DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 15 z 73
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 73
 #955396  autor: Karlos20
 11 paź 2017, 04:35
martin87 pisze:nie czytales tych ich regulaminow, jest mozliwosc ograniczenia predkosci do 16kbps w glownym regulaminie uslug. Limitu nie ma, ale scinanie predkosci jest mozliwe.
To zabezpieczenie, na wypadek np. wykorzystywania usługi na niecertyfikowanych urządzeniach. Tylko tyle. Za przeproszeniem nie sraj się z tym, że będą banować. Gdybyś miał ofertę MAX mobilną za 79,99 - tam jest ryzyko lejka. W Internecie Domowym ryzyka NIE MA I BASTA.
Przypomnę, że karty M2M USIM są specjalnie zaprogramowane, aby móc bez totalnego limitu GB korzystać z neta - ogranicza Cię tylko prędkość. Gdyby było inaczej, NIKT NIE BRAŁBY TEJ OFERTY. KUMASZ??!!
Przypomnij sobie akcję "Masz złotówkę - masz no limit" - opcja działała jak należy, dopóki systemy billingowe prepaid się w ramach tejże oferty wysypały (poczytaj dedykowany wątek na forum). To dzięki niej możemy testować neta "domowego" LTE.
martin87 pisze:Problem wystepuje w T-mobile oraz w konkurecyjnych play oraz virgin na zasiegu play. Na tym routerze i na smartfonie samsung. Wszedzie objawia sie to podobnie. Sa momenty kiedy predkosc spada do zera.
Ja mam jedno rozwiązanie: ZMIEŃ URZĄDZENIE. KROPKA.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #955406  autor: martin87
 11 paź 2017, 09:39
Karlos20 pisze:Ja mam jedno rozwiązanie: ZMIEŃ URZĄDZENIE. KROPKA.
To występuje na dwóch różnych urządzeniach u dwóch różnych operatorów przy dobrych warunkach atmosferycznych na 100% zasięgu. Zgłoszenie zostało już przyjęte przez T-Mobile, ale pewnie i tak zwalą na pogodę.

Ten zapis jest dla utrzymania stabilności sieci, nie ma jednak zapisu kiedy może zostać to zastosowane, nie ma też żadnej minimalnej GB po których na pewno nie zwolni. To już się kłóci z reklamowaniem tej oferty, że nigdy nie zwalnia. Ludzie biorą, bo czytają tylko rzucając okiem regulamin wyłącznie tej oferty, a nie czytają że ona podlega pod główny regulamin. FUP na pewno nie uaktywni w pierwszym miesiącu testowym, może dać o sobie znać po kilku miesiącach używania. No router dlink to swoją drogą do wymiany byłby, bo płacić 500zł za co co ma z wifi problem i łączy się 4 minuty. No ale innych nie mieli na salonie przez okres najbliższych trzech tygodni.
 #955407  autor: Karlos20
 11 paź 2017, 09:56
Ten zapis jest dla utrzymania stabilności sieci, nie ma jednak zapisu kiedy może zostać to zastosowane, nie ma też żadnej minimalnej GB po których na pewno nie zwolni. To już się kłóci z reklamowaniem tej oferty, że nigdy nie zwalnia. Ludzie biorą, bo czytają tylko rzucając okiem regulamin wyłącznie tej oferty, a nie czytają że ona podlega pod główny regulamin. FUP na pewno nie uaktywni w pierwszym miesiącu testowym, może dać o sobie znać po kilku miesiącach używania.
Sorry, ale T-Mobile to nie Plus. Nie maja durnych zapisów o FUP ani nie miarkują zużycia GB mniejszą prędkością. Jeśli nie jesteś przekonany tą ofertą - zrezygnuj. Prosta sprawa.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #955417  autor: Sig
 11 paź 2017, 10:41
Karolosie, nie przetłumaczysz. Niektórzy po prostu lubią siać zamęt ;-). Jak mu nie pasuje, to niech rezygnuje zamiast się rozwodzić tak, jakby miał szklaną kulę.
Przecież nawet statystyka ruchu w sieci pokazuje, że tu nie będzie takich jaj jak w Plusie (+zapisy w regulaminie). T-Mobile ma częstotliwości, oraz miejsce w sieci. Udźwigną tę dobrą ofertę, tylko kwestia jest taka jak ona będzie działać lokalnie. Może działać źle i po to jest te 30 dni. Pasuje, to zostaje. Nie pasuje, to oddaje.
