DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 18 z 23
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 23

 #396027  autor: aree1987
 28 mar 2010, 19:23
.................
Ostatnio zmieniony 28 mar 2010, 23:03 przez aree1987, łącznie zmieniany 1 raz.

 #396028  autor: tesla
 28 mar 2010, 19:25
byrrt pisze:W telefonie ma Pan „na sztywno” ustawiony wybór Operatora. W tej sytuacji Operator Play nie ma wpływu na jakość świadczonych przez Plus usług
to zdanie dyskwalifikuje P4 jako poważnego operatora. Skoro P4 uwzględnia Polkomtela w reklamowanych 99% pokrycia, to powinien mieć jaja i wziąć odpowiedzialność za jakość usług sieci PLUS. Żanua :?

Na końcu zdania dajemy kropkę, potem spację i zaczynamy z dużej litery. Proste?

 #396046  autor: kowcio
 28 mar 2010, 20:34
tesla pisze:byrrt napisał/a:
W telefonie ma Pan „na sztywno” ustawiony wybór Operatora. W tej sytuacji Operator Play nie ma wpływu na jakość świadczonych przez Plus usług
to zdanie dyskwalifikuje P4 jako poważnego operatora. Skoro P4 uwzględnia Polkomtela w reklamowanych 99% pokrycia, to powinien mieć jaja i wziąć odpowiedzialność za jakość usług sieci PLUS. Żanua :?
No żenua... Najgorsze w tym jest to, że UKE czy te inne UOKiKi nie dadzą kary P4... Inni dostaliby za wprowadzanie klientów w błąd. Skoro jadąc przez kraj 100 km nie mając zasięgu w ogóle, to chyba to nie jest 99% Polski...

 #396050  autor: radar77
 28 mar 2010, 20:48
kowcio pisze:
tesla pisze:byrrt napisał/a:
W telefonie ma Pan „na sztywno” ustawiony wybór Operatora. W tej sytuacji Operator Play nie ma wpływu na jakość świadczonych przez Plus usług
to zdanie dyskwalifikuje P4 jako poważnego operatora. Skoro P4 uwzględnia Polkomtela w reklamowanych 99% pokrycia, to powinien mieć jaja i wziąć odpowiedzialność za jakość usług sieci PLUS. Żanua :?
No żenua... Najgorsze w tym jest to, że UKE czy te inne UOKiKi nie dadzą kary P4... Inni dostaliby za wprowadzanie klientów w błąd. Skoro jadąc przez kraj 100 km nie mając zasięgu w ogóle, to chyba to nie jest 99% Polski...

Inna ciekawostka:

- sim w taryfie firmowej - przełączanie bezbłędne od razu
- 2 inne simy freshowe - za cholere nie przełącza

Co ciekawe - czasem nie ma zasiegu na telefonie, a zadzwonić na niego się da. Po skończonej rozmowie dopiero wskaźnik zasięgu coś pokazuje.

Testowane na E51, 3120c, i na zabytkach 6510 i 8210

--
pozdrawiam
radar77

 #396056  autor: krzykos
 28 mar 2010, 21:12
radar77 A słyszałeś o tzw. priorytetach na kartach SIM? :P domyśl się reszty sam :)

 #396061  autor: radar77
 28 mar 2010, 21:32
krzykos pisze:radar77 A słyszałeś o tzw. priorytetach na kartach SIM? :P domyśl się reszty sam :)
Masz na myśli priorytety ustawiane np. w motorolach czy te "gruszkowe" ?

--
pozdrawiam
radar77

 #396069  autor: user_delete10
 28 mar 2010, 21:43
Nie ma się co uśmiechać z powodu tego,że mamy możliwość napisania maila do rzecznika czy kontaktu z Play4you... Gdyby nie było tego drugiego nadal nic nie było by zdziałane. A że jest to też bez znaczenia, przecież nikt nie ma z nas obowiązku zajmować się tak oczywistymi rzeczami i naprawiać ich we własnym zakresie jak przelogowywanie się tel. do roamingu. To P4 ma to zapewniać a nie robi tego, a to my musimy się męczyć i sami się zgłaszać by coś nam naprawiono.

