DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 9 z 29
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 29

 #735506  autor: Micho
 28 lip 2014, 10:17
Posiadam Samsunga S2 i po włączeniu Netmonitor i wejsciu w Audio/WB AMR STATUS podaje mi w 3 pozycjach OFF czyli mam wyłączone HD. A jak to włączyć? Tel w sieci T mobile niebrandowany.

 #735507  autor: MaZuT
 28 lip 2014, 10:25
Micho

wbij *#0011# pozniej daj klawisz menu (lewy kolo home) i daj back, powinno pojawic Ci sie menu serwisowe, pozniej szukaj pozycji wr-amb settings, moze byc ona w zakladce umts ktora bedzie jako pierwsza po wejsciu w menu

niestety kazdy szajs ma inaczej ulozone menu serwisowe wiec musisz szukac :)

 #735529  autor: Micho
 28 lip 2014, 11:52
Nie działa mi w ten sposób.

 #735533  autor: MaZuT
 28 lip 2014, 12:11
to moze tak

*#0011# pozniej back, pozniej key imput i daj 1, poczekaj czy przejdzie do service menu

 #735575  autor: Taczian
 28 lip 2014, 14:47
Micho, mam tak samo. W Androidzie 2.3 dało się to przestawiać...

 #735602  autor: Marcin_7
 28 lip 2014, 16:08
DanielR pisze: :
A drążąc temat. Full-HD Voice

Ktoś pod wiadomością Orange wdraża HD Voice zapodał link do tej strony Full-HD Voice Instytutu Fraunhofera.
I teraz pytanie. Systemy operacyjne, te ich najnowsze wersje (Android, iOS), wspierają FHDV, prawda? Czyli wystarczyłoby jedynie uaktualnić oprogramowanie samego konkretnego terminala + oprogramowanie u operatora, by korzystać (sądzę, że w niedalekiej przyszłości) z zalet tego "ulepszonego" HD Voice? Czy się mylę?
Zadaję pytanie jako zupełny laik w tych kwestiach. :)
To co udostepnia sytem operacyjny (Android/iOs/Windows) dla potrzeb uruchamianych na nim aplikacji to jedno, a kodeki uzywane do komutowanych połączeń w sieci operatora to coś innego (to np. umożliwiają chipsety od Qualcom lub STmicoelectronics).
Taki full hd voice kodek to zazwyczaj 48 kbps lub wiecej, w porownaniu do AMR-WB (ok.12.7 kbps). Jesli by wprowadzic taka usluge jako 'zwykle polaczenie glosowe' to ilość mozliwych do zrealizowania polaczen znacznie by spadla w sieci radiowej.

 #735635  autor: DanielR
 28 lip 2014, 18:41
Marcin_7 pisze:Taki full hd voice kodek to zazwyczaj 48 kbps lub wiecej, w porownaniu do AMR-WB (ok.12.7 kbps). Jesli by wprowadzic taka usluge jako 'zwykle polaczenie glosowe' to ilość mozliwych do zrealizowania polaczen znacznie by spadla w sieci radiowej.
A właśnie. Jak to jest ze specyfikacją HD Voice konkretnie w np. polskich sieciach? Czy to rzeczywiście "jedynie" ok. 12.7 kbit/s? Pytam serio. Bo na stronce Fraunhofera porównane są kodeki HD Voice z Full-HD Voice o przepływności 23.05 kbit/s ten pierwszy i zaledwie trochę wyższej - 24 kbit/s, ten drugi. I z tego co wyczytałem na ich stronce/zrozumiałem, ma to być właśnie jedną z zalet FHDV, w kontekście łatwości wdrożenia tej technologii do już istniejących sieci 3G.

Oczywiście jest też "opcja" FHDV 64 kbit/s.