Jak widać dla niektórych to za trudne ;-)

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.
 #955418  autor: matek451
 11 paź 2017, 10:46
Oferta jest od miesiąca więc za wcześnie aby wydawać opinie o niej. Zarówno hurra optymistycznych jak i tych w czarnych barwach. Nie dawałbym też sobie ręki uciąć ze operator ne zastosuje lejka 16Kb/s wobec jakiś totalnych ssaczy. Nie na darmo ma taki zapis RŚUT, pod integralność sieci może podciągnąć i takie zachowania użytkowników. Mają lejki czyli do 60Mb/s i do 20Mb/s. Kluczowe jest tu słowo do. Nie gwarantują prędkości minimalnej. Co ciekawe konsultanci w rozmowach podchodzą asekurancko i z reguły informują że w danej lokalizacji będzie tylko do 20Mb/s. W rzeczywistości są miejsca gdzie użytkownicy raportują że w godzinach szczytu osiągają po kilka Mb/s na przeciążonych BTS-ach. Należy się liczyć z gwałtownym przyrostem danych w T-Mobile wszak oferta jest tania i atrakcyjna. Czas pokaże operator zapewni transfery na przyzwoitym poziomie i czy nie będzie blokował ssaczy. Dużym plusem oferty jest 30 dniowy okres testowy .
 #955421  autor: JFK2016
 11 paź 2017, 11:14
martin87 pisze: Problem wystepuje w T-mobile oraz w konkurecyjnych play oraz virgin na zasiegu play. Na tym routerze i na smartfonie samsung. Wszedzie objawia sie to podobnie. Sa momenty kiedy predkosc spada do zera.
Nie ma czegoś takiego przy prawidłowej pracy modemu-to by dyskryminowało ten dostęp do sieci...(jeszcze przed rokiem 2010 używałem telefonii IP na czystym HSDPA/Huawei E220). Czy ten modemo-router oprócz kolorów posiada jakieś narzędzie diagnostyczne? Mam D-Link DWR-921E (tj. taki box wersja z Plusa) i wygląda to tak
Kod: Zaznacz cały
 
Service Information
Operator:	 	Orange
MCC:	 	260
MNC:	 	03
LAC:	 	65535
Cell ID:	 	48656129
Service Type:	 	FDD
Service Prefer Mode:	 	LTE only
PS attach:	 	Attached
CS attach:	 	Attached
RSCP:	 	-65dBm
Ec/No:	 	
RSRP:	 	-91dBm
RSRQ:	 	7
IMSI:	 	260032330
SMSC:	 	+48501200777
SIM Status
PIN Code Lock:	 	Enabled
PIN Code Retry Times:	 	3
PUK Code Retry Times:	 	10
Module Status
IMEI:	 	356373055037502
FW Version:	 	LQAEY05.1.0_M091
Module Name:	 	LM9206
. Kreski i kolory potrafią mylnie informować, teraz mam takie wskaźniki na Huawei w Plusie
Kod: Zaznacz cały
 Nazwa urządzenia:	E5577Cs-321
Numer seryjny:	D2LDU15C14
IMEI:	867262026
IMSI:	260011201
ICCID:	89480112171
Mój numer:	Nieznane
Wersja sprzętu modemu:	CL1E5573SM11
Wersja oprogramowania modemu:	21.316.01.01.778
Wersja interfejsu WWW:	17.100.11.00.03-Mod1.3.2
Adres MAC LAN:	74:A5:28:49:18:C3
Adres IP WAN:	188.125...
DNS 1 / DNS 2:	212.2.96.51 / 212.2.96.52
RSSI:	-75dBm
RSRP:	-91dBm
RSRQ:	-10dB
SINR:	0dB
LAC (hex/dec):	8189 / 33161
Cell ID (hex/dec):	0785B01 / 7887617
PCI:	276
Band:	B3
EARFCN (Down/Up):	1300 / 19300
Frequency (Down/Up):	1815.0 / 1720.0 MHz
Bandwidth (Down/Up):	20 / 20 MHz 
, a WebUI pokazuje sygnał żółty, wczoraj sygnał był na poziomie -71dB a WebUI pokazywał kolor czerwony-internet działał bdb oglądałem NC+GO z C+ w HD i równolegle rozmawiałem przez VoIP.
martin87 pisze: FUP na pewno nie uaktywni w pierwszym miesiącu testowym, może dać o sobie znać po kilku miesiącach używania.
