DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telekomunikacji, a nie mieści się w innych działach tej sekcji.
Wszystko, co dotyczy telekomunikacji, a nie mieści się w innych działach tej sekcji.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #1106770  autor: jamto02
 16 lis 2020, 20:25
Od dłuższego czasu mam problemy z smsami od banków czy operatorów sieci np Playa. Dziś jednak poległem na aktywacji konta bankowego bo podobno mój telefon ma jakąś blokadę wiadomości. Używam klasycznego Nokia 130. Smsy dostawałem do tzw filtrowanych ale dochodziły. Jednak hasło sms do pierwszego logowania banku nie weszło i zablokowało mnie. Po ściągnięciu blokady pojawił się komunikat w stylu "twoje urządzenie nie ma autoryzacji...", czy coś podobnego. Na infolinii banku powiedzieli mi że problemem jest mój telefon i jego niby filtry. Kompletnie nie wiem jak ugryźć problem. Doraźnie przełożyłem sima do smartfona i aktywowałem konto ale to wciąż nie rozwiązuje problemu bo nie wiem dlaczego niektóre smsy są filtrowane (np wspomniane z Playa ) i jak to wypaczyć/dezaktywować czy cokolwiek z tym zrobić żeby wyzbyć się problemu. Sieć to Virgin i Play.
 #1106781  autor: jamto02
 17 lis 2020, 07:48
Nie wiem o jaką blokadę chodzi ale telefon był bez simloka
Można sobie zatem jakoś z tym poradzić? Dopowiem że z sieci Virgin na tym telefonie nie mogłem dodzwonić się na darmowy nr infolinii PKO 800 302 302
 #1106814  autor: jamto02
 17 lis 2020, 18:37
Dodam jeszcze że ja i żona mamy te same Nokie więc wykluczyłbym sam telefon, bo na obu dzieje się to samo. Jeśli na moim mogłem sobie coś tam powłączać to nie sądzę żeby Ona coś włączyła.
Właśnie robiłem testowy przelew i smsy przychodzą na filtrowane (sieć Virgin) Czyżby u samego operatora mogło coś się dziać?
 #1106815  autor: Remington
 17 lis 2020, 18:39
Znów niejasne jest to co piszesz. Test zrobiłeś u siebie czy u żony? Jeśli u siebie to w czym problem skoro smsy jednak dotarły? Same ustawienia filtrowania na pewno muszą zależeć od telefonu.

Jeśli chodzi o numer w Play to sprawdzałeś w Play24 jakie blokady premium masz aktywne? Jest wśród nich blokada otrzymywania SMS-ów reklamowych (dawny Stop Spam): "Blokada przychodzących wiadomości Premium", która może po drodze coś wycinać.

Kto jest widoczny jako nadawca SMS-a z banku: numer krótszy niż 9 cyfr, jakaś nazwa czy "Infomessage"?
 #1106824  autor: marcin19883
 17 lis 2020, 20:49
Niestety problem występuje na różnych telefonach w sieci PLAY, która ma problem z PKO BP. Jest to usterka techniczna, tak mi powiedziano, gdy sam miałem problem z aktywacją przez smsa. Wysłałem wiadomość, doszła i wzieło kase, ale nie aktywowało. Winny jest PLAY a nie telefon :) Wróciłem do Orange i problemu nie ma.
 #1106875  autor: HappyBoy
 19 lis 2020, 04:24
marcin19883 pisze:
17 lis 2020, 20:49
Jest to usterka techniczna, tak mi powiedziano, gdy sam miałem problem z aktywacją przez smsa. Wysłałem wiadomość, doszła i wzieło kase, ale nie aktywowało. Winny jest PLAY a nie telefon :) Wróciłem do Orange i problemu nie ma.
Jeśli można wiedzieć to co próbowałeś aktywować, na jaki numer wiadomość została wysłana i z jakiego telefonu ?
jamto02 pisze:Wynika zatem że to problem telefonu a konkretnie oprogramowania
Jak na moje oko to nie problem tylko nieumiejętne korzystanie z telefonu....
A konkretnie błędna konfiguracja funkcji filtracji wiadomości...
Miałem kilka różnych Nokii i na żadnej nie zaobserwowałem podobnego problemu.
 #1106914  autor: jamto02
 19 lis 2020, 20:25
Remington pisze:
19 lis 2020, 17:05
To na jakiej podstawie filtruje?
Dobre pytanie. Ja nie wiem. Jedynie co mi przychodzi do głowy to nr "natrętny" który mogę sobie coś z nim zrobić i wtedy może trafiać do filtrowanych. A jakim sposobem trafia tam nr z PKO skoro nigdy tam konta nie było nie mogło więc być kontaktu z banku? Chyba że dziwnym trafem trafiła się nachalna reklama, w co wątpię, bo jeśli już to pewnie spod innego nr telefonu się pojawiła? No chyba zaraz dla świętego spokoju przywrócę ustawienia fabryczne żeby samemu zobaczyć czy cokolwiek to zmieni....
 #1106963  autor: marcin19883
 20 lis 2020, 16:15
HappyBoy pisze:
19 lis 2020, 04:24
Jeśli można wiedzieć to co próbowałeś aktywować, na jaki numer wiadomość została wysłana i z jakiego telefonu ?
Nic nie robiłem, bo Play twierdził, że sms został wysłany. A inny konsultant mówił o usterce w Play. Akurat przynosiłem nr telefonu do Orange i aktywowałem aplikacje. To nie problem telefonu, bo na każdym to samo. Miałem dwa różne telefony.
 #1106965  autor: Remington
 20 lis 2020, 17:02
jamto02 pisze:
20 lis 2020, 14:56
Nie zauważyłem tego pytania. Na tą chwile Ci nie odpowiem bo mam zwyczaj od razu usuwać niechcianego smsa. Wieczorem po testuję raz jeszcze bo w końcu przywróciłem ust. fabryczne.....

Daj znać, bo jestem bardzo ciekaw. Spotkałem się bowiem z przypadkiem, gdy to sieci (ale nie polskie) blokowały SMS-y przysyłane z nazwą zamiast numeru, traktując je jako spam. Firma chciała byś fajna i "podpisywać" się w polu nazwy, przez co klienci z pewnych krajów nie dostawali jej SMS-ów wcale.
 #1106975  autor: jamto02
 20 lis 2020, 19:56
Zatem.....
Przywrócenia fabr. nic nie dały smsy lądują w filtrowanych
Podpisane są jako: Nadawca PKO BP
Na wszystkie banki jakie miałem a miałem ich już sporo tylko w PKO takie jaja. No ale cóż i tak założyłem tu konto tylko dla premii i niebawem je zamknę.
 #1106979  autor: Remington
 20 lis 2020, 20:47
Przyczyn może być kilka, ja stawiam na nazwę alfanumeryczną w połączeniu (być może) z SMSC, które nie podoba się antyspamowi. Millennium i Alior też wysyłają z nazwą alfanumeryczną zamiast numeru, te banki sprawdzałeś?