DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
 #966633  autor: Maciej Loret
 16 gru 2017, 17:58
Witam,

od 3,5 roku korzystam z dostępu do sieci w ten sposób (nie mam wielkich wymagań).
Do niedawna byłem z usługi zadowolony.
Od kilku miesięcy, a szczególni kilku tygodni jest problem z dostępem do Sieci zarówno po LAN jak i WiFi - jedyną receptą jest wyłączenie i włączenie routera. Czasem co klika dni, czasem co klika godzin a czasem trzeba to robić co kilkanaście minut. Żadnych zależności nie potrafię podać.
W ustawieniach routera nie grzebałem przynajmniej od 12 miesięcy. Połączenie z samym routerem jest natomiast ten traci połączenie z siecią.
W czym może być problem?

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #966652  autor: darekka
 16 gru 2017, 19:04
Sieć Play siada i raczej nic nie poradzisz. Podaj jakie prędkości osiagasz jak działa normalnie i jakie jak transmisja zamiera(po restartach).

http://www.speedtest.net/result/5518589825.png T-mobile "Masz złotówkę masz no limit na wszystko i do wszystkich"-LTE1800,Huawei E5377T po WiFi, 1700m. od stacji, antena Sorensen15dBi+10metrowe przewody H-155. :D
 #966655  autor: Maciej Loret
 16 gru 2017, 19:10
darekka pisze:Sieć Play siada i raczej nic nie poradzisz. Podaj jakie prędkości osiagasz jak działa normalnie i jakie jak transmisja zamiera(po restartach).
Od paru godzin działa, tuż przed napisaniem posta miałem 24/8/23ms (UL/DL/ping). Dla mnie kilka razy za dużo. Normalnie jest mniej, zwykle 15/6/30ms. Jak transmisja pada, to nie ma nic. Po restarcie routera nie sprawdzałem (jak padnie spróbuję sprawdzić).
Podejrzewam trochę router, ale dziwne jest to, że nie grzebałem w ustawieniach od bardzo dawna...

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #966772  autor: Maciej Loret
 17 gru 2017, 10:02
Witam,

jakieś pół godziny temu znów brak dostępu do Internetu.
Po zresetowaniu go od razu dostałem 32/11/24ms (UL/DL/ping)...
Zalogowałem się do routera i nic podejrzanego nie ma za wyjątkiem dwóch spraw:
1. sporo więcej danych wysyłałem niż pobrałem (jakieś dwa razy)
2. gdy nie ma dostępu do Internetu wciąż niewielka ilość pakietów jest wysyłanych i odbieranych

Może coś w "moim" BTS-ie pada? Wygląda jakby co jakiś czas trzeba było "zainicjować LTE" (tylko na tym jadę) Nożna to zgłosić do sprawdzenia w Play?

Jakieś inne rady? Może jednak coś w konfiguracji routera można zrobić?
Router mogę zresetować dopiero w okolicach 28.12, do tego czasu lepszy taki dostęp do Internetu niż żaden.
Jest gdzieś spis ustawień, jakie powinienem mieć w tym routerze dla RBMnK? (plik konfiguracyjny sobie na wszelki wypadek zrzuciłem)...

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #966775  autor: sebaa
 17 gru 2017, 10:15
Tam nie ma zbytnio co ustawiać, tym bardziej jeśli dobrze działało i działa. Po prostu siec Play zamraża połączenie. Następnym razem nie resetuj routera, tylko się zaloguj do panelu na routerze i się rozłącz i połącz ponownie z siecią. Jeśli pomoże, to na 95% nie jest wina po Twojej stronie

Możesz również wkleić/napisać statystyki z routera. Zobaczymy jak wielka jest dysproporcja. Kiedyś trochę używałem neta z Playa i czasami również zamrażało połączenie szczególnie podczas ściągania/wysyłania jakiegoś większego pliku. Może masz jakiś syf na komputerze, który dużo wysyła danych i w tych momentach zamraża. Co pomogło? Przejście do Plusa. Sprzęt został ten sam i problemy się skończyły.
 #966776  autor: darekka
 17 gru 2017, 10:17
Jesli masz dostęp do routera to go zresetuj do ust.fabrycznych i ponownie ustaw tak jak dotychczas(wymuś tylko LTE) i używaj normalnie. Jeśli cyrk się powtarzał będzie to zgłoś operatorowi problemy.

Podaj jeszcze po ilu GB następuje zamrożenie-miałeś kiedyś w RBM z DILem, że po 20GB transmisja się mroziła. Okazało się, że takie domyslne jest ograniczenie sesji-zdjęcli mi to ograniczenie i śmigało elegancko.

