DAJ CYNK
  • Dylematy przed zakupem? Nie wiesz na jaki model się zdecydować? Tutaj znajdziesz pomoc.
Dylematy przed zakupem? Nie wiesz na jaki model się zdecydować? Tutaj znajdziesz pomoc.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: PRZECZYTAJ UWAŻNIE:

1) Zanim założysz nowy wątek, przejrzyj wcześniejsze tematy i/lub skorzystaj z wyszukiwarki w celu znalezienia podobnych tematów..!
2) Nowy temat zakładaj dopiero, jeżeli nie znalazłeś(-aś) odpowiedzi lub masz bardziej precyzyjne wymagania lub wiedza zawarta w podobnych tematach nie rozwiewa Twoich wątpliwości. W przeciwnym wypadku temat może zostać przesunięty do kosza..!
3) Tematy w stylu: "Co jest lepsze? Telefon A, czy B?" - zostaną przesunięte do kosza..!
Pamiętaj, że my pomagamy, ale nie wybieramy za ciebie telefonu!
Jeżeli wybrałeś już dwa modele, to z tych dwóch sam musisz zdecydować co kupujesz.

4) Zakładając temat należy dobrze nadać tytuł tematu, tak aby innym było prościej ocenić o czym on będzie.
5) W treści posta (nie w tytule tematu) należy podać jak najdokładniej następujące informacje:
- wymagania odnośnie telefonu
- preferencje odnośnie marki
- miejsce zakupu: nowy, używany, w sklepie, aukcjach, u operatora?
- kwota przeznaczona na zakup bądź plan taryfowy operatora
- wszystkie telefony brane pod uwagę na początku przez autora
- opcjonalnie: podać jaki telefon(/telefony) użytkownik miał wcześniej i czy był z niego zadowolony.
Czy zapoznałeś(-aś) się regulaminem działu ?
 #997848  autor: parcu1
 07 cze 2018, 16:17
Witam!

Budżet jaki chciałbym przeznaczyć na owy telefon to jakieś 700/750zł... No chyba, że dokładając do 1000zł zyskam coś szczególnego... Ale wtedy jest to absolutne maksimum.

Oczywiście interesuje mnie tylko Android :D..

Sprawa rozmiaru - nie chcę zbyt dużego telefonu - obecny miał wyświetlacz 4,3 cala bodajże, a więc coś około 5 cali wydawałoby się dobrym rozwiązaniem (5,5 absolutny max chociaż nie wiem czy już nie za duży wtedy tym bardziej z etui ...).

Szukam telefonu nie na chwilę lecz minimum na jakieś 3 lata (obecny mniej więcej tyle wytrzymał).

Czego wymagam / do czego będę używał telefonu? :



1). Wydajność - żeby nie zacinał i grzał się coraz to bardziej od daty zakupu...

2). Sieć - musi dobrze "ściągać" (mieć dobry zasięg), nie gubić zasięgu - chodzi mi głównie o zadupia - mieszkam na wsi a tu jest z tym różnie. Mało tego - ma nie wariować przy przełączaniu się na inne sieci (Play). Często też używam telefonu do Tetheringu na komputer - będzie on więc chwilami pełnił rolę routera...

3). Internet - główne zastosowanie.. Żeby nie ścinało przy surfowaniu / otwieraniu kilku kart / oglądaniu czegoś. Fajnie by było gdyby na pokładzie fabrycznie była jakaś przeglądarka obsługująca "flash" tzn. żeby działały strony ze streamami online...

4). GPS / nawigacja samochodowa... Ma to w zasadzie teraz każdy telefon, ale chciałbym żeby na moim działała wyjątkowo dobrze zarówno online jak i offline w różnych zadupiach

5). Muzyka - ogólnie dobra jakość dźwięku na wszystkich frontach (system, słuchawki, głośnik). Equalizer działający "globalnie" byłby dla mnie bardzo fajnym dodatkiem.

6). Obsługiwane formaty plików - jak najwięcej...

