DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci

Moderator: Moderatorzy

 #853660  autor: tomaszzz_PL
 29 lut 2016, 20:21
Mam w Netii TV i trochę uciążliwe te zrywki są.
Średnio przytrafia się to raz dziennie - zerwanie połączenia. Okolice 17:00-19:00 godziny. Jednak ostatnio przez 8 dni nie było żadnego resetu.
Z kolei wczoraj 3 resety w dość krótkich odstępach czasu, podobnie i dzisiaj.

Przed wzięciem telewizji miałem Netia spota tylko do Internetu i mam wrażenie że nie było tych resetów. Wtedy miałem prędkość do 10 Mb/s, A obecnie z TV tak do 16 Mb/s łapie na teście prędkości.

ATM over DSL (ADSL)/PPPoA, 17.40 Mbps Downstream / 1.25 Mbps Upstream

http://oi68.tinypic.com/105qrnb.jpg
Obrazek

Netia może coś poprawić czy to już wina linii?
 #853668  autor: Maniek99
 29 lut 2016, 21:10
Jak na tą długość to parametry niezłe.
Ale zrywa synchro czy co?
Jeżeli synchro to:
Na BSA, to poza migracją na 10Mb, czy testem na innym sprzęcie nic nie można zrobić.
Jeżeli LLU/linia Netii, to można trochę zmniejszyć prędkość żeby podbić SNR.
 #853669  autor: tomaszzz_PL
 29 lut 2016, 21:17
Tak, zapala się na czerwono, miga i tak ze 2 minuty mu zajmuje ponowna synchronizacja.
Kiedyś byliśmy w TP także to sieć TEPSY.
Hmm to ciężka sprawa bo jak mi obniżą do 10 Mb/s to wówczas mało pozostanie na Internet. (Netia Player rezerwuje sobie z góry pewną część łącza).
 #853671  autor: tomaszzz_PL
 29 lut 2016, 21:23
Ok, na umowie mam, że to LLU. :) W takim razie jest szansa na poprawę. Margines zakłóceń chyba ma za małą wartość i stąd występują problemy. Przynajmniej tak sugeruje poradnik, który znalazłem.
 #853676  autor: Maniek99
 29 lut 2016, 21:49
Poziom jest standardowy dla maksymalnej dostępnej prędkości, ale być może dla twojej linii za mało, albo może masz jakieś zakłócenie na linni które występuje tylko sporadycznie (może filtr na telefonie niesprawny).
 #853682  autor: tomaszzz_PL
 29 lut 2016, 22:07
Dzięki za wskazówki, będę sprawdzał. Musze też zajrzeć do jednej kostki połączeniowej, bo jak poruszyłem nią to straciłem synchro...

Zauważyłem, że jeden kabelek przewodu był w kiepskim stanie i ledwo trzymał się śruby. Po zrobieniu tego kabelka poprawiły się też nieco parametry zakłóceń.

Problem zdaje się został rozwiązany, bo od dwóch dni spokój. Zgłosiłem to w Netii i obniżyli mi prędkość do 14,6 Mbps. SNR wzrosło do 13,5 dB.