DAJ CYNK
  • Dylematy przed zakupem? Nie wiesz na jaki model się zdecydować? Tutaj znajdziesz pomoc.
Dylematy przed zakupem? Nie wiesz na jaki model się zdecydować? Tutaj znajdziesz pomoc.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: PRZECZYTAJ UWAŻNIE:

1) Zanim założysz nowy wątek, przejrzyj wcześniejsze tematy i/lub skorzystaj z wyszukiwarki w celu znalezienia podobnych tematów..!
2) Nowy temat zakładaj dopiero, jeżeli nie znalazłeś(-aś) odpowiedzi lub masz bardziej precyzyjne wymagania lub wiedza zawarta w podobnych tematach nie rozwiewa Twoich wątpliwości. W przeciwnym wypadku temat może zostać przesunięty do kosza..!
3) Tematy w stylu: "Co jest lepsze? Telefon A, czy B?" - zostaną przesunięte do kosza..!
Pamiętaj, że my pomagamy, ale nie wybieramy za ciebie telefonu!
Jeżeli wybrałeś już dwa modele, to z tych dwóch sam musisz zdecydować co kupujesz.

4) Zakładając temat należy dobrze nadać tytuł tematu, tak aby innym było prościej ocenić o czym on będzie.
5) W treści posta (nie w tytule tematu) należy podać jak najdokładniej następujące informacje:
- wymagania odnośnie telefonu
- preferencje odnośnie marki
- miejsce zakupu: nowy, używany, w sklepie, aukcjach, u operatora?
- kwota przeznaczona na zakup bądź plan taryfowy operatora
- wszystkie telefony brane pod uwagę na początku przez autora
- opcjonalnie: podać jaki telefon(/telefony) użytkownik miał wcześniej i czy był z niego zadowolony.
Czy zapoznałeś(-aś) się regulaminem działu ?
 #998517  autor: aureel
 11 cze 2018, 21:18
Druk reklamacji który podlinkowałeś tyczy się REKLAMACJI
A Ty chcesz skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy. To nie to samo. Wręcz jedno wyklucza drugie.

Ważne pytanie - kupowałeś jako osoba fizyczna czy na FV na firmę ?
 #998526  autor: parcu1
 11 cze 2018, 21:53
aureel pisze:Druk reklamacji który podlinkowałeś tyczy się REKLAMACJI
A Ty chcesz skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy. To nie to samo. Wręcz jedno wyklucza drugie.

Ważne pytanie - kupowałeś jako osoba fizyczna czy na FV na firmę ?
Owszem, ale jest tam taki kwadracik do zaznaczenia "zwrot zapłaconej ceny". Nw, może to mnie zmyliło. Tym bardziej, że pisze o tym w ich regulaminie (przy opisie prawa zwrotu do 14 dni pisze że trzeba wypełnić formularz ze strony sklepu i własnoręcznie go podpisać, a jedynym formularzem który tam znalazłem jest ten, także....)
Narazie wypełniłem formularz na stronie sklepu tutaj https://siglo.pl/rma.html
Rodzaj zgłoszenia zaznaczyłem "zwrot konsumencki". Nie wiem czy wszystko dobrze zrobiłem aczkolwiek opisałem całą sytuacje w tym to że chce zwrócić i czekam na odpowiedź.
Jeśli trzeba będzie to zrobić w inny sposób to nie ma problemu bo zapisałem sobie to co tam pisałem.

@edit

Uno momento..
1. Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie wręczonego przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Gdzie mam szukać tego "oświadczenia" :shock:

Przyznaje sie - głupi jestem.. Powinienem był nie pchać się w chinole

Jako fizyczna. Mam "paragon".


@edit 2

Czy może po prostu wysłać im zwykłego maila z prośbą o to "oświadczenie"?
 #998539  autor: Lawrence72
 11 cze 2018, 22:15
Od razu odsyłaj - nie ma sensu bawić się w półśrodku. Masz na 14 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny wiec spokojnie możesz skorzystać z tego prawa.
Druga opcja to reklamacja i żądanie wymiany na wolny od wad.
 #998544  autor: parcu1
 11 cze 2018, 22:51
Lawrence72 pisze:Od razu odsyłaj - nie ma sensu bawić się w półśrodku. Masz na 14 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny wiec spokojnie możesz skorzystać z tego prawa.
Druga opcja to reklamacja i żądanie wymiany na wolny od wad.
Tak zrobie, ale dla pewności wyśle im jeszcze mejla, jak nie odpowiedzą do jutra to zadzwonie, tak czy siak odeśle.