7.) Pamięć wewnętrzna... W obecnym miałem 4GB i jest to śmiech na sali :lol: ! 16GB to absolutne minimum. 32GB - byłbym w niebie.

8.) Żeby było cokolwiek widać w ostryyyym słońcu.

9.) Bateria w miarę dobra.


Na czym mi kompletnie nie zależy?

- Na aparacie. Tego przedniego może nawet nie być.

- Na grach - gram sporadycznie i to w niewymagające gry.


Jak na razie przymierzam się do kupna Xiaomi Redmi Note 4 (w wersji 4/64 z pasmem LTE B20) - czy jest to najlepszy wybór w tym budżecie?


Z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam :D
 #997868  autor: Lawrence72
 07 cze 2018, 18:58
Xiaomi A1 wydaje mi się optymalnym wyborem to Twoich wymagań. Wydajny sprzęt z czystem system bez dodatkowych nakładek. Dosyć jasny wyświetlacz FHD, 64 GB pamięci masowej i 4 GB RAM, hybrydowy dualsim. Redmi Note 4 to też dobry wybór, przy czym model starszy i wygrywa tutaj pod względem pojemności baterii.
 #997889  autor: parcu1
 07 cze 2018, 21:16
Lawrence72 pisze:Redmi Note 4 to też dobry wybór, przy czym model starszy i wygrywa tutaj pod względem pojemności baterii.
W takim razie raczej zdecyduje się na Note 4. Będe zamawiał już dziś w nocy i musze sie jeszcze zastanowić do tej pory czy warto dopłacać ok 140 zł do wersji z 4GB RAM i 64 pamięci - jak myślisz warto?

https://proline.pl/smartfon-xiaomi-redm ... ja-p951856

Najprawdopodobniej też będzie to ten sklep ponieważ pisze tam o polskiej dystrybucji i obsłudze LTE B20 - zaufane źródło?
 #997919  autor: parcu1
 07 cze 2018, 22:35
aureel pisze:Jest sens dokładać do 4GB ramu.
Ok, w takim razie zamówię wersję z 4GB ramu.

Który sklep byście polecili? Chce mieć pewność o obsłudze B20.
https://www.ceneo.pl/51051241;0280-0.ht ... ick_scroll

W kolejności od najtańszych, gdzie podana jest ta informacja
https://bestcena.pl/telefony/xiaomi-red ... sim-czarny
https://siglo.pl/smartfon_xiaomi_redmi_ ... bucja.html

@edit

Zamówiłem w siglo ze względu na szybsza wysyłke
 #998031  autor: Lawrence72
 08 cze 2018, 17:46
Dobry wybór do Twoich wymagań. Dołożyć można chcociaż 3GB to też sporo i możesz jako tako nie odczuć już różnicy w użytkowaniu.
Co sklepów najniższą ofertę znajdziesz na ceneo ale sprawdziłbym oferty sklepów z xiaomi np. sferis.
 #998065  autor: parcu1
 08 cze 2018, 21:42
Lawrence72 pisze: Co sklepów najniższą ofertę znajdziesz na ceneo ale sprawdziłbym oferty sklepów z xiaomi np. sferis.
Jak mówie przeglądałem wszystkie oferty na ceneo a pod uwage brałem tylko te sklepy gdzie w opisie była podana informacja "polska dystrybucja" lub/i "wersja global, obsługa lte b20"etc..
W sferisie takowej informacji nie znalazłem, była ona podana w kilku innych - najtaniej bestcena (ale wysyłka do 3 dni) zaś 2 w kolejności siglo (tam wysyłka do 24h) więc wybrałem te 2 opcje. Jest nadzieja że jutro paczka przyjdzie :P. (https://siglo.pl/smartfon_xiaomi_redmi_ ... bucja.html)
 #998427  autor: parcu1
 11 cze 2018, 13:54
Telefon dotarł do mnie dzisiaj i musze powiedzieć że jestem w szoku bo coś jest nie tak.................

