DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #770914  autor: Kryniczanin
 17 gru 2014, 07:37
Opiszę sprawę jaki model przedłużania umów teraz wypracował T-Mobile.
Na początek napiszę - sprawa dotyczy Matki Kolegi w wieku około 50 lat i sama nie wykryła kombinacji T-Mobile dopiero ja to znalazłem.

A więc do dzieła.

Sprawa dotyczy abonamentu netowego zakupionego 18.11.2013 only sim na rok w międzyczasie list z informacją o akcji daj piątaka nie dotarł a podobno był wysłany. W miesiącu październiku z moją pomocą zapadła decyzja o rozwiązaniu umowy i ucieczce do Play. No więc list polecony poszedł z Krynicy 16 października i dotarł na 20 października okres rozliczeniowy 25-24 dzień miesiąca umowa powinna pójść do piachu 24.11.2014 i co zrobiło T-Mobile? Potwierdziło rozwiązanie, ale nie 24 listopada a 24 grudnia mimo, iż list dotarł do nich 20 października w piśmie napisali że dotarł owszem ale uwaga 27 października!!!. Na szczęście mimo tego działania na szkodę Matki mojego Kolegi nazwanego w odpowiedzi reklamacyjnej"błędem" znajomi wysłali list polecony ze zwrotką gdzie jak byk jest data odebrania 20 październik 2014 Imię i Nazwisko osoby odbierającej w kancelarii ogólnej T-Mobile. No i po napisaniu przez moją skromną osobę ostrej reklamacji przyznali się i anulowali ostatnią fakturę.

Także do wszystkich abonentów T-Mobile nie rozwiązujcie umów bez zwrotki, sprawdzajcie daty bo mamy nowy typ "błędów" przedłużających umowę o miesiąc. Czy to kolejny nowy model biznesowy po 4 grosze proszę i daj piątaka?
Ostatnio zmieniony 17 gru 2014, 08:07 przez Kryniczanin, łącznie zmieniany 3 razy.
 #770917  autor: bazooka
 17 gru 2014, 07:58
Ja tylko luźno w kwestii zwrotek i usług pocztowych.
W razie konieczności sprawdzenia/zweryfikowania/lub zaopatrzenia się w dowód odbioru można zwrócić się do Poczty Polskiej o wycinek, scan z karty doręczeń listonosza o danym numerze przesyłki. Karta doręczeń listonosza jest dokumentem i otrzymanie takiego scanu/ksera, w razie wysłania listu bez zwrotki, może być dowodem w sprawie.
 #770921  autor: ciekawy
 17 gru 2014, 09:21
no tak, szukają kasy, a może komuś się nie będzie chiało pisać reklamacji albo może starsi ludzie nie wiedzą,że tak można i jak tak T pozbiera po 1 abonamencie więcej od milonów klientów to będzie tyle, że warto takie kombinacje stosować,

dlaczego ludzie są jeszcze w T skoro ta sieć robi wiele żeby zniechęcić do siebie ludzi ?
 #770926  autor: Horacy
 17 gru 2014, 09:37
@Ciekawy, już od dłuższego czasu jesteś wrogiem T, ja powiem tak,ostatnio były przeboje z dziadka numerem (only sim), babcia siedzi na Mixie (jeszcze pewno z 2 lata(umowa brana na 4 lata)) i im to jakoś nie przeszkadza, wtedy mieli dobre warunki, trzymają swój numer. Operatora zmieniać nie chcą, bo : dobry zasięg, i sporo ich znajomych ma w tych sieciach. Na nic są gadki aby zmienić na jakiegoś prepaida bo wtedy wyjdzie im taniej...
 #770932  autor: Micho
 17 gru 2014, 09:53
A nie byłoby szybciej i pewniej składać wypowiedzenie w salonie? Wtedy nie byłoby kombinacji z datą przyjęcia.
 #770938  autor: Kryniczanin
 17 gru 2014, 10:02
@Micho

