DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
 #966865  autor: Maciej Loret
 17 gru 2017, 16:03
sebaa pisze: Ciężko tak wyrokować, gdyż zużycie to mocno indywidualna sprawa U mnie ten stosunek jest około 40:1 (odebrane:wysłane). Nie wiem jakie masz urządzenia w swojej sieci domowej, ale o ile dane są dobre, to coś Ci wysyła. Pod WiFi jakiś laptop? Nie wiem, może jakiś klient torrentów działający w tle? Masz Windows 10? Nie wiem jak inne wersje, ale 10 potrafi swoje uaktualnienia wysyłać innym użytkownikom. Może jakaś telemetria z upierdliwego programu. Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Pozostaje jakiś syf, ale tak jak mówisz dziwne, że zarówno po LAN jak i WiFi.
darekka pisze:Jesli nie pomyliłeś jednistek to wysłałeś tylko ok. 2GB więc nie to jest problemem.
W tym wypadku to jest problem, bo coś te dane wysyła.
Maciej Loret pisze:Tracę dostęp do Internetu, więc muszę zresetować router (nieważne czy sprzętowo czy programowo). Robię reset i po około 60sek mam normalny dostęp do Internetu z pełną prędkością.
Według mnie po prostu Play zamraża sesje. Kiedyś był z tym problem w pre-paid Orange, ja osobiście miałem identyczny problem z tym że u mnie wtedy router po 2-5 min rozłączał i łączył ponownie i wszystko działało tak jak u Ciebie. Mocno upierdliwa sytuacja. Olałem sprawę, bo jedynie testowałem RBM na wypadek lejków w Plusie.

Może musisz napisać zgłoszenie techniczne i coś z tym zrobią. Nie obstawiam winy routera, ani konfiguracji. Możesz to wykluczyć testując innego operatora.

Z internetu korzystam 20 lat i nie pamiętam sytuacji bym w uśrednionym dłuższym okresie czasu kiedykolwiek więcej wysyłał niż odbierał (zwykle jest to poczta, www, czasem domownicy jakiś serial oczy fil obejrzą, czasem trochę YT albo radio internetowe, dawno temu coś tam z Sieci ciągałem ale dawno z tym skończyłem, czasem jakaś aktualizcja większa się trafi i to wszystko. Dość powiedzieć, że ten router mam od lipca 2014 i wg statystyk routera pociągnąłem prze 3m5 roku niecałe 3,02TB (średnio 80GB miesięcznie) a wysłałem 378GB czyli stosunek jakieś 8:1 a nie jak ostatnio 1:15.
Dziwne też to, że dzieje się to zarówno po LAN jak i Wi-Fi...
Do routera mam podłączony komp stacjonarny, dekoder TV Sat (ale on chyba nie wywołuje żadnego ruchu), amplituner kina domowego (również nie powinien nic wysyłać ani ciągnąć - czasem tylko puszczę sobie radio internetowe), 3 telefony z Androidem, jeden z iOS, dwa tablety z Androidem i jeden z iOS i 2-3 laptopy (Win10). Ciężko będzie to eliminować pojedynczo za wyjątkiem kompa stacjonarnego bo on jeden jest tylko po LAN. I od niego zacznę... Stworzę też nową sieć Wi-Fi i podłączę tylko jeden telefon a Androidem - zobaczymy czy też będzie coś wysyłane... Potem będę do niej podpinał kolejne sprzęty, zawsze tylko po jednym, może wykryję sprawcę.
Zgłoszę problem do Play. Jeśli Play się wypnie, to mam też gdzieś kartę od a2mobile, tylko muszę poszukać i doładować...
Przypomniało mi się, że w telefonie żony z Androidem i LTE nie ma żadnego problemu z rozłączaniem czy zasięgiem sieci (jest w RBM Energy na kartę)...
Folder autostart mam pusty.

