DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #1154415  autor: iphoneski
 22 lip 2023, 14:47
Ciekawe, czy wprowadzą możliwość przeniesienia obecnie używanego numeru telefonu. Jak ktoś mało dzwoni a do tego jeszcze dużo odbiera, to te wpłacone 9 zł starczy mu chyba na wieczność. Tylko musi sobie ogarnąć kartę z tanim netem, ale dziś to żaden problem.
 #1154432  autor: iphoneski
 22 lip 2023, 16:12
@Remington
Ale ty czy ja to jesteśmy my. Jest sporo klientów, którzy dla złotówki oszczędności są w stanie klaskać uszami. Zobacz a2, Fonia i wiele innych ofert, gdzie masz usługi ultra wątpliwej jakości, a mimo to ludzie tam biegną.
@koszalineo941268
Tylko żeby nabić punkty no limitami, musisz gdzieś indziej te no limity wykupić. Więc taniej jest chyba zapłacić złotówkami, niż opłacać gdzieś pakiet nabijającym tu punkty. No chyba że ktoś będzie kombinował ze zdobyciem darmowego no limit, ale wtedy równie dobrze może to ogarnąć na swoim numerze bez tej aplikacji.
 #1154434  autor: PRIV
 22 lip 2023, 16:48
Postanowiliśmy dołączyć do forum aby rozwiać pewne wątpliwości lub odpowiedzieć na pytania. Jesteśmy też otwarci na wszystkie dyskusje :-)

@Remington
PRIV jest zaawansowaną aplikacją komunikacyjną stworzoną przez zespół ekspertów. od różnych zaawansowanych technologii w tym telekomunikacyjnych. Założyciel i twórca PRIV jest aktywnie związany z branżą telco / ICT od 20 lat. To co jest dostrzegane przez większość użytkowników to oczywiście numer telefonu i możliwości odbierania rozmów i SMS. Zastanawialiśmy się co ludzie lubią w klasycznych usługach mobilnych i komunikatorach. Jakie są największe zalety i wady obu rozwiązań. W skrócie:
    usługi mobilne w zakresie telefonii nie zmieniły się szczególnie od dekad (zwłaszcza SMS), sama telefonia ewoluowała w kierunku transmisji danych (np VoLTE), aż finalnie usługi mobilne stały się praktycznie sieciami transmisji danych 5G[. Największą ich zaletą jest interoperacyjność i standardy GSM, które pozwalają połączyć się z każdym posiadając jego numer telefonu. Nieważne z jakich urządzeń korzystają użytkownicy to zadanie zestawienia połączenia niezależnie od standardów jest po stronie sieci operatora. Minusem jak pisaliśmy są usługi, które odbiegają od współczesnych oczekiwań jak SMS i MMS
    komuniaktory zrewolucjonizowały w pewien sposób porozumiewanie się. Dostarczyły wiele nowych możliwości takich szyfrowanie e2ee, rozbudowane wiadomości tekstowe (sms to limit 160 znaków), wiadomości multimedialne i wiele innych. Ich największym minusem jest konieczność instalacji określonego komunikatora żeby rozmówcy mogli ze sobą rozmawiać
W PRIV postanowiliśmy połączyć największe zalety obu tych rozwiązań biorąc z nich to co najlepsze (numer telefonu, zaawansowane szyfrowanie komunikacji, usługi przechowywania w naszej chmurze, działanie przez Internet etc.) minimalizując lub pozbywając się wad usług mobilnych i komunikatorów. Tak powstał PRIV.