Zrozum ta osoba ma ponad 50 lat zaczną naciskać wciskać bajki o jakości netu T-Mobile i super ofercie netu najlepszej we wszechświecie i może się złamać.
 #770947  autor: lurek1
 17 gru 2014, 10:22
ciekawy pisze:
dlaczego ludzie są jeszcze w T skoro ta sieć robi wiele żeby zniechęcić do siebie ludzi ?
Mają dość dobrą jakość rozmów, zwłaszcza w 2G. Dlatego mam na sztywno ustawiony roaming T-mobile. :D
 #770958  autor: Ruben
 17 gru 2014, 11:17
Podobne zachowanie nie jest domeną jednego operatora a wszystkich bez wyjątku.
Znajomy niedawno wypowiadał umowę w salonie Play i tradycyjnie był z tym problem. Otóż w jednym salonie był problem z przyjęciem wypowiedzenia (konsultant twierdził, że to trzeba wyłącznie pocztą wysyłać), w drugim nie mogli mu formularza wydrukować (nagły kłopot z drukarką). Jako adres do korespondencji operator podaje nr skrytki pocztowej.
Takie praktyki są niestety nagminne i niewielki odsetek abonentów bezboleśnie przez nie przebrnie.
 #770968  autor: mikkel
 17 gru 2014, 11:42
Każdy operator ma swoje "kwiatki" dlatego takie ostrzeżenia są bez sensu. Prawdę mówiąc to pierwszy post jest na plus dla TM ponieważ bez problemu przyjął reklamację.
Dla mnie TM jest najlepszym operatorem a przerabiałem każdego jednego. Pleja to już wogóle szerokim łukiem omijam, tam to się dopiero dzieje że hoho.

Gdyby ktoś chciał się wystrzec wszelkich takich problemów z korporacjami to musiałby być całkowicie bez telefonu, telewizji czy prądu a najlepiej mieszkać w szałasie w głębokim lesie.
 #770971  autor: Kryniczanin
 17 gru 2014, 11:48
mikkel pisze: Prawdę mówiąc to pierwszy post jest na plus dla TM ponieważ bez problemu przyjął reklamację.
Jane, tylko że sprawę trzeba było reklamować. Operator nie pozwolił na sprawne zgodne z prawem rozwiązanie umowy w terminie w jakim powinno to nastąpić.

Jakbym nie włączył się do sprawy abonentka by była prawie 55pln w plecy.
 #770979  autor: Blank
 17 gru 2014, 12:18
No, niestety. Jakość obsługi klienta w każdej sieci osiągnęła już dawno dno.
Pierwszy był Orange, potem Play i Plus. Niedobrze zaczęło sie dziać pod koniec "Ery", a T-Mobile jeszcze pogorszył sytuację.
Takie mamy czasy (klimat? :D), ze operatorzy w pogoni za zyskiem zatrudniają półboty, zaprogramowane wyłącznie na osiąganie zysków, niezależnie od skutków ubocznych (takich jak wkurzanie abonentów, czy wręcz ich migracja do innego operatora). Pamiętam jakim szokiem było dla mnie początkowe zapoznanie się z BOK w VM, gdy po drugiej stronie naprawdę miałem styczność z człowiekiem i to (prawdopodobnie) inteligentnym. Teraz już tak nie jest. W miarę dobrze jest jeszcze w Kluczu, ale pewnie jak będą mieli więcej klientów to też zaczną zatrudniać półboty.
A u pozostałych, trafienie na kogoś ogarniętego to szansa jak trafienia (przynajmniej) 5-ki w Lotto (w wypadku Orange, to nawet 6-ki).

Czy takie apele, ostrzeżenia mają sens? I tak i nie. Z jednej strony, wszędzie jest źle, wielu zignoruje, no i mamy masę fanboyów każdej z sieci, a z drugiej zawsze jest nadzieja, że ktoś wykorzysta taki temat i sam nie padnie ofiarą - nazywajmy to wprost - oszustwa.

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #771036  autor: ciekawy
 17 gru 2014, 17:52
Horacy,

wrogiem T są ludzie, których ta sieć traktuje jak idiotów,

Kryniczanin,

wystarczyło mailem napisać reklamacje czy polecony musiałeś wysłać ?
 #771041  autor: Kryniczanin
 17 gru 2014, 18:25
Mail

Przy reklamacji musiałem się napocić pisząc ją dla Abonentki żeby to wszystko sensownie brzmiało i żeby wszystko było dobrze zrozumiałe.

