DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy urządzeń Apple: iPhone, iPod oraz iPad - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy urządzeń Apple: iPhone, iPod oraz iPad - opinie, uwagi, pytania, itp.
Regulamin forum: 
Jeśli interesują Cię sprawy związane z aplikacjami oraz systemami mobilnymi Apple - zajrzyj do działu iOS i iPadOS.
 #741810  autor: Eltaroon
 19 sie 2014, 21:49
Witam.
Chciałabym zakupić iPhone 5/5s i zastanawiam się, jak się do tego zabrać. Nie chcę wydać za dużo kasy, dlatego rozglądam się za jakimiś okazjami. Zależałoby mi, aby telefon pochodził z polskiej dystrybucji (wtedy chyba nie ma problemów z oddaniem na gwarancję?) i był bez simlocka, ewentualnie mogłabym go wziąć na FV23%.
Znalazłam póki co kilka pozycji:
http://www.twoj-smartfon.pl/pl/p/Iphone ... VAT-23/221
http://allegro.pl/iphone-5-16gb-bialy-s ... 38556.html
http://www.twoj-smartfon.pl/pl_PL/p/Iph ... VAT-23/198
http://allegro.pl/nowy-iphone-5s-16gb-g ... 22345.html

Czy z tymi aukcjami jest wszystko ok? A może macie jakieś doświadczenia z powyższymi użytkownikami/stronami? Nie chcę kupować kota w worku, ale też nie chcę przepłacać. Może macie jakieś ciekawe strony, z których można otrzymać w 100% dobry towar za rozsądną cenę? :)
Dziękuję i pozdrawiam!

 #741848  autor: user_delete34
 19 sie 2014, 23:58
Eltaroon pisze:Nie chcę wydać za dużo kasy, dlatego rozglądam się za jakimiś okazjami.
Jedno z drugim nie idzie w parze.
Faktura VAT-marża -> brak gwarancji, nawet jeśli jest napisane, że jest. Gwarancję masz tylko z paragonem lub fakturą ale fiskalną - oba 23% VAT.
Gwarancja serwisowa -> brak gwarancji.
Język polski -> nie znaczy, że z polski. Z drugiej strony, telefon z polski często uruchomi się z językiem angielskim na pokładzie.
"NA PROŚBE KLIENTA WYSTAWIAMY FAKTURE VAT 23%" - jeżeli sprzedawca jest autoryzowanym odsprzedawcą sprzętu Apple to OK. Jeśli nie, gwarancji raczej nie masz.

 #741894  autor: tk925
 20 sie 2014, 09:29
Jeżeli chodzi o gwarancję to patrz żeby był z europejskiej dystrybucji i bez problemu oddajesz do serwisu, nie musi być tylko PL. Serwis Apple przyjmuje na podstawie imei telefonu, nie żądają nawet dowodu zakupu.
Szukaj aukcji gdzie jest dużo pozytywnych komentarzy i przed zakupem jeszcze zapytaj sprzedawcy.

 #741905  autor: user_delete34
 20 sie 2014, 10:04
A najlepiej jedź sprawdzić i odebrać osobiście, to niemała kwota.

 #742003  autor: Eltaroon
 20 sie 2014, 16:12
Macie rację, jeszcze przemyślę zakup :) dziękuje!

 #750844  autor: user_delete34
 22 wrz 2014, 22:53
Czy jest jakaś wersja iP5S przeznaczona na nasz rynek do marketów i sklepów internetowych? Spojrzałem na kilka ofert i potrafią się znaleźć importy z UK, a płacąc w markecie wyższą stawkę niż komuś, kto "wziął" iPhone'a na przedłużenie umowy wolałbym mieć pewność, że kupuję coś:
- z gwarancją producenta realizowaną u nas
- z "naszą" ładowarką, obsługiwanymi zakresami i bez simlocka czy czyjegokolwiek brandu
- z legalnego źródła, bez podróbek, składaków, zablokowanych, zwróconych, wymienionych bądź odnowionych urządzeń

Po prostu czy mogę u nas wejść np. do X-KOMu po iPhone'a i kupić coś pewnego (spełniającego powyższe wymogi) i jednocześnie tańszego niż na http://store.apple.com/pl BEZ OBAW? Czy to może na pewno przekręt, bo "nasze pewniaki" tylko u operatora i samego Apple Store? Jak mogę sprawdzić przed odpakowaniem, że to na pewno produkt, którego szukam? Wiem, że są warianty i "nasz" to chyba A1457. Coś poza tym? Inna informacja na opakowaniu, albo brak jeszcze innej, w stylu "przeznaczenie: P4"?

 #750854  autor: user_delete21
 22 wrz 2014, 23:36
Markadiusz, nie wiem jak z iPhone, ale x-kom sprzedaje czasem elektronikę przeznaczoną na kraje inne niż Polska.

Oficjalną dystrybucję na nasz rynek mają napewno iSpoty i Media Markt/Saturn (ale u nich ceny są identyczne jak w internetowym sklepie Apple). Przypuszczam, że wszystko taniej będzie pochodziło wtórnie od operatorów albo jako tzw. szary import.