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #966879  autor: sebaa
 17 gru 2017, 16:23
Telefony raczej sobie odpuść, bo one nie powinny aż tyle wysyłać. W Win10 PPM na Start => Ustawienia => Sieć i Internet = > Zużycie danych. Może tam coś będzie widać. Nie korzystasz gdzieś z chmury? U mnie kiedyś OwnCloud się wysypał i też ostro zużywał transfer.
 #966898  autor: Dzejkob
 17 gru 2017, 17:15
U mnie też się coś takiego dzieje na RBM - zestaw e3372 + mr3420.
Czekam na router B525 i zobaczę czy nadal będzie się coś takiego dziać.
 #966900  autor: pakierhakierxd
 17 gru 2017, 17:18
Też myślałem że to wina routera ale czy miałem DWR 116 + E3372 czy B593 czy jeszcze tam chyba 5180 huawei to na każdym to samo ... ,T-Mobile uzywam z B525 i bez problemów ;)
play miał lepszy zasięg lekko ale chodził gorzej...
w tel chodzi ok ;)

Pozdrawiam :)
 #966901  autor: Maciej Loret
 17 gru 2017, 17:21
Witam,

z chmur nie korzystam ani na telefonach ani laptopach ani stacjonarnym. Przynajmniej świadomie...
sebaa pisze:W Win10 PPM na Start => Ustawienia => Sieć i Internet = > Zużycie danych. Może tam coś będzie widać.
Po PPM na Start nie ma u mnie Ustawień. Są Połączenia Sieciowe ale tam nie ma żadnych statystyk...

Po kolejnym padzie, widzę że nawet na lejku ciągle coś jest wysyłane. Nie non-stop ale przez 10 minut około 1MB poszło przez LAN (przez Wi-Fi ani nawet 1KB)...

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #966914  autor: matek451
 17 gru 2017, 18:05
Ten problem jest od dawna wałkowany na bez-kabli, forum Play i teraz tutaj. Niezależnie od sprzętu przy intensywnej pracy transmisja jest zamrażana choć jest jakiś minimalny ruch sieciowy i połączenie z BTS-em. Play nie widzi problemu bo połączenie nie jest zrywane, zresztą nie gwarantuje prędkości minimalnej. U mnie w Łodzi na E5186 też pomaga restart routera, już się przyzwyczaiłem i radzę zrobić to samo lub zmienić operatora i ofertę.
 #966920  autor: Maciej Loret
 17 gru 2017, 18:41
Nie daje mi to spokoju...
Może jednak jest błąd w oprogramowaniu routera?
I zamieniona w tabelce wysyłani i odbieranie?
Zobaczcie zrzut ekranu po 8 minutach od zresetowania routera:

Obrazek


Co i tak nie zmienia faktu, że coś pociągnęło (lub wysłało przez te 8 minut 600MB) z tego 99% po Wi-Fi...
To chyba nie jest fizycznie możliwe...

EDIT: Po 15 minutach mam już 1,6GB...
EDIT2: Chyba coś znalazłem. Wyłączając po kolei Wi-Fi w kolejnych urządzeniach odkryłem, że po odcięciu od Internetu firmowego laptopa żony nagle w ciągu minuty po Wi-Fi wyszło przez router poniżej 200kB.... Po kilku minutach wciąż poniżej 1MB... To chyba to... Jest to biznesowy, używany poleasingowy Lenovo T430 (kupiłem jej prawie rok temu do prowadzenia małej firmy)... Patrzyłem w Monitor Sieci w Win10, ale niczego podejrzanego tam nie odkryłem (całkowite zużycie pokazywane z ostatnich 30 dni to jakieś poniżej 10GB), więc jest to coś poza systemem? Czym pewnym i nieinwazyjnym można to przeskanować?