P.S. co do resetu routera to zalecam ponieważ to tylko sprzęt i mógł złapać jakiś błąd i z tego powodu problemy masz-oczywiście wina sieci też jest możliwa ale najpierw szukamy problemów u siebie.

http://www.speedtest.net/result/5518589825.png T-mobile "Masz złotówkę masz no limit na wszystko i do wszystkich"-LTE1800,Huawei E5377T po WiFi, 1700m. od stacji, antena Sorensen15dBi+10metrowe przewody H-155. :D
 #966805  autor: Maciej Loret
 17 gru 2017, 13:02
sebaa pisze:Tam nie ma zbytnio co ustawiać, tym bardziej jeśli dobrze działało i działa. Po prostu siec Play zamraża połączenie. Następnym razem nie resetuj routera, tylko się zaloguj do panelu na routerze i się rozłącz i połącz ponownie z siecią. Jeśli pomoże, to na 95% nie jest wina po Twojej stronie
Witam,

próbowałem wielokrotnie. Bez znaczenia czy zresetuję router sprzętowo przyciskiem na obudowie czy programowo po zalogowaniu do routera - efekt jest ten sam, tj. po około 60sek. mam znowu stabilne połączenie.
W chwili obecnej mam po około 3h od zresetowania routera mam:
1. po Wi-Fi: pobrano 63MB / wysłano 829MB (jakiś kosmos?)
2. po LAN : 74MB / 1,05GB (jak wyżej)

dodam, że nic specjalnego nie wysyłam - żadnego chyba emaila, normalne korzystanie z www, trochę radia internetowego, jakaś mała aktualizacja Firefoxa, itp... Coś jest nie tak z tym wysyłaniem na bank? Jakaś infekcja? Ale to zarówno po Wi-Fi jaki po LAN?
darekka pisze: Jeśli masz dostęp do routera to go zresetuj do ust.fabrycznych i ponownie ustaw tak jak dotychczas(wymuś tylko LTE) i używaj normalnie. Jeśli cyrk się powtarzał będzie to zgłoś operatorowi problemy.

Podaj jeszcze po ilu GB następuje zamrożenie-miałeś kiedyś w RBM z DILem, że po 20GB transmisja się mroziła. Okazało się, że takie domyslne jest ograniczenie sesji-zdjęcli mi to ograniczenie i śmigało elegancko.

P.S. co do resetu routera to zalecam ponieważ to tylko sprzęt i mógł złapać jakiś błąd i z tego powodu problemy masz-oczywiście wina sieci też jest możliwa ale najpierw szukamy problemów u siebie.
Tak jak pisałem, obecnie muszę mieć (nawet taki słaby) dostęp do Internetu. Reset fabryczny dopiero po Świętach. Odnośnie ilości pobieranych danych: raczej nie one są limitowane, gorzej z wysyłanymi danymi, gdyż jak widać jest tego sporo...

Jest jakiś soft do przeczesania kompa, żeby spróbować sprawdzić czy czegoś nie złapałem? Choć dziwne, bo musiałbym złapać na czymś mobilnym (Wi-Fi jak i na kompie stacjonarnym (LAN)...

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #966812  autor: darekka
 17 gru 2017, 13:25
Jesli nie pomyliłeś jednistek to wysłałeś tylko ok. 2GB więc nie to jest problemem.

Nie wiem czy rozumiem ale nie widzę związku pomiędzy resetem routera(po tym go ustawiasz po staremu), a dostępem do sieci-przecież ta procedura trwa 1 minutę.

http://www.speedtest.net/result/5518589825.png T-mobile "Masz złotówkę masz no limit na wszystko i do wszystkich"-LTE1800,Huawei E5377T po WiFi, 1700m. od stacji, antena Sorensen15dBi+10metrowe przewody H-155. :D
 #966815  autor: Maciej Loret
 17 gru 2017, 13:34
darekka pisze:Jesli nie pomyliłeś jednistek to wysłałeś tylko ok. 2GB więc nie to jest problemem.
Dla operatora może nie, ale chyba trudno korzystając tylko z www wysłać 2GB?
Choć w tej chwili się jakby nieco uspokoiło i w ciągu ostatnich 30 minut "wysłałem" około 200MB...
Spróbuję sprawdzić po kolejnym padzie ile danych zostało wysłane...
darekka pisze: Nie wiem czy rozumiem ale nie widzę związku pomiędzy resetem routera(po tym go ustawiasz po staremu), a dostępem do sieci-przecież ta procedura trwa 1 minutę.
Tracę dostęp do Internetu, więc muszę zresetować router (nieważne czy sprzętowo czy programowo). Robię reset i po około 60sek mam normalny dostęp do Internetu z pełną prędkością.

