DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy systemów operacyjnych w urządzeniach mobilnych innych niż Android, iOS i Windows
Wszystko, co dotyczy systemów operacyjnych w urządzeniach mobilnych innych niż Android, iOS i Windows
 #239165  autor: wotti
 13 gru 2007, 10:17
Witam,
mam poważny problem z serwisem nokii, a mianowicie zakupiłem nokię 9300 od firmy "partnera" plus gsm, mam fakturę zakupu jakiejś babki na 1 zł (kupiła tel. ale że nie umiała się nim obsługiwać dali jej w rozliczeniu inny a ja ten kupiłem). Telefon przy otwieraniu klapki lekko skrzypiał. Po jakichś 2 miesiącach zdecydowałem się oddać go na gwarancję do serwisu nokii (w warszawie przy ul. kijowskiej)

1 naprawa przebiegła sprawnie, telefon nie skrzypiał, zaktualizowali oprogramowanie. Potem zaczęły się cyrki, jakieś 3 miesiące telefon chodził dobrze ale zaczął gubić zasięg, nie odświeżała się lista wybieranych numerów, oraz po tej naprawie zewnętrzna klawiatura ciężko chodziła (na paru klawiszach nie było "kliku").

2 naprawa trwała ponad tydzień, telefon poleciał do Sacela w piasecznie. Podobno go naprawili, (naprawili jakiś blok, i aktualizowali soft) przy odbiorze zorientowałem się że klawiatura dalej ciężko chodzi i na dodatek pobrudzili obudowę jakimś czerwonym świństwem. po 30 sekundach oddałem go na 3 naprawę..

3 naprawa, trwała miesiąc bez dwóch dni (znowu poleciał do salcela) i jak przyszedł tel to dowiedziałem się że anulowali gwarancje bo stwierdzono brak blokady sim lock! zaznaczam że jej nigdy nie zdejmowałem! nie odebrałem telefonu z serwisu (zdałem tylko zastępczy), tylko napisałem im odwołanie że się z tym nie zgadzam bo ja tej blokady nie zdejmowałem, poza tym teraz simlock nie wpływa na wygasanie gwarancji..

odpisali mi że anulowali gwarancje bo stwierdzili brak simlocka.. czyli to co już wiedziałem, po prostu mnie zlali.. napisałem reklamacje do nokii poland i złożyłem wniosek do rzecznika praw konsumentów o pomoc.

Co mogę zrobić żeby to przyśpieszyć? telefonu nie mam już od 2óch miesięcy:(
nie daruję im tego, to po prostu jest oszustwo i nic więcej! cały ten serwis nokii jest beznadziejny:(

Może złożyć zbiorową skargę do nokii fińskiej na poziom polskiego serwisu? myślę ludzi w podobnej sytuacji jest sporo:/
Macie podobne doświadczenia z tymi serwisami?

 #239174  autor: dechomenon
 13 gru 2007, 12:14
oj serwisy robią różne cyrki, więc jest to powszechne, nic nie zrobisz, nokia nawet nie podanego terminu w jakim musi oddać telefon Tobie. Masz 2 opcje, możesz skorzystać z formy naprawy gwarancyjnej(czyli na warunkach nokii) lub z niezgodności towaru z umową(prawa konsumenta) niestety poszedłeś w stronę warunków nokii i teraz musisz iść tą drogą, która może być bardziej niekorzystna.

 #239181  autor: SqUn
 13 gru 2007, 12:46
Można zdjąć sim locka nie tracąc gwarancji?

Here is the house
Where it all happens...
...It happens here
In this house...

 #239189  autor: Prometo
 13 gru 2007, 13:14
SqUn pisze:Można zdjąć sim locka nie tracąc gwarancji?
Nie. Jeżeli natomiast pójdziesz do salonu operatora i tam będą mieli możliwości techniczne do ściągnięcia simlocka i zapłacisz odpowiednią kwotę to wtedy nie tracisz gwarancji.

Pozdrawiam - Prometo
http://www.forum-soccer.home.pl

 #239191  autor: SqUn
 13 gru 2007, 13:15
rozumiem thx...

Here is the house
Where it all happens...
...It happens here
In this house...

