odpowiedz do UKE od plusa .
Mam ofertę na kartę proszę zobaczyć na mataczenie tej sieci:
Szanowny Panie,
w związku z Pana korespondencją mailową Urząd wystąpił do Polkomtel Sp. z o.o. w celu wyjaśnienia sprawy.
Na wezwanie Spółka poinformowała, iż notka SMS jest nową częścią funkcjonalną usługi „Kto Dzwonił" (opcja III - „interaktywna" zwanej potocznie notką SMS), której wdrożenie miało miejsce od stycznia do marca br. i objęło wyłącznie abonentów korzystających z tejże usługi. W przypadku, gdy Abonent ma wyłączoną pocztę głosową i aktywną usługę „Kto Dzwonił" wraz z opcją III oraz jest niedostępny, dzwoniący do niego słyszą komunikat: „Abonent chwilowo niedostępny, wyślij mu bezpłatną wiadomość SMS o treści:
• proszę o pilny kontakt - wybierz 1;
• zadzwonię do ciebie później - wybierz 2;
• odezwij się w wolnej chwiii - wybierz 3;
• spóźnię się, proszę zaczekaj na mnie - wybierz 4;
• przepraszam, nie dojadę, nie czekaj na mnie - wybierz 5;
• mam awarię, zadzwoń jak najszybciej - wybierz 6.”
Po wybraniu przez dzwoniącego jednego z powyższych wariantów, do Abonenta przesyłany jest odpowiedni SMS. Posiadanie opcji III w ramach usługi „Kto Dzwonił" jest bezpłatne, zaś połączenie się/odsłuchanie powyższych komunikatów jest płatne zgodnie z posiadanym przez dzwoniącego planem taryfowym (podobnie jak za połączenie z pocztą głosową). Tym samym opłatę za połączenie ponosi wyłącznie osoba dzwoniąca do Abonenta korzystającego z usługi „Kto Dzwonił" z opcją „interaktywną".
W tym miejscu pragnę wskazać, iż regulamin usług „Już Dostępny" i „Kto Dzwonił", w którym notka SMS opisana jest jako opcja III („interaktywna") w usłudze „Kto Dzwonił", jest dostępny na stronach
www.plus.pl.
Uprzejmie informuję, że dezaktywacja opcji III w usłudze „Kto Dzwonił" następuje poprzez wysłanie przez Abonenta wiadomości SMS pod numer 2601 o treści „DEAKT NSMS" - zgodnie z pkt III ppkt 7 regulaminu.
Dodatkowo Spółka wskazała, że decyzja o ewentualnej rezygnacji z poszczególnych usług i ich dodatkowych opcji należy wyłącznie do danego Abonenta sieci Plus, który z nich korzysta (zgodnie z przekazaną informacją do UKE nie korzysta Pan z opcji III interaktywnej tj. notki SMS), zaś w kwestii połączeń otrzymanych w przypadku prowadzenia innej rozmowy Spółka nadmienia, że dla numeru 51xxxxxx nie ma aktywnego profilu poczty głosowej. Niemniej jednak nadal są na tym numerze ustawione przekazy na po głosową. W związku z powyższym nie zgłasza się komunikat poczty głosowej, natomiast pojawia się sygnał zajętości i rozłączenie połączenia, zaś przekierowanie połączeń Abonenci ustawiają samodzielnie z pozycji aparatu, bez pośrednictwa operatora.