Powiedzcie mi jeszcze JAK SIE WYLOGOWAĆ z konta google na tym gównie, zanim odeśle... Wiedziałbym sam jakbym pogrzebał ale nie da sie, bo nad tym telefonem nie mam praktycznie żadnej kontroli, włącza sobie co chce. Mam jakieś góra 5 sekund na wylogowanie sie..
 #998551  autor: Eragon
 11 cze 2018, 23:31
W ustawieniach usuń konto.
No i odepnij online telefon ze swego konta.
A dla całkowitej pewności przywróć ustawienia fabryczne.

:smt006
 #998556  autor: parcu1
 11 cze 2018, 23:44
Eragon pisze:W ustawieniach usuń konto.
No i odepnij online telefon ze swego konta.
A dla całkowitej pewności przywróć ustawienia fabryczne.
Jakby to było takie proste... Nad telefonem nie mam żadnej kontroli praktycznie bo cały czas sie klika coś samo, jeszcze by sie coś zepsuło i by nie przyjęli etc.
Ale chyba mi sie udało to ustawienia - synchronizacja i tam znalazlem konto google i usunąłem.
Zajęło mi to.... 30 minut.......

A podpowiedziałbyś może co robić w kwestii tego zwrotu? Tak jak pisał poprzednik, mam odesłać telefon bez żadnego pisma do nich?
 #998591  autor: Eragon
 12 cze 2018, 10:37
Zanim cokolwiek rzeknę na przyszłość radzę 2x zastanowić się nad zakupem z najtańszego/najszybszego miejsca ;) Chcąc nie chcąc, to się łatwo wiąże.

Ja oddawałem raz tylko. I jednak dla pewności zadzwoń do nich, nic to nie kosztuje, a dowiesz się więcej. Opisz sytuację, niech wiedzą.

:smt006
 #998860  autor: parcu1
 13 cze 2018, 20:18
Najtańsza opcja była za 709zł, ja zapłaciłem 755 razem z przesyłką.

Odpisali mi na e-mail, co ciekawe odpisały mi 2 osoby, jedna z głównego tak jakby (jak pisałem bezpośrednio z poczty) a druga z reklamacji (jak pisałem na stronie sklepu). Napisałem że będe zwracał temu pierwszemu.
Zapakowałem i dzisiaj wysłałem, powinna dojść już jutro, najpóźniej w piątek.

Jak pieniądze wrócą na konto, to zamawiam gdzie indziej.

No właśnie... ALE GDZIE??? :D
https://www.ceneo.pl/51051241
Pomóżcie mi wybrać pewną oferte, żebym nie dostał znowu jakiegoś szmelcu..
Moje wymagania to Snapdragon (a nie mediatekhelio) i LTE B20...

Jak dla mnie jedynym pewniakiem jak na ten moment jest X-KOM.
Ale tam kosztuje aż 900zł... Najdrożej.
 #998886  autor: Eragon
 13 cze 2018, 22:02
Dorzucę nowy pomysł zakupowy:

IBG (z kuponami).
Sklep chiński, ale z magazynem w Polsce, 2 lata gwarancji, dostawa DHL'em, są na rynku conajmniej 3-4 lata (nim ktokolwiek usłyszał o oficjalnej dystrybucji w Polsce). I RN 4 4/64 kosztuje ~720zł.
A i na Mi A1 mają jakąś tam promocję w podobnej kwocie.

I RN5 w preorderze... ale to już jako ciekawostka ;P

Poza tym, w linku który wysłałeś widzę Rn4 za 729 w Sferisie (dla przykładu) więc... czy my patrzymy na inne telefony? :P

:smt006
 #998893  autor: parcu1
 13 cze 2018, 22:55
Eragon pisze: Poza tym, w linku który wysłałeś widzę Rn4 za 729 w Sferisie (dla przykładu) więc... czy my patrzymy na inne telefony? :P
Ale że o co chodzi bo nie rozumiem w tym momencie :P... W jakim sensie?


