DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 33 z 33
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
 #966793  autor: Ubinoob
 17 gru 2017, 12:22
Ależ biadolicie... To tylko biznes. Póki nie będzie to miało zbyt dużych negatywnych skutków na infrze O/N! (czyli takich odczuwalnych przez PRZECIĘTNEGO użytkownika) to wcale się nie zdziwię jak lejka nie będzie. Do tej pory wjazd był maksymalnie na UMTS i lejka przez długi czas nie było, a wspólne U900 T/O było jeszcze bardziej dowalane przez Playa i było dobrze.

Ja to widzę w taki sposób (moja osobista opinia):
- TM umożliwiał dostęp do swojego LTE, ale Play nie chciał, żeby użytkownicy w roamingu mieli dostęp do LTE. Ciągle było podkreślane, że LTE tylko w ich własnej sieci i żeby koniecznie wybierać sieć własną.
- Następstwem w/w było dojeżdżanie U900 N!, które i tak jest bardzo wąskie, jak na dwóch operatorów, a co dopiero jeszcze Play. U900 dlatego, że U2100 jest zazwyczaj w miastach, a tam Play ma już jakąś własną sieć, a zatem najbardziej obciążone zostaje U900 na terenach wiejskich.
- O z TM mogło zacząć się kłócić, że Play poprzez TM dowala ich U900 w skutek czego wymuszono lejek, a Play dla ujednolicenia, wprowadził go też na Plusie.
- Po nieciekawych przebojach, weszła nowa umowa z Orange.. I uwaga, nagle zmieniła się strategia. Już nikt nigdzie nie wypisuje, że "LTE tylko w sieci własnej". Rzecznik bardzo niechętnie komentuje kwestie LTE w Orange.. Wynika z tego, że Orange WYMUSIŁ dostęp do swojego LTE. W ten sposób efektywniej rozłoży ruch Playa na swoich/wspólnych zasobach i na technologii o wiele lepiej wykorzystującej widmo.
- Kwestia lejka to kwestia testów i obserwacji, co prawdopodobnie jest właśnie czynione.

To jest moja opinia, nie jest poparta żadnymi informacjami z pewnych źródeł.
 #966795  autor: Kryniczanin
 17 gru 2017, 12:27
Panowie - ale ja się z Wami zgadzam. Orange powinno dać znośny kaganiec czyli taki jaki sami dają np. 5mb/s dl w LTE. Jednak zabawne są nawoływania pracowników W3 do przechodzenia do nich gdzie oni stosują takie same metody ograniczania prędkości jak Play.

Tak Orange też ma kaganiec na swoich abonentów.

Play musi budować własna sieć o buduje ją. Porównajcie choćby Bieszczady z wakacji do Bieszczad obecnych.

Potężny skok zasięgowy.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2017, 12:40 przez Kryniczanin, łącznie zmieniany 1 raz.
 #966799  autor: Gregrin
 17 gru 2017, 12:36
Ubinoob pisze:Ależ biadolicie... To tylko biznes
Jasne. Przypominam sobie jak rzecznicy nagrali film o współpracy i orange wypalił ze będzie LTE a play od razu ze będą limity https://youtu.be/yRtt7ecv6Rs?t=78
Widać prosta zależność dla orange: szybszy net = więcej danych = więcej kasy ;)
Play woli lejek bo tylko chcą uspokajać tych którzy nie maja ich zasięgu.
Moim zdaniem jest tak jak ktoś tu już pisał, brak lejka to tylko chwilowa sytuacja spowodowana przygotowaniem rekonfiguracji na nowy rok.
 #966853  autor: kozien70
 17 gru 2017, 15:37
Z mojego doświadczenia nie zmieniło to nic. Nadal brak jest powrotu z roamingu do sieci macierzystej przy aktywnej transmisji danych typu streaming. Nadal trzeba stream zatrzymać, chwilę poczekać i dopiero wtedy wracamy do zasięgu Play.
 #966859  autor: lordbyd
 17 gru 2017, 15:54
Jeśli chodzi o połączenia głosowe to nadal co jakiś czas otrzymujemy SMS z informacją połączenie nie odebrane mimo iż telefon leży na stole nieużytkowany.
Wczoraj też zauważyłem, że powrót do sieci własnej poprzedzony był brakiem sieci przez około 5 sekund - jak dawniej.
 #966882  autor: Remington
 17 gru 2017, 16:31
lordbyd pisze:Jeśli chodzi o połączenia głosowe to nadal co jakiś czas otrzymujemy SMS z informacją połączenie nie odebrane mimo iż telefon leży na stole nieużytkowany.
Bo to akurat nie ma żadnego związku. Powiadomienie to mówi wtedy, że punkt styku między operatorem macierzystym a roamingowym jest zapchany i połączenie nie może dojść do skutku.
 #966923  autor: Ubinoob
 17 gru 2017, 19:14
Ten komunikat to nie tylko zapchany styk, bo takie rzeczy zazwyczaj nie mają miejsca. Najczęściej jest to problem po stronie radiowej, a nie styku. W momencie "twardego przelogowania" taka sytuacja występuje, a także w sytuacjach kiedy telefon jest na bardzo zapchanym paśmie i próbuje zrobić nieudaną reselekcję. Może też wystąpić, kiedy CSFB nie jest w stanie zrzucić do UMTS/GSM w odpowiednim czasie.
 #966937  autor: Remington
 17 gru 2017, 19:40
@lordbyd
Nigdy nie spotkałem się z tym w sieci własnej.

@Ubinoob
Masz rację, choć niemal zawsze jest tak, że próba połączenia chwilę później dochodzi do skutku, choć przelogowanie nie następuje.
 #966957  autor: lordbyd
 17 gru 2017, 20:57
@Ubinoob, @Remington - dzięki za wyjaśnienia.
Telefon miałem zalogowany w U900. Chociaż miałem też taki przypadek w DCS.
 #967247  autor: cyanoone
 19 gru 2017, 21:37
Play pochwalił się wdrożeniem EPMLN. Ma to jakiś realny wpływ na działanie internetu w kartach głosowych?
Internetu chwilowo nie mam jak sprawdzić (telefon mi zdechł), ale Nokia której używam teraz szybko przełącza się między partnerami roamigowymi. Nie wiem czy to ma związek z telefonem czy to zasługa Play.

Plus-->Play (2015) -->Plus (2018)
Klucz-->Orange-->Lajt (2017)
  • Strona 33 z 33
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33