DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonów i smartfonów marki Huawei i Honor oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonów i smartfonów marki Huawei i Honor oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.

Moderator: Moderatorzy

 #978090  autor: Kerimus
 17 lut 2018, 11:34
W funkcji NFC jest jakaś domyślna aplikacja płatnicza.
Czy ktoś wie o czym pisze ten komunikat i że żadnej takiej nie ma na telefonie więc jaką właściwie aplikację, do zbliżeniowej płatności, mam na tym telefonie zainstalować?
Jakąś pierwszą lepszą ze sklepu, czy może zalecaną przez mój bank, czy co?
Moja karta jest zbliżeniowa z dopiskiem Visa, czy więc ze sklepu Google wybrać aplikację dedykowana dla kart Visa?
 #978124  autor: Kerimus
 17 lut 2018, 13:28
Możliwe, że tak jest, ale bardzo niepochlebne opinie wyczytałem na temat WBK Mobile.
Zastanawiam się więc, czy prawidłowo będzie działać niezależna apka.
Co ciekawe na próbę zainstalowałem uniwersalna apkę do płatności zbliżeniowej a dalej telefon wyświetlał, że nie ma żadnej aplikacji dedykowanej tej płatności.
Czyżby jest tak, że niezależnie co zainstaluje tam dalej będzie ten sam komunikat?
 #978220  autor: aureel
 17 lut 2018, 18:49
Akurat mam BZ WBK Mobile - na Mate 10 Lite - więc ta sama liga sprzętowa. Ja nie mam NFC ale na appkę złego słowa nie powiem. a mam porównanie do ING i mBankowej appki - BZ WBK - najwięcej możliwości i dużo fajnych usług sprzężonych jak choćby mobilet którego używam zarówno bo biletów jak i do strefy płatnego parkowania.

Pozdrawiam - A.
 #978254  autor: Remington
 17 lut 2018, 20:17
Kerimus pisze:Możliwe, że tak jest, ale bardzo niepochlebne opinie wyczytałem na temat WBK Mobile.
Do płacenia możesz zainstalować albo aplikację Google Pay (aka Android Pay), albo aplikację swojego banku. To bank decyduje czy można wykorzystać tylko jedną z nich, czy obie zamiennie. Aplikacji "niezależnych" do płacenia nie ma.
Kerimus pisze:W funkcji NFC jest jakaś domyślna aplikacja płatnicza.
Pierwsza zainstalowana aplikacja samoczynnie podstawi się w tym miejscu. Wybór domyślnej będzie możliwy dopiero gdy będziesz mieć zainstalowane dwie lub więcej aplikacji płatniczych.
 #978256  autor: Kerimus
 17 lut 2018, 20:20
OK, zainstalowałem apkę z WBK Mobile. Nie wiedziałem że jest tam tyle ceregieli i że muszę zamówić kartę wirtualną do płatności zbliżeniowej, ale OK, jest już wydana i aktywowana.
Gorzej z konkretnym wykorzystaniem płatności zbliżeniowej.
Nie wiem czy to tak za każdym razem działa, ale apliakcja zażądała przed płatnością żebym wbił hasło i to maskowane.
Była to tylko próba ale włosy stanęły mi dęba.
Już siebie widzę jak przedzieram się przez maskowane hasło z kilkunastu liter i cyfr.
Owo hasło to rzymska sentencja pisana na opak. Gdyby jeszcze nie było maskowane to pół biedy.
I teraz ja stoje jak kołek przy kasie, za mną kilka osób w kolejce a ja przez minutę próbuję bezbłędnie wbić hasło.
KOSZMAR!
Chyba podziękuje sobie za takie płacenie i wyciągnę kartę zbliżeniową plastykową.
Nie tak to sobie wyobrażałem.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2018, 20:24 przez Kerimus, łącznie zmieniany 1 raz.
 #978257  autor: Remington
 17 lut 2018, 20:21
Na pewno do płacenia nie jest wymagane hasło. Wystarczy odblokować telefon.

Zresztą o jakim w ogóle haśle piszesz, skoro wg informacji na ich stronie do logowania do apki używa się "PIN mobile"?

Edit:
ok, piszą, że PIN mobile nadaje się po pierwszym logowaniu standardowym hasłem. Niemniej logowanie do płatności nie jest konieczne, może tylko raz na jakiś czas potrzebne jest do pobrania tokenów płatniczych.
 #978258  autor: Kerimus
 17 lut 2018, 20:25
Jednak kiedy pyknąłem w płatność zbliżeniową ukazał sie ekran z wbitym już, ale samaskowany NIK-em i pole zamaskowane do wbicia hasła.
Może to tylko przy pierwszym razie tak jest?
No ale uczmy sie dalej. Może jeżeli zaloguję sie do całej apki to poszczególne funkcje, łącznie ze zbliżeniową nie będą tego żądać.