DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #792854  autor: Blank
 27 mar 2015, 12:14
Witam,
W imieniu sąsiada, który obecnie korzysta z abonamentu (Smart Plan na rozmowy 29.90 - w ramach przedłużenia), dowiadywałem się kiedy można złożyć wypowiedzenie z przeniesieniem na ofertę na kartę.
Umowa sąsiada kończy się 09.05.2015r. Okres rozliczeniowy jest od 26 do 25 każdego miesiąca.
Wiedząc, że z wiedzą konsultantów może być różnie, postanowiłem kilkukrotnie w różnych dniach zadzwonić w tej sprawie i za każdym razem uzyskałem informację, iż wypowiedzenie z przeniesieniem na kartę (z zachowaniem okresu wypowiedzenia) można złożyć na spokojnie od 26.03 w dowolnym salonie Orange.
Dzisiaj postanowiłem zatem pójść do salonu Orange (oczywiście z sąsiadem) i tu schody.
Pracownik od razu stwierdził, że przeniesienie na kartę będzie można złożyć dopiero 10 kwietnia.
Od razu zadzwoniłem na 510 100 100 i rozmawiam z kolejnym pracownikiem (to bodajże 5 połączenie), w którym po raz kolejny uzyskuje informacje, że migracja na kartę może być zlecona już dziś. Przekazałem słuchawkę pracownikowi, który porozumiał się z konsultantką.
W tym momencie pracownik zadzwonił do działu zajmującego się utrzymaniem klientów. Tamtejsza konsultantka stwierdziła, iż ona może podpiąć ofertę abonamentową, ale obecnie na kartę zlecenia nie przyjmie i że trzeba ponownie przyjść nie wcześniej niż 10.04.
W związku z tym, bezpośrednio w salonie złożyłem reklamację, w której zawarłem wszystkie informacje dotyczące sprawy.

Przypomne, że wypowiedzenie umowy musi być złożone z miesięcznym wypowiedzeniem. Miesięczne wypowiedzenie oznacza, że ma miejsce na koniec KOLEJNEGO okresu rozliczeniowego, czyli w tym wypadku na dzień 25.05.2015.
Celowo dzwoniłem wiele razy, aby uniknąć podobnej sytuacji, gdyż osoba, na którą jest umowa jest osobą schorowaną, dla której przebycie jakiejkolwiek odległości do salonu jest dużą uciążliwością.

1. Kto miał w tej sytuacji rację. Moim zdaniem, pracownicy BOK są bardziej kompetentni, niż pracownicy salonów, a zachowanie pracowników salonu i działu utrzymania miało na celu jedynie zmuszenie pana Bogusława do podpisania kolejnej umowy.
2. Czy wiadomo wam o podobnych utrudnieniach ze strony Orange w ostatnim czasie? Ostatnie wątki na ten temat są z 2014 roku, więc myslałem, że Orange poszło po rozum do głowy i nie będzie działało na niekorzyść klientów.
3. Czy w związku z zaistniałą sytuacją - w reklamacji zawarto te informacje - istnieje możliwość przesłania wypowiedzenia poprzez adres e-mail.
4. I najważniejsze - czy działania Orange - odmowa przyjęcia wypowiedzenia z przejściem na kartę - jest zgodne z prawem.
5. W reklamacji zapomniałem zawrzeć informacji, że ewentualny kontakt ma być na mój numer telefon (znam kod abonencki). Niestety, okazało się, że reklamacja nie jest jeszcze widoczna w systemie. Czy orientujecie się, po jakim czasie powinna być już widoczna?

Pozdrawiam
/#>X

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #792938  autor: pomaranczowy
 28 mar 2015, 07:16
Rację miał pracownik salonu i "dział utrzymania". W systemie sprzedażowym migracja na kartę nie pojawi się wcześniej niż jak na 30 dni przed końcem umowy.

Prezenty: 4gift.cupsell.pl ;)
 #792942  autor: bazooka
 28 mar 2015, 07:36
Zgadzam się z przedmówcą, aby udać się do salonu tylko raz należy pójść tam w dniu 10 kwietnia.