Co do chińskich sklepów nie nie nie nie nie nie nie nie nie nie nie nie........
Nie będe mówił czemu nawet, nie i już xd..
 #998917  autor: aureel
 14 cze 2018, 08:44
Chodzi o to że podlinkowałeś zstawienie z ceneo a tam jest wylistowany sklep Sferis.pl - który ma normalne sklepy stacjonarne i jest już trochę na rynku i mają ten telefon za 729,70

Od siebie podpowiem że cyfrowe.pl też go oferują - za 779
też sprawdzony sklep
 #999016  autor: parcu1
 14 cze 2018, 20:20
aureel pisze:Chodzi o to że podlinkowałeś zstawienie z ceneo a tam jest wylistowany sklep Sferis.pl - który ma normalne sklepy stacjonarne i jest już trochę na rynku i mają ten telefon za 729,70
Co z tego że na ceneo jest wylistowany, skoro:
Obrazek

Z kolei np. x-kom albo media expert nie są wylistowane (nie wiedzieć czemu) a telefon jest dostępny, do tego są to jedne z najpopularniejszych sklepów w Polsce.
Zdecydowałem, że jednak dołoże te 150 zł i kupie w x-komie chyba - będe miał gwarancje że nie dostane szajsu jak ostatnio?
Ale jak narazie czekam.. Odesłany telefon dotarł dzisiaj do sklepu, i jak narazie nie pisali nic, nie dzwonili nic, na konto też nic nie przyszło, jest cisza - to dobry czy zły znak? Zwrócą pieniądze?
 #999549  autor: parcu1
 19 cze 2018, 00:00
@ref
Chciałem się Was zapytać czy zwracaliście kiedykolwiek jakąś rzecz kupioną przez internet i ile czekaliście na zwrot pieniędzy? Bo ja już powoli zaczynam się niecierpliwić...
 #999566  autor: vonski
 19 cze 2018, 07:45
Termin zwrotu środków musisz mieć zawsze w regulaminie danego sklepu. I od nich to zależy.
 #999664  autor: parcu1
 19 cze 2018, 22:42
vonski pisze:Termin zwrotu środków musisz mieć zawsze w regulaminie danego sklepu. I od nich to zależy.
Przewertowałem cały regulamin sklepu, od A do Z i nigdzie nie jest podany termin zwroty środków.. Pisze tylko o tym, że jest 14 dni na odstąpienie od umowy (odesłanie towaru).
Nadal nie otrzymałem pieniędzy ani żadnego innego komunikatu...
Nie wiem co robić, pisać na e-mail i zapytać/dzwonić czy dalej czekać?
 #999815  autor: kreiten
 20 cze 2018, 20:25
Generalnie ja mam na sprzedaż Xiaomi Redmi Note 4 z polskiej dystrybucji - kupiony w Polsce w Electro.pl. Telefon nie ma jeszcze 3 miesięcy (kupiony w kwietniu). Nie ma żadnych nawet najmniejszych mankamentów - bardzo dobrze działa. Chcę go sprzedać, bo jest dla mnie zwyczajnie za duży. Jeśli jesteś zainteresowany to pisz na priv.
 #999940  autor: parcu1
 21 cze 2018, 14:57
pakierhakierxd pisze:Napisz mail ;)
Tak zrobiłem, odpisali mi że zwrot został zatwierdzony, przekazany do księgowości i że środki powinny wrócić do 14 dni od daty otrzymania zwrotu....
Dzisiaj minął równy tydzień..
Zdawałem sobie sprawe z tego że jest to 14 dni max ale nie sądziłem że będą zwlekać do samego końca... Tym bardziej że ja na nie zwlekałem i odesłałem praktycznie od razu i to najszybszą możliwą opcją..
Gdyby to był nw, jakiś fotel to miałbym w to wyebane, mógłbym czekać nawet miesiąc. Ale ludzie, chodzi o telefon.. Od mniej więcej miesiąca nie mam wgl telefonu odkąd popsuł mi sie stary, wiecie dobrze czym w dzisiejszych czasach jest telefon, jak wyjde z domu to nie wiem nawet która godzina.
Raz w życiu zwracałem coś kupionego przez internet - myszke za 70zł i pieniądze mi zwrócili wciągu 2 dni, za telefon dałem ponad 10x tyle.. Jakby mnie było stać to bym od razu zamówił w innym sklepie i nie czekał na jakichś ćwoków, no ale żeby coś kupić to jeszcze trzeba mieć czym za to zapłacić, no sorry ale takie realia mamy w Polsce..
 #1000035  autor: vonski
 22 cze 2018, 08:03
To jest polsko- januszowa mentalność. Pieniądze mają na koncie, ale płaca zawsze w ostatni dzień.
Cały czas tego doświadczam.