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #966817  autor: sebaa
 17 gru 2017, 13:48
Maciej Loret pisze:próbowałem wielokrotnie. Bez znaczenia czy zresetuję router sprzętowo przyciskiem na obudowie czy programowo po zalogowaniu do routera - efekt jest ten sam, tj. po około 60sek. mam znowu stabilne połączenie.
W chwili obecnej mam po około 3h od zresetowania routera mam:
1. po Wi-Fi: pobrano 63MB / wysłano 829MB (jakiś kosmos?)
2. po LAN : 74MB / 1,05GB (jak wyżej)
Ciężko tak wyrokować, gdyż zużycie to mocno indywidualna sprawa U mnie ten stosunek jest około 40:1 (odebrane:wysłane). Nie wiem jakie masz urządzenia w swojej sieci domowej, ale o ile dane są dobre, to coś Ci wysyła. Pod WiFi jakiś laptop? Nie wiem, może jakiś klient torrentów działający w tle? Masz Windows 10? Nie wiem jak inne wersje, ale 10 potrafi swoje uaktualnienia wysyłać innym użytkownikom. Może jakaś telemetria z upierdliwego programu. Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Pozostaje jakiś syf, ale tak jak mówisz dziwne, że zarówno po LAN jak i WiFi.
darekka pisze:Jesli nie pomyliłeś jednistek to wysłałeś tylko ok. 2GB więc nie to jest problemem.
W tym wypadku to jest problem, bo coś te dane wysyła.
Maciej Loret pisze:Tracę dostęp do Internetu, więc muszę zresetować router (nieważne czy sprzętowo czy programowo). Robię reset i po około 60sek mam normalny dostęp do Internetu z pełną prędkością.
Według mnie po prostu Play zamraża sesje. Kiedyś był z tym problem w pre-paid Orange, ja osobiście miałem identyczny problem z tym że u mnie wtedy router po 2-5 min rozłączał i łączył ponownie i wszystko działało tak jak u Ciebie. Mocno upierdliwa sytuacja. Olałem sprawę, bo jedynie testowałem RBM na wypadek lejków w Plusie.

Może musisz napisać zgłoszenie techniczne i coś z tym zrobią. Nie obstawiam winy routera, ani konfiguracji. Możesz to wykluczyć testując innego operatora.
 #966818  autor: zoltan666
 17 gru 2017, 13:48
Przez 30 minut wysłane 200 MB, przez 3 godziny 2 GB korzystając tylko z www? U mnie przy podobnym korzystaniu z neta przez 25 godzin od ostatniego zerowania licznika zostało wysłane zaledwie 135 MB.
 #966824  autor: matek451
 17 gru 2017, 14:18
To stary problem w Play, w niektórych lokalizacjach tak się dzieje i trzeba to przyjąć do wiadomości. To zamrażanie transferu i nic z tym nie zrobisz poza resetem routera. Trzeba z tym żyć, DIL na RBM na kartę to tylko 5 z/m-c więc nie ma co narzekać. Reklamacja w P4 nic nie pomoże, z ich punktu widzenia wszystko jest OK.
 #966839  autor: Gregrin
 17 gru 2017, 15:00
Podejrzane to wysyłanie. W miarę możliwości eliminuj podejrzanych zaczynając tylko od jednego połączonego urządzenia (najlepiej tel), później dołączaj kolejne. Trochę długotrwale ale proste i skuteczne. Kompa oczywiście przeskanuj.
 #966846  autor: darekka
 17 gru 2017, 15:24
Jak nie wiesz co wysyła te dane-zrób reinstalacje systemu, bo jesli jakiś syf masz w kompie to go wyeliminujesz bez potrzeby długich analiz, obserwacji itp.
Postaraj się też wyłączyć śmieci z autostaru.