@iphoneski
Chcemy dostarczyć naszym użytkownikom rozwiązanie najwyższej jakości. To możemy zapewnić w komunikacji między użytkownikami PRIV (najlepsza jakość rozmów i wiadomości szyfrowane e2ee). Chcemy aby PRIV dla wielu użytkowników stał się podstawowym kanałem komunikacji. Jesteśmy dopiero na początku naszej drogi i to pierwsza wersja aplikacji. Tworząc PRIV przyjęliśmy pewne założenia i teraz dajemy głos naszym użytkownikom aby powiedzieli co jest dobre, co złe, a co powinniśmy poprawić.
 #1154435  autor: Window
 22 lip 2023, 16:50
@iphoneski Patrząc na statystyki przenoszeń nie widać tego po LycaMobile. A operator się nie chwali ilością użytkowników.
Ciekawe czy przez tą Aplikację można dzwonić za granicę.
 #1154436  autor: iphoneski
 22 lip 2023, 17:04
@Window
Jakieś tam kilka tysięcy chyba mają, a przy niemal zerowej kampanii reklamowej to nie jest najgorszy wynik. Oni nigdy nie urosną tak jak W4, bo nie dysponują miliardami żeby ich reklamy wyskakiwały ludziom z pralki i lodówki.
 #1154439  autor: Remington
 22 lip 2023, 18:16
@PRIV
witam na forum, nadałem Wam rangę oficjalnego konta. Przez pewien czas Wasze konto jak każde inne będzie wymagać akceptacji postów. Jeśli nie będzie w nich kontrowersyjnych treści lub nachalnego marketingu, to ta blokada zostanie zdjęta.

Mam nadzieję, że będziecie aktywnie uczestniczyć w tej dyskusji i cierpliwie odpowiadać na pytania forumowiczów.

Polecam też zamieszczać tu wszelkie informacje o nowościach w Waszej usłudze.

Ze swojej strony mogę zasugerować - gdy wprowadzicie możliwość przenosin numerów do Was, plan dla tylko odbierających - mamy wiele pytań o tego typu oferty, a sieci komórkowe w ostatnim czasie bardzo ograniczyły ofertę dla tego typu klientów.
 #1154441  autor: PRIV
 22 lip 2023, 19:04
@Remington
Dziękujemy. Nie zajmujemy się nachalnym marketingiem. Obecnie przy praktycznie braku marketingu już przeżywamy gwałtowny wzrost liczby użytkowników. Cieszymy się, że aplikacja spotkała się z tak wielkim zainteresowaniem i stale napływają do nas opinie od użytkowników.

Jeżeli chodzi o przenośność numeracji to w dużej mierze jesteśmy gotowi. To kwestia nieodległej przyszłości. Również otrzymujemy wiele pytań o możliwość przeniesienia numeru do PRIV i jest to na naszej liście priorytetów, aby ten proces był prosty i wygodny dla użytkownika.
 #1154443  autor: KC-KARLOS
 22 lip 2023, 19:24
PRIV: czyli stajecie się oficjalnie MVNO Plusa (od nich macie numerację telefoniczną 459 xxx xxx) ?
Jak określać tą usługę? Prepaid czy subskrypcja?

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1154447  autor: PRIV
 22 lip 2023, 19:38
@Karlos20 @Remington

Confly jest oficjalnie zarejestrowanym w RPT (Rejestr Przedsiębiorców Telekomunikacyjnych) PT (przedsiębiorcą telekomunikacyjnym), a będąc bardziej konkretnym to MVNO (Mobile Virtual Network Operator), co można sprawdzić tu:

https://bip.uke.gov.pl/rpt/rejestr-prze ... umer=13325

ale nie jesteśmy zależni od żadnej sieci, bo... działamy w oparciu o Internet, czyli mamy globalny zasięg wszędzie* tam gdzie jest dostęp do Internetu.

Odnośnie numeracji, to też nie jest żadna tajemnica, bo wszystko można wyczytać z rejestru UKE. Nasz zakres numeracji jest nam użyczony przez WDM Mobile, który to operator również należy w 100% do tego samego właściciela co Confly :-)

*są kraje w których na skutek cenzury usługi komunikacyjne są blokowane i nie można z nich korzystać inaczej niż przez VPN (który to często sam w sobie też jest nielegalny w tych krajach ;-)
 #1154450  autor: Remington
 22 lip 2023, 19:51
Z Halonetu korzystam od 2003 r., byłem też jednym z pierwszych użytkowników Tlenofonu i Freeconetu, więc co nieco wiem jak wyglądają takie oferty i też w jakim kierunku potrafią z czasem dryfować.