T-Mobile Polska
ul.Marynaska 12
02-674 Warszawa


Reklamacja
Numer którego dotyczy reklamacja: Hasło Abonenckie:

Dotyczny:próby celowego wydłużenia umowy przez operatora T-Mobile Polska

Opis Zdarzenia:

W dniu 18 listopad 2013 zawarłam Umowę na Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych
na numerze DATA na okres 12 (słownie:dwanaście miesięcy) umowa
wygasała w dniu 18 listopad 2014. Dwanaście pełnych cykli rozliczeniowych
obowiązywało w terminach:
0.) okres częściowy od 18 listopada 2013 do 24 listopada 2013
1.) 25 Listopad 2013 - 24 Grudzień 2013
2.) 25 Grudzień 2013 - 24 Styczeń 2014
3.) 25 Styczeń 2014 - 24 Luty 2014
4.) 25 Luty 2014 - 24 Marzec 2014
5.) 25 Marzec 2014 - 24 Kwiecień 2014
6.) 25 Kwiecień 2014 - 24 Maj 2014
7.) 25 Maj 2014 - 24 Czerwiec 2014
8.) 25 Czerwiec 2014 - 24 Lipiec 2014
9.) 25 Lipiec 2014 - 24 Sierpień 2014
10.) 25 Sierpień 2014 - 24 Wrzesień 2014
11.) 25 Wrzesień 2014 - 24 Październik 2014
12.) 25 Październik 2014 - 24 Listopad 2014

Zgodnie z regulaminem promocji P_BC_SIMO_59_KW13_12 dla numeru DATA
umowa została zawarta na 12 Cykli Rozliczeniowych.

Wiedząc o zbliżającym się terminie końca unowy w dniu 16 Października 2014
wysłałam do Państwa list polecony rejestrowany ze zwrotnym potwierdzeniem
odbioru o numerze
przesyłki który dotarł do Państwa w dniu 20 października
2014 odebrany został w kancelarii ogólnej T-Mobile Polska przez
potwierdzenie widoczne w dwóch załącznikach do reklamacji .
Dodatkowo przedstawiam screen elektronicznego potwierdzenia dostarczenia z
Poczty Polskiej.

Na tym moja rola się skończyła list dotarł 20 października. Trzydziestodniowe
wypowiedzenie przypada na 24 listopad 2014.(ostatni dzień okresu rozliczeniowego
25
Październik 2014 - 24 Listopad 2014)

Jednak Państwo postanowili wpaść na genialny pomysł - przedłużamy sobie ze mną
umowę mam ponad 50 lat także może nie zauważę przedłużenia o miesiąc tak jak nie
zauważyłam podwyżki 5 złotych o której nikt mnie nie poinformował gdyż żaden
list do mnie nie dotarł od września. Dopiero na fakturze zauważałam i osoba
biegła w
telekomunikacji mi to wyjaśniła jak wyglądała wysyłka listów z informacją o
podwyżce - list zwykły.


I w końcu dostałam od Państwa odpowiedź z dnia 10 listopad 2014 nr pisma
podpisaną przez Pana gdzie na wstępie możemy
przeczytać:

Szanowna Pani

Uprzejmie unformujemy o otrzymaniu od Pani pisma z dnia 27.10.2014 zawierającego
prośbę o rozwiązanie umowy numer dotyczącej telefonu numer

Co jest karygodnym zaniedbaniem bądź celowym działaniem dokonanym przez Państwa
na moją niekorzyść gdyż list który dotarł do Państwa w
dniu 20 października 2014 odebrany został w kancelarii ogólnej T-Mobile Polska
przez - potwierdzenie widoczne w dwóch załącznikach do
reklamacji . Dodatkowo przedstawiam screen
elektronicznego potwierdzenia dostarczenia z Poczty Polskiej.

Tym sposobem wymyślili sobie Państwo wydłużenie umowy o jeden miesiąc kolejne
prawie 55pln może 50-latka nie wykryje tak jak nie wykryła akcji podwyżek.

Niestety mieli Państwo pecha gdyż pokazałam wszystkie dokumenty dotyczące umowy
znajomemu osobie bardzo dobrze znającej się na telekomunikacji która bez
problemu wykryje takie numery.

Z związku z tym domagam się anulowania faktury na kwotę 54,89pln
wystawionej dnia 25 listopad 2014 w dniu gdy numer powinien się znajdować już w
ofercieprepaid i posiadać 1 gb na 14 dni zgodnie z warunkami migracji z abonamentu do
oferty na kartę.

Propozycji zadośćuczynia z Państwa strony za konieczność angażowania osób do
wyprostowania sprawy która została u Państwa dokonana w wyniku zaniedbania bądź
celowegodziałania. Dlaczego list odebrany w dniu 20 października 2014 został według
Państwa odebrany w dniu 27 październik 2014 wydłużając umowę o jeden pełny okres
rozliczeniowy.

