Większe felgi to lekko wyższe zużycie paliwa. Ale to najmniej istotna rzecz. Wielka obręcz wymusza założenie opony o niższym profilu i tu jest tzw. pies pogrzebany. Opona z niskim profilem daje pewniejsze prowadzenie i odrobinę mniejszy komfort. Ale auto traci przyczepność na zasadzie zero - jedynkowej. Opona z wyższym profilem założona na felgę o mniejszej średnicy traci przyczepność bardziej, hmm... ostrzegawczo czyli masz jeszcze jakąś szansę na kontrę.
Jednak same odczucia z jazdy to czysty subiektywizm. Ja wolę zawieszenie sztywne lecz sprężyste jakie jest np. w nowym Clio, Hyundaiu i20 czy podobnych. Miękkie jakie występowały dawniej w autach francuskich jakoś mi nie pasują. Nowe autka postawione są na 15 calach i 16 calach w opcji. W Renault mamy właśnie 16 cali. Jeździ się przyjemnie, bezpiecznie. Po zakrętach idzie jak zła.
Co do wypadania plomb i czucia kamyków to włóż to między bajeczki. Takie coś może mieć miejsce mooooże w Porsche czy Ferrari wystrojonym pod profesjonalne wyścigi. Ale nie przy zmianie z 16" na 18".
Jak coś jeszcze to pytaj
Alcatel OT301 ➡ Motorola T180 ➡ Ericsson R310s ➡ SE K700i ➡ Samsung SGH-X450 ➡ Nokia 3310 ➡ SE K550i ➡ Nokia 6650d ➡ Xperia Neo ➡ Lumia 820 ➡ Xperia S ➡ HTC Desire 820 ➡ HTC One M8 ➡ Huawei P9 ➡ Galaxy S6 ➡ Nokia 7.2 ➡ Galaxy A71