Choć było to u mnie jakieś 6-7 lat temu to z podpowiedzią kolegi robiłem to na raty. Wypowiedziałem umowę dużo wcześniej, aby nie zaliczyli czasem kolejnego okresu rozliczeniowego i nie wystawili następnej faktury, a następnie w ostatnich 30dniach obowiązywania umowy - wycofałem wypowiedzenie z deklaracją o przeniesienie numeru na kartę w dniu końca umowy :)
 #792946  autor: kamil1221
 28 mar 2015, 08:32
Przejście na kartę jest możliwe najwcześniej na 30 dni przed zakończeniem umowy. Tu pracownicy salonu i utrzymania mieli rację. Przed przejściem na kartę, pracownik salonu musi Abonenta połączyć z działem utrzymania, gdyż tylko oni mogą podgrać migracje na kartę w systemie.
 #792969  autor: Blank
 28 mar 2015, 11:48
No to w takim razie to dla mnie chore, celowe utrudnianie złożenia wypowiedzenia. Liczą na to, że ktoś zapomni, bo na wypowiedzenie w takim razie ma tylko 15 dni (w tym konkretnym wypadku, gdyż jest to 10-25), aby nie musieć płacić za jeszcze kolejny miesiąc (czerwiec).
Dodatkowo oznacza to, że nie ma możliwości złożenia wypowiedzenia z przejściem na kartę, które miałoby skutek na koniec umowy.

Jakoś pamietam, że w Play takie wypowiedzenie składałem z bodajże 3 miesięcznym wypowiedzeniem bez żadnego problemu. A zatem jest to wymysł Orange, który godzi w mojej opinii w prawa konsumentów.

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #792973  autor: jadrian
 28 mar 2015, 12:12
Mam taki sam problem. Również chciałem złożyć wypowiedzenie umowy z końcem jej trwania i przenieść numer na kartę, no ale NIE DA SIĘ ;/ Umowa kończy mi się co prawda 30 czerwca a okres rozliczeniowy mam do 6 dnia każdego miesiąca, ale niestety pismo w sprawie wypowiedzenia i przeniesienia numeru mogę złożyć nie wcześniej niż 30 dni przed końcem umowy! To jest chore! I nie rozumiem, dlaczego okres rozliczeniowy jest ważniejszy niż umowa?
 #792985  autor: bazooka
 28 mar 2015, 13:44
Oj tam, niejeden machnie na pare dni i dodatkową fakturkę - taki jest biznes.
Jeśli nie jest to uregulowane jakimiś przepisami to tak mają, zależy Ci na pozostaniu w Orange na kartę to musisz się dostosować - jeśli nie to przenosisz numer gdzie indziej - zrobią to za Ciebie, a potem przechodzisz z powrotem.
Wziąłbym zatem pod uwagę zlecenia realizacji tego poprzez nju - może bez wychodzenia z domu się da - a potem będąc w opcji na kartę przechodzisz SMSem do Orange.
Choć od razu zaznaczam, nie wiem czy można zlecić załatwianie tego przy przeniesieniu numeru z abonamentu Orange do nju na kartę :)
Jak ja przenosiłem numer na kartę to zależało mi na pozostawieniu sobie konta w Orange (mail, SMSy w mulitoboxie i takie tam) i dlatego odcierpiałem - nie rozumiem niektórych podejścia - nie podoba się, zmień operatora...
 #792991  autor: jadrian
 28 mar 2015, 14:37
Prosiłbym o wytłumaczenie mi jednej kwestii.

Umowę mam do 30.06.2015 a okres rozliczeniowy zaczyna się od 6 dnia miesiąca i trwa do 5 dnia następnego miesiąca. Fakturę płaci się z góry, czyli za okres od 05.06.2015 do 05.07.2015r. zapłacę w maju. A co w przypadku jak 30 czerwca złożę np. w play wniosek o przeniesienie numeru z dniem 1 lipca? Czy orange uwolni wtedy mój numer czy dopiero po okresie rozliczeniowym? Jeżeli nastąpi wo wcześniej to czy za te parę dni zostaną mi zwrócone pieniądze?
 #792993  autor: Blank
 28 mar 2015, 14:51
Jeśli złożysz wniosek o przeniesienie numeru do Play dnia 30.06 ze skutkeim na 01.07, to oczywiście, numer zostanie przeniesiony 01.07.
Ale nie dość, że nic ci nie zwrócą, to dodatkowo będziesz musiał opłacić 1 fakturę, mimo, że nie korzystałeś z usług (za lipiec) :)

@sebusy,
Ja nie korzystam. I ta sytuacja mnie utwierdza w przekonaniu, że nie warto z tym operatorem mieć cokolwiek wspólnego. Sąsiadowi zaproponowałęm Orange za karę, bo przy jego profilu korzystania zmieści się w 5-10 zł miesięcznie (ok. 300 minut do siostry z Orange, reszta ~15-20 minut).
Ostatnio zmieniony 29 mar 2015, 15:59 przez Blank, łącznie zmieniany 1 raz.

