DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 71 z 71
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
 #1169389  autor: fpiotro123
 09 kwie 2024, 10:10
Witam, mam nju trio. Potrzebuje z nju trio przeniesc jeden numer do T-mobile na karte(nju internet dodatkowy). nowy Okres rozliczeniowy zaczyna się 19 kwietnia, więc rozumiem że termin przeniesienia ma być wyznaczony na 19 kwietnia? Niby ma być 30 dniowy okres wypowiedzenia, a co jesli go nie zachowam? Czy trzeba? Pzdr.

Edit; Byłem w T-mobile, chcialem przeniesc numer juz z zachowaniem okresu wypowiedzenia, wszystko fajnie ale jednak system wywalał błąd, ze niby jest juz proces przeniesienia numeru do innej sieci (nie bylo). Postanowilem zadzwonic do Nju i pani potwierdzila ze zadnych wnioskow nie ma i powiedziala ze moze występować taki komunikat, bo że trzeba przeniesc numer do nju na karte i pozniej do innej sieci. Pierwszy raz sie z tym spotykam ale numer będzie przeniesiony za miesiąc do Pre-paid i wtedy jeszcze raz podejde do T-Mobile.
 #1169521  autor: IC_Current
 11 kwie 2024, 14:35
@ fpiotro123
Nie mogę się nadziwić, skąd na tych infoliniach takie ilości nieuków są w stanie zebrać?
Babka bzdury opowiada. Albo chciała Cię po prostu zbyć i dostać plusa "za rozwiązaną sprawę", albo jest przytrzymana umysłowo.
 #1169522  autor: babciagienia1p
 11 kwie 2024, 14:39
Przyczyna może być inna.
T-Mobile ma nieaktualne bazy danych operatorów. Nie wiem dlaczego nie korzystają, z aktualizowanej o północy, bazy uke.gov.pl.
Dlatego niektóre procesy przeniesienia nie mogą być inicjowane. Przykład: nie mają operatora Telestrada S.A., wpisują Polkomtel Sp. z o.o. i wszystko wisi.
Z Nju może być podobnie...
 #1169523  autor: Window
 11 kwie 2024, 14:56
W sumie Orange ma też dziwną bazę bo wpisywało w Billingu LycaMobile sp.z o.o. jako Polkomtel Sp. z o.o
 #1169684  autor: fpiotro123
 15 kwie 2024, 14:40
babciagienia1p pisze:
11 kwie 2024, 14:39
Przyczyna może być inna.
T-Mobile ma nieaktualne bazy danych operatorów. Nie wiem dlaczego nie korzystają, z aktualizowanej o północy, bazy uke.gov.pl.
Dlatego niektóre procesy przeniesienia nie mogą być inicjowane. Przykład: nie mają operatora Telestrada S.A., wpisują Polkomtel Sp. z o.o. i wszystko wisi.
Z Nju może być podobnie...
Niewiem ale Nju to to samo co Orange, tylko inna taryfa to tak jak przeniesc numer z Virgin do ....?.... Zaznacza się wtedy że numer jest w P4. Tak samo w nju, jeden znajomy byl w nju i przeniosl sie do Mobile Vikings. Podał że jego operator to Orange Polska. S.A. i bez problemu numer się przeniósł. Raczej moje przeniesienie do T-M jest nie aktualne, znajomy przeniósł się do MV i ma dużo lepsze parametry niż T-M(mam drugą kartę na Testy, jest lepiej niż w Orange ale u mnie Play miażdży wszystkich). więc raczej pójdę w jego ślady ale narazie czekam aż rozwiąże się umowa z przejsciem do PRE-paid.
 #1169690  autor: babciagienia1p
 15 kwie 2024, 17:40
@fpiotro123
Sprawdź czy na wniosku miałeś wpisany Orange S.A. jako dawcę. Jeśli tak, przyczyna jest po stronie Orange. Jeśli nie, po stronie T-Mobile.
W niektórych "salonach" potrafią wpisać operatora "z palca". Oprócz hec w T-Mobile, miałam przypadek, że w Plusie, przy przeniesieniu a2 => Plus, wpisali jako dawcę... Polkomtel Sp. z o.o. Proces zawiesił się kosmicznie... Może u Ciebie wpisali... Nju coś tam...
 #1169702  autor: fpiotro123
 15 kwie 2024, 20:14
babciagienia1p pisze:
15 kwie 2024, 17:40
@fpiotro123
Sprawdź czy na wniosku miałeś wpisany Orange S.A. jako dawcę. Jeśli tak, przyczyna jest po stronie Orange. Jeśli nie, po stronie T-Mobile.
W niektórych "salonach" potrafią wpisać operatora "z palca". Oprócz hec w T-Mobile, miałam przypadek, że w Plusie, przy przeniesieniu a2 => Plus, wpisali jako dawcę... Polkomtel Sp. z o.o. Proces zawiesił się kosmicznie... Może u Ciebie wpisali... Nju coś tam...
Ale nawet wniosek nie poszedł... Pani powiedziała że nie da rady złożyć wniosku bo niby ten numer jest już przenoszony gdzieś. Wina T-M. Nju potwierdzilo moja wersje - nie jest nigdzie przenoszony. I tak przejde raczej do MV. ale bede to robil gdy przejdzie numer do PRE-PAID

