DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.

Moderator: Moderatorzy

 #916666  autor: perdos1
 19 mar 2017, 10:48
Ja czekam na jakiekolwiek informacje od użytkowników. Ciekawe, czy będzie można tak po prostu zerwać umowę, czy trzeba będzie najpierw reklamować brak możliwości skorzystania z CDMA.
 #916728  autor: barek16
 19 mar 2017, 15:17
Również jestem zainteresowany tym tematem. Mam umowę Orange FreeNet do 19 Grudnia 2017, a lokalny prowider twierdzi że od maja mam mieć dostęp do jego FTTH. Chętnie zerwałbym umowę jeśli byłaby taka możliwość bez żadnych kar i okres do przyłączenia swiatłowodu przetrwał na różnych pre- paidach.
 #916779  autor: ja.michal
 19 mar 2017, 19:47
barek16 pisze:Mam umowę Orange FreeNet
Umowy Orange FreeNet mają dostęp do wszystkich technologii - GSM, 3G, LTE. Także zerwać bez konsekwencji nie będziesz mógł. Tylko umowy z dopiskiem PRO na końcu były umowami tylko CDMA, ale takich chyba już nie ma w obiegu.
 #916798  autor: barek16
 19 mar 2017, 21:20
Dzięki Patryk i ja.michal ale:
"Zmiany w regulaminach ofert Orange FreeNet oraz Internet LTE dla domu wprowadzono 21 lipca 2016 roku. W myśl nowych zapisów technologia CDMA stałą się jedynie opcją:(...)
Jeżeli danego klienta sieci Orange obowiązuje umowa na Internet sprzed 21 lipca 2016 roku, może on zerwać umowę bez konsekwencji prawnych i naliczenia kary umownej. Tutaj uwaga, w przypadku ofert ratalnych, raty za sprzęt będzie trzeba nadal spłacać."
Zawarłem umowę 19tego grudnia 2015 więc w mojej umowie cdma nie jest jedynie opcją, a jedną z technologii do której korzystania nabyłem prawo. Teoretycznie więc powinienem łapać się na przepisy o zmianie regulaminu w trakcie trwania umowy, Podstawa prawna. Problem w tym, że jak napisano w neewsie, Orange nie zamierza klientom na to pozwalać. Czekam więc aż ktoś przetrze szlak.
 #916810  autor: zdzislaw140
 19 mar 2017, 22:56
Tez przedluzalem na przelomie 2015\2016 i tutaj pytanie, ma ktos z was umowy jakie wtedy obowiazywaly?

Orange na swoich linkach popodmienial teksty na obowiazujace wiec tutaj ich brak.
 #916829  autor: perdos1
 20 mar 2017, 08:42
ja.michal pisze:Umowy Orange FreeNet mają dostęp do wszystkich technologii - GSM, 3G, LTE. Także zerwać bez konsekwencji nie będziesz mógł. Tylko umowy z dopiskiem PRO na końcu były umowami tylko CDMA, ale takich chyba już nie ma w obiegu.
Mylisz się. Jeżeli operator w umowie gwarantuje ci dostęp do LTE, 3G, CDMA i w trakcie jej trwania dostęp do jednej z nich zostaje zablokowany, to jest to zmiana warunków umowy i jak najbardziej masz prawo do zerwania tej umowy bez żadnych konsekwencji.

Na innych forach czytałem, że CDMA dalej działa, więc na razie można zapomnieć o zerwaniu umowy.
 #917007  autor: perdos1
 20 mar 2017, 22:53
Idąc twoim tokiem rozumowania operator może całkowicie wyłączyć sieć a i tak nie będzie podstaw do zerwania umowy.
 #917056  autor: ja.michal
 21 mar 2017, 12:19
Wystarczy, że będzie jedna stacja bazowa działać i jest wszystko ok. Inna sprawa, że instytucje mogą się dobrać za brak obsługi telefonów alarmowych co już miało kiedyś u nas miejsce.
 #917229  autor: perdos1
 22 mar 2017, 07:33
No właśnie, wystarczy jedna stacja obsługująca CDMA, a jeśli Orange nie przedłuży pozwolenia to nie będzie w stanie świadczyć usług w oparciu o CDMA nawet na jednej stacji. Będzie to zmiana warunków umowy, co jest podstawą do jej zerwania.
 #917230  autor: harys
 22 mar 2017, 07:36
Jakoś w przypadku telewizji płatnych gdy chociaż jeden kanał gwarantowany ubywa to można zerwać Umowę, a tu operator umożliwiał dostęp do cdma i nie będzie tego robił i nie można?
Skoro zapisy starych Umow Twoim zdaniem nie pozwalają na zerwanie po wyłączeniu CDMA to czemu je zmienili? Widziałeś jak wyglądają te nowe? W Nowych regulaminach usług jest jasny zapis że nie można zrywać w takim przypadku

Redmi PRO by TT
 #917267  autor: barek16
 22 mar 2017, 12:40
Ja cały czas czekam na wyłączenie CDMA z wielką nadzieją, jednak przeglądałem obowiązujący mnie: "Regulamin oferty "Orange FreeNet" obowiązuje od 13 listopada 2015 r. do odwołania" i niestety co do technologi punkt jest tak sprytnie zapisany, że rzeczywiście możemy mieć problem żeby na tej podstawie zerwać umowę.
"a) W ramach Oferty Abonent może korzystać z dostępu do Internetu na terenie Polski we wszystkich dostępnych na danym obszarze technologiach, z których korzysta Orange."
Nie mogę natomiast znaleźć oryginalnego "Regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych
w Mobilnej Sieci Orange dla Abonentów ofert na abonament z dnia 13 listopada 2015 r." a jedynie ten z późniejszymi zmianami z dnia 1 stycznia 2017r. Może tak znalazłby się jakiś haczyk?

