DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #989022  autor: chudy0406
 15 kwie 2018, 15:37
Witam wszystkich. Zakupiłem telefon LG G5 pochodzący z sieci Plus jednak nie podpisałem żadnej umowy z 1 właścicielem. Po kilku miesiącach telefon po prostu nie chciał się włączyć. Udałem się do najbliższego punktu Plusa i złożyłem telefon na rękojmię. Po tygodniu przyszła ekspertyza z serwisu LG, że w telefonie uszkodzona jest płyta główna oraz przycisk power oraz że usterka nie powstała z mojej winy. Miałem nadzieję że telefon został naprawiony jednak po powrocie do domu telefon nadal nie działał więc wróciłem do salonu, gdyż po rozmowie z konsultantem serwisu LG dowiedziałem się, że przysługuje mi wymiana telefonu na nowy i mam sprawę zakończyć z Plusem. I tutaj zaczęły się schody. Na początku był problem z fakturą zakupu, której nie posiadałem. Jednak gdy już zdobyłem ją od sprzedawcy, moja wizyta w salonie, w którym oddałem telefon na rękojmię zakończyła się tym, że Pani kierownik oznajmiła mi że nie wymieni mi tego telefonu, gdyż musiałaby zapłacić za niego z własnej kieszeni i odesłała mnie do salonu w którym telefon został zakupiony lub do salonu w Warszawie. Salon w Lublinie, który wydał ten telefon oznajmił mi że również nie mogę wymienić telefonu ponieważ nie jestem jego 1 właścicielem i nie przysługuje mi takie prawo a kontaktu z poprzednim właścicielem niestety nie mam. W dodatku nie posiadają informacji o poprzednim właścicielu, gdyż mieli zmianę systemu i dane zostały wykasowane(?). Mając nadzieję że ktoś mi pomoże, udałem się do innego salonu w mieście w którym mieszkam. Tam kierownik powiedział że może mi wymienić telefon, jednak nie może mi zaproponować nic innego jak Huawei P20 lite lub Huawei Mate 10 lite, które w obecnym czasie kosztują około 1200-1300 złotych a na fakturze za telefon jest kwota ponad 2400 złotych. Co robić w takiej sytuacji? Rzecznik Praw Konsumenta? Czy próbować walczyć o inny telefon w salonie, który chce się podjąć wymiany?
 #989025  autor: Remington
 15 kwie 2018, 16:09
Pierwszy właściciel to firma czy osoba fizyczna? Dowód zakupu od Plusa to faktura czy paragon?

Jeśli firma - rękojmia nie dotyczy. Firma oczywiście może dochodzić roszczeń, ale ma dużo trudniej.

Jeśli konsument i kupił na fakturę - to tylko jego obejmuje rękojmia i on może załatwić reklamację lub Ty jako jego pełnomocnik (jeśli się uprzeć, to mniej lub bardziej legalnie da się to zorganizować).

Jeśli konsument i kupił na paragon - rękojmia obejmuje kupującego, a skoro paragon nie zawiera jego danych, to możesz udać, że chodzi o Ciebie.
 #989074  autor: chudy0406
 15 kwie 2018, 22:16
Pierwszy właściciel to osoba fizyczna. Jeśli chodzi o dokument zakupu to udało mi się załatwić duplikat z salonu, w którym telefon został zakupiony lecz bez danych osobowych ze względu na ochronę tych danych.

Obawiam się też że telefon został wzięty na raty. Jest jakaś szansa na to, że uda się wymienić go?

A dokument zakupu to paragon
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2018, 08:27 przez Remington, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: połączenie postów
 #989093  autor: Remington
 16 kwie 2018, 08:27
Jeśli wziął go na raty, to najgorsze co mogło się trafić (formalnie telefon należy do operatora), ale próbuj.

Skoro masz paragon, to możesz udać, że to Ty kupiłeś. Idziesz do dowolnego salonu Plusa i składasz reklamację z żądaniem zamiany na nowy sprzęt. Jeśli to nie pomoże, to Powiatowy/Miejski Rzecznik Konsumentów lub Federacja Konsumentów.
 #989167  autor: TomLee
 16 kwie 2018, 15:39
Lepiej przyjmij ofertę kierownika salonu.

Wysłane z mojego MotoE2(4G-LTE) przy użyciu Tapatalka
 #989187  autor: Remington
 16 kwie 2018, 17:50
Lepiej? Telefon za 1200 zamiast takiego wartego 2400, które pomoże wywalczyć rzecznik, to jest lepiej?
 #989222  autor: myk6414
 16 kwie 2018, 19:57
Ale w czym rzecznik pomoże jak autor nie jest strona umowy? Możesz jaśniej?
 #989229  autor: Remington
 16 kwie 2018, 20:22
chudy0406 pisze:A dokument zakupu to paragon
W tym, że przy paragonie nie wiadomo kto był stroną umowy, więc każdy może reklamować.
 #989234  autor: myk6414
 16 kwie 2018, 20:44
chudy0406 pisze:. Jeśli chodzi o dokument zakupu to udało mi się załatwić duplikat z salonu, w którym telefon został zakupiony lecz bez danych osobowych ze względu na ochronę tych danych.
Auto chyba sam nie wie co ma... od kiedy na paragonie są dane osobowe?
 #989284  autor: kowal2200
 17 kwie 2018, 10:15
Zapewne chodziło o duplikat faktury imiennej VAT z zamazanymi danymi kupującego bo takie od zawsze były w Plusie.
 #989386  autor: marcz123456
 17 kwie 2018, 22:02
G5 tyle teraz kosztuje, więc raczej w takiej cenie telefon mu zaproponują.

Napisz albo zadzwoń do rzecznika LG
 #989405  autor: myk6414
 18 kwie 2018, 00:35
No ale co mu rzecznik pomoże? Z pełną świadomością skorzystał z rękojmi. LG nie jest wtedy strona.