DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert telefonii stacjonarnej i VoIP
Wszystko, co dotyczy ofert telefonii stacjonarnej i VoIP

Moderator: Moderatorzy

 #877354  autor: psyduck
 15 lip 2016, 16:40
Mam problem z konfiguracją infolini na zoiper. Dostałem od operatora numer podkładowy, który bez problemu uruchomiłem i na tym numerze podkładowym miała być uruchomiona infolinia. Wysłałem do operatora zapytanie:
"Numer podkładowy już uruchomiłem. Wszystko działa na zoiperze, natomiast gdy dzwonię z dowolnego telefonu na 800xxxxxx to dostaje informację, że wybrany numer jest niedostępny. Czy usługa nie została jeszcze włączona?"

Na co operator odpowiada:
"numer infolinii musi Pan aktywować na jakimś urządzeniu, gdzie połączenia będą przychodzić. To może być softphone (komputer) lub telefon cyfrowy (sprzedajemy je). Jeśli chciałby Pan się dowiedzieć więcej musiałbym Pana pokierować do Pana Tomasza, ale to byłyby już odpłatne konsultacje."

Dane jakie dostałem do logowania to jedynie:
adres serwera SIP
login
hasło
numer podkładowy
numer infolinii

czy podane dane są kompletne do uruchomienia infolinii? Wydaje mi się, że jednak nie i nie dostałem wszystkich informacji a odpłatna konsultacja to jakieś nieporozumienie.

Liczę na waszą pomoc
pozdrawiam Dawid
 #877442  autor: HappyBoy
 16 lip 2016, 11:35
Dostawca jeszcze nie uruchomił przekierowania na Twój numer ;)
Bądź nie jeśli nie ma być to przekierowanie to nie jesteś zalogowany na numer infolinii :)
 #877461  autor: psyduck
 16 lip 2016, 13:00
Dostawca właśnie twierdzi, że to kwestia ustawień po stronie aplikacji. W tym przypadku Zoiper. Ale żadnych innych danych do konfiguracji nie dostałem poza wymienionymi w poprzednim poście...
 #877750  autor: HappyBoy
 18 lip 2016, 12:26
Na jakiej zasadzie ma działać Twoja infolinia ?
a) Połączenie przych... -> 800 XXX XXX (Twoja infolinia) -> numer "podkładowy" -> Zoiper
b) Połączenie przych... -> 800 XXX XXX (Twoja infolinia) -> Zoiper

1. Jeśli infolinia powinna działać jako A i numer podkładowy działa to winna nie jest po stronie Zoipera a operatora bo to on ustawia przekierowanie połączeń przychodzących z numeru infolinii na numer "podkładowy"
2. Jeśli infolinia ma działać jako B to należy podmienić numer "podkładowy" na numer infolinii i spróbować się zalogować..

Ewentualnie podaj jakiś link do operatora to sprawdzę co i jak :)
 #877769  autor: psyduck
 18 lip 2016, 14:33
HappyBoy, dzięki za pierwsze wskazówki :)

Właśnie wydaje mi się, że zaszła opcja A, którą podałeś, ale pytałem jeszcze dzisiaj operatora i twiedzi, że po ich stronie wszystko jest ok.
jeśli chodzi o opcję b którą podałeś to w Zoiperze zdaje się nie ma miejsca na wprowadzenie numeru telefonu. To samo chyba jest na X-lite. Generalnie wszystkie programy które próbuję skonfigurować działają po podaniu trzech parametrów:
sip.atman.pl
login
hasło
Firma, która mnie obsługuje to jns.pl
 #877773  autor: HappyBoy
 18 lip 2016, 14:54
Skoro numer podkładowy działa poprawnie to musi być coś z tym przekierowaniem z numeru 800 XXX XXX na numer "podkładowy".
Bo innej opcji nie widzę w takiej sytuacji ;)
Może zły numer ktoś wprowadził do systemu i nie działa...
 #877776  autor: psyduck
 18 lip 2016, 15:04
Zasugerowałem im kolejny raz, żeby sprawdzili konfigurację po swojej stronie. Zobaczymy co z tego będzie. Sam nie mam żadnych pomysłów bo z logicznego punktu widzenia to powinno już działać.

Dzięki HappyBoy za pomoc. Dam znać co z tego wyszło :)
 #878337  autor: psyduck
 22 lip 2016, 11:29
OK. Wszystko działa! Właśnie dostałem informację od JNS:
"Okazało się, że nasz dostawca zawalił sprawę i twierdząc, że u nich wszystko włączone de facto nie sprawdził stanu połączenia"
Oczywiście JNS przesunęło okres fakturowania tak, żebym nie płacił za niewykorzystany okres.