Ile maksymalnie może trwać naprawa gwarancyjna?

PostNapisane: 20 lut 2011, o 12:09
przez Vieslav
Wysłałem mojego laptopa na serwis w ramach gwarancji (uciekająca mysz przy korzystaniu z touchpada). Okazało się, że touchpad jest uszkodzony i czekają na nowy. Laptop dostarczony do serwisu 26 stycznia. Do tej pory nic się nie dzieje. W statusie naprawy widać "brak części". W karcie gwarancyjnej jest zapis: "Wady notebooka usuwane będą w najkrótszym możliwym terminie z uwzględnieniem dostępności części". Panie z biura obsługi chyba nie do końca wiedzą, co piszą. Na moje maile z pytaniami zawsze dostaje odpowiedź "oczekujemy na touchpad" i tyle. Nie mogę czekać w nieskończoność, skończył mi się urlop a laptopa potrzebuje do pracy. Co ciekawe, kolega kiedyś wysłał do tego samego serwisu laptopa ze zbitą matrycą. Czekał ponad 2 miesiące na zrealizowanie płatnej naprawy. To w takim razie ja będę czekał 2 lata na naprawę gwarancyjną?!

PostNapisane: 20 lut 2011, o 12:19
przez aizo
Jeśli w gwarancji nie pisze ile trwa naprawa, pozostajce czekać ..Płatna nie powinna być;/

PostNapisane: 20 lut 2011, o 13:43
przez Vieslav
Teraz już wiem, że następnego laptopa będę wybierał pod kątem serwisu. A nastąpi to niedługo, muszę tylko odzyskać swojego.

PostNapisane: 20 lut 2011, o 13:49
przez maciek764
To kup Della z gwarancją NBD (naprawa w domu na następny dzień roboczy) albo Asusa z dodatkową gwarancją on-site (to samo za 200zł do ceny kompa). A naprawa gwarancyjna może trwać nawet 2 lata jak nic o tym nie ma w warunkach gwarancji. Tak kochany Sony Ericsson już trzyma prawie 2 miesiące mój telefon.

PostNapisane: 20 lut 2011, o 18:23
przez Vieslav
No właśnie ten serwis obsługuje m. in. Asusy :| . Jakbym wiedział to bym kupił naprawę ekspresową w jeden dzień za 50zł, jednak cena śmieszna w porównaniu do tego, co przechodzę z powodu braku laptopa.
Ile w Dellu taka gwarancja kosztuje? Problem w tym, że kupując laptopa szukam czegoś do max 1500zł. Mam mocnego peceta a laptop potrzebny mi tylko i wyłącznie do pracy. Nie ma Delli w takiej cenie. Lenovo i szajsungi odpadają, tragiczny wygląd. We wszystkich spotkanych HP szybko umierały baterie, ale zapytam z ciekawości jak u nich z gwarancją. A jak w tej kwestii prezentuje się Toshiba?

PostNapisane: 20 lut 2011, o 19:04
przez kerim36
Ile w Dellu taka gwarancja kosztuje?

po prostu jest taka gwarancja i nic to nie kosztuje wiecej - zapewne jest to ukryte w cenie laptopa

PostNapisane: 22 lut 2011, o 13:58
przez abramek92
Asus i Serwis w Koszalinie, super obsługa.
W poniedziałek laptop do serwisu, w piątek w domu z naprawioną usterka, nową obudową - nic o niej nie zgłaszałem.
Kolejne 2 naprawy gwarancyjne tak samo.

PostNapisane: 22 lut 2011, o 14:11
przez maciek764
Z Asusem wcale nie jest tak kolorowo zawsze, bo czasami trzymają komputer miesiąc, a potem proponują oddanie 60% ceny zakupu bo nie umieją go naprawić.

PostNapisane: 22 lut 2011, o 14:25
przez abramek92
Może chodzi o Orike? Bo oni stosują takie praktyki.