 #396074  autor: kowcio
 28 mar 2010, 21:50
Ja mam Play Fresh (czy jak to dziadostwo się zwie, Fresz), w telefonie mam (Samsung S5510) tryb tylko UMTS (bo podczas każdej rozmowy wlatuje dziad na 2G mimo świetnego zasięgu 3G- wg Samsunga to -55 dBm) i siedzi aż do końca rozmowy, przez co czasami potrafi zatrzeszczeć), mówię o zasięgu macierzystym.

Teraz dałem wyszukiwanie ręczne, tradycyjnie wybrałem Plusa i tradycyjnie za pierwszym razem po ok 30 sek mam komunikat- błąd sieci, telefon wyświetla już listę sieci, wybieram Plus i po kilku sek mam Plusa. Normalnie telefon wyświetla na ekranie PLAY, tylko mam znaczek "R"- Roaming. Zasięg jest znacznie gorszy, bo waha się od -80 do -90 dBm i jakoś nie wraca do Play. Kilka dni sytuacja wyglądała IDENTYCZNIE. Do jutra zostawiam tak jak jest. W szkole przełączę na Play, bo Plus ze swoim zasięgiem 3G jakoś mnie nie zachwyca tam, mimo że to jest sam środek miasta, centrum. W Play korzystam z 3G dlatego, że nie powiem nic złego o ich jakości w 3G, z 2G bywa różnie. Do tego Play ma świetne pokrycie swoim zasięgiem 3G (w porównaniu do Plusa wypada DUŻO lepiej), nie tylko w mieście ale także w aglomeracji miejskiej.

Jak nie wierzycie, to mogę nawet nagrać Wam film :D Samsung ma softa od Samsunga, nie był kupiony u żadnego operatora. S5510XXIJ2 to ver. oprogram. Jeszcze musiałbym posprawdzac na innych telefonach, ale to może jutro.

 #396089  autor: krzykos
 28 mar 2010, 23:02
radar77 pisze:
krzykos pisze:radar77 A słyszałeś o tzw. priorytetach na kartach SIM? :P domyśl się reszty sam :)
Masz na myśli priorytety ustawiane np. w motorolach czy te "gruszkowe" ?
W motorolach to nie, a o jakie gruszki Tobie chodzi też nie wiem :P Natomiast można ustawić pewne priorytety w sieci dla konkretnych kart SIM :wink:

 #396171  autor: kowcio
 29 mar 2010, 12:57
No i do ranka miałem telefon w Plus 3G i nie wywaliło mnie, normalnie dało się rozmawiać... Dzisiaj rano przełączyłem na automat, bo tam gdzie byłem Plus ma szczątki 3G, a Play dość dobry zasięg...
O godzinie 11:00 byłem w okolicach Kupca Poznańskiego i telefon stracił zasięg 3G. Po 2 minutach zalogował się na AUTOMACIE do Plus 3G (bo w telefonie mam ustawiony tryb tylko UMTS). Tak było do godziny 11:37 (wiem, bo cały czas SMSy wysyłałem w tym czasie), a jak telefon siedział w Plusie na automacie to przy ręcznym wyborze sieci Play telefon nie znajdował.

Czyżby coś ktoś ruszył w tej sprawie? ;> Ciekawe co się stało, że Play 3G zniknął w Poznaniu (i to nie w jednym miejscu, bo chyba w całym mieście go nie było, bo od 11 do 11:30 jechałem tramwajem przez miasto)...
Ciekawe cóż to się stało... Ja nie wiem czy to ten telefon taki jest, czy w Poznaniu Play zupełnie inaczej działa...