Z sieci komórkowych korzystam począwszy od 2004 roku.
Aktualny numer:
Era Tak Tak -> Play Fresh / Play na Kartę (MNP) -> Virgin Mobile (MNP)
 #735637  autor: macc
 28 lip 2014, 18:48
Aby włączyć/wyłączyć lub sprawdzić stan usługi w samsungu I9001 należy:

- wklepać w dialerze kod *#*#1575#*#*
- w menu nacisnąć lewy klawisz funkcyjny i cofnąć dwa razy aż pojawi się zakładka "audio"
- w zakładce "audio" wybrać "wb amr enabled" aby włączyć lub "wb amr disabled" aby wyłączyć

sprawdzone tylko na Gingerbreadzie.

 #735640  autor: Micho
 28 lip 2014, 18:52
macc pisze:sprawdzone tylko na Gingerbreadzie.
Na 4.1.2 JB nie działa.

Wygląda na to, że w S2 włączenie HD jest zablokowane na amen.

 #735647  autor: DanielR
 28 lip 2014, 19:31
I jeszcze taka ciekawostka z komunikatu Biura Prasowego Orange Polska
HD Voice w Orange jest dostępne dla wszystkich połączeń głosowych miedzy numerami działającymi w sieci 2G i 3G Orange oraz korzystającymi w niej z roamingu.
źródło: http://biuroprasowe.orange.pl/biuropras ... -w-orange/

Ale w pozostałych sieciach (T-Mobile, Play) jest chyba tak samo...

Z sieci komórkowych korzystam począwszy od 2004 roku.
Aktualny numer:
Era Tak Tak -> Play Fresh / Play na Kartę (MNP) -> Virgin Mobile (MNP)

 #735658  autor: p2225
 28 lip 2014, 19:56
DanielR pisze:
HD Voice w Orange jest dostępne dla wszystkich połączeń głosowych miedzy numerami działającymi w sieci 2G i 3G Orange oraz korzystającymi w niej z roamingu.
Ale w pozostałych sieciach (T-Mobile, Play) jest chyba tak samo...

nie bardzo rozumiem. chodzi o to, że np. play może korzystać z HD Voice w roamingu krajowym orange? czy jak?
Ostatnio zmieniony 28 lip 2014, 20:01 przez p2225, łącznie zmieniany 1 raz.

 #735659  autor: DanielR
 28 lip 2014, 20:00
Nie. Tu chodzi najprawdopodobniej o to, że przyjezdni z zagranicy (obcokrajowcy) logując się do sieci roamingowej w tym przypadku Orange (ale tak samo zapewne w T-Mobile i Play), mają możliwość, będąc w Polsce, cieszyć się rozmowami w jakości HD Voice.

Gdyby to kogoś interesowało. Link do prezentacji możliwości Full-HD Voice na YouTube (po angielsku): https://www.youtube.com/watch?v=a0fDleSVWy4

Z sieci komórkowych korzystam począwszy od 2004 roku.
Aktualny numer:
Era Tak Tak -> Play Fresh / Play na Kartę (MNP) -> Virgin Mobile (MNP)

 #736856  autor: Marcin_7
 01 sie 2014, 15:38
DanielR pisze:
Marcin_7 pisze:Taki full hd voice kodek to zazwyczaj 48 kbps lub wiecej, w porownaniu do AMR-WB (ok.12.7 kbps). Jesli by wprowadzic taka usluge jako 'zwykle polaczenie glosowe' to ilość mozliwych do zrealizowania polaczen znacznie by spadla w sieci radiowej.
A właśnie. Jak to jest ze specyfikacją HD Voice konkretnie w np. polskich sieciach? Czy to rzeczywiście "jedynie" ok. 12.7 kbit/s? Pytam serio. Bo na stronce Fraunhofera porównane są kodeki HD Voice z Full-HD Voice o przepływności 23.05 kbit/s ten pierwszy i zaledwie trochę wyższej - 24 kbit/s, ten drugi. I z tego co wyczytałem na ich stronce/zrozumiałem, ma to być właśnie jedną z zalet FHDV, w kontekście łatwości wdrożenia tej technologii do już istniejących sieci 3G.