PostNapisane: 22 lut 2011, o 16:03
przez Vieslav
Napisałem maila i dość szybko dostałem odpowiedź. Dowiedziałem się, że oni umywają ręce; to nie jest ich wina, że nie mają części tylko wina producenta. Oni tylko naprawiają i nic poza tym. W pierwszych dniach marca producent ma dostarczyć co trzeba. Ciekawe ile w tym prawdy. :roll:

PostNapisane: 22 lut 2011, o 17:44
przez maciek764
Prawdą jest że to producent zapewnia takie rzeczy jak np dostępność części.

A Orika już od dawna Asusa nie serwisuje, teraz zajmuje się tym NMC-PE i Jabil. Takie praktyki w stylu damy ci 60% wartości laptopa bo nie chce nam się go naprawić stosują obydwa serwisy. A najlepsze jest to że taki zwrot trwa czasami 2-3 miesiące.

PostNapisane: 22 lut 2011, o 18:12
przez abramek92
Co do Della:
mam w domu 2 Delle Next Business Day,
gwarancja świetna.
Zgłoszony problem o 14, następnego dnia o 10 laptop naprawiony.

PostNapisane: 22 lut 2011, o 22:02
przez Vieslav
Korzystał ktoś z naprawy ekspresowej za 50zł w Orice? Jak wygląda serwisowanie HP i Toshiby? Dell jakoś wyglądem mnie nie przekonuje. Gwarancja świetna, ale ten wygląd :x . BTW jak oni to naprawili w tak krótkim czasie? A transport?

PostNapisane: 22 lut 2011, o 22:10
przez Ja-ros
Przebolej jakos wygląd, lepiej nudny z wyglądu laptop w użyciu, niż ładny w naprawie ;)

PostNapisane: 22 lut 2011, o 23:03
przez maciek764
W NBD serwis przyjeżdża do domu. Jakiego ty laptopa serwisujesz w Orice?

PostNapisane: 22 lut 2011, o 23:34
przez Solid
ja mam hp, po roku poszła taśma przy matrycy i jakoś bardziej zaczął się grzać. Wtorek lapek oddany do media markt w czwartek był do odbioru. Naprawili co trzeba, wyczyścili i włożyli nowe wiatraki. A te baterie w hp to faktycznie nienajlepsze, teraz mój lapek ma 30 miesięcy i bateria działa max 10 min, ale mega intensywnie używany

PostNapisane: 26 lut 2011, o 17:53
przez maniek89
sam mam hpka i tez bateria przecietna i ogolnie wiekszosc hpków jest dosc glosna

PostNapisane: 28 lut 2011, o 15:49
przez maciek764
Dosłowna odpowiedź na to "ile może trwać naprawa gwarancyjna"

http://pokazywarka.pl/ua9pcd/

PostNapisane: 28 lut 2011, o 16:04
przez kerim36
maciek764,

data przyjecia: 5 stycznia
przewidywana data odbioru: 2 luty

fajny termin

PostNapisane: 28 lut 2011, o 16:27
przez maciek764
Świetny, a dziś jest 28 luty.

PostNapisane: 20 wrz 2013, o 21:10
przez Markadiusz
Mały odkop.

Niedawno miałem okazję korzystać z gwarancji Dell NBD. Problem naprawiony szybko i skutecznie, wymieniono także części na wyrost - mobo (zamiast samej baterii), by była pewność, że usterka nie powróci. Ten serwis warty jest dopłacenia, bo wiadomo, co dzieje się z naszym sprzętem, serwisant też się stara, bo robi na naszych oczach. No i ten krótki czas naprawy. Bardzo polecam, tym bardziej przy dzisiejszym sprzęcie, gotowym do rozkładu zaraz po zakupie.

Ponieważ musiałem anulować jedno zlecenie (doszedł drugi problem), zamiast następnego dnia roboczego, czekałem prawie tydzień - na magazynie nie było płyty głównej. Mimo wszystko, to bardzo szybko.