Hmm a to:
§ 19
Wygaśnięcie umowy
1. Umowa wygasa wskutek:
1.1. upływu okresu na jaki została zawarta, chyba że umowa stanowi inaczej,
1.2. śmierci Abonenta,
1.3. utraty bytu prawnego Abonenta niebędącego osobą fizyczną,
1.4. utraty przez Operatora uprawnień niezbędnych do świadczenia usług objętych umową
:?:
 #917337  autor: adziu82
 22 mar 2017, 20:53
Używam internet od Orange 150GB plus 20GB poza strefą domową,kilka dni temu mój ojciec miał telefon z BOK-u, oczywiście ja rozmawiałem.
Zaproponowali ojcu na przedłużenie umowy biznesowej, dwa numery z no-limitami za jakieś 36zł, do tego internet 500GB, za 60zł i ZTE283+ za 6 zł miesięcznie na raty.
Powiedziałem, że internet ojciec ma ode mnie, więc nie ma szans na tą ofertę, na to konsultant, że można zrobić ,,myk''.
Mogę zerwać umowę i tyle ( wiedziałem już o tym prędzej ),ale za 2-3 dni zadzwoniła i mówi, że jednak nie mogę zerwać.
W między czasie, zadzwoniłem na infolinie i odpowiedź - że mogę.
Udałem się do salonu, a tam, że nie mogę i jeżeli zerwę będzie kara umowna.
Kontaktuję się z tą Panią która proponowała umowę ojcu i wpadła na inny pomysł. Muszę pojechać z ojcem do salonu i tam ojciec musi przejąć mój internetowy numer na swój biznes, jak to już będzie załatwione, ona doda aneks do umowy i będzie 500GB.
Wszystkie sprawy papierkowe załatwiliśmy, po kilku godzinach na e-maila odpowiedź, że nie da się tego zrobić.
Ponownie dzwonie do tej konsultant a ona zdziwiona, że się nie da i że chyba już nic nie zdziała.
Pytam, o te zerwanie umowy, a ona, że jednak już nie można.
Kręcą,kombinują,oszukują, nie powiedzą prawdy, tak aby nie stracić klientów.

RawStyle
 #917351  autor: JFK2016
 22 mar 2017, 21:45
ja.michal pisze:To doczytaj dokładnie regulamin. Operator nie gwarantuje zasięgu i technologii ze względu na charakter usługi (mobilny).
Tą wielkie firmy telekomunikacyjne i wykorzystując swoją pozycję zagwarantowały sobie pewne "furtki" w prawie telekomunikacyjnym (to że usługa jest z nazwy i technologi działania mobilna, ma się nijak do dzisiejszych realiów jej użytkowania w abonamentach internetowych) i rzeczą naturalną powinna być możliwość odstąpienia od umowy w przypadku wyłączenia przez operatora nadajnika i brakiem możliwości przejścia na inną technologię w której klient nie odczuje znacznego spadku transferu (zazwyczaj alternatywą dla CDMA jest 2G, a tutaj w transmisji danych następuje przepaść).
perdos1 pisze:Idąc twoim tokiem rozumowania operator może całkowicie wyłączyć sieć a i tak nie będzie podstaw do zerwania umowy.
To do końca nie jest tak jak opisuje @Michał, otóż operatorzy komórkowi już wcześniej w przypadku Networks odstawiali takowe numery, że likwidowano stacje bazowe a klienci zostawali z cyrografem i przymusem płacenia abonamentu. Bez "zachodu" byli skazani na niepowodzenie-ale od czego mamy UKE i UOKiK (uważam już w latach 2012-2015 powinny być dokonane stosowne zmiany w prawie telekomunikacyjnym, gdyż na przełomie dekady nastąpiła istotna zmiana w użytkowaniu tych usług i dziś przeważa opcja stacjonarna/"i" mobilna z naciskiem na tą pierwszą). Na podstawie mediacji prowadzonych przez te urzędy, takowe rozwiązanie kontraktu może zakończyć się sukcesem bez płacenia kar umownych. :wink:
 #917357  autor: ja.michal
 22 mar 2017, 22:12
JFK2016 pisze:to że usługa jest z nazwy i technologi działania mobilna, ma się nijak do dzisiejszych realiów jej użytkowania w abonamentach internetowych
Ale to nie na podstawie realiów faktycznego użytkowania operator dysponuje zasobami tylko na podstawie przepisów i tabeli przeznaczenia częstotliwości w naszym kraju. Na podstawie tego są tworzone regulaminy.
JFK2016 pisze:likwidowano stacje bazowe
Jakby to była podstawa to bezpłatnego zerwania umowy to byłby cyrk w całym kraju.
JFK2016 pisze:Na podstawie mediacji
Tak zawsze można, ale sam wiesz, że na to potrzebny jest czas i to nie jest gwarancja prawna, że można zerwać umowę bezkarnie.