 #750857  autor: user_delete34
 22 wrz 2014, 23:43
Tylko mi zależy na tym, by to był pewniak, a jak zakładam ani od operatora ani z zewnątrz takich egzemplarzy mieć nie będę.
Od operatora jak przypuszczam jest jakieś minimum brandu, zależność aktualizacji (czy coś wyjdzie, jak już - to kiedy i czy w ogóle dany egzemplarz będzie to miał - np aktywowane LTE czy HD Voice) i oczywiście simlock. Czy moje przypuszczenia są prawdziwe?
Do tego dochodzi znalezienie odpowiedniego wariantu (kolor, pamięć, ew. operator) i dojazd na miejsce.
Import za to: możliwy refurb, zwrot, blokada (np kradziony), brak gwarancji.
datumplane pisze:Oficjalną dystrybucję na nasz rynek mają napewno iSpoty i Media Markt/Saturn
Czy ktoś wie, czy jeszcze jakiś market, czy to wszystko?
Interesują mnie Salurion, Komputronik, Karen, X-KOM i morele.net z linku. Zakup jeśli już, to oczywiście z odbiorem osobistym, ale czy do któregokolwiek z tych sklepów byłoby po co jechać, jeśli chcę mieć "pewniaka"?

 #750863  autor: user_delete21
 22 wrz 2014, 23:54
Markadiusz pisze:Od operatora jak przypuszczam jest jakieś minimum brandu, zależność aktualizacji (czy coś wyjdzie, jak już - to kiedy i czy w ogóle dany egzemplarz będzie to miał - np aktywowane LTE czy HD Voice) i oczywiście simlock. Czy moje przypuszczenia są prawdziwe?
Nie. Polityką Apple jest to, że nie ma możliwości żadnego brandu, nawet dzwonka i tapety. Aktualizacje każdy dostaje w tym samym momencie. Dostępność LTE itp. zależy wyłącznie od globalnej listy ustawień, która jest związana z konkretną wersją iOS. Inaczej mówiąc, jeżeli telefony w wersji 1.2.3 dostają LTE w sieci X, to dotyczy to wszystkich niezależnie od ich źródła pochodzenia, natomiast żaden (nawet brany w sieci X) z niższym oprogramowaniem nie będzie go miał.

Pozostaje kwestia simlocka i gwarancji.

 #750867  autor: user_delete34
 23 wrz 2014, 00:03
To dużo wyjaśnia. Zatem gdybym kupował iPhone'a z przedłużenia umowy, powinienem zwrócić uwagę, by dostać
a) jego zapakowanego i dopiero sprawdzać zawartość
b) FV23%/paragon fiskalny
c) urządzenie z sieci T-Mobile i PLAY, bo (?) nie blokują simlockiem urządzeń
d) urządzenie dopiero co kupione, bo od daty na fakturze jest liczone 12M gwarancji producenta
i to wszystko, by mieć "pewniaka"?

 #750869  autor: user_delete21
 23 wrz 2014, 00:11
Tak by wychodziło. Oczywiście dowód zakupu musi być tym pierwotnym wystawionym przez operatora/jego salon.

Serwisy Apple ustalają czy produkt jest objęty gwarancją według tego co mają w systemie pod danym numerem seryjnym (data pierwszej aktywacji). Dopiero, jeżeli wystąpi niezgodność albo okres gwarancji wychodziłby poza przedział czasowy liczony od daty produkcji sprawdzają papiery. Dokument z IMEI jest bardziej przydatny w momencie, gdyby ktoś chciał siłowo usunąć usługę Find my iPhone.

 #750880  autor: pazera
 23 wrz 2014, 06:09
Dokładnie, ja swojego iPhona dostałem w prezencie od wujka z USA i oficjalny serwis w Polsce normalnie przyjął zgłoszenie bez wymagania żadnych dokumentów. Musiałem tylko numer seryjny z opakowania znać.

 #750884  autor: tk925
 23 wrz 2014, 07:08
Potwierdzam serwis przyjmuje tylko na podstawie imei urządzenia, nie trzeba dowodu zakupu a jakby była potrzeba serwisowania wystarczy przynieść sam telefon. Gwarancja od daty aktywacji w sieci iPhone. Jak kupujesz to patrz najbardziej żeby pudełko było zafoliowane. Jak kupiłem swego czasu na allegro to była dystrybucja UK, nie miałem żadnych problemów z oddaniem do serwisu.

 #751017  autor: user_delete34
 23 wrz 2014, 18:20
Znalazłem już sobie konkretny egzemplarz.
1) Jeszcze nie dzwoniłem z pytaniem, ale simlocka mieć nie będzie (T-Mobile PL), nie?
2) I gdyby sprzedawca miał fakturę zbiorczą na całe 6 sztuk - czy jej kserokopia mi wystarczy, czy powinienem dostać oryginał?
3) Jeśli na fakturze nie ma IMEI - brać, nie?
4) Dobrze myślę, że warto wypisać tutaj umowę kupna-sprzedaży, bo sprzedawca mógłby kiedyś chcieć zablokować rzekomo skradziony telefon?

Spora cena, sporo pytań, ale chyba podołacie. :)

 #751128  autor: user_delete21
 23 wrz 2014, 22:31
1) z T-Mobile nie będzie simlocka
2) zasadniczo to ta faktura nie jest potrzebna, ale na wszelki wypadek (gdybyś chciał realizować gwarancję via salon T-Mobile) ksero wystarczy
3) w T chyba na wszystkich fakturach jest IMEI. Jeżeli nie, to w zamian warto zobaczyć czy sprzedający dysponuje umową na podstawie której operator wydał konkretny telefon (tam już na 100% jest wpisany IMEI)
4) jeżeli robisz transakcję z ręki do ręki to można się w taki sposób zabezpieczyć. Przypominam tylko o przepisach podatkowych i istniejącym obowiązku zapłaty 2% PCC przy zakupie od osób prywatnych :)