Oczywiście jest też "opcja" FHDV 64 kbit/s.
Sa trzy podstawowe "tryby takiego kodeka AMR-WB: 6.6, 8.85 i 12.65 kbps.
. Pewno ze mozna zaimplementowac usluge komutacji laczy dla wiekszych przeplywnosci Full-HD, ale to zajme wiecej zasobow sieciowych cos jak video call (64 kbps). Bedzie to w konsekwencji usluga drozsza, nie kazdy chce placic wiecej, zeby miec glos extra jakosci.

 #738077  autor: p2225
 05 sie 2014, 20:56
a ja mam takie pytanie: czy jeśli podłączę słuchawki do telefonu, które mają jakiś badziewny mikrofon to jeśli telefon obsługuje HD Voice to rozmowa będzie przeprowadzona w wyższej jakości z tym, że rozmówca będzie słyszał gorszą jakość z naszego mikrofonu czy rozmowa będzie z wykorzystaniem gorszego kodeka?

 #738085  autor: madhunt3r
 05 sie 2014, 21:09
Ciekawi mnie, jaki ma sens ten HD Voice skoro na T-Mobile i na Orange podejrzewam, że też zrzuca połączenie zazwyczaj z 3G na 2G, a na 2G większość telefonów i tak nieobsługuje HD Voice. Jak na razie to tylko Play trzyma rozmowę na 3G cały czas, przez co HD Voice uświadczymy zazwyczaj przez całą rozmowę.

 #738088  autor: user_delete21
 05 sie 2014, 21:15
Używam T-Mobile jako głównego numeru i nie pamiętam, kiedy ostatni raz mi zrzuciło rozmowę do 2G. Może to mocno zależy od warunków lokalnych?

BlackBerry z OS10 mają wskaźnik HD wyświetlany w trakcie rozmowy. Z własnej praktyki widzę, że jakieś 80% rozmów (z tych o których wiem, że druga strona również używa T oraz telefonu obsługującego HD Voice) jest zestawianych z użyciem tego kodeka.

 #738095  autor: p2225
 05 sie 2014, 21:29
madhunt3r pisze:(...)zrzuca połączenie zazwyczaj z 3G na 2G, a na 2G większość telefonów i tak nieobsługuje HD Voice. Jak na razie to tylko Play trzyma rozmowę na 3G cały czas, przez co HD Voice uświadczymy zazwyczaj przez całą rozmowę.
spróbuj przełączyć się tylko na 3G. co do Play to rzeczywiście łatwiej w nim o rozmowę w HD Voice niż u innych operatorów, u których również mam numery. no ale za to Play ma mniejszy zasięg 3G żeby rozmawiać w HD Voice. ale jeśli korzystać z niego w jednym miejscu lub w miastach to jest spoko. mam tylko nadzieję, że operatorzy wprowadzą HD Voice między sobą

[ Dodano: 2014-08-07, 21:11 ]
jakiś czas temu na jakimś forum (nie pamiętam jakim) po tym jak odpowiedziałem komuś, że HD Voice nie działa między sieciami ktoś zarzucił mi, że HD Voice jednak działa między operatorami z tym, że trzeba mieć włączoną transmisję danych. ktoś spotkał się z czymś takim lub może to sprawdzić?
 #780181  autor: cycaty123
 24 sty 2015, 11:29
Czy play oferuje hd voice dla telefonu samsung s5610? A jak nie to jaka oferuje?
Podobno ma on taką funkcję ale nie we wszystkich sieciach, a jakoś ciężko się do tego dokopać. Jedni mówią że nie, drudzy że tak, a tak właściwie to jak ją włączyć jeśli się da?
 #780189  autor: p2225
 24 sty 2015, 12:20
w Play nie ma on HD Voice. http://www.play.pl/telefony/samsungs5610/
T-mobile oferuje tylko samsunga s5611, który też nie obsługuje HD Voice.
w Plusie tez nie ma HD Voice: http://bit.ly/18aAgcJ
Orange nie oznacza telefonów czy mają HD Voice: http://oran.ge/1CAQqrd

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #780193  autor: PlejSrej
 24 sty 2015, 12:28
Praktycznie wszystkie nowe telefony obsługują HD Voice, więc już oznaczać ich nie muszą
  • Strona 9 z 29
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 29
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 29