Nie da sie go normalnie używać, ekran wariuje - włączają sie jakieś losowe aplikacje samemu bez mojego udziału...

O CO CHODZI?????!
 #998435  autor: Eragon
 11 cze 2018, 14:41
parcu1 pisze:Telefon dotarł do mnie dzisiaj i musze powiedzieć że jestem w szoku bo coś jest nie tak.................

Nie da sie go normalnie używać, ekran wariuje - włączają sie jakieś losowe aplikacje samemu bez mojego udziału...

O CO CHODZI?????!

No to powiem: LOOOOOOOOOOOOOL :lol:

A tak serio, bardzo dziwne. Nie znam sklepu także...
No ale masz 14 dni na zwrot. Możliwe są 2 opcje:
1. Winny Soft.
2. Winny Hardware.
eeeeee i
3. Winne szkło hartowane? Jest coś naklejone? Odklej. Wyczyść ściereczką ekran i wszelkie czujniki....może coś naciska?

1. Jeśli soft winny, wgraj od nowa. Może jakiś syfiasty. Warto w tym momencie upewnić się czy sprzedawca nie będzie mieć jakichś problemów w związku z tym... chociaż nie powinien. W końcu lepiej dla niego gdy sam ogarniesz.
Dałbym Ci link do softa ale od kilku dni strona hostująca softy przechodzi modernizację ;/

Jeśli będziesz potrzebował pomocy z wgrywaniem softu, pisz PW.

:smt006
 #998445  autor: parcu1
 11 cze 2018, 15:14
Eragon pisze:
parcu1 pisze:Telefon dotarł do mnie dzisiaj i musze powiedzieć że jestem w szoku bo coś jest nie tak.................

Nie da sie go normalnie używać, ekran wariuje - włączają sie jakieś losowe aplikacje samemu bez mojego udziału...

O CO CHODZI?????!

No to powiem: LOOOOOOOOOOOOOL :lol:

A tak serio, bardzo dziwne. Nie znam sklepu także...
No ale masz 14 dni na zwrot. Możliwe są 2 opcje:
1. Winny Soft.
2. Winny Hardware.
eeeeee i
3. Winne szkło hartowane? Jest coś naklejone? Odklej. Wyczyść ściereczką ekran i wszelkie czujniki....może coś naciska?

1. Jeśli soft winny, wgraj od nowa. Może jakiś syfiasty. Warto w tym momencie upewnić się czy sprzedawca nie będzie mieć jakichś problemów w związku z tym... chociaż nie powinien. W końcu lepiej dla niego gdy sam ogarniesz.
Dałbym Ci link do softa ale od kilku dni strona hostująca softy przechodzi modernizację ;/

Jeśli będziesz potrzebował pomocy z wgrywaniem softu, pisz PW.
Wiesz co, chyba opcja nr 3 :shock: :?: :?: :?:

Odkleiłem FOLIE i przestało świrować.. Ale dlaczego sie tak stało? Pierwszy raz sie z czymś takim spotkałem...
Folia była taka lekko "matowa" "mało śliska", ale było dobrze widac wszystko..Przy pierwszym uruchomieniu przez całe 'menu' przeszedłem normalnie, zdążyłem wejść w ustawienia ---> informacje o telefonie i.. sie zaczęło - wariowanie na całego, włączały sie samemu jakieś dziwne aplikacje / ustawienia.. jedyne co mogłem zrobić to wyłączyć telefon..
Ale po odklejeniu folii chyba wszystko ok (chyba, pewności nie mam bo pierwszy raz mam do czynienia z xiaomi, jak będzie coś nie tak to napiszę potem bo w tej chwili aktualizuje mui)..