Poruszana była sprawa czy i na jakiej podstawie można lub nie zerwać umowę z racji wyłączenia CDMA, a teraz nagle przeskok na jakieś "faktyczne użycie", mediacje.
 #917366  autor: JFK2016
 22 mar 2017, 22:57
ja.michal pisze: podstawie przepisów i tabeli przeznaczenia częstotliwości w naszym kraju. Na podstawie tego są tworzone regulaminy.
Co Ty wypisujesz takich informacji w ogóle nie ma w regulaminach umów (przecież regulamin jest uniwersalny i wiadomo że operator dysponuje różnymi technologiami transmisji w różnych obszarach, ba same tabele i pozwolenia często nie wiele mają wspólnego z realem). Tutaj są naruszane istotne prawa konsumenta i powinno to być jednoznacznie zaklepane w prawie telekomunikacyjnym.
ja.michal pisze: Jakby to była podstawa to bezpłatnego zerwania umowy to byłby cyrk w całym kraju.
Jakoś zwroty przy zakupach przez internet funkcjonują już prawie dekadę i cyrku nie ma. :)
ja.michal pisze: Poruszana była sprawa czy i na jakiej podstawie można lub nie zerwać umowę z racji wyłączenia CDMA, a teraz nagle przeskok na jakieś "faktyczne użycie", mediacje.
Jak nie mam argumentów to zawsze mogę napisać że ktoś piszę nie na temat. Tutaj są naruszane istotne interesy konsumentów i nie powinno być nawet dyskusji. Jeżeli Orange w tych lokalizacjach dysponuje zasięgiem LTE/HSPA nie widzę problemu, jeżeli nie i UOKiK będzie miał takowe zgłoszenia od klientów-to powinien z własnej inicjatywy zająć się problemem.
 #917523  autor: ja.michal
 23 mar 2017, 22:30
JFK2016 pisze:Co Ty wypisujesz takich informacji w ogóle nie ma w regulaminach umów
A gdzie napisałem, że to jest w regulaminie umów z klientami? Operator musi działać zgodnie z prawem. To, że nie ma w umowie przepisanego całego Kodeksu Cywilnego to znaczy, że on nie obowiązuje?
JFK2016 pisze:Jakoś zwroty przy zakupach przez internet funkcjonują już prawie dekadę i cyrku nie ma. :)
Porównanie od czapy. Zakup poza lokalem przedsiębiorcy - zwrot w ciągu 14 dni bez podania przyczyny. Tyle warunków. Zerwanie umowy z powodu, że stacja bazowa jest zlikwidowana lub wyłączono jakieś pasmo - jak niby to oceniać bez żadnych wątpliwości? Równie dobrze operator może zwiększyć moc stacji sąsiedniej (jak to bywa w trakcie modernizacji).
JFK2016 pisze:Jak nie mam argumentów to zawsze mogę napisać że ktoś piszę nie na temat.
Bo nie na temat. Najpierw regulaminy, podstawy prawne, itp., a nagle jakie faktyczne użycie przez klientów i inne tego typu bzdury. Stan faktyczny zawsze będzie inny bo taki jest charakter dostępu sieciowego tego rodzaju.
JFK2016 pisze:Tutaj są naruszane istotne interesy konsumentów i nie powinno być nawet dyskusji.
Jakie to są te "istotne interesy konsumentów"? Dostęp do sieci i to w lepszych i szybszych standardach klient ma.
JFK2016 pisze:Jeżeli Orange w tych lokalizacjach dysponuje zasięgiem LTE/HSPA nie widzę problemu
To jest w końcu problem czy nie? :D Znów odnosisz się do stanu faktycznego, a nie do tego co w regulaminie. Napisałem o tym, że dostęp do innych technologii masz to upierałeś się przy wyłączeniu CDMA jak podstawie zerwania umowy. Teraz nagle jeśli jest 3G/LTE to jest ok. O co chodzi? Dlaczego również nie 2G? Przecież tam też działa internet? :mrgreen:
A zasięg sieci w innych standardach będziesz miał zawsze jeśli było gdzieś CDMA, ale z taką różnicą, że na zewnątrz. W regulaminie nie ma nigdzie mowy o gwarancji, że usługa będzie dostępna zawsze i wszędzie, a w szczególności, że będzie działać wewnątrz pomieszczeń. Skoro lubisz tak stan faktyczny to jak niby miałby to operator zagwarantować i według jakich norm? Gwarancja w budynkach o określonych normach budowlanych plus jako załącznik do umowy prawo budowlane i przepisy powiązane. No bądźmy poważni. ;)