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #966924  autor: sebaa
 17 gru 2017, 19:15
Ciężko ustalić na odległość czy jest błąd w oprogramowaniu. Może być, ale również musisz przyjąć, że coś Ci wysyła te dane. Licznik pakietów ~476k pakietów i jeśli przyjmiemy największa możliwą wartość pakietu 1500 bajtów, to by się pi razy drzwi zgadzało.

Może to błąd oprogramowania na routerze i masz zamienione pole wysłane z odebranymi. Zresetuj i ściągnij jakiś plik o znanej wielkości i zobacz którą pozycje nabije.

Najprościej byłoby podłączyć jakiś inny router z bogatszym oprogramowaniem pod tego B593. W wielu routerach można odpalić statystyki i jasno pokazuje które IP nabija transfer.

Po kliknięciu lewym przyciskiem w start powinieneś mieć nad ikonką "zasilanie" ikonke "ustawienia". Kliknij a następnie w

http://www.tinypic.pl/tyfvtsubgjhh

Sieć i internet

http://www.tinypic.pl/e09x4ew5ew4e

i Zużycie danych. Chyba, że masz inną wersje Windowsa i nie będzie tej pozycji. Wtedy może w monitorze Zasobów poobserwuj pozycje "Sieć". Może coś ciekawego wypatrzysz.

Coś Ci wysyła te dane, dla własnej ciekawości, a przede wszystkim bezpieczeństwa dojdź co to jest i jakie to są dane.

EDIT:

Skoro zlokalizowałeś urządzenie, to odpal to:

https://docs.microsoft.com/en-us/sysint ... ds/tcpview

Zostaw, niech trochę podziała, tam można ustawić sortowanie po "wysłanych danych".
 #966934  autor: Dzejkob
 17 gru 2017, 19:38
Zainstaluj NetLimiter i będziesz wiedział +/- co tak pobiera.
Chyba, że proces się jakoś mocno ukrywa w systemie. ;)
 #966940  autor: darekka
 17 gru 2017, 20:09
Czas tego "dumania" znacznie już przekroczył czas na pełną reinstalację systemu na felernym lapku. Raz to zrobisz i po kłopocie-postawiony system możesz uciszyć po intalacji skryptami z winclub.pl-polecam RemoveSPY_AIOv19

http://www.speedtest.net/result/5518589825.png T-mobile "Masz złotówkę masz no limit na wszystko i do wszystkich"-LTE1800,Huawei E5377T po WiFi, 1700m. od stacji, antena Sorensen15dBi+10metrowe przewody H-155. :D
 #966942  autor: sebaa
 17 gru 2017, 20:22
darekka pisze:Czas tego "dumania" znacznie już przekroczył czas na pełną reinstalację systemu na felernym lapku.
Nie wiem po co takie bzdurne porady. Format to ostateczność, a nie lekarstwo. Reinstalacja systemu to jedno, stawianie usług, konfiguracja i przywracanie backupów może kilkukrotnie przewyższyć czas tego "dumania", a i tak można coś stracić po drodze. Może się też okazać, że nic nie zyskaliśmy, bo w dalszym ciągu jakaś usługa będzie coś sobie w świat wysyłać.
 #966943  autor: darekka
 17 gru 2017, 20:27
Ostateczność ale najskuteczniejsza, nie trzeba siedzieć i tracić czas na poszukiwania syfu, który mąci w systemie. Niemal zawsze po syfie konieczna jest reinstalacja, bo nigdy nie wie się co syf zrobił.
Jak ktoś woli na około to wolna wola...

