DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #861325  autor: nowciu5
 11 kwie 2016, 22:00
Witam,
chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś z was miał podobny problem i jak go rozwiązał. Otóż tablet który otrzymałem wraz z umową na internet w Plusie, jest już nadmiernie długo w serwisie. Tablet został oddany 12 lutego w salonie do naprawy i wciąż nie wrócił. Niby "czekają na decyzję czy mogą dać z zasobów salonu czy firma produkująca tablet wyśle sama nowy". Jednakże jestem tą cała sytuacją niezmiernie zniesmaczony, ponieważ tableta z którym wiąże się świadczenie usługi internetowej, nie ma co skutkuje że z samego internetu również nie można korzystać, natomiast Plus wyciąga rączki po pieniądze z abonamentu. Moje pytanie jest następujące, czy w takiej sytuacji można sie ubiegać w postępowaniu reklamacyjnym o zerwanie umowy bez ponoszenia kary z racji niewywiązania sie operatora z możliwości świadczenia usług. W szczególności nawiązując do artykułu 8 ustęp 4 polskiej Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego:
"jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo
odstąpić od umowy"

Uprzejmie proszę o pomoc w moim problemie.
 #861327  autor: Remington
 11 kwie 2016, 22:21
Co do ustawy, to zależy kiedy sprzęt kupiony (ustawa dotyczy sprzętów kupionych do 25.12.2014, a kupionych od tej daty kodeks cywilny).

Ważne czy reklamację złożyłeś na podstawie gwarancji, czy uprawnień ustawowych. Jeśli gwarancji, to musisz w niej przeczytać jakie są warunki naprawy/wymiany.
 #861331  autor: nowciu5
 11 kwie 2016, 22:56
No dokładnie przeoczyłem czas obowiązywania ustawy. Tylko teraz na szybko przejrzałem ustawę o prawach konsumenta i podobnego zapisu niestety nie widzę co w uchylonej ustawie. Co prawda znalazłem tę oto stronę http://konsumentwsieci.pl/kolejna-rekla ... procedura/ i jak widać wiele sie nie zmieniło. A zgodnie z gwarancją producenta NINIEJSZA GWARANCJA NADAJE NABYWCY OKREŚLONE UPRAWNIENIA. NABYWCY MOGĄ PRZYSŁUGIWAĆ INNE UPRAWNIENIA
NA MOCY PRZEPISÓW OBOWIĄZUJĄCYCH W KRAJU LUB SYSTEMIE PRAWNYM NABYWCY. NABYWCY MOGĄ RÓWNIEŻ
PRZYSŁUGIWAĆ UPRAWNIENIA WYNIKAJĄCE Z PISEMNEJ UMOWY ZAWARTEJ Z LENOVO. ŻADNE POSTANOWIENIA NINIEJSZEJ
GWARANCJI NIE WPŁYWAJĄ NA PRZYSŁUGUJĄCE NABYWCY PRAWA USTAWOWE, W TYM PRAWA KONSUMENTA WYNIKAJĄCE
Z PRZEPISÓW REGULUJĄCYCH SPRZEDAŻ ARTYKUŁÓW KONSUMPCYJNYCH, KTÓRYCH NIE MOŻNA SIĘ ZRZEC ANI OGRANICZYĆ
POSTANOWIENIAMI UMOWY

wynika jednoznacznie to że postepowanie gwarancyjne nie wykulcza uprawnień ustawowych. Tym samym czy gdy sprzęt jest wciąz w naprawie mogłe pisać reklamację w której z racji na ten nadmiernie długi czas oczekiwania na naprawę żądam zerwania umowy bez ponoszenia kary umownej?
P.S. Sorry za caps lock ale niestety kopiowałem prosto z gwarancji :)
 #861582  autor: tyre23
 13 kwie 2016, 10:11
Nie możesz zerwać umowy, gdyż skorzystałeś z gwarancji którą zaoferował Ci gwarant. A gwarantem nie jest Plus tylko dystrybutor/producent.
"postepowanie gwarancyjne nie wykulcza uprawnień ustawowych. "
Aby skorzystać z rękojmi musisz złożyć reklamację do sprzedawcy i dostarczyć mu sprzęt. Nie jesteś tego w stanie zrobić, gdyż tablet jest w naprawie.
Ponadto usługa abonamentowa jest świadczona cały czas prawidłowo i nijak ma się do tego sprzęt który otrzymałeś podczas zawierania umowy.
 #861608  autor: Remington
 13 kwie 2016, 13:18
Niestety, składając reklamację wybierasz czy jest ona gwarancyjna czy ustawowa. Wybrałeś gwarancję, więc przepisy ustawowe nie mają zastosowania (przy tej reklamacji). Nic nie stoi na przeszkodzie, by wycofać tę reklamację i zażądać zwrotu sprzętu (to w końcu Twoja własność), a następnie złożyć drugą na podstawie przepisów ustawy.

Pytanie tylko, kiedy towar kupiłeś - od tego zależy, które przepisy mają zastosowanie. Stare wbrew pozorom dobrze zabezpieczały kupującego tylko przez pierwsze 6 miesięcy.

No i czy nie kupiłeś tego na firmę, bo wtedy nie jesteś konsumentem
 #861639  autor: nowciu5
 13 kwie 2016, 15:39
no niestety ale sprzęt wraz z usługa był zakupiony w zeszłym roku w lipcu i na szczęście nie jest na firmę ;)
@tyre23 usługa abonamentowa usługą abonamentową, jednakże trzeba wziąć pod uwagę to iż ta usługa abonamentowa to nie jest usługa "tylko sim" tylko była to usługa zakupowana ze sprzętem który miał tę usługę udostępniać/być sprzętem na którym sie z niej korzysta. Jeżeli to byłby taki tylko sim to oczywiście to nie jest problem plusa tylko mój, a tak sprzęt już jest od prawie 2 msc w naprawie, salon sam nie wie co się dzieje jak już napisałem wyżej że "czekają na decyzję" ale czy to ma być decyzja plusa czy producenta sprzętu to nie wiedzą. Dlatego też zerwanie umowy to opcja która mnie po tych perypetiach najbardziej interesuje. Znając życie mocno bym sie musiał nagimnastykować by doszło to do skutku. Koniec końców i tak ta sytuacja spełnia przesłanki nadmiernej niedogodności.
@Remington czyli mówisz że najlepiej podskoczyć do salonu z pisemkiem na którym zwracam sie o zwrot sprzętu? Swoją droga nie wiem jakie to ma to znaczenie ale ten tablet jest u mnie na raty - co swoją drogą na chłopski rozum, nawet jeżeli by sie udała reklamacja odnośnie zerwania umowy to raty i tak bym spłacał za sprzęt bo to jest oczywista oczywistość :) A następnie w kolejnym piśmie powoływać sie na ustawę w którym żądam zerwania umowy bez naruszania rat za sprzęt tak?