Wasza oferta wydaje się bardzo ciekawa. Znam niemiecki Satellite, to jesteście ich jakby rozwiniętą wersją 2.0 i to się chwali (choć tam są darmowe rozmowy, ale usługa kulawa i to na obie nogi).

Wyzwań nie będzie Wam brakować - jakość i stabilność połączeń, niezawodność aplikacji (szczególnie jej prądożerność i jednocześnie poprawna współpraca z trybami oszczędzania baterii na telefonach z Androidem), bezpieczeństwo i odporność na włamania jak i szczelność procesów (vide choćby ostatnie posty o Flexie). Jeśli jest zapał, gotowość do rozwoju i pokonywania przeciwności to będzie dobrze.

Na początek zapytam o warunki zmiany planu - czy upgrade/downgrade jest możliwe i co np. dzieje się z numerami gdy zrobimy downgrade do planu z mniejszą wliczoną liczbą numerów? Czy można być zalogowanym jednocześnie na kilku urządzeniach i wszystkie otrzymają wtedy połączenie/SMS?
 #1154453  autor: PRIV
 22 lip 2023, 20:17
@Remington

Widać, że jesteś zaawansowanym użytkownikiem. Cieszymy się, że rozumiesz jak wielkiego wyzwania się podjęliśmy. Prace nad aplikacją trwały wiele miesięcy i pracuje nad nią zespół specjalistów. Często użytkownicy oczekują, że już pierwsza wersja aplikacji będzie bez jakichkolwiek błędów, a to jest po prostu niemożliwe...

Oprócz wyzwań które podałeś jest jeszcze jedno i to największe, a jest nim sam Android... Istnieje na rynku tak wielka liczba urządzeń różnych producentów z różnymi nakładkami i modyfikacjami, które powodują, że coś co działa bardzo dobrze na 1 modelu telefonu na innym może nie działać wcale...

Nasza aplikacja technicznie jest bardzo skomplikowana - nawet nie ma czego porównywać do prostych aplikacji służących do wyświetlania contentu. U nas pewne operacje muszą być wykonane w określonym czasie, aplikacja musi być wybudzana ze stanu uśpienia, mamy obsługę standardów telekomunikacyjnych, zaawansowane szyfrowanie e2ee etc. To w praktyce najwyższy możliwy poziom skomplikowania aplikacji, bo mamy dosłownie wszystkie możliwe wyzwania :D Jesteśmy ambitni i zmotywowani, żeby radzić sobie z tymi wyzwaniami 8)
 #1154454  autor: Remington
 22 lip 2023, 20:22
Pozostaje trzymać kciuki!

Z sugestii - przypominam sobie jak Freeconet zrobił dodatkowy "audyt" bezpieczeństwa - płacił za skuteczne włamanie się do nich, nie jakieś krocie, ale ileś tam. Dzięki temu mieli dobrze przetestowany system, a i ci, którym się udało (nigdy nie ogłosili czy ani ile to było osób) mieli motywację by nie upubliczniać wycieku tylko legalnie zarobić.

I będę wdzięczny za odpowiedzi na moje pytania:
Remington pisze:
22 lip 2023, 19:51
Na początek zapytam o warunki zmiany planu - czy upgrade/downgrade jest możliwe i co np. dzieje się z numerami gdy zrobimy downgrade do planu z mniejszą wliczoną liczbą numerów? Czy można być zalogowanym jednocześnie na kilku urządzeniach i wszystkie otrzymają wtedy połączenie/SMS?
 #1154458  autor: iphoneski
 22 lip 2023, 21:20
@PRIV
A jak u was wygląda jakość połączeń pomiędzy waszymi numerami a operatorami komórkowymi? Dziś zwykle rozmawiam już w EVS dzięki VoLTE - jesteście w stanie zapewnić coś o porównywalnej czystości dźwięku?
 #1154461  autor: PRIV
 22 lip 2023, 22:00
Remington pisze:
22 lip 2023, 20:22
Pozostaje trzymać kciuki!