 #396207  autor: Pijo
 29 mar 2010, 20:45
byrrt pisze:Dorzucam jeszcze filmik z moich telefonów:

Próba logowania się karty Play do sieci Polkomtela U100i Yari (abonament)
Próba logowania się karty Play do sieci Polkomtela K750i (Fresh)

U mnie niestety problem jest cały czas..
Dziś złożyłem skargę do rzecznika UKE - zobaczymy..
A próbowałeś dzwonić lub wysłać kod USSD mając na wyświetlacz komunikat "brak dostęp do sieci" ?

 #396216  autor: aree1987
 29 mar 2010, 21:04
http://www.gsm.biz.pl/
Chłopaki zrobili test na dwóch trasach.

"Krótkie wnioski:
- pomimo zgłoszenia problemów, karty SIM nadal mają problem z przelogowaniem z sieci Play do sieci Polkomtel, zarówno automatycznym, jak i ręcznym
- zaobserwowana technika wygląda następująco:
a) jeśli telefon utraci kompletnie sygnał z własnych stacji, sygnał sieci Polkomtela w telefonie pojawia się średnio po ok. 6 minutach od chwili utraty sygnału sieci macierzystej
b) jeśli w czasie cytowanych w pkt. "a" 6 minut pojawi się jakikolwiek, choćby symboliczny sygnał z własnej stacji, proces opóźniania czasu zalogowania karty SIM do sieci Polkomtela przedłuży się o kolejne 6 minut. Jeśli znów pojawią się strzępy sygnału z własnej stacji, nastąpią kolejne opóźnienia o identyczny czas, itd. W ten oto sposób możemy być pozbawieni dostępu do usług długie kilometry
Na trasie Jelenia Góra - Bolesławiec, swoistym radiowym pasożytem była stacja na Stogu Izerskim w Świeradowie-Zdroju oraz ... w Pielgrzymce i w Złotoryi ( byłe woj. legnickie ). Na trasie Jelenia Góra - Legnica, pasożytem, choć tylko jednokrotnie - była stacja w ... Polkowicach ( byłe legnickie ). Na obu wymienionych trasach, wspomniane pasożyty radiowe są jednocześnie dowodem na to, iż w paśmie 2G stacje mają nadal wytiltowane zestawy antenowe ponad zdrowy rozsądek, nijak mając się zarówno do topografii terenu wokół, a już tym bardziej do efektywności radiowej. W żadnym z przypadków "pasożyta" nie byłoby możliwości przeprowadzenia jakiegokolwiek połączenia, co najwyżej, przy odrobinie szczęścia - odebrania wiadomości SMS. Pomijając odległość klienta sieci od stacji, w grę wchodziłaby konfiguracja sektorów sąsiedzkich. Przy takich odległościach terminala od stacji, żaden logicznie myślący radiowiec nie jest w stanie zagwarantować handover, ustalając prawidłowe sąsiedztwa, ponieważ finalnie doprowadziłoby to do absurdów konfiguracyjnych. Na ok. 55 km trasie Jelenia Góra - Bolesławiec, byliśmy realnie pozbawieni skutecznego sygnału sieci na odcinku ok. 40 km, choć, w międzyczasie telefon widział pasożyty radiowe, o których mowa. Gdyby wziąć je pod uwagę i przyjąć za sygnał sieci, bylibyśmy bez sygnału ok. 21 km. Drugie podejście jest jednak bardzo na wyrost ! Średnia odległość od stacji-pasożyta wyniosła ok. 30 km i tak naprawdę takiego sygnału, w terenach, które objeżdżaliśmy nie miało prawa być. Jak wspomnieliśmy, przy odległości od stacji rzędu 30 km nie można liczyć jednak na przeprowadzenie skutecznej rozmowy, a co najwyżej na losowe odebranie lub wysłanie wiadomości SMS. Trasa Jelenia Góra - Legnica wyglądała pod względem przełączania zdecydowanie lepiej, a to dlatego, iż jej topografia jest trudniejsza, więc prawdopodobieństwo "widzenia" radiowego pasożyta Play było siłą rzeczy mniejsze. Łączna długość trasy bez sygnału sieci, dla drogi, o której mowa wyniosła ok. 15 km. W przypadkach obu tras przełączanie się z sieci Polkomtela do sieci macierzystej następowało niemal błyskawicznie, zaś najdłuższy czas oczekiwania na zalogowanie wyniósł 40 sekund.
Reasumując, najprawdopodobniej ze względów politycznych ( maksymalne ograniczanie opłat z tytułu roamingu ), system P4, analizujący ruch wychodzący z sieci jest bardzo rygorystycznie sparametryzowany pod względem wypuszczania klienta z własnej sieci. w tym wypuszczania go w momencie ręcznego wyboru sieci. Parametr timeout jest tak "wyżyłowany", aby uprzykrzyć klientowi ręczny wybór, a jeśli klient jest uparty, ma to robić maksymalnie długo. Na przykład karty SIM "uprzywilejowane" mogą mieć ustawioną konieczność podjęcia nie mniej, jak dwóch prób logowania do operatora roamingowego, pozostała pula kart SIM - będzie musiała podjąć nawet 5-6 prób ręcznego wyboru sieci Polkomtela. Czyniąc w ten sposób, operator ogranicza wydatki, niemniej, jak widać z toku dyskusji na blogu Marcina Gruszki - "strzela sobie pociskiem z armaty w samo serce". Zawiedzeni jakością sieci i brakiem realnej reakcji operatora - klienci - będą wybierali operatora roamingowego do skutku, zrezygnują z usług Play przy pierwszej, nadarzającej się okazji, zaś UOKiK oraz UKE, przy takiej fali skarg i eskalacji konfliktu na pewno nie pozostaną obojętne w sprawie. Zakończy się tym, iż tracący wizerunkowo Play, straci dodatkowo również dotkliwie finansowo, więc próba oszczędności obróci się w pył i to w atmosferze ogromnego konfliktu z klientami. Czy naprawdę o to miało chodzić ? Im szybciej w P4 zostaną podjęte racjonalne decyzje, zaś sam Rzecznik otwarcie przyzna, iż ... coś było na rzeczy, tym więcej uda się uratować. Tego życzymy przede wszystkim klientom, choć, jak widać ... operator także potrzebuje wsparcia po pozbawionych logiki wcześniejszych ruchach i wypowiedziach. Idą Święta, w tym większa mobliność klientów wszystkich sieci. Jak ułożą się na czas świątecznych podróży relacje klient - operator w Play ? Może czas zakończyć tę niepoważną grę ? Okazja temu jak najbardziej sprzyja. Więc ?"

