DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

 #983097  autor: sumix
 13 mar 2018, 09:34
Ostatnio zauwazylem dziwne zachowanie telefonow (moj i zony).
Telefon lezy na biurku. jest w sieci, pelen zasieg. Dostaje smsa o 9x nieodebranych polaczeniach. Sprawdzam ostatnie polaczenia pusto.
Zdarza sie ze musze dzwonic 2 razy do zony, bo za pierwszym razem jest jakby poza zasiegiem, mimo ze telefon jest w zasiegu.

Zglosznie do Play - to pana telefon sie nie przelacza. Zamykamy sprawe.

Sytuacje te sa sporadyczne, ale telefon jest uzywany do celow sluzbowych gdzie nie ma miejsca na gluche telefony.

Jak to jest u was ?
 #983101  autor: Remington
 13 mar 2018, 09:54
Problem stary jak Play. Zapchane punkty styku między centralą Play'a i operatorem, do którego jesteś zalogowany. Play wie, że ktoś chciał się dodzwonić, więc wysyła SMS-a.
 #983103  autor: sumix
 13 mar 2018, 09:59
@piotrzet Jestem w zasiegu Play (bez RK)
@Remington - jestem zalogowany do sieci play - nie wymuszam i nie uzywam RK
 #983105  autor: lordbyd
 13 mar 2018, 10:10
Jeśli jesteś zalogowany do LTE to może być problem z CSFB (przelogowaniem telefonu z LTE do UMTS/GSM podczas rozmowy przychodzącej).
Spróbuj może ustawić w telefonie tryb 3G/2G.
Miałem kilkukrotnie taki sam problem jak Ty, w zasięgu sieci własnej Play, będąc zalogowanym do UMTS 900 (wymusiłem pasmo). Na U2100 takiego problemu nie spotkałem.
 #983112  autor: jamkassi
 13 mar 2018, 10:28
Mam to samo na dwóch numerach, mniej więcej sytuacja powtarza się raz w tygodniu. Dokładnie jak opisał @sumix, telefon na zasięgu Play.
2 różne modele terlefonów, jeden bez LTE, więc to raczej nie wina sprzętu.

Problem występuje od ok. pół roku. Zastanawiam się na zmianą operatora...
 #983117  autor: sumix
 13 mar 2018, 10:49
@lordbyd - oba sa w LTE lub LTE+, problem z dwoma roznymi aparatami ?

Problemuy z CSFB to kwestia operatora/BTSa ?
 #983120  autor: Remington
 13 mar 2018, 11:05
sumix pisze:@Remington - jestem zalogowany do sieci play - nie wymuszam i nie uzywam RK
Zatem problem wewnątrz Playa. Nie są w stanie przekierować połączenia do urządzenia. U żadnego innego operatora się z takim przypadkiem nie spotkałem.
 #983124  autor: lordbyd
 13 mar 2018, 11:34
Problemy z CSFB to kwestia operatora/BTSa ?
W większości przypadków tak. Niemożliwe by problem występował na Twoich dwóch różnych telefonach.
Sprawdź jednak z ciekawości czy będziesz miał takie przypadki w trybie 2G/3G aby wykluczyć całkowicie problem z CSFB.
 #983125  autor: kozien70
 13 mar 2018, 11:38
@sumix - tak jak napisał @Remington, problem typowy dla Play i ciągnie się za tym operatorem od dawna. Trochę racji może mieć BOK Play, że to "telefon nie przełącza". Prawdopodobnie chodzi o zrzut z LTE do 3G podczas połączenia przychodzącego. Tyle, że problem występuje w 99% przypadków w Play, więc to chyba jednak konfig tej sieci jest kłopotem.
Swego czasu nagminnie występowało to na niektórych Lumiach z Win 8.1 działających w Play. Pomagała rezygnacja z LTE i przejście na tryb tylko 2G/3G.
 #983133  autor: Mixiorek
 13 mar 2018, 11:58
Remington pisze:U żadnego innego operatora się z takim przypadkiem nie spotkałem.
kozien70 pisze:problem typowy dla Play i ciągnie się za tym operatorem od dawna.
Gwoli ścisłości. W okolicy przed i około powstania N! było tak samo w Orange, lata 2012-2013. Jednak już dawno się nie spotkałem by ktoś mi mówił, że dzwonił i byłem poza zasięgiem.
Kiedy miałem dwa numery priv w Play (RBM) niestety ale się zdarzało.

Takie uroki sieci #1 :mrgreen:

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #983137  autor: Pierdzioszek
 13 mar 2018, 12:26
Osobiście mam trochę inną teorię. Jak popytacie znajomych, to najczęściej taka sytuacja ma miejsce w LG serii K i Samsungach serii J. Może bardziej kwestia brandu do oprogramowania? Znajomi zauważyli, że nieprzechodzenie LTE/3G nasila się po każdej aktualizacji Androida....
 #983141  autor: kozien70
 13 mar 2018, 13:02
Lumie chodzą na Windows Phone, problemy były i z brandem i bez. Na forum windows phone był kiedyś gruuby wątek w tym temacie. Takie teoretyzowanie nie ma sensu. Skoro problem występuje w 99% w konkretnej sieci, w tym wypadku Play, a w innych sieciach te same telefony chodzą poprawnie, to problem jest raczej z siecią.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2018, 13:05 przez kozien70, łącznie zmieniany 1 raz.
 #983142  autor: jamkassi
 13 mar 2018, 13:04
@Pierdzioszek

hmmmm może coś w tym jest - 1 numer którego dotyczą te "chwilowe zaniki zasięgu" to LG K8 2016,
natomiast drugi numer jest używany w prostym sprzęcie Maxcom MM462 i problem jest taki sam.
 #983143  autor: kozien70
 13 mar 2018, 13:07
Charakterystyczne to jest, że jeśli ktoś mówi o sytuacji pt. "dostaję SMS o próbie dodzwonienia,a telefon leżał na stole, miał zasięg i nie dzwonił" to w ciemno można obstawiać sieć Play i w 9/10 przypadków się zgadza.
 #983166  autor: Pabloz
 13 mar 2018, 15:00
W mojej okolicy cała moja rodzina w Play długo miała ten problem (na wielu różnych telefonach), od jakiegoś roku jednak wszystko jest w porządku.

Lista telefonów z obsługą WiFi Calling (VoWiFi) i VoLTE w Polsce: https://wificalling-volte.pl/
 #983167  autor: piotrzet
 13 mar 2018, 15:02
Czyli problem konfiguracja sieci w poszczególnych częściach kraju.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #983304  autor: Pabloz
 13 mar 2018, 22:58
Właściwie to konfiguracja sieci w niewielkich rejonach albo tylko w zasięgu konkretnego nadajnika. W moim przypadku w oddalonej o 15 km Trzebnicy czy Wrocławiu 30 km dalej kłopotu nigdy nie było. No i tam gdzie mieszkam mam tylko dostęp do roamingu, może to też miało jakiś wpływ.

Lista telefonów z obsługą WiFi Calling (VoWiFi) i VoLTE w Polsce: https://wificalling-volte.pl/