Informuję Państwa także iż faktura na kwotę 54,89pln płatna do dnia
09.12.2014 nie zostanie opłacona.

Przypominam także że zwrotne potwierdzenie odbioru przesyłki rejesterowanej to
jest dokument urzędowy potwierdzający datę odbioru.

W wypadku braku zadowalającego mnie rozwiązania. Sprawa zostanie skierowana do
Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
 #771058  autor: mofom
 17 gru 2014, 19:27
1. przy tak marnych płacach w bokach na pierwszej linii frontu, to raczej pracuje tam kto musi.
2. po kilku abonamentach i mixach przeturlałem się do prepaidów. Fakt, nie mam telefonu za złotówkę.
3. mam jeszcze numer w teuer mobile, bo mieli za 29zł zestaw 2 simek z bezpłatnymi rozmowami między sobą i rwk. Ale już za kilka dni tschüss.o
4. zagrywki typu 4gr, daj piątaka, płać jeszcze 1 miesiąc zniechęciły mnie zupełnie do tej sieci i robię najprostsze: głosuję swoimi pieniędzmi i idę do innej. Nie chodzi mi o pieniądze, bo 4gr czy 55zł to by mnie nie zabolało, ale odniosłem wrażenie, że sieć mnie najzwyczajniej na chama wur-uch-ać, a tego nie lubię.
 #771112  autor: ciekawy
 17 gru 2014, 22:15
Kryniczanin,

reklamacja całkiem fajnie napisana, tylko nie wiem czy był sens pisać, że pokazała dokumenty czy jakoś tak osobie która się zna na telekomunikacji, no ale cała reszta ok,

tylko co dalej, przeniosą numer do karty i skasują dane klienta, lepiej było złożyć wniosek o przeniesienie numeru w innej sieci, żeby był zarejestrowany w innej sieci, a umowę wypowiedziałaby inna sieć, czyli w T już nie trzebaby się było bawić z nimi
 #771123  autor: mkkot
 17 gru 2014, 22:37
Podobne działanie, sieć Plus: dziewczyna miała mixa, zadzwoniłem z zapytaniem ile będzie kosztowało przedterminowe zerwanie umowy, konsultant powiedział że ok. 50zł (podał dokładną kwotę). Zapytałem czy to jest nagrywane, tak, można się powołać. Ok, 2 dni później przenieśliśmy numer do Play bez zachowania okresu wypowiedzenia. Przyszła kara, ale na 83,25zł. Reklamacja, prośba o odsłuchanie rozmowy, prośba o wysłanie pliku mp3 z nagraną rozmową. Rozpatrywali 30 dni i co? Szok i niedowierzanie jak można być bezczelnym:

Obrazek

Kwota nie nadaje się do postępowania mediacyjnego, bo kto by się z chamami użerał o 30zł, koszty za pocztę wyjdą podobne.
 #771135  autor: mkkot
 17 gru 2014, 23:04
Do UOKIK nie ma sensu, bo nie ma dowodów, że robią to większej ilości abonentów. UKE zaproponował mediację. Doczytaj sobie jak to działa, to Ci się odechce mediacji w sprawie za 33zł.
 #771187  autor: Kryniczanin
 18 gru 2014, 06:43
ciekawy pisze:Kryniczanin,

reklamacja całkiem fajnie napisana, tylko nie wiem czy był sens pisać, że pokazała dokumenty czy jakoś tak osobie która się zna na telekomunikacji, no ale cała reszta ok,

tylko co dalej, przeniosą numer do karty i skasują dane klienta, lepiej było złożyć wniosek o przeniesienie numeru w innej sieci, żeby był zarejestrowany w innej sieci, a umowę wypowiedziałaby inna sieć, czyli w T już nie trzebaby się było bawić z nimi
Numer skończy w WC więc nikt nie będzie go rejestrował a co do pokazania dokumentów - jako nr kontaktowy podany był mój nr rezerwowy na którym jest przekierowanie na mój główny i jakby dzwonili ja miałem z nimi prowadzić dialog w tej sprawie. Na pewno mi łatwiej zrozumieć co mówią niż osobie która nie ma z tym styczności.

A teraz pytanie zgadnij czy zadzwonili? A nie bo wysłali tylko sms że odpowiedź na reklamację jest na mailu.