http://www.speedtest.net/result/5518589825.png T-mobile "Masz złotówkę masz no limit na wszystko i do wszystkich"-LTE1800,Huawei E5377T po WiFi, 1700m. od stacji, antena Sorensen15dBi+10metrowe przewody H-155. :D
 #966945  autor: Maciej Loret
 17 gru 2017, 20:32
sebaa pisze: Skoro zlokalizowałeś urządzenie, to odpal to:

https://docs.microsoft.com/en-us/sysint ... ds/tcpview

Zostaw, niech trochę podziała, tam można ustawić sortowanie po "wysłanych danych".
Po jakichś 3-4 minutach na stacjonarnym po LAN 95% odebranych i wysłanych danych to Firefox, ale ilości znikome (ze 250kB wysłanych i 2MB odebranych), wszystko wygląda OK.
Co do podejrzanego laptopa - zrobię to samo później.
darekka pisze: Czas tego "dumania" znacznie już przekroczył czas na pełną reinstalację systemu na felernym lapku. Raz to zrobisz i po kłopocie-postawiony system możesz uciszyć po intalacji skryptami z winclub.pl-polecam RemoveSPY_AIOv19
Widzisz, to nie laptop do Painta... Żadne formatowanie nie wchodzi w grę... Ani teraz ani w przewidywalnej przyszłości... Ewentualne grzebanie w nim, możliwe jest tylko po przeniesieniu programów (i danych z nich) do innego kompa oraz przetestowaniu aby wszystko działało...

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #966947  autor: sebaa
 17 gru 2017, 20:34
No niby tak, ale masz jakąś 100% pewność, że jest to jakiś syf, a nie jakiś sterownik/usługa/program który zainstaluje ponownie po formacie? Zlokalizować urządzenie, problem i wtedy nawet format jeśli to będzie jedyne rozwiązanie. Na ślepo nie ma sensu. Tym bardziej, że jest to laptop używany do prowadzenia małej firmy i niewiadomo czy reinstalacja to takie hop siup.
 #966954  autor: Gregrin
 17 gru 2017, 20:55
Spróbuj wireshark, do tego polecam eset smart security (najlepiej w wersji 8.0.319 -ostatnia z 8smej generacji) lub inny program z firewallem i popatrzeć w firewallu.
Po pierwsze musisz widzieć ten ruch a on ewidentnie jest na tym lapku. Teraz pytanie co za niego odpowiada. Na pewno nie zwykły uszkodzony program czy sterownik. Jeśli to ważny laptop to czym prędzej zaleca się zrobienie backupu najważniejszych danych na jakiś zewnętrzny dysk.
Nie podłączanie go do sieci w miarę możliwości tez nie jest najgorszym pomysłem.
 #967297  autor: JFK2016
 20 gru 2017, 00:31
Maciej Loret pisze: jakieś pół godziny temu znów brak dostępu do Internetu.
Po zresetowaniu go od razu dostałem 32/11/24ms (UL/DL/ping)...
Zalogowałem się do routera i nic podejrzanego nie ma za wyjątkiem dwóch spraw:
1. sporo więcej danych wysyłałem niż pobrałem (jakieś dwa razy)
2. gdy nie ma dostępu do Internetu wciąż niewielka ilość pakietów jest wysyłanych i odbieranych

Może coś w "moim" BTS-ie pada? Wygląda jakby co jakiś czas trzeba było "zainicjować LTE" (tylko na tym jadę) Nożna to zgłosić do sprawdzenia w Play?

Jakieś inne rady? Może jednak coś w konfiguracji routera można zrobić?
Router mogę zresetować dopiero w okolicach 28.12, do tego czasu lepszy taki dostęp do Internetu niż żaden.
Jest gdzieś spis ustawień, jakie powinienem mieć w tym routerze dla RBMnK? (plik konfiguracyjny sobie na wszelki wypadek zrzuciłem)...
Taka sieć i jakość usługi, zresztą proporcjonalna do ceny. Z takimi padami sieci łatwo powinien dać sobie radę Dovado Tiny + modem LTE USB lub jakiś z OpenWRT/Mikrotik. Dla konfrontacji taki mam status sesji w Plusie (81 dni)
Kod: Zaznacz cały
 
Bieżące połączenie
Czas trwania: 	1959:17:04
Szybkość pobierania: 	80.88 Kb/s
Szybkość wysyłania: 	82.69 Kb/s 
.