FUP działa w Orange na wspólnej sieci Networks, także naiwnością jest że nie działa/nie będzie działał w T-Moblie-oczywiście nie jest to "cięcie siekierą" jak było w Plusie do 32kbps (Orange tnie do 5Mbps w godzinach szczytu).
martin87 pisze:łączy się 4 minuty. No ale innych nie mieli na salonie przez okres najbliższych trzech tygodni.
Skoro się tak długo łączy to coś jest "nie halo" : z sygnałem, ze sprzętem, bądź łączysz się z bardzo przeciążoną stacją/na BTS są jakieś problemy techniczne?
 #955423  autor: martin87
 11 paź 2017, 11:27
To model 921, mam tu tylko ten panel admin pod http. Raczej niezależne od BTS, router uruchamia się kilka minut niezależnie od lokalizacji. Router też ma jakiś problem z WiFi. Tu akurat mam blisko do kilku BTSów T-Mobile i dwóch T-M/Orange. Mam tu zasięg w przedziale 93-100%. FUP T-M zbija do 16kbps i trwa taka blokada do końca okresu rozliczeniowego, jest zapis.
 #955425  autor: JFK2016
 11 paź 2017, 11:49
martin87 pisze:To model 921, mam tu tylko ten panel admin pod http. Raczej niezależne od BTS, router uruchamia się kilka minut niezależnie od lokalizacji. Router też ma jakiś problem z WiFi. Tu akurat mam blisko do kilku BTSów T-Mobile i dwóch T-M/Orange. Mam tu zasięg w przedziale 93-100%.
Wystarczy na szybko zajrzeć w Google i już wiemy że w tym modelu routera są znane ww problemy http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f ... 3&start=15
martin87 pisze: FUP T-M zbija do 16kbps i trwa taka blokada do końca okresu rozliczeniowego, jest zapis.
Proszę nie pisz głupot o lejku 16kbps, żaden z operatorów sobie na to nie pozwoli (nawet Plus już tego nie robi), to zniechęca klientów i w globalnym zestawieniu kosztuje mln (które później trzeba wydać na reklamę aby zachęcić klientów...).
 #955429  autor: martin87
 11 paź 2017, 12:14
JFK2016 pisze:Proszę nie pisz głupot o lejku 16kbps, żaden z operatorów sobie na to nie pozwoli (nawet Plus już tego nie robi), to zniechęca klientów i w globalnym zestawieniu kosztuje mln (które później trzeba wydać na reklamę aby zachęcić klientów...).
Stosują, większość operatorów oferuje nielimitowane LTE w limicie 100GB, a potem prędkość jest obniżana do 8kbps. W jednej z ofert była obniżana do 10Mb/s, a po wykorzystaniu drugiego limitu była zbijana do 1Mb/s. Oferta T-Mobile miała być tym prawdziwym no limitem.
W regulaminie usług T-Mobile masz zapis 9.2 o możliwości zwolnienia do 16kbps, potwierdza to także sam BOK tej firmy.
 #955431  autor: matek451
 11 paź 2017, 12:40
. W ofertach no limit LTE dla domu Orange jest limit250GB+ noce poza limitem. Potem lejek 1Mb/s. Jest tez lejek techniczny dla ssaczy ale dobowy. Play w ofertach bez limitu daje 100GB na maksa, potem 1 lub 2Mb/s. Dotyczy to ofert na abonament i pre-paid. T-Mobile oferta MAX za 79,99 z no limit i zapisie w regulaminie o 16Kb/s dla notorycznych ssaczy. W ofertach za 59,99 limit 100GB a potem lejek 1 Mb/s. Teraz oferta domowa z jasno sprecyzowanymi DL do 60 lub 20Mb/s bez limitu danych. Zapis o 16Kb/s przeniesiony do RŚUT, póki co brak raportów jego użytkowników o zastosowaniu lejka. Plus wiadomo FUP i stopniowe przycinanie prędkości, reguły znane tylko operatorowi. Tak jak pisałem póki co brak jednoznacznych dowodów na stosowanie lejka 16Kb/s w ofercie domowej T-Mobile. Zapis w RŚUT nie jest obligatoryjny , może ktoś zaryzykuje i załączy pobieranie dużych plików to się przekonamy czy operator zareaguje tym lejkiem i po jakiej ilości danych. Póki co to nasze gdybanie, jedni mówią prawdziwy no limit , inni zauważają zapis o 16Kb/s.