Zamierzałem kupić etui + szkło, bo o każdy telefon dbam jak o jajko - tylko teraz pytanie czy to ma sens? Jak znowu zacznie wariować?
No i pytanie czy mi sie coś nie poprzestawiało w ustawieniach / popsuło etc. od tego?
 #998454  autor: Eragon
 11 cze 2018, 15:44
Raczej nic nie pozmieniało. Tak czy siak...możesz zresetować do ustawień fabrycznych. I wtedy sobie wszystko od nowa ustawisz.
Z ciekawości - jaką masz wersję softu? Daj screen nam ;)

O takich przypadkach słyszałem. Albo folia kiepskiej jakości albo... no nieumiejętne założenie, w sense że syf jakiś się znalazł. Przy szkle nie powinno się takie coś dziać. Etui zawsze warto kupić. Szkło... no ja osobiście polecam Nillkin ;) Wielu chwali też 3mk...

:smt006
 #998460  autor: parcu1
 11 cze 2018, 16:49
Eragon pisze:Raczej nic nie pozmieniało. Tak czy siak...możesz zresetować do ustawień fabrycznych. I wtedy sobie wszystko od nowa ustawisz.
Z ciekawości - jaką masz wersję softu? Daj screen nam ;)

Przy szkle nie powinno się takie coś dziać..
A w jaki sposób resetuje sie do fabrycznych?
I gdzie znajde informacje o wersji softu / w jaki sposób sie robi zrzuty na tym? xd


MYŚLAŁEM, że po zdjęciu folii wszystko sie uspokoiło ale nie do końca... Raz na jakiś czas otwiera mi sie "Pogoda" sama, ekran tak "lekko skacze" jakby chciał sie przesunąć w prawo - przed chwilą sie przesunął i sie "zablokował", nie mogłem go przesunąć w lewo. NW co jest nie tak. meh;/

@edit

NIE NO NIE JEST OK :oops: :oops: :oops: :oops: :evil:

Wchodze w ustawienia, niczego nie dotykam i włączają mi sie ustawienia Bluetooh same, jak wyjde to z powrotem to samo.

Pomoże ktoś?
 #998463  autor: Eragon
 11 cze 2018, 17:05
W ustawieniach wszystko znajdziesz.
Screenshot... ja tam zawsze 3 palcami ;p Ale jakaś inna kombinacja też jest, poszukaj.
Ekran czysty? Wyczyść go. Może klej jakiś został...

No i soft potrzebny. Do tego warto wejść w menu serwisowe i posprawdzać dotyk ekranu (pkt. 13 bodajże):
Kod: Zaznacz cały
*#*#MIUI#*#*

:smt006
 #998466  autor: parcu1
 11 cze 2018, 17:17
Eragon pisze:W ustawieniach wszystko znajdziesz.
Screenshot... ja tam zawsze 3 palcami ;p Ale jakaś inna kombinacja też jest, poszukaj.
Ekran czysty? Wyczyść go. Może klej jakiś został...

No i soft potrzebny. Do tego warto wejść w menu serwisowe i posprawdzać dotyk ekranu (pkt. 13 bodajże):
Kod: Zaznacz cały
*#*#MIUI#*#*
Właśnie zauważyłem jedną rzecz... Telefon bez mojego dotyku klika po kilkanaście razy zawsze w tym samym miejscu..

Wchodze w telefon (tam gdzie sie wybiera numer), nic nie klikam a telefon sam napierdziela 4 5 i 6 ( w tym miejscu właśnie klika), sam wpisuje numer, np 5465644664564656456465645645645646

WTF? :roll:

Wyczyściłem ekran dobrze na pewno

m.sta pisze:Odeślij go i żądaniem wymiany na nowy wolny od wad albo skorzystaj z opcji zwrotu do 14 dni i kup gdzie indziej
Raczej skorzystam z opcji do 14 dni, chce moje pieniądze z powrotem, zamówie gdzie indziej..
Tylko nigdy tego nie robiłem - jak to wygląda? Są jakieś problemy? Musze poinformować sprzedawcę o tym że zwracam najpierw czy po prostu wypełnić to:
https://siglo.pl/Druk_Reklamacji.pdf
nastepnie wydrukować i wysłać pocztą razem ze zwracanym telefonem czy najpierw wysłać im na mejla?