U mnie stosunek ODEBRANE/WYSŁANE to ok. 20:1 ale nic mi nie wysyła niczego bez mojej wiedzy.

http://www.speedtest.net/result/5518589825.png T-mobile "Masz złotówkę masz no limit na wszystko i do wszystkich"-LTE1800,Huawei E5377T po WiFi, 1700m. od stacji, antena Sorensen15dBi+10metrowe przewody H-155. :D
 #966865  autor: Maciej Loret
 17 gru 2017, 16:03
sebaa pisze: Ciężko tak wyrokować, gdyż zużycie to mocno indywidualna sprawa U mnie ten stosunek jest około 40:1 (odebrane:wysłane). Nie wiem jakie masz urządzenia w swojej sieci domowej, ale o ile dane są dobre, to coś Ci wysyła. Pod WiFi jakiś laptop? Nie wiem, może jakiś klient torrentów działający w tle? Masz Windows 10? Nie wiem jak inne wersje, ale 10 potrafi swoje uaktualnienia wysyłać innym użytkownikom. Może jakaś telemetria z upierdliwego programu. Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Pozostaje jakiś syf, ale tak jak mówisz dziwne, że zarówno po LAN jak i WiFi.
darekka pisze:Jesli nie pomyliłeś jednistek to wysłałeś tylko ok. 2GB więc nie to jest problemem.
W tym wypadku to jest problem, bo coś te dane wysyła.
Maciej Loret pisze:Tracę dostęp do Internetu, więc muszę zresetować router (nieważne czy sprzętowo czy programowo). Robię reset i po około 60sek mam normalny dostęp do Internetu z pełną prędkością.
Według mnie po prostu Play zamraża sesje. Kiedyś był z tym problem w pre-paid Orange, ja osobiście miałem identyczny problem z tym że u mnie wtedy router po 2-5 min rozłączał i łączył ponownie i wszystko działało tak jak u Ciebie. Mocno upierdliwa sytuacja. Olałem sprawę, bo jedynie testowałem RBM na wypadek lejków w Plusie.

Może musisz napisać zgłoszenie techniczne i coś z tym zrobią. Nie obstawiam winy routera, ani konfiguracji. Możesz to wykluczyć testując innego operatora.

Z internetu korzystam 20 lat i nie pamiętam sytuacji bym w uśrednionym dłuższym okresie czasu kiedykolwiek więcej wysyłał niż odbierał (zwykle jest to poczta, www, czasem domownicy jakiś serial oczy fil obejrzą, czasem trochę YT albo radio internetowe, dawno temu coś tam z Sieci ciągałem ale dawno z tym skończyłem, czasem jakaś aktualizcja większa się trafi i to wszystko. Dość powiedzieć, że ten router mam od lipca 2014 i wg statystyk routera pociągnąłem prze 3m5 roku niecałe 3,02TB (średnio 80GB miesięcznie) a wysłałem 378GB czyli stosunek jakieś 8:1 a nie jak ostatnio 1:15.
Dziwne też to, że dzieje się to zarówno po LAN jak i Wi-Fi...
Do routera mam podłączony komp stacjonarny, dekoder TV Sat (ale on chyba nie wywołuje żadnego ruchu), amplituner kina domowego (również nie powinien nic wysyłać ani ciągnąć - czasem tylko puszczę sobie radio internetowe), 3 telefony z Androidem, jeden z iOS, dwa tablety z Androidem i jeden z iOS i 2-3 laptopy (Win10). Ciężko będzie to eliminować pojedynczo za wyjątkiem kompa stacjonarnego bo on jeden jest tylko po LAN. I od niego zacznę... Stworzę też nową sieć Wi-Fi i podłączę tylko jeden telefon a Androidem - zobaczymy czy też będzie coś wysyłane... Potem będę do niej podpinał kolejne sprzęty, zawsze tylko po jednym, może wykryję sprawcę.
Zgłoszę problem do Play. Jeśli Play się wypnie, to mam też gdzieś kartę od a2mobile, tylko muszę poszukać i doładować...
Przypomniało mi się, że w telefonie żony z Androidem i LTE nie ma żadnego problemu z rozłączaniem czy zasięgiem sieci (jest w RBM Energy na kartę)...
Folder autostart mam pusty.

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #966879  autor: sebaa
 17 gru 2017, 16:23
Telefony raczej sobie odpuść, bo one nie powinny aż tyle wysyłać. W Win10 PPM na Start => Ustawienia => Sieć i Internet = > Zużycie danych. Może tam coś będzie widać. Nie korzystasz gdzieś z chmury? U mnie kiedyś OwnCloud się wysypał i też ostro zużywał transfer.
 #966898  autor: Dzejkob
 17 gru 2017, 17:15
U mnie też się coś takiego dzieje na RBM - zestaw e3372 + mr3420.
Czekam na router B525 i zobaczę czy nadal będzie się coś takiego dziać.