Z sugestii - przypominam sobie jak Freeconet zrobił dodatkowy "audyt" bezpieczeństwa - płacił za skuteczne włamanie się do nich, nie jakieś krocie, ale ileś tam. Dzięki temu mieli dobrze przetestowany system, a i ci, którym się udało (nigdy nie ogłosili czy ani ile to było osób) mieli motywację by nie upubliczniać wycieku tylko legalnie zarobić.

Podchodzimy bardzo poważnie do bezpieczeństwa. Zleciliśmy w tym roku wykonanie audytu jednemu z najlepszych zespołów w zakresie cyberbezpieczeństwa. Nie uchylamy się w żaden sposób od poddawania nas testom i audytom, a wręcz przeciwnie.
Remington pisze:
22 lip 2023, 19:51
Na początek zapytam o warunki zmiany planu - czy upgrade/downgrade jest możliwe i co np. dzieje się z numerami gdy zrobimy downgrade do planu z mniejszą wliczoną liczbą numerów? Czy można być zalogowanym jednocześnie na kilku urządzeniach i wszystkie otrzymają wtedy połączenie/SMS?

Upgrade nigdy nie stanowi problemu i jest zawsze możliwy u każdego operatora. W przypadku downgrade planujemy go rozwiązać tak, że jeżeli będzie to zmiana subskrypcji z większej liczby numerów na mniejszą np z 3 na 1, to wtedy użytkownik będzie musiał wybrać który numer chce zostawić, a pozostałe zostaną usunięte.
iphoneski pisze:
22 lip 2023, 21:20
@PRIV
A jak u was wygląda jakość połączeń pomiędzy waszymi numerami a operatorami komórkowymi? Dziś zwykle rozmawiam już w EVS dzięki VoLTE - jesteście w stanie zapewnić coś o porównywalnej czystości dźwięku?

Tak ale tylko pomiędzy użytkownikami PRIV. Wtedy mamy dowolność stosowania kodeka i nie trzymają nas ograniczenia standardów GSM (chociaż EVS to obiektywnie bardzo dobry kodek jest). W momencie kiedy przyjmujemy rozmowę z sieci komórkowej lub do niej kierujemy to musimy transkodować audio do formatu jaki proponuje nam operator sieci. Dlatego jakość połączeń między użytkownikami PRIV będzie zawsze najwyższa.
 #1154488  autor: IC_Current
 23 lip 2023, 14:15
Aplikacja zapowiada się jako rozwiązanie na podanie tymczasowego numeru na różne okoliczności dla osób z jakiegoś powodu bez dual SIM, albo z korzystający z Dual SIM do innych celów.
Niestety pierwsza próba i pierwsze spore rozczarowanie.
Założyłem do przetestowania konto na tymczasowy email. Zalogowałem się, wybrałem numer, zrobiłem test SMS i połączenia przychodzącego. Niby wszystko ok.
Próba zalogowania na innym urządzeniu i "błędne hasło", choć było zapisane w menedżerze więc na 100% poprawne. Próba odzyskania na email - brak przychodzącej wiadomości z linkiem do resetu.
No to jeszcze jedna próba - ponownego założenia konta na podany wcześniej e-mail. Konto założone ponownie na ten sam e-mail ale już został wylosowany inny numer telefonu.
Dla mnie na razie dyskwalifikacja, kiedy system "zapomina" prawidłowe hasło a link do odzyskania nie działa. Do tego prawdopodobnie całe konto zostało wcześniej"zapomniane" skoro system pozwolił założyć nowe konto na ten sam email.