 #955520  autor: martin87
 11 paź 2017, 19:36
Ta oferta dopiero dziś zalicza miesiąc od wprowadzenia, każdy dotąd mógł się wycofać i obniżanie prędkości na okresie testowym byłby strzałem w stopę. Bardziej chodzi o jakośność w tym zapisie, nie ma gwarancji że T-M obniży prędkość ani że nigdy jej nie obniży. Kwestia też kogo można tu nazywać zasysaczami, mnie gdzie zużycie mam na poziomie 110-130GB/msc (PC tyle generuje, dochodzą upgrade'y na androida), czy piratomanów, którzy mają powyżej 200GB/msc czy to się zaczyna dopiero od 1TB/msc. Bynajmniej jedynie że jest taki zapis i z technicznego punktu widzenia można dostać bana i za 1GB/msc jak i za 16TB/msc. Zawsze można to podciągnąć pod ten punkt lub zwalić na warunki pogodowe. Jakby było że od 500GB/msc i wyżej to bym sobie nawet głowy tym punktem nie zawracał. Takich no limitów już było wiele.
 #955523  autor: lordbyd
 11 paź 2017, 19:46
Pytanie do Kolegi JFK2016 - jak uzyskałeś takie menu serwisowe na ruterze DWR-921. Mam taki z brandem T-Mobile i takiego menu nie znalazłem :)
Odnośnie tego rutera - działa mi bardzo dobrze - nie mam (na szczęście) z nim żadnych problemów.

I jeszcze jedno pytanie do Kolegów mających nową ofertę z T-Mobile - czy to prawda, że nie działa dostęp przez SMS do IBOA?
 #955539  autor: Karlos20
 11 paź 2017, 20:12
lordbyd pisze:I jeszcze jedno pytanie do Kolegów mających nową ofertę z T-Mobile - czy to prawda, że nie działa dostęp przez SMS do IBOA?
Działa jak należy. Potwierdzam, przy sprawdzaniu czy faktura została opłacona. Problem może rozwiązać zainstalowanie apki Mój T-Mobile na smartfonie.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #955552  autor: martin87
 11 paź 2017, 20:55
Karlos20 pisze:Działa jak należy. Potwierdzam, przy sprawdzaniu czy faktura została opłacona. Problem może rozwiązać zainstalowanie apki Mój T-Mobile na smartfonie.
Ja wchodzę przez www, tam przesyłane jest jednorazowe hasło na sms, wpisujesz i tyle.
 #955579  autor: JFK2016
 12 paź 2017, 00:18
martin87 pisze: Stosują, większość operatorów oferuje nielimitowane LTE w limicie 100GB, a potem prędkość jest obniżana do 8kbps. W jednej z ofert była obniżana do 10Mb/s, a po wykorzystaniu drugiego limitu była zbijana do 1Mb/s. Oferta T-Mobile miała być tym prawdziwym no limitem.
Piszesz o "maśle maślanym", do września były dostępne 2 oferty LTE bez limitu: T-Mobile MAX za 79,99zł i Plus LTE bez limitu (pierwsza z reguły brała na klatę nawet największych "ssaków", druga działa różnie/bez zasad-z reguły po kilkuset GB tnie gwałtownie prędkość połączenia). Skoro T-Mobile się zdecydował na takową ofertę tzn. że wie co robi (poprzedniej również sprzedano tysiące, także jest statystyka/raporty...), o reszcie nawet nie warto pisać bo to są oferty limitowane.
martin87 pisze: W regulaminie usług T-Mobile masz zapis 9.2 o możliwości zwolnienia do 16kbps, potwierdza to także sam BOK tej firmy.
Szukasz "dziury w całym" (jak się okazało że wina kiepskiego działania usługi leży jednak po stronie zastosowanego modemo-routera), taki zapis jest/zapewne będzie w innych ofertach-bo lejek 16kbps może zostać użyty nawet do klienta który zużyje przysłowiowe 16GB-ale ma zainfekowany szkodliwym oprogramowaniem komputer który zaraża inne jednostki w sieci/zagraża sieci operatora.
martin87 pisze:Jakby było że od 500GB/msc i wyżej to bym sobie nawet głowy tym punktem nie zawracał. Takich no limitów już było wiele.