edit: To wyglądało tak, że przyszedlem do salonu z tatą - ponieważ na niego jest numer telefonu. Wszystko fajnie podaje sieć, info ze mam abo bezterminu. i wszystko ok, pani wyjeła kartę sim z biurka skanuje i gdy chciala wysłać wniosek to wystąpił błąd bo niby numer jest gdzieś przenoszony...
 #1169703  autor: babciagienia1p
 15 kwie 2024, 20:22
@fpiotro
:smt005
Przecież T-Mobile nie ma dostępu do systemu Orange i nigdzie nie jest w stanie zobaczyć czy numer jest w procesie przeniesienia, przed wysłaniem wniosku... Może sprawdzić tylko
https://bip.uke.gov.pl/numeracja/dostawca-uslug
To jeszcze nie było grane. Prawdopodobnie stałeś się ofiarą kolejnej wersji ściemy z cyklu "u nas na kartę nie można przenieść numeru".
 #1169725  autor: fpiotro123
 16 kwie 2024, 11:34
babciagienia1p pisze:
15 kwie 2024, 20:22
@fpiotro
:smt005
Przecież T-Mobile nie ma dostępu do systemu Orange i nigdzie nie jest w stanie zobaczyć czy numer jest w procesie przeniesienia, przed wysłaniem wniosku... Może sprawdzić tylko
https://bip.uke.gov.pl/numeracja/dostawca-uslug
To jeszcze nie było grane. Prawdopodobnie stałeś się ofiarą kolejnej wersji ściemy z cyklu "u nas na kartę nie można przenieść numeru".
Najprawdopodobniej tak, pewnie padłem ofiarą tego a w dodatku konsultanka w nju mi powiedziala ze przeniesie mnie na karte bo moze system blokowac ze wzgledu na to ze jestem na abonamencie bezterminowym. Żółta lampka mi się zaświeciła bo raz przenosiłem numer z abonamentu sieci X na pre-paid sieci Y i bez problemu przeszedł na koniec okresu wypowiedzenia... No nic proces sie wydluzy o kilka dni bo przechodze na prepaid, ale przechodze do Mobile Vikings i ich subskrypcji za 35zł... :mrgreen: tam nie ma abonamentow a obsluga zasluguje na 6+. Z tego co slyszalem to ponoc pracownicy takim T-M czy jakies W4 dostają prowizję za sprzedaną umowę. Tak raz mojego tate wycykała dziewczyna z Orange mówiąc że nie da się wziąść samego światłowodu i wcisła mu Orange Love z jakimś innym kompletnie numerem którego nikt nie używa...
 #1170291  autor: Sinpelo
 26 kwie 2024, 13:53
Mogły nie mogły.

Jednam przenoszenie przez kuriera jest najmniej bezpieczne. Te dokumenty walają mu się w samochodzie. Później nie wiadomo kto ma do nich dostęp i przez ile osób muszą przejść.

Już bezpieczniej w salonie to zrobić.
A standardem powinno być przenoszenie wszystkich numerów przez mojeid
 #1170296  autor: Remington
 26 kwie 2024, 14:32
To zależy. Dawno w ten sposób nie przenosiłem, ale gdy robiłem to po raz ostatni do nju, to po pierwsze kurier schował dokumenty do koperty zwrotnej i przy mnie ją zakleił, a po drugie na dokumentach nie miał mojego PESEL-u, a jedynie jego dwie ostatnie cyfry (które przepisał z mojego dowodu). Taki zestaw danych nie umożliwiałby zarejestrowania przez kogoś numeru na mnie.
 #1170304  autor: babciagienia1p
 26 kwie 2024, 16:15
W przypadku Orange, na dokumencie papierowym, widać wszystko. Imię, nazwisko, PESEL, adres dostawy (korespondencyjny), numer dowodu osobistego (można podać fałszywy).
Można wymusić, na kurierze, schowanie kartek do bezpiecznej koperty. Powinien ją mieć, przypisaną do kodu konkretnej dostawy. Zazwyczaj wrzuca wszystko na kupę. Pewnie sortuje na koniec dnia albo pomagają mu koleżanki w oddziale...
 #1170305  autor: Window
 26 kwie 2024, 16:16
Sinpelo pisze:
26 kwie 2024, 13:53

Już bezpieczniej w salonie to zrobić.
A standardem powinno być przenoszenie wszystkich numerów przez mojeid
MojeID jest bez sensu, niekażdy bank go posiada.
Więcej sensu mObywatel czy eDowód.
I przenoszenie usług dzięki tym opcjom to powinien być standard
 #1170308  autor: KC-KARLOS
 26 kwie 2024, 16:22
Skoro UKE jest właścicielem i operatorem systemu PLI CBD, dlaczego tak ciężko im wdrożyć proste narzędzie MNP na numery komórkowe w usługach rządowych, np. w mObywatelu? GOV.PL i tak trzyma nasze podstawowe dane + PESEL na serwerach - potrzebne do wykonania procesu + rejestracji numeru na kartę, mix, prepaid, subskrypcji, abonamentu. Wystarczy chcieć.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1170309  autor: Remington
 26 kwie 2024, 16:24
babciagienia1p pisze:
26 kwie 2024, 16:15
W przypadku Orange, na dokumencie papierowym, widać wszystko. Imię, nazwisko, PESEL, adres dostawy (korespondencyjny), numer dowodu osobistego (można podać fałszywy).
Można wymusić, na kurierze, schowanie kartek do bezpiecznej koperty. Powinien ją mieć, przypisaną do kodu konkretnej dostawy. Zazwyczaj wrzuca wszystko na kupę. Pewnie sortuje na koniec dnia albo pomagają mu koleżanki w oddziale...

No to włos się jeży, że Orange pogorszyło szczelność tego procesu. Dwie cyfry PESEL-u były fajne i naprawdę bezpieczne.

@KARLOS
Pomysł dobry, ale PLI CBD jeśli dokumentacja mówi prawdę jest bardzo statyczny, a ewentualne zmiany od razu musiałyby dotknąć wszystkich operatorów - czyli kilkuset. Zintegrowanie wszystkich z systemami rządowymi to projekt na lata…
  • Strona 71 z 71
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71