 #396235  autor: byrrt
 29 mar 2010, 21:52
Pijo pisze:A próbowałeś dzwonić lub wysłać kod USSD mając na wyświetlacz komunikat "brak dostęp do sieci" ?
Tak - jak już pisałem i jak potwierdza też wiele innych ludzi.. Czasem się da czasem nie.. SMS właściwie nigdy sięnie wyśle w moich telefonach jeżeli mam taki komunikat.. Dopiero jak sieć znajdzie widać kopertkę i sms idzie..

[ Dodano: 2010-03-30, 08:31 ]
Nie wiem jaki będzie tego finalny skutek ale dostałem dziś potwierdzenie z UKE:
"
Szanowny Panie,
Informuję uprzejmie, że Pańska skarga została
przekazana do Departamentu Detalicznego Rynku
Telekomunikacyjnego. O wyniku działań zostanie
Pan powiadomiony w możliwie szybkim terminie.

Z poważaniem
***** ********

Gabinet Prezesa
Urząd Komunikacji Elektronicznej
ul .Kasprzaka 18/20
01-211 Warszawa
Tel. 22-53-49-344
"

Zobaczymy...

Obrazek

 #396289  autor: radar77
 30 mar 2010, 09:30
aree1987 pisze: Im szybciej w P4 zostaną podjęte racjonalne decyzje, zaś sam Rzecznik otwarcie przyzna, iż ... coś było na rzeczy, tym więcej uda się uratować. Tego życzymy przede wszystkim klientom, choć, jak widać ... operator także potrzebuje wsparcia po pozbawionych logiki wcześniejszych ruchach i wypowiedziach. Idą Święta, w tym większa mobliność klientów wszystkich sieci. Jak ułożą się na czas świątecznych podróży relacje klient - operator w Play ? Może czas zakończyć tę niepoważną grę ? Okazja temu jak najbardziej sprzyja. Więc ?"

Świetny tekst, oby dało się wymusić to na Playu. Nieświadomi userzy będą psioczyć, a świadomi ręcznie wybiorą Plusa. Tak czy siak Play straci, tym bardziej, ze w mediach o tym głośno. Pewnie nie spodziewali się takiego odzewu. Dobra oferta to przecież nie wszystko.

Co do zasięgu w terenie. Niestety stacji Play ma jeszcze mało, to i ich zasięg jest jeszcze spory i cierpi na tym jakość. Dla kogoś kto sporo jeździ, to może być denerwujące. Ale pozostaje roaming.
A pamiętajcie, że W3 nie miała takiego startu jak Play. Zaczynali od zera. Sam pamiętam czasy, gdy w takich 80 tysięcznych Pabianicach była JEDNA stacja Plusa na całe miasto a w Łodzi było 16szt. W tym samym czasie (mniej więcej 2000r.) Idea miała w Pabianicach odpowiednio 5 stacji a w Łodzi ok. 50. W tych czasach szczególnie Plus był zapóźniony z rozwojem. A teraz zdarza się odwrotnie - Orange ma jedna stacje GSM w Tuszynie i po jednej UMTS/GSM w Konstantynowie i Aleksandrowie, a Play w rok zdążył wybudować po 2, wszystkie dwusystemowe.

--
pozdrawiam
radar77

 #396294  autor: byrrt
 30 mar 2010, 10:06
radar - to się wszystko zgadza z tym Play tylko np. ja podpisując umowę na świadczenie usług telekomunikacyjnych nie byłem świadomy że za miesiąc zaczną się takie problemy. Wcześniej tego nie było a nadajników było tyle samo w mojej okolicy. Specjalnie testowałem sieć na PF a teraz są poważne problemy.. Wiedząc o tym poszedłbym do konkurencji i tyle.. To nie jest dobra oferta bo dobra oferta nie oznacza tylko dobrej ceny..

Obrazek

 #396295  autor: Andrzej24
 30 mar 2010, 10:46
U mnie nic się nie zmieniło. Dalej telefon nie przeskoczy za pierwszym razem do Plusa. Chciałem to zgłosić to mi powiedzieli, że nie jestem zarejestrowany i reklamacji nie przyjmą. Tak traktują klienta, który przynosi im dochody.
Jeśli się to nie zmieni i przełączenie do Plusa nie będzie płynne, pożegnam się z nimi. Sprawa dotyczy lokalizacji Nowy Sącz i okolice. Mam nadzieję, że ktoś to czyta z Play i w końcu zaczną traktować klienta jak człowieka.

 #396302  autor: tiger93
 30 mar 2010, 12:09
I stało się :wink: . Wreszcie w Kaliszu Play poprawił działanie roamingu Plusa. A dla niedowiarków krótki film wideo mojego autorstwa http://www.youtube.com/watch?v=-Eq4Y5BdE8E

 #396303  autor: muchakk
 30 mar 2010, 12:32
U mnie problem też zaczął występować. Własnie poszły 2 zgłoszenia via *500 ;-)

 #396305  autor: aree1987
 30 mar 2010, 12:44
Najlepiej do rzecznika zgłosić.. Dodadzą Wasze nr do tych z wyższym priorytetem i po problemie. ;)
  • Strona 18 z 23
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 23
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 23