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #793024  autor: bazooka
 28 mar 2015, 18:48
divhashmorex pisze: nie warto z tym operatorem mieć cokolwiek wspólnego
Z żadnym kolego najlepiej nie mieć wspólnego, jednak z czegoś trzeba korzystać - a argumenty na wybór są najważniejsze i widać doskonale o tym wiesz z dalszej części posta :)
Jak widzisz (teraz już po moim avatarze) Orange nie jest idealny dla mnie i wystarczające, a najlepsze podejście ma chyba w swojej stópce kolega dan7, i zastosowałbym to do wszystkich operatorów jako "telekomunikacyjną idee życiową" :P
 #793036  autor: Blank
 28 mar 2015, 20:33
sebusy,
Dlatego lubię prepaid :D
Względnie umowy na czas nieokreślony (choć co prawda jestem związany 24-miesięczną umową z P4, RBM, ale to zupełnie inna bajka), ale mówię zdecydowanie nie dla umów długoterminowych.
Moim zdaniem, każdy przypadek należy rozpatrywać indywidualnie. Mogę nie lubić Orange, może mi się nie podobać ich podejście do klienta. Ba, nie jestem pewny, czy takie utrudnianie złożenia wypowiedzenia jest zgodne z prawem.
Nie zmienia to jednak faktu, że o ile ja sam, w związku z tym nie mam zamiaru korzystać z ich oferty, to są to jedynie moje doświadczenia i doradzając komuś innemu (czego przecież nie muszę robić), nie powinny mieć wpływ na ocenę sytuacji. W wypadku mojego sąsiada, nie ma szans na to, aby znalazł ofertę lepszą niż Orange na karę. Dlatego mu taką ofertę poleciłem :)

I jeśli zauważysz, wielokrotnie, mimo awersji do zardzewiałego operatora, polecałem jego usługi innym użytkownikom.
W mojej opinii, każdy powinien korzystać z takiej oferty, jaka mu odpowiada i każdemu powinno się pozwolić na posiadanie takiej, a nie innej opinii. Oczywiście w granicach rozsądku ;)

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #793046  autor: medeach
 28 mar 2015, 22:32
zwróć uwagę na jedną rzecz - zmieniając umowę w Orange z oferty abonamentowej na ofertę na kartę po pierwsze :

- nie wypowiadasz umowy lecz ja zmieniasz
- zmiana tej umowy następuje na określonych warunkach przez operatora - jest możliwa na 30 dni przed końcem w/w umowy lub też w ostatnim okresie rozliczeniowym
- a wypowiedzenie umowy - jest to wypowiedzenie umowy o świadczenie usług i masz prawo tak naprawdę wypowiedzieć taka umowę w dowolnej chwili - lecz zgodnie z regulaminami czy też innymi "prawami" musisz być świadomy tego, że wypowiadając umowę tracisz prawo do numeru - a co za tym idzie - tracisz go.

i nie wiem po co tutaj wplatać prawo konsumenckie czy też wylewać żale bo :

- kupując numer u operatora - czy to abonamentowy czy pre - paidowy zawierasz z operatorem umowę - a co za tym idzie godzisz się na warunki tej umowy a konkretnie na warunki regulaminu. Numer który otrzymujesz w ramach w/w umowy nie jest Twój lecz jest numerem operatora - i nawet jeśli przenosisz ten numery między operatorami - to to nie jest Twój numer lecz numer któregoś z operatorów - i jest zarządzany nie przez Ciebie lecz przez operatora na takich zasadach jakie sobie operator wymyśli - a konkretnie na zasadach określanych przez regulamin.