W regulaminie pisze tak:
1. Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie wręczonego przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni na adres: SIGLO.pl , ul. Trójkątna 1, 54-114 Wrocław.
3. Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy na wskazany przez Konsumenta numer konta bankowego lub w inny wskazany przez Konsumenta sposób.
4. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep Internetowy, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
5. Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt. 1 niniejszego rozdziału, ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
6. Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia w którym Konsument objął Produkt w posiadanie.
7. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadkach świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone. Dotyczy to również Produktów wykonanych na indywidualne Zamówienie.
8. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi (Konsumentowi), w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym
 #998517  autor: aureel
 11 cze 2018, 21:18
Druk reklamacji który podlinkowałeś tyczy się REKLAMACJI
A Ty chcesz skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy. To nie to samo. Wręcz jedno wyklucza drugie.

Ważne pytanie - kupowałeś jako osoba fizyczna czy na FV na firmę ?
 #998526  autor: parcu1
 11 cze 2018, 21:53
aureel pisze:Druk reklamacji który podlinkowałeś tyczy się REKLAMACJI
A Ty chcesz skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy. To nie to samo. Wręcz jedno wyklucza drugie.

Ważne pytanie - kupowałeś jako osoba fizyczna czy na FV na firmę ?
Owszem, ale jest tam taki kwadracik do zaznaczenia "zwrot zapłaconej ceny". Nw, może to mnie zmyliło. Tym bardziej, że pisze o tym w ich regulaminie (przy opisie prawa zwrotu do 14 dni pisze że trzeba wypełnić formularz ze strony sklepu i własnoręcznie go podpisać, a jedynym formularzem który tam znalazłem jest ten, także....)
Narazie wypełniłem formularz na stronie sklepu tutaj https://siglo.pl/rma.html
Rodzaj zgłoszenia zaznaczyłem "zwrot konsumencki". Nie wiem czy wszystko dobrze zrobiłem aczkolwiek opisałem całą sytuacje w tym to że chce zwrócić i czekam na odpowiedź.
Jeśli trzeba będzie to zrobić w inny sposób to nie ma problemu bo zapisałem sobie to co tam pisałem.

@edit

Uno momento..
1. Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie wręczonego przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Gdzie mam szukać tego "oświadczenia" :shock:

Przyznaje sie - głupi jestem.. Powinienem był nie pchać się w chinole

Jako fizyczna. Mam "paragon".


@edit 2

Czy może po prostu wysłać im zwykłego maila z prośbą o to "oświadczenie"?
 #998539  autor: Lawrence72
 11 cze 2018, 22:15
Od razu odsyłaj - nie ma sensu bawić się w półśrodku. Masz na 14 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny wiec spokojnie możesz skorzystać z tego prawa.
Druga opcja to reklamacja i żądanie wymiany na wolny od wad.
 #998544  autor: parcu1
 11 cze 2018, 22:51
Lawrence72 pisze:Od razu odsyłaj - nie ma sensu bawić się w półśrodku. Masz na 14 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny wiec spokojnie możesz skorzystać z tego prawa.
Druga opcja to reklamacja i żądanie wymiany na wolny od wad.
Tak zrobie, ale dla pewności wyśle im jeszcze mejla, jak nie odpowiedzą do jutra to zadzwonie, tak czy siak odeśle.


Powiedzcie mi jeszcze JAK SIE WYLOGOWAĆ z konta google na tym gównie, zanim odeśle... Wiedziałbym sam jakbym pogrzebał ale nie da sie, bo nad tym telefonem nie mam praktycznie żadnej kontroli, włącza sobie co chce. Mam jakieś góra 5 sekund na wylogowanie sie..
 #998551  autor: Eragon
 11 cze 2018, 23:31
W ustawieniach usuń konto.
No i odepnij online telefon ze swego konta.
A dla całkowitej pewności przywróć ustawienia fabryczne.

:smt006