Takie zapisy są bezsensowne-bo sztucznie napędzają ruch w sieci, tu nie ma nawet co "trzepać piany" , jedni zużyją mniej, inni więcej, a tych co przesadzą trochę się przytnie (nie do kbps) i po sprawie. Dziś taka oferta to żadna nowość, jest za to bardzo atrakcyjna cenowo i z bdb sprzętem (B525).
lordbyd pisze: jak uzyskałeś takie menu serwisowe na ruterze DWR-921. Mam taki z brandem T-Mobile i takiego menu nie znalazłem :)
Tj. inna wersja tego sprzętu DWR-921E z Plusa- 2xLAN, modem cat.4 do 150Mbps, jedno wejście antenowe, w zasadzie inny sprzęt-nie wiem czemu utrzymali podobne nazewnictwo.
lordbyd pisze: Odnośnie tego rutera - działa mi bardzo dobrze - nie mam (na szczęście) z nim żadnych problemów.
Tego Twojego chyba jest najwięcej szt. w sieci (sprzedawany od 4 lat), nawet jak komuś coś szwankuje-to można spróbować zmienić na inny soft (dostępne są różne wersje). Mój również działa bardzo stabilnie (ostatnio z kartą Orange miał prawie 1000h status sesji), pobiera bardzo mało energii. Mogę go polecić jeżeli ktoś ma okazję kupić w dobrej cenie z rynku wtórnego, ma dostępne tylko jedno pasmo LTE (największa wada-brak wyboru konkretnej częstotliwości, przy zakupie od operatora zdecydowanie odradzam). W tej ofercie zdecydowanie brać B525.
 #955729  autor: martin87
 12 paź 2017, 16:16
JFK2016 pisze:Takie zapisy są bezsensowne-bo sztucznie napędzają ruch w sieci, tu nie ma nawet co "trzepać piany" , jedni zużyją mniej, inni więcej, a tych co przesadzą trochę się przytnie (nie do kbps) i po sprawie. Dziś taka oferta to żadna nowość, jest za to bardzo atrakcyjna cenowo i z bdb sprzętem (B525).
Może tak, ale wtedy jakby mi coś nawaliło przed tym progiem to mógłbym reklamować.
JFK2016 pisze:Szukasz "dziury w całym" (jak się okazało że wina kiepskiego działania usługi leży jednak po stronie zastosowanego modemo-routera), taki zapis jest/zapewne będzie w innych ofertach-bo lejek 16kbps może zostać użyty nawet do klienta który zużyje przysłowiowe 16GB-ale ma zainfekowany szkodliwym oprogramowaniem komputer który zaraża inne jednostki w sieci/zagraża sieci operatora.
Podobny zapis raczej mają operatorzy stacjonarni w przypadku zagrażania sieci lub jej przeciążaniu. Z limitami dali sobie spokój z dekadę temu.
 #955748  autor: Karlos20
 12 paź 2017, 19:07
martin87 pisze:Podobny zapis raczej mają operatorzy stacjonarni w przypadku zagrażania sieci lub jej przeciążaniu. Z limitami dali sobie spokój z dekadę temu.
Spodziewałbym się znacznego ograniczenia prędkości lub spadku do zera kbps tylko w 2 wypadkach:
> znaczna awaria
> zaległości w opłacaniu faktur.
Czepiasz się i tyle. Potestuj w spokoju w różnych miejscach i na innych urządzeniach. Nie pasuje - zrezygnuj.

Proszę Was o subiektywną ocenę wspomnianego dostępu do neta LTE, ile już testujecie, czy są jakieś problemy zasięgowe, sprzętowe, a może żałujecie, że jest "tak wolno"?
Merytorycznie, a nie czepiać się o regulaminowe zapisy, które zazwyczaj są martwe. :)

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #955749  autor: pakierhakierxd2
 12 paź 2017, 19:13
Pobrałem już 146 gb ,internet mam tydzień i nie narzekam :)
działa lepiej niż kabel !!!
zazwyczaj 35 mb ,czasami w nocy 10 mb ale mi to nie przeszkadza.
Na kablu miałem stałe 15 ale z wiecznymi awariami ;)
To tylko ten mc jakos duzo pobieram bo testuje itp w nastepnym raczej juz tak nie bedzie i bedzie 200 gb przez caly mc ;)

Pozdrawiam :)
  • Strona 15 z 73
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 73
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 73