Niby takie proste i oczywiste - a ile to sprawia kłopotu

A odnosząc się do obsługi i kompetencji pracowników wszelkiego rodzaju BOK'ów - oni są dobrzy w ramach swoich kompetencji - lecz też nie zawsze - natomiast jeśli chodzi o działkę pracowników salonów to często nie mają zielonego pojęcia o procesach i procedurach.
 #793051  autor: bazooka
 28 mar 2015, 23:11
divhashmorex pisze:Dlatego lubię prepaid
Dla mnie nic innego nie istnieje od 6-7 lat :)
Nie musisz mi tłumaczyć doskonale to rozumiem, i nie przypuszczałem, że kiedyś to napiszę do Ciebie (jeszcze nie tak dawno), ale się z Tobą zgadzam... ja mam z kolei awersję do gluta we fiolecie, ale ma to inne podłoże i tu nie miejsce na taki wywód.

Nowy kolega powyżej ma rację i po jego wpisie mało co można dodać w temacie, można jedynie uparcie się z tym nie zgadzać.
 #793102  autor: Blank
 29 mar 2015, 15:43
Dzięki za odpowiedzi.
Nie mam doświadczenia w ofertach abonamentowych, gdyż do tej pory podpisałem takowe dwie (kilka lat temu z Play i w ubiegłym roku z RBM [czyli też p4]), w związku z czym uważałem - jak się okazało błędnie - że migracja z oferty abonamentowej na ofertę prepaid jest czymś naturalnym i jest częścią wypowiedzenia umowy. Pamiętam, że kilka lat temu, taką dyspozycję złożyłem w P4 3 miesiące wcześniej i nie było z tym żadnego problemu. Oczywiście byłem w błędzie, na co znalazłem potwierdzenie we własnej pamięci jak i na stronie UKE.
Pamięć: W końcu, z RBM abo w ogóle nie przejdziemy na kartę.
Na stronie UKE natomiast przeczytamy:
Dostawca usług nie ma obowiązku realizowania migracji z jednej oferty (post-paid) do oferty (pre-paid) w obrębie własnej sieci.

Skoro właściwe przepisy nie obligują operatorów do dokonania powyższego, dokonanie migracji z oferty post-paid do oferty pre-paid w ramach własnej sieci, zależy wyłączenie od samego operatora.
A zatem, Orange ma jak najbardziej prawo do takiego zachowania (choć dla mnie jest to czyste ku***).
Zupełnie inna sprawa, że zostałem zatem wprowadzony w błąd przez konsultantów BOK.

Mimo wszystko, uważam, że trafienie na kompletnego imbecyla w salonie jest jednak znacznie bardziej prawdopodobne niż na trafienie na kompletnego imbecyla w BOK.

Pozdrawiam

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #793151  autor: dan7
 29 mar 2015, 19:22
No Hey! Panowie :smt006
Mam zamiar właśnie przenieść żonę z abonamentu w Orange do Nju abonamentowego. Umowa kończy się 22 kwietnia a okres rozliczeniowy to: od 4 do 3 dnia miesiąca następnego.
I teraz pytanie do cyanoone : gdzie mam ten wniosek złożyć (w salonie czy przez stronę Orange) i czy już go mogę złożyć ?
Ostatnio zmieniony 29 mar 2015, 19:42 przez dan7, łącznie zmieniany 1 raz.

Sok przecierowy z Orange, Play, Virgin i T-Mobile
 #793156  autor: cyanoone
 29 mar 2015, 19:33
Wniosek składasz na Nju.pl Będzie to wyglądać na zwykłe przenosiny.Z tego co wiem to wniosek można złożyć nawet pół roku wcześniej. Nie lepiej do RBM/Virgin?

Plus-->Play (2015) -->Plus (2018)
Klucz-->Orange-->Lajt (2017)
 #793160  autor: dan7
 29 mar 2015, 19:40
Dzięki za szybką odpowiedź cyanoone :D
Chodzi nam tylko o rozmowy no limit a i cała rodzina jest we Wściekłej Pomarańczy.

Sok przecierowy z Orange, Play, Virgin i T-Mobile
 #793184  autor: dan7
 29 mar 2015, 21:03
@sebusy - około 200 minut miesięcznie.

Sok przecierowy z Orange, Play, Virgin i T-Mobile