nie poprzez zmianę w regulaminie tylko poprzez zwykły komunikat (być może nawet z opóźnieniem jak to było w Play i być może nawet jakoś zakamuflowany).
A stać się to może każdego dnia już od wielu miesięcy i tak to trzeba traktować: "Usługi już generalnie nie ma ale wyjątkowo dzisiaj jeszcze ją Wam damy. a czy jutro też to zrobimy to nie wiemy"
 #799920  autor: admundo
 04 maja 2015, 17:47
Zauważyłem pewną prawidłowość podczas pobierania z pełną prędkością, czyli najpierw idzie 32-40 megabitów/s, po kilku minutach ruch ginie na 1-3 minuty, następnie wznawia się, ale gdy transfer dojdzie do 30 megabitów to po kilku minutach znowu ruch ginie. I tak w kółko ale bywa że wiesza się na dłużej i pomaga jedynie restart programowy modemu przy czym modem działa bo można na niego wejść. Po restarcie nie zrywa przez dłuższy czas. Znajomy na innym komputerze i innym modemie LTE ma podobnie a więc to nie może być wina komputera ani (chyba) modemu. Wydaje mi się że jest to niepisana praktyka RBM/Play mająca na celu odłączanie ruchu użytkowników którzy w danym momencie pobierają z pełną prędkością.
 #799983  autor: perdos1
 04 maja 2015, 23:16
Ja tak miałem tylko raz, przy pobieraniu GTA V, ale winę zwaliłem na serwery rockstara, ponieważ nigdy podobnej sytuacji nie zaobserwowałem. Czasami mam tak, że ruch ginie, ale zdarza się to może raz na tydzień.
 #800283  autor: admundo
 06 maja 2015, 20:05
No właśnie, kłopoty zaczynają się gdy się zaczyna pobierać coś większego pełną prędkością łącza, obojętnie skąd. Musiałbym może sprawdzić na innym modemie jak się to zachowuje.
 #800338  autor: darkangel
 07 maja 2015, 00:49
Pewnie też zależy o której godzinie ktoś coś większego pobiera, jak w nocy typu 00:00 albo później to pewnie serwery są bardziej łaskawe na takie pobierania bo i ruch wtedy na nadajnikach jest parę razy mniejszy.
 #800339  autor: admundo
 07 maja 2015, 06:35
Możliwe, że tak jest, jednak ja chciałbym jeszcze wykluczyć uszkodzony/wadliwie działający modem. Choć z drugiej strony u znajomego dzieje się podobnie, ma co prawda inny model modemu ale tej samej firmy. Więc może to jednak nie modem...
  • Strona 21 z 43
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 43
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 43