sebaa pisze:
Ciężko tak wyrokować, gdyż zużycie to mocno indywidualna sprawa U mnie ten stosunek jest około 40:1 (odebrane:wysłane). Nie wiem jakie masz urządzenia w swojej sieci domowej, ale o ile dane są dobre, to coś Ci wysyła. Pod WiFi jakiś laptop? Nie wiem, może jakiś klient torrentów działający w tle? Masz Windows 10? Nie wiem jak inne wersje, ale 10 potrafi swoje uaktualnienia wysyłać innym użytkownikom. Może jakaś telemetria z upierdliwego programu. Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Pozostaje jakiś syf, ale tak jak mówisz dziwne, że zarówno po LAN jak i WiFi.
darekka pisze:Jesli nie pomyliłeś jednistek to wysłałeś tylko ok. 2GB więc nie to jest problemem.
W tym wypadku to jest problem, bo coś te dane wysyła.
Maciej Loret pisze:Tracę dostęp do Internetu, więc muszę zresetować router (nieważne czy sprzętowo czy programowo). Robię reset i po około 60sek mam normalny dostęp do Internetu z pełną prędkością.
Według mnie po prostu Play zamraża sesje. Kiedyś był z tym problem w pre-paid Orange, ja osobiście miałem identyczny problem z tym że u mnie wtedy router po 2-5 min rozłączał i łączył ponownie i wszystko działało tak jak u Ciebie. Mocno upierdliwa sytuacja. Olałem sprawę, bo jedynie testowałem RBM na wypadek lejków w Plusie.
Może musisz napisać zgłoszenie techniczne i coś z tym zrobią. Nie obstawiam winy routera, ani konfiguracji. Możesz to wykluczyć testując innego operatora.
Z internetu korzystam 20 lat i nie pamiętam sytuacji bym w uśrednionym dłuższym okresie czasu kiedykolwiek więcej wysyłał niż odbierał (zwykle jest to poczta, www, czasem domownicy jakiś serial oczy fil obejrzą, czasem trochę YT albo radio internetowe, dawno temu coś tam z Sieci ciągałem ale dawno z tym skończyłem, czasem jakaś aktualizcja większa się trafi i to wszystko. Dość powiedzieć, że ten router mam od lipca 2014 i wg statystyk routera pociągnąłem prze 3m5 roku niecałe 3,02TB (średnio 80GB miesięcznie) a wysłałem 378GB czyli stosunek jakieś 8:1 a nie jak ostatnio 1:15.
Dziwne też to, że dzieje się to zarówno po LAN jak i Wi-Fi...
Do routera mam podłączony komp stacjonarny, dekoder TV Sat (ale on chyba nie wywołuje żadnego ruchu), amplituner kina domowego (również nie powinien nic wysyłać ani ciągnąć - czasem tylko puszczę sobie radio internetowe), 3 telefony z Androidem, jeden z iOS, dwa tablety z Androidem i jeden z iOS i 2-3 laptopy (Win10). Ciężko będzie to eliminować pojedynczo za wyjątkiem kompa stacjonarnego bo on jeden jest tylko po LAN. I od niego zacznę... Stworzę też nową sieć Wi-Fi i podłączę tylko jeden telefon a Androidem - zobaczymy czy też będzie coś wysyłane... Potem będę do niej podpinał kolejne sprzęty, zawsze tylko po jednym, może wykryję sprawcę.
Zgłoszę problem do Play. Jeśli Play się wypnie, to mam też gdzieś kartę od a2mobile, tylko muszę poszukać i doładować...
Przypomniało mi się, że w telefonie żony z Androidem i LTE nie ma żadnego problemu z rozłączaniem czy zasięgiem sieci (jest w RBM Energy na kartę)...
Folder autostart mam pusty.