 #239193  autor: wotti
 13 gru 2007, 13:18
http://www.telepolis.pl/news.php?id=6940

Nie traci się gwarancji.. chociaż sądząc po zachowaniu serwisu nie wiedzą tego:P Poza tym ja go nie zdejmowałem! 2 razy była wymiana oprogramowania (2 naprawy w serwisie i za każdym razem zmieniali je) i tam musieli coś spierniczyć:/

Niestety nie moge reklamować na podstawie prawa konsumenckiego bo kupiłem tel bez żadnego rachunku itp. mam tylko fakturę zakupu przez pierwszego właściciela, więc miałem tylko 1 wyjście, oddać na gwarancje..:/

 #239194  autor: Prometo
 13 gru 2007, 13:36
wotti tekst z regulaminu Ery
Kod: Zaznacz cały
Informacja o zasadach usunięcia blokady karty SIM (tzw. SIM LOCK) w telefonie:
Jeśli usunięcie blokady nastąpi w ciągu 24 pełnych Cykli rozliczeniowych, licząc od dnia aktywacji karty SIM, jednorazowa opłata wynosi 610 zł z VAT (500 zł netto). Jeśli usunięcie blokady nastąpi po upływie 24
pełnych Cykli rozliczeniowych, licząc od dnia aktywacji karty SIM, PTC nie pobiera żadnych opłat. Cena jest taka sama dla wszystkich rodzajów aparatów telefonicznych nabytych w związku z niniejszą promocją.
Jak i gdzie usunąć blokadę SIM?
Blokadę można usunąć wyłącznie w salonach firmowych sieci Era. Blokada jest usuwana jedynie w telefonach zakupionych w ofercie promocyjnej sieci Era. Wystarczy zadzwonić lub przyjść do salonu wraz z
telefonem, w którym ma zostać usunięta blokada SIM i zgłosić chęć usunięcia blokady SIM.
Przy zgłoszeniu należy:
• okazać oryginalną fakturę zakupu oraz oryginalną kartę gwarancyjną aparatu
• podać typ telefonu i numer IMEI
Abonent zostanie powiadomiony przez pracownika salonu o terminie wykonania operacji po otrzymaniu kodu od producenta telefonu.

Pozdrawiam - Prometo
http://www.forum-soccer.home.pl

 #239196  autor: wotti
 13 gru 2007, 13:43
to akurat nic nie wnosi do sprawy bo telefon jest z plusa:P A podobno wszyscy operatorzy mieli usunąć te zapisy. Zresztą w UE simlock jest nielegalny bo sprzedają nam niepełnowartościowy produkt:/ ciekaw jestem jak to wszystko wyjdzie, jak nokia polubownie tego nie załatwi to też pójdę do sądu:/ To nie jest telefon za 200 zł żeby im to odpuścić:/

Zresztą mniejsza o to czy można czy nie można zdejmować tego simlocka, bo to nic nie zmienia bo ja go nie zdejmowałem, przed oddaniem do 1 naprawy na pewno był, także coś w serwisie niedopatrzyli:/

 #239200  autor: Prometo
 13 gru 2007, 13:50
wotti to jest tak jak z tą zmianą regulaminu wcześniej w Erze a teraz w Orange, dalej nie wiadomo kto ma rację.

Pozdrawiam - Prometo
http://www.forum-soccer.home.pl

 #239226  autor: wotti
 13 gru 2007, 16:40
No właśnie:) a podobno jesteśmy państwem prawa;) mam nadzieje ze moja sprawa też co nieco rozjaśni i może przetrze szlaki w podobnych kłopotach z serwisem:)

[ Dodano: 2008-02-01, 00:31 ]
HA! Mówiłem że trzeba walczyć o swoje:) mimo że długo to trwało to odzyskałem telefon, z nową obudową i z przywróconymi prawami gwarancyjnymi:) i co najlepsze, okazało się że telefon znowu jest bez simlocka:) tym razem Pani przy odbiorze poświadczyła mi to na piśmie]:-> Także ludziska, walczcie, a jak będziecie dobrze walczyć to wyjdzie na wasze:)
Pozdro!