No i wszystko stało się jasne
"Szanowny Panie,
w odpowiedzi na przesłane przez Pana zapytanie do Urzędu Komunikacji Elektronicznej uprzejmie przedstawiam następujące wyjaśnienia.
W Dzienniku Ustaw Nr 85, poz. 716 została opublikowana ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw. Nowelizacja ta wchodzi w życie z dniem 6 lipca 2009 r. Wśród zmian istotnych dla konsumentów nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego, zarówno w przypadku abonentów, jaki i użytkowników telefonów na kartę (pre-paid), znosi jednorazową opłatę za przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie operatora publicznej sieci telefonicznej. Kolejna zmiana dotyczy świadczenia usług o podwyższonej opłacie, które będzie się odbywało na podstawie umowy o świadczeniu usług telekomunikacyjnych. Kolejna prokonsumencka zmiana określa, że w przypadku jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu ustalonego w umowie, abonent powinien zwrócić równowartość przyznanej ulgi na dzień rozwiązania umowy, a nie jak dotychczas na dzień jej podpisania.
Niestety ustawa nie wprowadza możliwości przeniesienia numeru do innej oferty tego samego dostawcy usług. W przypadku ofert Tak Tak i Heyah dostawcą usług jest jeden podmiot PTC Sp. z o.o. Podsumowując nie będzie można zobowiązać operatora do przeniesienia numeru z oferty Tak Tak do Heyah.
Mam nadzieję, iż przekazane wyjaśnienia będą pomocne.
W przypadku pytań bądź wątpliwości zapraszam do kontaktu z naszym Centrum Informacji Konsumenckiej UKE 0801 900 853 (koszt połączenia wg taryfy operatora lokalnego) lub (22) 53 49 174 od poniedziałku do piątku w godzinach 07:15 - 16:15 lub mailem
[email protected]
(informacja przygotowana przez Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego)
"